زنگ تفریح ... گپ و گفت های خودمونی!

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
بدون شرح///

بدون شرح///

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
از انسانها غمي به دل نگيرزيرا خود نيز غمگينند!
زيرا با آنکه تنهايند ولي از خود ميگريزند!
زيرا به خود و به عشق خود و به حقيقت خود شک دارند...
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کار نیکی که برای دیگران انجام می دهید وظیفه نیست بلکه یک نوع لذت است که برای شما سلامتی و آرامش خاطر به ارمغان می آورد.
«زرتشت»
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نبرد های زندگی همیشه به نفع قویترها پایان نمی پذیرد، دیر یا زود برد با ان کسی است که بردن را باور دارد ... بردن را باور داشته باش!"
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به چه می خندی تو؟
به مفهوم غم انگیز جدایی؟
به چه چیزی؟
به شکست دل من یا به پیروزی خویش؟
یا به افسونگری چشمانت که مرا سوخت وخاکستر کرد؟
به چه می خندی تو؟
به دل ساده من می خندی؟
که دگر تابه ابدنیز به فکر خود نیست؟
خنده دار است بخند!.!.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به سلامتیه تویی که هیچوقت نفهمیدی
از چی خوشم میاد و از چی خوشم نمیاد.
به سلامتیه من که همیشه خواسته هاتو فهمیدم
و بی صدا اجابت کردم،
باز نفهمیدی
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ازآدم‌ها بگذر!

دلت را گنده‌تر کن...

ناراحت این نباش که چرا جاده‌ی رفاقت با تو همیشه یک‌طرفه است!!

مهم نیست اگر همیشه یک‌طرفه‌ای!

شاد باش که چیزی کم نگذاشته‌ای

و بدهکار خودت، رفاقتت و خدایت نیستی...
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز

تاریخچه سیم‌کارت در ایران از آغاز تا امروز

تلفن همراه جزو آن دسته از کالاهایی است که چند دهه اخیر شیوه و رفتار زندگی بشر را دستخوش تغییراتی شگرف كرده است. فكر متحرك یا سیار كردن تلفن و به‌كارگیری آن در مكان‌های مختلف به منظور بهره گیری بیشتر از این وسیله، از دهه 1960 میلادی در كشور‌های اسكاندیناوی (سوئد، نروژ، دانمارك و فنلاند) شروع و در اواخر آن دهه، اولین تلفن نقطه به نقطه به كار گرفته شد. این فناوری در سال 1975میلادی از سوی كشورهای اسكاندیناوی با سیستم آنالوگ به بازار عرضه شد. اولین شبكه تلفن متحرك NMT) Nordic Mobile Telephone) نیز از سوی همین كشورها راه‌اندازی شد.

در اوایل سال 1980 میلادی، استفاده از تلفن‌های دیجیتالی در اتومبیل مورد توجه قرار گرفت. در سال 1977 میلادی كانادا اولین شبكه اطلاعات عمومی را طراحی و راه‌اندازی كرد. شبكه‌های عمومی اطلاع‌رسانی جهانی با استفاده از كامپیوتر، ماهواره و گیرنده‌ها و فرستنده‌های ماكروویو به وجود آمده است. در سال 1983میلادی آمریكا سیستم Nordic Mobile Telephone را وارد بازار كرد. ژاپن نیز سومین كشور در جهان بود كه سیستم سیار خود را با ویژگی‌های دو نوع اسكاندیناوی و آمریكایی به نام HCMS عرضه كرد و سپس سیستم NTT با قابلیت اتصال به شبكه را ایجاد نمود. انگلستان در سال 1985 میلادی با عرضه سیستم TACS بود که به گروه دارندگان تلفن سیار پیوست و سپس ایرلند نیز این سیستم را پذیرفت.

پس از این تاریخ، سیستم NMT با فركانس 450 مگاهرتز در كشورهای دانمارك، نروژ، سوئد و فنلاند مورد استفاده قرار گرفت و این کشورها نیز به شبكه استفاده كنندگان از این سیستم پیوستند. در سال 1985 میلادی انستیتو European Telecommunications Standards Institute متشكل از 17 كشور اروپایی درصدد طراحی و ابداع یك استاندارد مشترك برای تاسیس شبكه سلولی برآمد تا این استاندارد به صورت هماهنگ، طرح تلفن سیار دیجیتال را اجرا كند، این استاندارد GSM نام گرفت. در حال حاضر، استاندارد GSM شامل سه سیستم است كه عملكردهای اساسی كاملا یكسانی دارند، ولی باند فركانس آنها متفاوت است. اما به شکل کلی اولین تماس غیرتجاری با موبایل در آوریل سال ۱۹۷۳ توسط دکتر مارتین، مدیر اسبق شرکت AT&T انجام گرفت و بیست سال بعد از آن زمان یعنی حدود 1993 میلادی اولین تماس تلفن همراه در کشور ما ایران برقرار شد.

