ظرفيت اينترنت كشور به 23 هزار مگابت رسيد.

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مدير عامل شركت فناوري اطلاعات گفت: با تلاش‌هاي صورت گرفته و بر اساس آخرين آمار موجود، ظرفيت اينترنت كشور به حدود 23 هزار مگابيت بر ثانيه رسيد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، سعيد مهديون ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تا كنون بيش از 10 هزار و 878 مگابيت بر ثانيه بر ظرفيت اينترنت كشور افزوده شده است .
وي با اين مطلب كه آمار گيري كاربران اينترنت به صورت ساليانه و در بهمن ماه انجام مي شود، افزود: بر اساس آخرين آمار رسمي موجود، ضريب نفوذ كاربران اينترنت 27/5 درصد است كه تا پايان برنامه چهارم بايد به 30 درصد برسد.
وي ادامه داد : هم‌اكنون متوسط زمان انتظار دريافت ارتباط پرسرعت داده به حدود دو هفته رسيده كه نسبت به سال گذشته دو هفته بهبود يافته است.
مدير عامل شركت فناوري اطلاعات تصريح كرد: در بخش توسعه پورت دسترسي ديتا نيز بيش از 696 هزار پورت توسط بخش خصوصي نصب شده كه از اين تعداد بيش از 300 هزار پورت داير شده است.
وي ادامه داد: 47 هزار پورت از مجموع 145 هزار پورت نصب شده توسط بخش دولتي نيز داير و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.
مهديون درباره وضعيت خانه‌هاي متصل به شبكه اطلاع‌رساني نيز گفت: با تلاش‌هاي صورت گرفته بيش از 31 درصد از خانه‌هاي شهري به شبكه اطلاع‌رساني متصل شده‌اند كه اين شاخص در طول دولت نهم بيش از 100 درصد رشد داشته است.
وي در خصوص پروژه ICT روستايي نيز اظهار داشت: تعداد هفت هزار و 750 روستا به اين امكانات تجهيز شده‌اند كه از اين تعداد هفت هزار و 337 مركز ICT روستايي در سراسر كشور به بهره‌برداري رسيده‌اند.
وي تاكيد كرد: با تحقق 274 درصدي برنامه ايجاد دفاتر خدمات ارتباط شهري، تعداد اين دفاتر به دو هزار و 930 دفتر رسيده است.
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شبکه فیبر نوری ایران در تمام دنیا بی‌نظیر است!

شبکه فیبر نوری ایران در تمام دنیا بی‌نظیر است!

مديرعامل شركت مخابرات در گفت‌وگو با سايت خبري مخابرات: از آخرین دستاوردهای روز دنیا برای شبکه انتقال بهره برده‌ایم که در این میان تجهیزاتی که برای مسیرهای فیبر نوری کشیده‌ایم مطابق با آخرین تکنولوژی های روز دنیا است.

شبکه زیر ساخت کشور با وجود 120 هزار کیلومتر فیبر نوری در دنیا مشابه ندارد.

صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: شبکه ارتباطات زیرساخت یکی از بسترهای اساسی در برقرار ارتباط است که ایران از این نظر در موقعیت مطلوبی قرار داد.

وی افزود: از آخرین دستاوردهای روز دنیا برای شبکه انتقال بهره برده‌ایم که در این میان تجهیزاتی که برای مسیرهای فیبر نوری کشیده‌ایم مطابق با آخرین تکنولوژی های روز دنیا است.

فیضی تصریح کرد: فیبر نوری به اکثر روستاهای کشور کشیده شده که توانسته بستر مناسبی از نظر زیرساختی فرهم کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای تامین تجهیزات لازم زیرساختی با توجه به امکانات کشور با مشکل مواجه نبودیم.
 
بالا