طراحی های جالب برای طراحان صنعتی

Ћцвгіѕ Ǥіяl

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پیمانه

SPAGHETTI RULER by Eduardo Alessi
برای هر نفر کاملا مشخص شده ... این که کی به چی و چه مقدار آب یا ماکارونی نیاز داره ...شاید بزودی برای ماهم کمیت مهم بشه ... پس همون موقع میریم میخریم .
 

Ћцвгіѕ Ǥіяl

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منحنیه تو مخ
Designer: Mike Flache
شاید این فکر حقیقت داشته باشه که این طرح زیبا از چنگش خوبی برخوردار نیست ... مخصوصا که با وجود سطوح صاف و اصرار حرکتی برای استفاده !!!!
اما آیا واقعا زیبایی باید فدای عملکرد بشه؟ .... من که اینطوری فکر نمیکنم

 
  • Like
واکنش ها: suki

Ћцвгіѕ Ǥіяl

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
لبخند نزن،Cheese هم نگو و مسلما ژست هم نگیر! همه اینها فقط تابو هستند زمانی که شما از دوربین تیرکمانی استفاده کنید، یک کانسپت لذت بخش که هدف آن این است که شمای واقعی را ثبت کند...

زمانی که شما دماغتان را می خارانید، زبانتان را بیرون آورده اید! هز چیزی که در قسمت سبک تر زندگی اتفاق می افتد؛
خوشبختانه این دوربین جسارت را به عکاسی طبیعی بازخواهد گرداند! و چنانچه شما هم حدس می زنید، مثل یک تیرکمان کار می کند؛ یوپی! چه هیجان انگیز!!!
 
  • Like
واکنش ها: suki

suki

عضو جدید
کانسپت های جدید تویوتا پریوس
شرکت خودروسازی تویوتا با همکاری انستیتو طراحی تورین (IED) تیمی متشکل از تعدادی دانشجوی کارشناسی طراحی خودرو تشکیل داده و از آنها خواسته تا مدل هیبریدی تویوتا "پریوس" را برای سال های 2010 تا 2015 طراحی کنند. وظیفه دانشجویان در طرح تویوتا این بوده که مدل مفهومی تویوتا پریوس را به گونه ای طراحی کنند که ضمن تأکید بر تکنولوژی های برتر، ویژگی های احساسی و دیگر ویژگی های بازار اروپا و جهان را به خوبی نشان دهند که در این گزارش به شرح 10 طرح برتر این مجموعه می پردازیم:
1- آبشار (Waterfall):
طراحان: دنیس براگا و آندره موسلین
کانسپت آبشار بر قدرت و قاطعیت تأکید دارد و از ساختار و طراحی زیبا و قدرتمندی برخوردار است. در طراحی این خودرو سعی شده ارتباط اجزای آن با طبیعت به خوبی نشان داده شود. با نگاه به این خودرو تصور می کنید که در حال بالا رفتن است، همان طور که گیاه سر از خاک بیرون می آورد. ارتباط طراحی بیرون و درون آن نیز به خوبی حفظ شده است. به اعتقاد طراحان کانسپت آبشار، در این خودرو سعی شده سادگی و تکنولوژی در کنار یکدیگر استفاده شود.
2 - آنتی (Antei)
طراحان: جرج گومز و فرناندو اوکانا
کانسپت " آنتی " برای دنیایی طراحی شده که در آن جامعه مسوولیت زیان های اکولوژیک گذشته تاریخ جهان را پذیرفته و به گونه ای طراحی شده که انسان را به فکر در خصوص رفتار با زمین وامی دارد. در طراحی این کانسپت، موضوع شفافیت بسیار حائز اهمیت بوده و در فرایند طراحی آن رسیدن به همزیستی کامل میان تکنولوژی های برتر و ویژگی دوستدار محیط زیست بودن خودروهای هیبریدی در دستور کار قرار گرفته است. آنتی به معنی تعادل است و اهداف تولید این کانسپت را به خوبی نشان می دهد.
3 - اسب نر (Stallion)
طراحان: ادواردو اولیوارز رویزولاسکو و پاتریک هور
کانسپت اسب نر برای رده سنی 30 تا 40 سال طراحی شده و هدف از آن شناسایی خانواده هایی بوده که صاحب یک یا دو فرزند بوده و تمایل دارند تا خودرویی داشته باشند که به رغم ارزان بودن کارایی بالایی داشته باشد. در طراحی این کانسپت از اسب نر الهام گرفته شده و تلاش شده تا ویژگی های احساس، هیجان، تعامل و قدرت به خوبی نشان داده شود. شکل اسب در حال دویدن به بدنه این طرح منتقل شده و پویایی و جذابیت را در آن به وجود آورده است.
H.A.L.O (Hybrid Advance Line) - 4
طراحان: مایکل دکونچینی و فابریزیو سالرنو
این کانسپت به عنوان یک وسیله نقلیه هیبریدی معرفی شده که نشان دهنده نسل های آینده وسایل نقلیه جاده ای است. H.A.L.O ظاهر بسیار زیبایی داشته و در طراحی آن ابهام و پیچیدگی به چشم می خورد. گفته شده که این خودرو قادر است سرنشینان را به این نتیجه برساند که در حال رانندگی در فضا هستند. فلسفه اصلی در طراحی این مدل این بوده است: من هر چه را که دلم بخواهد می بینم، اما تنها چیزهایی را که نیاز است نشان می دهم. موتور این خودرو قابل رویت بوده و از پیچیدگی کمی برخوردار است.
5 - فورما (Forma)
طراحان: مارکو سراتو، انریکو رمولیف و دانیلو توستی
کانسپت فورما از جمله 10 طرحی است که برای تویوتا پریوس طی سال های 2010 تا 2015 آماده شده و هدف از آن نشان دادن ویژگی احساسی پریوس بوده است. فورما از اجزای اساسی و ساده ای تشکیل شده و تکنولوژی پاک مهم ترین ویژگی آن است. این خودرو از جمله طرح هایی بوده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده زیرا بهترین راهکارها را برای ساخت تویوتا پریوس در مدت فوق ارائه کرده است.
6- بی ساید (B-Side)
طراحان: فلاویو مازرا، ریکارد و تیبونی و انریکوورسلی
الهام طراحان بی ساید برای انجام پروژه خود ایستگاه ناپل ایتالیا بوده که توسط معمار برجسته ایتالیایی به نام زاها حدید معماری شده است. این کانسپت از احساس درونی فردی دوستدار محیط زیست حرف می زند و اعتقاد بر این است که برای درک آن باید در نزدیکی خودرو باشید. تنها در بی ساید در سمت چپ آن به گونه ای طراحی شده که دسترسی راننده به داخل خودرو به راحتی امکان پذیر است. در همین حال در کشویی این کانسپت، دسترسی به بخش عقب و سمت راست خودرو را راحت کرده است.
7 - کلین آمیک (Clean Amic)
طراحان: گیلامه بومبنگر، کارملو گیانوند
شعار اصلی در طراحی این کانسپت "پاکی و دینامیکی" بوده است و تمام تلاش طراحان این بوده که دو ویژگی دوستدار محیط زیست بودن و دینامیک بودن در یک خودرو جمع شود. تصویر طبیعت همچون آب جاری، حرکت برگ ها و قدرت و ابهت صخره ها با یکدیگر ادغام شده و در طراحی این خودرو از آن الهام گرفته شده است. ارتباط طبیعت و انسان نیز از دیگر نکاتی بوده که در فرایند طراحی کانسپت کلین آمیک به آن توجه ویژه ای شده است.
8 - اموشن 2016 (Emotion 2016)
طراحان: استفانو پاپئو، فابیو فورنریس و کیشی یوشیکاوا
طراحی بیرونی کانسپت پریوس اموشن شامل ورقه های فلزی است که با هنر اصیل ژاپنی درهم آمیخته شده است. گفته شده که در طراحی سطح شیشه ای عظیم آن از کیمونو الهام گرفته شده است. این کانسپت به گونه ای طراحی شده که در سال 2016 برای یک راننده 40 ساله خودرو بسیار مناسبی باشد. گرچه ارتفاع این خودرو از زمین تنها 1400 میلیمتر است اما طراحی آن به نحوی است که در ردیف جلوی آن سه نفر به راحتی می توانند بنشینند، این در حالی است که ردیف پشتی آن گنجایش تنها دو سرنشین را دارد. موتور احتراقی کانسپت اموشن 2016 در بخش پشتی آن قرار دارد و قدرت مناسب برای حرکت آن را تولید می کند.
9- سلول (Cell)
طراحان: مایکل لونگ، سباستین روسو، فابریزیو واچا
هدف از طراحی کانسپت پریوس "سلول" فراتر رفتن از ماهیت کنونی تویوتا پریوس بوده است. کانسپت سلول از امکانات بسیار و زیبایی خاصی برخوردار بوده و خودرو جمع وجوری است که با طبیعت عجین شده است. تقریباً کانسپت سلول به طور کامل از شیشه ساخته شده است. با نشستن درون این خودرو خود را در حال حرکت در فضای بیرون می بینید به گونه ای که احساس می کنید هیچ چیز بین شما و فضای بیرونی وجود ندارد. چراغ های خودرو زیبایی خاصی به آن داده و بر ماهیت پاک و دوستدار محیط زیست آن تأکید می کند.
10- کانسپت 4Wingx
طراحان: جاناتان بالسترری، رالف راپرچت و آلبرتو اسکولری
این کانسپت هم همانند اغلب طرح های فوق با طبیعت عجین شده و آلایندگی بسیار کمی دارد. گفته شده که کانسپن 4Wingx انقلابی در استفاده از تکنولوژی هیبریدی به شمار می رود و از ترکیب منابع انرژی استفاده می کند. از نکات بارز در طراحی این مدل، چارچوب بسیار سبک اما قوی آن است که با طراحی منحصر به فرد زیبایی زیادی پیدا کرده است.
منبع انگلیسی: http://www.cardesignnews.com/site/process/college_exhibitions/display/store4/item91990
تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/search.asp?id=970&rnd=3380
 