موبایل در ایران
18 سال پیش در چنین روزهایی روزنامه‌های منتشر شده در آن زمان در نخستین صفحات خود آگهی‌ای را به چاپ رساندند که شاید در آن مقطع برای خیلی‌ها تعجب‌آور بود. تیتر آگهی‌های چاپ شده با این مضمون بود: "فراخوان برای ثبت نام نخستین شبکه تلفن متحرک جیبی". خواندن همین تیتر می‌توانست خیلی از نظرها را به خود جلب کند. تیرماه سال 1372 بود که ثبت نام تلفن همراه در کشور آغاز شد. اما به دلیل عدم استقبال در آن زمان توسط مردم، روند ثبت نام چندین ماه به طول انجامید؛ به نحوی که در نهایت شرکت مخابرات ایران و شرکت پست توافق کردند به کسانی که در‌ این زمینه بازاریابی کنند و قادر باشند یک یا چند مشتری به پست بکشانند، مبلغی به عنوان پاداش پرداخت شود. در آن زمان با تبلیغات فراوان و با شعار "با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید" تا اواسط سال 74 جمعا 9 هزار و 947 نفر ثبت نام کردند که در شهریور همان سال واگذاری‌ها آغاز و بلافاصله بعد از ثبت نام به پایان رسید. از ‌این تاریخ به بعد، مردم ورود تلفن همراه به کشور را باور کردند؛ به طوری که هجوم متقاضیان به مخابرات و بازار به حدی رسید که قیمت سیم‌کارت در آن زمان گاهی اوقات به بالای 30 میلیون ریال نیز می‌رسید.

اولین آگهی که برای معرفی تلفن همراه آن زمان در روزنامه‌های سیاه و سفید اطلاعات و کیهان به چاپ رسید با این متن همراه بود. "شبکه تلفن متحرک به دو صورت قابل نصب در خودرو به صورت دستی در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود تا در حال تردد، توقف در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد." در ‌این آگهی آمده بود که 5 هزار شماره ثبت‌نام به عمل خواهد آمد و یک‌ماه بعد از ثبت‌نام واگذاری‌ها صورت می‌گیرد. ‌این شبکه در آن زمان تنها محدوده تهران بزرگ را از شرق به سرخه حصار، از غرب به ابتدای عوارضی جاده کرج، از جنوب به بهشت زهرا و از شمال به ارتفاعات شمال تهران محدود می‌کرد و تنها از ساعت 8 صبح تا 8 شب قابل دسترس بود.

ارائه اولین سیم‌کارت تلفن همراه در دوران وزارت دکتر غرضی در دولت‌ هاشمی‌رفسنجانی صورت گرفت. در آن زمان متقاضیان سیم‌کارت باید یک چک بانکی به مبلغ 5 میلیون ریال بابت هزینه اشتراک، هزینه نصب و بهای گوشی پرداخت می‌کردند. همچنین به منظور افزایش ‌ایمنی در حین رانندگی، متقاضیانی که درخواست تجهیزات اضافی جهت نصب در خودرو را داشتند، باید مبلغ 700 هزار ریال بابت تجهیزات اضافی پرداخت می‌کردند. با ورود اولین سیم‌کارت‌ها به بازار و در اختیار داشتن ‌این کالا که در آن زمان جزو کالاهای لوکس به حساب می‌آمد، به تدریج بر میزان متقاضیان ‌این کالا افزوده شد. در نتیجه استقبال از سوی مردم، متولیان تلفن همراه در مخابرات تصمیم گرفتند در تهران و چند شهر بزرگ ثبت‌نام انجام دهند. لذا در بهمن ماه سال 1374، از طریق پست و به صورت مکانیزه ثبت‌نام آغاز شد. در‌ این سال در مجموع 185 هزار و 75 نفر ثبت نام کردند.

واگذاری سیم‌کارت ‌این گروه از متقاضیان که با گوشی هم تحویل می‌شد، از طریق پست و در دهه فجر سال 75 شروع و در اواخر سال 76 به پایان رسید. پایین آمدن قیمت تلفن همراه در بازار تا یک میلیون و پانصد هزار تومان، بدقولی مخابرات به دلیل تاخیر در واگذاری باعث شد تا تعداد متقاضیان برای سال 75 به 61 هزار و 900 نفر کاهش یابد.

افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور در آن سال‌های ابتدایی ورود ‌این فناوری به کشور حاشیه‌های جالبی را نیز در پیش داشت. با افزایش تعداد مشترکان و آن هم درحالی که در آن زمان چنین فناوری برای کاربران عجیب بود، اداره تحقیقات و مطالعات اجتماعی روابط عمومی‌ شرکت مخابرات‌ایران با درج آگهی‌هایی در روزنامه‌های آن زمان اقدام به برگزاری کلاس آموزش آشنایی با نحوه استفاده از تلفن همراه کرد. همچنین اظهارات مقامات سیاسی کشور در آن زمان نیز پیرامون ‌این فناوری شاید هم اکنون برای کاربران فعلی جالب باشد. به عنوان مثال هاشمی‌رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری درباره استفاده از تلفن همراه در مراسم‌های گوناگون گفته بود: "تلفن دیجیتال امروز پیشرفته‌ترین ابزار استفاده از مخابرات است، خوشبختانه ما‌ این تکنولوژی را داریم و خودمان هم اداره می‌کنیم. حالا می‌توانیم ایمان بیاوریم به قدرت خوب نیروهای داخلیمان" یا در مراسم دیگری تاکید کرده بودند که "یک خط تلفن برکت عمر انسان را کلی بالا می‌برد و بسیاری از هزینه‌های زندگی را پایین می‌آورد."

بهره برداری از اولین فاز شبكه تلفن همراه كشور، در مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران با استفاده از 176 فرستنده و گیرنده در 24 ایستگاه رادیویی و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد. در سال 1374 تعداد تلفن‌های دایری به 15907 شماره افزایش یافت و افزون بر تهران، شهرهای مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و شیراز نیز زیر پوشش شبكه تلفن همراه قرار گرفت. گسترش شبكه ارتباطات سیار در سال‌های بعد نیز ادامه یافت؛ به طوری كه در سال 1375 علاوه برشهرهای یاد شده 28 شهر دیگر به این شبكه پیوست. ضمن آنكه تعداد تلفن‌های دایر شده در این سال به 59967 شماره بالغ گشت و در پایان سال 1382 به 3449878 شماره رسید. در همین خصوص و در راستای سیاست برخورداری كلیه اقشار كشور، اعم از ساكنین شهرهای كوچك و بزرگ از امكانات ارتباطی، تعداد شهرهای تحت پوشش تلفن همراه از134شهر در آغاز سال 76 ، به 667 شهر در پایان سال 82 و 1120 شهر در ابتدای سال 90رسیده است.
روند توسعه اولین اپراتور تلفن همراه در کشور تا جایی پیش رفت که هم اکنون و بر اساس آمارهای ارائه شده این اپراتور بالغ بر 43 میلیون سیم‌کارت فروخته است که از این تعداد 34 میلیون سیم‌کارت فعال و در حال کار است که از این تعداد 16 میلیون سیم کارت متعلق به مشترکان دائمی و مابقی به مشترکان اعتباری تعلق دارد. قیمت نجومی تهیه یک سیم کارت از این اپراتور نیز هم اکنون به شکل ثبت‌نامی و برای سیم‌كارت‌های دائمی 0910، صد و بیست‌وچهار هزار و 800 تومان و برای 0911 تا 0918 دائمی 254800تومان است و 10هزار تومان در سیم‌کارت‌های اعتباری است. همراه اول که تا سال‌های زیاد تنها خدمات مکالمه را در کنار پیامک ارائه می‌داد؛ اما از دو سال پیش به ارائه GPRS و ام ام اس نیز پرداخته است.

اپراتور دوم و آغاز رقابت
دومین اپراتور تلفن همراه ایران با نام ایرانسل در سال 85 وارد بازار کشور شد. هر چند که از این اپراتور آمار شفافی در تعداد مشترکان وجود ندارد اما به هر حال گفته می‌شود که این اپراتور هم اکنون بالغ بر 18 میلیون مشترک دارد. در پاییز ۱۳۸۴ قرارداد سهامداران میان شرکت گسترش الکترونیک ایران و ام‌تی‌ان منعقد شد. در ششم آذر ماه ۱۳۸۴، مجوز اپراتوری دوم تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به شرکت ایرانسل اعطا شد. واگذاری و توزیع سیم‌کارت‌های شرکت ایرانسل در سه شهر تهران، تبریز و مشهد از روز شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۵ آغاز شد.

ایرانسل هم‌اکنون در ایران خدمات نسل 2.75 شبکه جی اس ام(GSM) را ارائه می‌دهد. از جمله خدمات ایرانسل می‌توان به اینترنت در موبایل (GPRS)-خدمات پیام چندرسانه ای (MMS)- اس ام اس(SMS) - سیستم E-charge و E-care را نام برد. ایرانسل اما در بخش خدمات ارزش افزوده به باور کارشناسان بسیار سریع تر و جلوتر از همراه اول حرکت می‌کند. البته ناگفته نماند که حضور و تلاش ایرانسل برای گرفتن سهم از بازار فضای رقابتی ای را در بین فعالان این حوزه ایجاد کرده است که در نهایت به نفع مصرف کنندگان تمام شده است.

