rezvanalavi
عضو جدید
مقدمه : بهداشت و ایمنی کارکنان یک موضوع در حال رشد سازمانی است . کارفرمایان
علاقه زیادی را به موضوع بهبود وضعیت کارکنان نشان می دهند و منابع زیادی را برای این
کار صرف می کنند . هر ساله حوادث محیط های کاری هزاران نفر از کارکنان را به قتل
می رساند و بیش از میلیون ها نفر را ناقص العضو می کند .
این پیامدها اثر سوئی را بر روی بهره وری می گذارد . هزینه های ناشی از حوادث در محیط
کاری دائماً در حال افزایش است . طبق تخمین های یک محقق در سال 1984 ، حوادث محیط
کاری 33 میلیون دلار هزینه برای دولت ایالات متحده به همراه داشته اشت . به طوریکه
حوادثی که در محیط کاری اتفاق می افتد بیشتر از حوادث مثل جنگ و حوادث طبیعی بوده
است .
ایجاد شرایط کاری بهداشتی و ایمنی به همکاری مداوم کارکنان و کارفرمایان احتیاج دارد .
حادثه ها اغلب ناشی از افراد می باشند نه تجهیزات ، تجهیزات بهداشتی فراهم شده
توسط کارفرما نظیر عینک ایمنی مانع از بروز حوادث نخواهد شد مگر اینکه کارکنان آن ها را
مورد استفاده قرار دهند .
تدارک محیط های بهداشتی و ایمنی یک فرآیند دو طرفه میباشد . ابتدا استانداردهای تعیین
شده دولتی باید شناخته و بکار گرفته شوند و براساس آن بازرسی صورت گیرد .
بعد کارکنان و کارفرمایان باید در طراحی ، استقرار و اداره برنامه های بهداشت و ایمنی
به طور مداوم همکاری نمایند .
علاقه زیادی را به موضوع بهبود وضعیت کارکنان نشان می دهند و منابع زیادی را برای این
کار صرف می کنند . هر ساله حوادث محیط های کاری هزاران نفر از کارکنان را به قتل
می رساند و بیش از میلیون ها نفر را ناقص العضو می کند .
این پیامدها اثر سوئی را بر روی بهره وری می گذارد . هزینه های ناشی از حوادث در محیط
کاری دائماً در حال افزایش است . طبق تخمین های یک محقق در سال 1984 ، حوادث محیط
کاری 33 میلیون دلار هزینه برای دولت ایالات متحده به همراه داشته اشت . به طوریکه
حوادثی که در محیط کاری اتفاق می افتد بیشتر از حوادث مثل جنگ و حوادث طبیعی بوده
است .
ایجاد شرایط کاری بهداشتی و ایمنی به همکاری مداوم کارکنان و کارفرمایان احتیاج دارد .
حادثه ها اغلب ناشی از افراد می باشند نه تجهیزات ، تجهیزات بهداشتی فراهم شده
توسط کارفرما نظیر عینک ایمنی مانع از بروز حوادث نخواهد شد مگر اینکه کارکنان آن ها را
مورد استفاده قرار دهند .
تدارک محیط های بهداشتی و ایمنی یک فرآیند دو طرفه میباشد . ابتدا استانداردهای تعیین
شده دولتی باید شناخته و بکار گرفته شوند و براساس آن بازرسی صورت گیرد .
بعد کارکنان و کارفرمایان باید در طراحی ، استقرار و اداره برنامه های بهداشت و ایمنی
به طور مداوم همکاری نمایند .