suki

عضو جدید
خودروی بیونیک مرسدس با الهام از ماهی جعبه ای

خودروی بیونیک مرسدس با الهام از ماهی جعبه ای

امروزه شرکت های بزرگ اتومبیل سازی روند رو به رشدی را برای الگوبرداری از طبیعت، در طراحی بدنه ی خودروها یشان پیش گرفته اند. این رویه نه تنها از جنبه ی تبلیغاتی برای این شرکت ها سودآور است بلکه آنان را در بهینه سازی محصولات خود در این بازار رقابتی یاری داده است.
شرکت مرسدس بنز (Mercedes-Benz) اقدام به طراحی خودرویی بیونیک با الگوبرداری از شکل نوعی ماهی کوچک گرمسیری نموده است.
دلفین ها و کوسه ها سریع ترین شناگران در دنیای زیر آب محسوب می شوند به همین دلیل تصور می شود که بهترین مدل برای مهندسان خودرو باشند. اما در نگاه اول هیچ چیز در ماهی boxfish با نام علمی Ostracion cubicus یا Ostraciidae وجود ندارد که بتوان آن را به عنوان یک مدل علمی به کار گرفت. باور کردنی باشد یا نه این موجود فلس دار چاق و چله که به بزرگی مچ دست انسان است مدلی برای خودروی اقتصادی (economic) و بیونیک نسل آینده قرار گرفته است.
زیستگاه طبیعی boxfish اقیانوس های گرمسیری است؛ جایی که همانند مکان های مشابه در خشکی، این ماهی ناگزیر است از توان ذاتی خود استفاده نماید و با مصرف کمترین مقدار انرژی حرکت کند. این قابلیت نیازمند ماهیچه های توانمند و ظاهری خطی (طراحی با کمترین میزان مقاومت در برابر جریان هوا یا مایع سیال) است. این ماهی باید فشار زیادی را تحمل کند و از بدنش درطی ضربات و تصادفات محافظت نماید که نیازمند بدنه ی خارجی سخت و محکم است. Boxfish غذای خود را در بستر هایی جستجو می کند که از گیاهان و جلبک های متراکم پوشیده شده است و بنابراین نیاز به قابلیت مانور بسیار خوبی دارد. بر خلاف ظاهر بسیار حجیم، boxfish شناگر بسیار ماهری است. ظاهر جعبه ای در این ماهی علاوه بر اینکه دست و پا گیر نیست بلکه ثابت می کند که تکامل چگونه نبوغ خود را به نمایش می گذارد.
بدن Ostracion cubicus از تعداد زیادی صفحات استخوانی چندوجهی تشکیل شده است که از همپوشانی آنها زره انعطاف ناپذیری شکل گرفته است. این ساختار استخوانی به پیکر ماهی استحکام قابل توجهی می دهد که آن را از ضربات محفوظ می دارد و کلید جنبندگی خوب در ماهی است. در امتداد لبه ی بالایی و پایینی تنه، گرداب یا چرخش های کوچک آب شکل می گیرد که موجب ثبات ماهی در هر موقعیت می شود و ادامه ی مسیر، حتی در جریان های متلاطم را ممکن می سازد. ماهی با این ساختار نیاز بسیار کمی به حرکت باله ها پیدا می کند و در انرژی خود صرفه جویی می نماید.
در ارتباط با مهندسی خودرو، boxfish مثال مناسبی از استحکام فرم و آیرودینامیکی (aerodynamics) است.
علاوه بر این آناتومی چند وجهی ماهی، کاملا یکسان با سطح مقطع بدنه ی اتومبیل است. فضای وسیعی برای سرنشینان داراست و تمام شرایط لازم خودرو برای استفاده روزانه را دارد. این خودروی بیونیک اولین بار در نمایشگاهی در واشنگتن به نمایش در آمده است.
این مرسدس ماهی شکل به دلیل سبکی و مصرف سوخت 4.3 لیتر در 100 کیلومتر، با کاربری بالا و دوست دار طبیعت است.
منبع: http://roshd.ir/Default.aspx?tabid=471&EntryID=1690&SSOReturnPage=Check&Rand=0
تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/search.asp?id=808&rnd=6876
 

suki

عضو جدید
طراحی ایستگاههای خارق العاده

طراحی ایستگاههای خارق العاده


آیا ایستگاه های قطار باید اینقدر حیرت انگیز باشند؟ امروزه این ساختمان های زیر زمینی بیشتر از نمونه های قدیمیشان که هرازگاهی شانس دیدنشان را داشتیم، جالب و هیجان انگیز هستند. اما تا زمانی که مردن چیز های جالب تری تقضا می کنند، به ایستگاه های مترو جالب تری مانند نمونه های زیر نیز نیاز داریم.












 

suki

عضو جدید
هندز فری نگهدارنده تلفن ipod

هندز فری نگهدارنده تلفن ipod



با اینکه معمولا از مار خوشمان نمی آید، به نگهدارنده iphone ماری علاقه مندخواهید شد. این نگهدارنده قابل تغییر بوده و می تواند دور گردن و یا روی میز قرار گیرد و iphone شما را نگه دارد. قابل تغییر بودن آن امکان جابجایی آسانش را نیز فراهم می کند. می توانید آن را به آسانی تا کنید و در کیفتان بگذارید و به هر کجا که می خواهید ببرید.



