علامه مصباح یزدی: روح امام (ره) در رهبر معظم انقلاب حلول کرده است

وضعیت
موضوع بسته شده است.

babak fd

عضو جدید
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر قدر و نعمت حضور رهبرانقلاب را ندانیم، خداوند ما را کیفر خواهد کرد، اظهار داشت: مراجع تاج سر و افتخار ما هستند اما ویژگی هایی که خداوند به مقام معظم رهبری عطا کرده، بی شمار است.



به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، آیت الله مصباح یزدی در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی موسسه آموشی - پژوهشی امام خمینی(ره) که بعدازظهر یکشنبه در سالن همایش های این موسسه برگزار شد، با تاکید بر اینکه از ویژگی های عصر حاضر که در آن قرار داریم این است که صدها سایت شبانه روز دائما در حال ایجاد شبهه در مسائل اعتقادی هستند، اذعان داشت: جوانان به اینترنت، استفاده از فضاهای مجازی و پیگیری مسائل از این طریق عادت کرده اند.


وی با بیان اینکه خداوند متعال پس از رحلت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری را به ما عطا کرده است، گفت: مقام معظم رهبری جانشین خلف امام (ره) می باشند و به تعبیری روح حضرت امام (ره) در ایشان حلول کرده است.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه اگر قدر و نعمت حضور رهبر را ندانیم، خداوند ما را کیفر خواهد کرد، اظهار داشت: مراجع تاج سر و افتخار ما هستند اما ویژگی هایی که خداوند به مقام معظم رهبری عطا کرده، بی شمار است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حفاظت از کشتی انقلاب توفیقی است که به مقام معظم رهبری داده شده است، گفت: این شخصیت بزرگ الهی بدون شک این توفیقات را از توسل به امام زمان (عج) دریافت کرده اند.

رئیس موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه برای کمک به حرکت در مسیر الهی کارهای بزرگی می توان انجام داد، خاطرنشان کرد: اگر هیچ کاری انجام ندهیم باید پس از نمازها برای سلامتی و توفیق در کارهای مقام معظم رهبری دعا کنیم.

وی افزود: ارزش این نعمت ها به قدری است که یک عمر فکر کردن امثال بنده کافی نیست تا ارزش آن را بسنجیم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه هر شخص با انصافی با کمی تفکر به بزرگی شخصیت های الهی همانند مقام معظم رهبری می رسد، اذعان داشت: این تاثیرگذاری به خاطر این است که یک شعاعی از حضرت ولی عصر(عج) به ایشان تابیده که این چنین ارزش هایی را بیافرینند و اینچنین حراستی از ارزشهای انقلاب داشته و جامعه را حفظ کنند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه اگر این مطلب را متوجه نشویم، نقص از شخص ما است، بیان داشت: خدای متعال نعمت زیادی به انسانیت داده است که انوار پاکی را مثل وجود پیامبر و ائمه معصومین(ع) به ما عنایت کرده که باب هایی را به روی مردم باز کرده اند؛ یکی از آن هدایت تشریعی است و باب های بسیاری است که ما آن ها را درک نمی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده اعتراف می کنم پس از اینکه بیش از 60 سال مشغولیت با کتاب ها و درس ها داشته ام، چیزی را متوجه نمی شوم.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا