زونا گاهی به صورت دندان درد بروز می کند

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

مدیرگروه بیماری های دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گاهی مشکلات رشته های عصبی و بیماری های ویروسی مثل زونا به صورت درد دندان بروز می کند ازاین رو دندانپزشک باید با معاینه دقیق این نوع دردها را از درد پوسیدگی دندان تشخیص دهد .



به گزارش دبیرخانه پنجاه و سومین کنگره بین المللی دندان پزشکی ایران، دکتر ˈآرش منصوریانˈ افزود : گاهی به علت تشخیص اشتباه در دردهای ناحیه فک و یا نورالژی (دردهای رشته های عصبی ) با درد دندان ، درمان های دندانی چون عصب کشی و ترمیم انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد : درد ناشی از نورالژی آنی و چند ثانیه است اما دردهای دندانی طولانی تر است یا دردهای ناشی از زونا با علایم زخم داخل دهانی همراه است و به صورت یک طرفه و مداوم بروز می کند.

مدیر گروه بیماری های دهان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دردهای ناشی از رشته های عصبی دردهای بسیار تیز و یک طرفه هستند. از دیگر ویژگی های دردهای رشته های عصبی وجود درد به همراه ریزش اشک است.

به گفته وی بیمار پس از مراجعه به دندانپزشک و تشخیص دردهای با منشا غیر دندانی به متخصص بیماری های دهان، فک و صورت ارجاع داده می شود.

منصوریان خاطرنشان کرد : درد شایع ترین مشکلی است که بیمار را به مطب دندانپزشکان می کشاند. همچنین زیبایی و مشکلات ناشی از جویدن پس از درد ، علت های بعدی مراجعات بیماران است.

منصوریان تاکید کرد که منشا درد باید برای پزشک مشخص شود تا بهترین روش های درمانی انتخاب شود .

وی همچنین به برپایی پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران اشاره کرد و گفت : این کنگره از 24 تا 27 اردیبهشت ماه 92 با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Nilpar گاهی دندان‌درد، علامت سکته قلبی است دندانپزشکی 0
S i s i l دررفتگی فک صورت دندانپزشکی 0

Similar threads

بالا