برگرفته از سایت:www.inewidea.com
 

suki

عضو جدید
ست های شارژ موبایل خلاقانه

ست های شارژ موبایل خلاقانه


این ست موبایل های جدید واقعا جالب توجه هستند. سیستم شارز اون ها طوری طراحی شده که انگار گوشی موبایل در زمان شارژ شدنش مشغول ماهیگیری، پیاده روی با سگ، استراحت و ... است. با نگاه به طرح ها نمی تونید جلوی لبخند زدنتان را بگیرید و همین جالبه!









Designer: Stefano Giovannoni, Marcel Wanders & Patricia Urquiola Foralessi(Italian)& Iida(Japanese)
برگرفته از سایت:www.inewidea.com
 

suki

عضو جدید
صندلی پرتابل به نام carry-on

صندلی پرتابل به نام carry-on

Mattias Stenberge
طراح و معمار اسکاندیناویایی از استودیو طراحی Vision A&D مبلمان قابل حمل جدید طراحی کرده است.

این طرح با توجه به فرم یک بشکه طراحی شده که از جنس پارچه رومبلی پوشیده شده و دارای یک دسته چوبی برای حمل و نقل راحت می باشد.

جنس مواد سازنده این طرح یعنی دسته چوبی و پوشش پارچه ای باعث ایجاد یک تضاد جالب در این طرح شده است.

طراحی این محصول با این هدف صورت گرفته که بتوان از این مدل هم بعنوان صندلی، هم جای پا (otooman) و هم بعنوان استند از آن استفاده کرد.

این طرح در نمایشگاه روشنایی و مبلمان شهر استکهلم – Stockholm Furniture and Light Farir 2012 – در سالن مربوط به آثار طراحان جوان به نمایش در آمده است.


 

suki

عضو جدید
نیمکتی که همیشه خشک می ماند

نیمکتی که همیشه خشک می ماند


آب باران هرگز نمی تواند استفاده کنندگان از این نیمکت را به زحمت بیندازد، به خاطر اینکه به راحتی می توانند نیمکت را دوباره خشک و تمییز کنند. تنها کافی است به راحتی تیغه پاک کننده را روی نیمکت بکشید و از استراحتگاه راحتتان لذت ببرید!

 

suki

عضو جدید
میز غذا خوری و کابینت های یکپارچه

میز غذا خوری و کابینت های یکپارچه

ترکیب میز غذاخوری و کابینت و کشو های مختلف ایده جدیدی نیست،اما این یک طرح پیشرو و نوین است که می توان آن را حتی در ادارات و به عنوان میز کنفرانس استفاده کرد.






















این میز شامل کشو های مختلف برای قرار دادن فایل ها و یا لوازم شخصی و یا وسایل پذیرایی و آشپزخانه است و امکانات مناسبی را در زمینه کامپیوتری و دیجیتال داراست.




برگرفته از سایت: معماری نیوز
 

suki

عضو جدید
پاک ترین هواپیمای جهان هم طراحی شد

پاک ترین هواپیمای جهان هم طراحی شد

شرکت لاکهید مارتین طرح اولیه هواپیمای جتی را ارائه کرده که سوخت آن هیدروژن است و می تواند بدون نیاز به توقف به هر نقطه ای از زمین پرواز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده ای به نام "گودویت" رکورد طولانی ترین پرواز را در میان پرنده های جهان به نام خود ثبت کرده است زیرا این پرنده بدون توقف برای یافتن غذا می تواند از استرالیا به آلاسکا پرواز کرده و مسافتی در حدود 11 هزار و 677 کیلومتر را طی کند.

"ویلیام بلیک" با الهام از بال این پرنده جتی بدون آلودگی و پاک را طراحی کرده است که می تواند با بالهایی مشابه این پرنده در ارتفاعات بالا پرواز کند. ایده اصلی وی ساخت جتی است که می تواند بدون نیاز به توقف برای سوخت گیری و با کمترین میزان مصرف سوخت به هر نقطه ای از جهان پرواز کند بدون اینکه هیچ آلودگی به وجود آورد.

بلیک طرح هواپیمای Stratoliner را به منظور نمایش دادن امکان ساخت هواپیماهای پاک و بدون آلودگی که می توانند با استفاده از ویژگی های آیرودینامیکی بالای خود به ارتفاعی بروند که در آن مقاومت هوا به کمترین میزان رسیده و هواپیما مانند یک پرنده در آسمان شناور می شود ارائه کرده است.

چهار موتور توربو فن هیدروژنی برودتی بدون ایجاد کوچکترین آلودگی انرژی مورد نیاز هواپیما را تامین کرده و می تواند با پرواز در حالت کم انرژی از میزان مصرف سوخت بکاهد. ساخت موتورهای توربوفن هیدروژنی برودتی هنوز امکان پذیر نشده است اما ارائه طرحی زیبا برای آن می تواند زمینه ساز تولید این نوع از موتورهای پاک باشد:

طرح جت لاکهید مارتین که با الهام از پرنده "گودویت" ایجاد شده است



هواپیمای Stratoliner می تواند با کمک گرفتن از بالهای غیر عادی خود
در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع هواپیماهای تجاری پرواز کند




موتورهای هیدروژنی بدون آلودگی این هواپیما می تواند آن را به بالاترین ارتفاع ممکن رسانده و
هواپیما را مانند پرنده ها در آسمان شناور سازد

 

suki

عضو جدید
هواپیماهای شفاف؛ نسل آینده ایرباس!

هواپیماهای شفاف؛ نسل آینده ایرباس!


ایرباس بزرگترین شرکت هواپیماسازی دنیاست و تقریباً نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند. ایرباس شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. این شرکت دارای ۵۷۰۰۰ کارمند و ۱۶ دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد. این شرکت همچنین دارای شعباتی در کشورهای آمریکا، ژاپن و چین است.

شرکت ایرباس همواره در صنعت ساخت هواپیما پیشتاز بوده و برای نسل آینده تولیدات خود طرح های منحصربفردی را در دست ارائه دارد که یکی از آنها که موضوع اصلی این ایمیل هم هست، تولید هواپیماهای شفاف است که البته شاید تا سال 2050 طول بکشد تا این مدل هواپیماها در خطوط پروازی قرار گیرند ولی آنچه در اینمورد گفته شده نوید روشنی است به مسافران ایرباس که امکانات در حد انتظار خود را در اختیار بگیرند. کارشناسان درصدد شناسایی و پاسخ به نیازهای مسافران هستند تا با یک فناوری پیشرفته و هوشمند محیطی لوکس و ایده آل را برای مسافران آینده تدارک ببینند.

مسافران آینده توسط این نوع هواپیما تنها یک پنجره را از آسمانی که در آن سفر می کنند در اختیار نخواهند داشت بلکه آنها قادر خواهند بود از تمام زوایای شفاف هواپیما نظاره گر جهان اطراف خود باشند و لذت واقعی را از ورای آسمان، ابرها و فضای شگفت انگیز سطح بالای زمین ببرند. محققین این طرح یادآور شده اند که حتی این امکان وجود دارد که مسافران این هواپیما در حین پرواز قادر به لذت بردن از بازی های تعاملی به عنوان مثال یک بازی گلف مجازی نیز خواهند بود.

 

suki

عضو جدید
عروس های دریایی معلق تصاویری که می بینید،طرح های بسیار زیبایی از لوستر های غیر عادی هستند که به شکل عروس دریایی بوده و توسط طراحان خلاقی در تگزاس آمریکا طراحی شده اند.















تصاویری که میبینید،طرح های بسیار زیبایی از لوستر های غیر عادی هستند که به شکل عروس دریایی بوده و توسط طراحان خلاقی در تگزاس آمریکا طراحی شده اند.

این لوستر ها و محیط داخلی محیط اطراف آن،حسی شبیه به دنیای زیر آب القا می کنند.این لامپ ها "عروس های دریایی معلق" نامیده می شوند.

پس اگر به اقیانوس علاقه مند هستید،از آن لذت ببرید.













 

yekariayi

متخصص هیدرولیک
کاربر ممتاز
شرکت لاکهید مارتین طرح اولیه هواپیمای جتی را ارائه کرده که سوخت آن هیدروژن است و می تواند بدون نیاز به توقف به هر نقطه ای از زمین پرواز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده ای به نام "گودویت" رکورد طولانی ترین پرواز را در میان پرنده های جهان به نام خود ثبت کرده است زیرا این پرنده بدون توقف برای یافتن غذا می تواند از استرالیا به آلاسکا پرواز کرده و مسافتی در حدود 11 هزار و 677 کیلومتر را طی کند.

"ویلیام بلیک" با الهام از بال این پرنده جتی بدون آلودگی و پاک را طراحی کرده است که می تواند با بالهایی مشابه این پرنده در ارتفاعات بالا پرواز کند. ایده اصلی وی ساخت جتی است که می تواند بدون نیاز به توقف برای سوخت گیری و با کمترین میزان مصرف سوخت به هر نقطه ای از جهان پرواز کند بدون اینکه هیچ آلودگی به وجود آورد.

بلیک طرح هواپیمای Stratoliner را به منظور نمایش دادن امکان ساخت هواپیماهای پاک و بدون آلودگی که می توانند با استفاده از ویژگی های آیرودینامیکی بالای خود به ارتفاعی بروند که در آن مقاومت هوا به کمترین میزان رسیده و هواپیما مانند یک پرنده در آسمان شناور می شود ارائه کرده است.

چهار موتور توربو فن هیدروژنی برودتی بدون ایجاد کوچکترین آلودگی انرژی مورد نیاز هواپیما را تامین کرده و می تواند با پرواز در حالت کم انرژی از میزان مصرف سوخت بکاهد. ساخت موتورهای توربوفن هیدروژنی برودتی هنوز امکان پذیر نشده است اما ارائه طرحی زیبا برای آن می تواند زمینه ساز تولید این نوع از موتورهای پاک باشد:

طرح جت لاکهید مارتین که با الهام از پرنده "گودویت" ایجاد شده است



هواپیمای Stratoliner می تواند با کمک گرفتن از بالهای غیر عادی خود
در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع هواپیماهای تجاری پرواز کند




موتورهای هیدروژنی بدون آلودگی این هواپیما می تواند آن را به بالاترین ارتفاع ممکن رسانده و
هواپیما را مانند پرنده ها در آسمان شناور سازد



خیلی قشنگه
از پرند ها الهام گرفتن واسه طراحیش
 

yekariayi

متخصص هیدرولیک
کاربر ممتاز

ایرباس بزرگترین شرکت هواپیماسازی دنیاست و تقریباً نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند. ایرباس شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. این شرکت دارای ۵۷۰۰۰ کارمند و ۱۶ دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد. این شرکت همچنین دارای شعباتی در کشورهای آمریکا، ژاپن و چین است.

شرکت ایرباس همواره در صنعت ساخت هواپیما پیشتاز بوده و برای نسل آینده تولیدات خود طرح های منحصربفردی را در دست ارائه دارد که یکی از آنها که موضوع اصلی این ایمیل هم هست، تولید هواپیماهای شفاف است که البته شاید تا سال 2050 طول بکشد تا این مدل هواپیماها در خطوط پروازی قرار گیرند ولی آنچه در اینمورد گفته شده نوید روشنی است به مسافران ایرباس که امکانات در حد انتظار خود را در اختیار بگیرند. کارشناسان درصدد شناسایی و پاسخ به نیازهای مسافران هستند تا با یک فناوری پیشرفته و هوشمند محیطی لوکس و ایده آل را برای مسافران آینده تدارک ببینند.

مسافران آینده توسط این نوع هواپیما تنها یک پنجره را از آسمانی که در آن سفر می کنند در اختیار نخواهند داشت بلکه آنها قادر خواهند بود از تمام زوایای شفاف هواپیما نظاره گر جهان اطراف خود باشند و لذت واقعی را از ورای آسمان، ابرها و فضای شگفت انگیز سطح بالای زمین ببرند. محققین این طرح یادآور شده اند که حتی این امکان وجود دارد که مسافران این هواپیما در حین پرواز قادر به لذت بردن از بازی های تعاملی به عنوان مثال یک بازی گلف مجازی نیز خواهند بود.




خیلی جالبه
فک نکنم تو ایران بیاد
 

suki

عضو جدید
[h=2]Cinna لامپی برای عشاق[/h]
اجتناب از داشتن یک عاشق عبوس و ناراحت، الهام بخش طراحی لامپ Cinna توسط فرانسوا Rybarczyk است! این لامپ برای زمانی که شما می خواهید در رختخواب به مطالعه بپردازید در حالی که همسر شما می خواهد استراحت کند طراحی شده است.


پوسته مات این لامپ درخششی لطیف را بازتاب می نماید و نور ملایمی از قسمت پایینی این لامپ که قابل تنظیم است محیط را روشن می نماید. این لامپ ترکیبی است از سرامیک و چوب پنبه!


 

suki

عضو جدید
طرح جدیدی از دیتررامس - BN0076

طرح جدیدی از دیتررامس - BN0076

شاید بتوان گفت دیتر رامس – Dieter Rams – تأثیر شگرفی را در روند طراحی محصول در روزگار ما گذارده است. گرایش و روند فکری او – as little design as possible – امروزه زبان طراحی بسیاری از شرکت های بزرگ طراحی شده است. کارهای او اکنون بیشتر بصورت icon دیزاین درآمده و با قیمت های بسیار بالا در مراکز فروش عرضه می گردد.

طراح معروف شرکت Apple – Johnatan Ive – روند و تأثیر فکری او را بخوبی در کارهایش نمایان کرده است. انواع محصولات شرکت apple نشاندهنده شاخصه ی این طرز فکر هستند.

در یکی از آخرین کارهای ارائه شده از این طراح مشهور – Dieter Rams – شرکت براون یک ساعت طراحی مجدد شده از کارهای قدیم خود را با طراحی ایشان ارائه کرده است. این مدل که یک ساعت بندی صیقلی است بر اساس طرح مدل DW30 که در سال 1978 توسط Rams و Dietrich Lubs ساخته شده بود، طراحی و اجرا شده است. این مدل در آن سال حدود 3000 عدد بفروش رسیده است و از آن موقع به بعد حدود 30 سال است که تولید نشده است.
این طرح که BN0076 نام دارد، دارای ظاهر فلزی با بند چرمی است که یک صفحه نمایش LCD نمایشگر ساعت 12/24 با روشنایی شب، می باشد.

قیمت حدودی برای خرید این ساعت در فروشگاهای معتبر حدود 250 دلار تعیین شده است.


 

suki

عضو جدید
[h=2]Kudo Case – تبلت قابل شارژ خورشیدی[/h]
Kudo Case یک کاور (پوشش) خورشیدی است، که براساس تبلت های شرکت Apple یعنی مدل های iPad 2 و 3 ساخته شده است. این کاور با استفاده از تکنولوژی جوهر فتوولتائیک می تواند نور فضاهای داخلی و همینطور خارجی را به انرژی الکتریکی با یک باتری 10.000 mAh تبدیل کند.

از این وسیله همچنین می توان برای شارژ کردن وسایل دیگری چون تلفن های همراه، دوربین های عکاسی، هدست و هدفون ها و . . . استفاده کرد. به گفته سازنده این محصول، باتری Kudo Case می تواند تا 10 روز برای یک استفاده نرمال از تبلت ،‌شارژ فراهم آورد.

پوشش خارجی این کاور از یک لاستیک سخت از مواد بازیافتی از دانه ذرت ساخته می شود و برای کمک به کاهش سطح اثرات مضر کربن ، این محصول با یک گروه محیط زیستی شریک شده است و قرار است به ازاء ساخت هر یک محصول Kudo ، این گروه یک درخت در مناطق مورد نظر خود بکارد.

یکی دیگر از مزایای این طرح "whistle locator" است. این ویژگی به کاربر امکان می دهد که هر وقت تبلت خود را پیدا نمی کند، با زدن یک سوت ، سنسور کاور تبلت خود را فعال کرده، و این محصول نیز در پاسخ شروع به بوق زدن می کند.

اولین مدل از این محصول به رنگ مشکی تولید شده است، ولی قرار است که در رنگ های متنوعی چون آبی، خاکستری، سبز و صورتی نیز تولید گردد. قیمت اولیه تعیین شده برای این محصول 190 دلار آمریکا است که قرار است از تاریخ 22 اردیبهشت برای فروش عرضه گردد.
 

suki

عضو جدید
طراح BMW یک ایرانی است!

طراح BMW یک ایرانی است!


برای مشاهده عکس در اندازه واقعی کلیک کنید.


ماجراي BMW در خيابان‌هاي تهران ريشه در تاريخ اين شهر دارد. در سال‌هاي دهه 60 و حتي اوايل دهه70، BMW‌هاي قديمي هنوز در شهر اتومبيل قشر مرفه محسوب مي‌شدند. بعدها برندهاي ژاپني و كره‌اي شهر را زير چرخ‌هاي‌شان گرفتند اما ميان جوان‌ها گروهي ظهور كردند كه 2002 BMW را با ديزاين اسپرت زيباترين خودروي جهان مي‌دانستند. اين روزها كه جديدترين مدل‌هاي BMW در تهران نگاه‌ها را خيره مي‌كنند، از BMW تمام خاطرات گذشته هم تكرار مي‌شود؛ تنها پس از مرور اين همه خاطره با BMW در شهر است كه خبر «طراح BMW يك ايراني است» آدم را شگفت‌زده مي‌كند! با آقاي نادر فقيه‌زاده، طراح شركت معروف BMW آشنا شويد.

زندگي يك آدم موفق
نادر فقيه‌زاده، متولد 1977 يعني همان 1355 در تهران است. وقتي 9 ساله بود به‌دليل ماموريت پدرش در كنسولگري ايران در فرانكفورت و هامبورگ به همراه خانواده‌اش راهي كشور آلمان شد. بعد از گرفتن ديپلم به دانشگاه رفت و مدرك فوق ليسانس خود را در رشته طراحي خودرو از دانشگاه فورتزهايم Pforzheim آلمان دريافت كرد. او دوره طراحي صنعتي را در كمپاني مرسدس بنز گذراند و از همان‌جا همكاري خود را با شركت‌هاي بزرگي همچون مرسدس بنز و BMW آغاز كرد. در سال 2001 به گروه طراحان BMW پيوست و كريس بنگل معروف، بزرگ‌ترين طراح تاريخ BMW كسي بود كه نادر فقيه‌زاده را مستقيما به تيم طراحي آن شركت برد. نادر در سال 2001 درجه كارشناس ارشد را در طراحي خودرو از آن خود كرد و از آن پس در مسابقات طراحي خودرو در شركت BMW حضور فعال داشت. او امتياز طراحي چندسري از اتومبيل‌هاي اين كمپاني بزرگ را نيز از آن خود كرده است. طراحي داخلي سري 7 BMW و طراحي بدنه نسل جديد سري 6 همان كمپاني از جمله كارهاي او در اين زمينه است. فقيه‌زاده اكنون يكي از 20 طراح مشهور BMW به حساب مي‌آيد و در كنار طراحان بزرگي همچون Adrian von Hooydonk، Karim habib و... كار مي‌كند.

برای مشاهده عکس در اندازه واقعی کلیک کنید.

راه توانايي‌ها و علائق تا موفقيت
دوران مدرسه در رشته‌هاي هنري سرآمد سايرين بود و در زمان انتخاب رشته براي دانشگاه، آن رشته‌اي كه در آن تواناتر بود، يعني هنر را انتخاب كرد. نادر فقيه‌زاده همچون بسياري از مردان ديگر عاشق اتومبيل، سرعت و رانندگي است. حتما در كودكي خيلي ماشين‌بازي كرده است البته اين را خودم حدس مي‌زنم؛ مگر مي‌شود يك طراح خودرو هرگز در كودكي ماشين‌بازي نكرده باشد؟

او از خودمان است
نادر رابطه‌اش را با كشور زادگاهش قطع نكرده و تا‌كنون چندبار به ايران سفر كرده است. در سال 1385 شركت ساپكو از او دعوت كرد تا به ايران بيايد و در كنفرانسي مراحل توليد يك خودرو در شركت BMW را براي حضار توضيح دهد؛ نادر اين دعوت را پذيرفت و اين كنفرانس با استقبال بي‌نظير مسئولان شركت ايران‌خودرو، سايپا و عده زيادي از دانشجويان مهندسي و طراحي صنعتي مواجه شد. او معتقد است صنعت خودروسازي ايران بايد بيشتر از دانش روز دنيا استفاده كرده و با جهان در تماس باشد. فقيه‌زاده باور دارد جوانان ايراني پتانسيل بسيار بالايي در طراحي و هنر داشته و بايد وارد روند اقتصاد شوند. او به طراحان جوان ايراني توصيه مي‌كند دقت خود را در ديدن پيرامون خود بالا ببرند و در طراحي انعطاف‌پذيري داشته و با زمان پيش بروند.

رابطه بين صنعت و دانشگاه
راه يافتن نادر به شركت‌هايي همچون بنز و BMW خيلي دور از ذهن نبود. در پايان هر ترم تحصيلي، نمايشگاه‌هايي از كارها و پروژه‌هاي دانشجويان در دانشگاه محل تحصيل او برگزار مي‌شد و مهمانان شناخته شده و صاحبنامي از شركت‌هاي بزرگ خودروسازي آلمان از آن نمايشگاه‌ها ديدن مي‌كردند. دانشجوي ترم چهار فوق‌ليسانس طراحي خودرو بود كه در يكي از همين نمايشگاه‌ها از سوي 2شركت بزرگ BMW و پورشه به همكاري دعوت شد. او به‌دليل علاقه بيشتري كه به طراحي‌هاي BMW داشت اين شركت را انتخاب كرد.


برای مشاهده عکس در اندازه واقعی کلیک کنید.
او هم‌اكنون 2سري طراحي توليد شده در بازار دارد، سري6 و 7 BMW. اگرچه شركت BMW معتقد است طراحان داخلي خودرو نبايد به طراحي بدنه بپردازند و طراحان بايد در يك زمينه متمركز شوند اما نادر توانسته توانايي خود را در هر 2 بخش طراحي داخلي و طراحي بدنه به نمايش بگذارد و اين امتيازي است كه هر طراحي از آن برخوردار نيست.

خصوصيت يك طراح BMW
طراحان BMW سرمايه‌هاي اين شركت هستند؛ آن‌ها بايد بسيار رازدار باشند و در مورد فعاليت‌هاي بخش طراحي شركت با كسي صحبت نكنند؛ نادر هم بسيار رازدار است و به همين دليل تا‌كنون كمتر از او چيزي خوانده يا شنيده‌ايد. يك دانشجوي طراحي صنعتي وقتي طرح‌هاي جديد BMW را با دقت مشاهده مي‌كرد امضاي شخصي به نام نادر توجه او را به‌خود جلب كرد و نادر فقيه‌زاده از آنجا شناسايي شد.

برای مشاهده عکس در اندازه واقعی کلیک کنید.

از او درمورد ماشين بپرس!
از مدل‌هاي BMW در طول تاريخ توليد خودروي اين شركت 3.0 CSL و مدل بسيار قديمي 2000tii، M3 و X6 را مي‌پسندد. غيراز BMW Lamborghini Reventon و Aston Martin DBS را دوست دارد و خودش يك بي‌ام سري 3 مدل 330 دارد.
 

f.azar

عضو جدید
این طرح که Meltdown (بحران) نام دارد، از یک حباب بزرگ شیشه ای رنگی (بصورت دست ساز) ساخته شده است.





 

suki

عضو جدید
صندلی راحتی پرزلانی توسط وام هاس

اختصاصی معماری نیوز: کارگاه صیقل کاری وام هاس اخیرا یک صندلی راحتی جدید به نام پرزلانی طراحی کرده است. در نگاه اول بیشتر شبیه یک قطعه هنری دیجیتالی است تا یک صندلی واقعی.

از یک فنجان ، قهوه سرازیر است.

این صندلی طوری به نظر می رسد که از یک فنجان ، قهوه بیرون می ریزد - صندلی اصلی شبیه یک فنجان است و تکیه گاه صندلی افشانه ای به سمت بیرون دارد مثل ریزش مایع که کمی غیر واقعی است.

قسمت سر ریز شده صندلی پرزلانی در دو رنگ طراحی می شود ، شکلاتی و قرمز. نگاهی بیندازید!






 

suki

عضو جدید
طاقچۀ مینی مالیست به همراه ی کشوی مخفی کوچک

طاقچۀ مینی مالیست به همراه ی کشوی مخفی کوچک

اختصاصی معماری نیوز: طراحی‌ مینی مالیست و یک راز کوچک، چیزی است که شاید این طاقچه را توصیف می‌کند، طاقچۀ clopen از معماران torafu به مانند طاقچه ای‌ ساده به نظر می‌رسد اما در اینجا کشوی مخفی برای اجناس گران بهای شما دارد.

این کشو تنها ۲۳ میلی‌ متر (0.9 اینچ) ارتفاع دارد.

دستگیر‌های در ظاهر چوبی ولی‌ آهن ربایی برای باز کردن کشو به کار می روند و تا زمانی‌ که از آن استفاده ای‌ نمی‌شود، کاملاً ناشناس باقی‌ می ماند.

کلید‌ها و جواهرات خود را در داخل آن پنهان کنید. این قطعه، مناسب برای ورودی یا اتاق خواب شماست. طراحی‌ ساده و متریال آن با هر طراحی‌ داخلی‌ می تواند هماهنگ شود. طراحان ژاپنی در طراحی‌ قطعات مینی مالیست بسیار خوب عمل می کنند.








 

Similar threads

بالا