منبع : دنیای اقتصاد (م.ر.بهنام رئوف)

 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
تصاویری از ورزشگاه‌های جام‌جهانی 2018 روسیه
جام جهانی فوتبال 2018 در تابستان سال 2018 و در چهارده ورزشگاه کشور روسیه برگزار خواهد شد که مدل طراحی شده آنها را در این ایمیل می بینید بطوریکه بعضی از این پروژه ها در حال ساخت هستند و برخی از آنها نیز در آینده ساخته خواهند شد.




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "مسکو" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی "لوشنیکی" در مسکو روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "سن پترزبورگ" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "ولووگراد" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "کالینین‌گراد" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "روستوف" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "کراسنودار" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "سارانسک" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "کازان" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "سوچی" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "یاروسلاوی" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "نیشی نووگورود" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "سامارا" روسیه




مدلی از ورزشگاه جام جهانی در "یکاتریننبورگ" روسیه



ناگفته نماند که بیستمین دورهٔ جام جهانی فوتبال یعنی جام جهانی 2014 نیز از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۱۳ جولای ۲۰۱۴ در کشور برزیل برگزار می شود و ظاهرا استادیوم های 12 شهر برزیل از جمله : بلوهوریزنته، برازیلیا، پورتو آلگره، سائو پائولو، ریودو ژانیرو، مانا یوس، ناتال، رسیف، کوری تیبا، کوی آبا، فور تالیزا و سالوادور میزبان این دوره از رقابت های جام جهانی خواهند بود و همچنین ورزشگاه افسانه‌ای ماراکانای شهر ریودوژانیرو با گنجایش 90 هزار تماشاگر میزبانی دیدار پایانی جام جهانی 2014 را عهده دار خواهد بود.
گرچه کمتر از 3 سال به آغاز این دوره از جام جهانی مانده، اکثر ورزشگاه های شهرهای میزبان در کشور برزیل در دست بررسی برای ساخت و آماده سازی است بطوریکه این تاخیر موجب نگرانی و اعتراض فیفا نیز شده است. اما از آنجا که در حال حاضر تصاویر کاملی از مدل استادیوم های جام جهانی 2014 در برزیل در دست نیست، در آینده این معرفی بصورت مصور برای شما دوستان علاقمند در گروه صورت خواهد گرفت.
 

eliot -esf

کاربر فعال مهندسی کشاورزی , گیاهپزشکی
کاربر ممتاز

تاریخچه سیم‌کارت در ایران از آغاز تا امروز

تلفن همراه جزو آن دسته از کالاهایی است که چند دهه اخیر شیوه و رفتار زندگی بشر را دستخوش تغییراتی شگرف كرده است. فكر متحرك یا سیار كردن تلفن و به‌كارگیری آن در مكان‌های مختلف به منظور بهره گیری بیشتر از این وسیله، از دهه 1960 میلادی در كشور‌های اسكاندیناوی (سوئد، نروژ، دانمارك و فنلاند) شروع و در اواخر آن دهه، اولین تلفن نقطه به نقطه به كار گرفته شد. این فناوری در سال 1975میلادی از سوی كشورهای اسكاندیناوی با سیستم آنالوگ به بازار عرضه شد. اولین شبكه تلفن متحرك NMT) Nordic Mobile Telephone) نیز از سوی همین كشورها راه‌اندازی شد.

در اوایل سال 1980 میلادی، استفاده از تلفن‌های دیجیتالی در اتومبیل مورد توجه قرار گرفت. در سال 1977 میلادی كانادا اولین شبكه اطلاعات عمومی را طراحی و راه‌اندازی كرد. شبكه‌های عمومی اطلاع‌رسانی جهانی با استفاده از كامپیوتر، ماهواره و گیرنده‌ها و فرستنده‌های ماكروویو به وجود آمده است. در سال 1983میلادی آمریكا سیستم Nordic Mobile Telephone را وارد بازار كرد. ژاپن نیز سومین كشور در جهان بود كه سیستم سیار خود را با ویژگی‌های دو نوع اسكاندیناوی و آمریكایی به نام HCMS عرضه كرد و سپس سیستم NTT با قابلیت اتصال به شبكه را ایجاد نمود. انگلستان در سال 1985 میلادی با عرضه سیستم TACS بود که به گروه دارندگان تلفن سیار پیوست و سپس ایرلند نیز این سیستم را پذیرفت.

پس از این تاریخ، سیستم NMT با فركانس 450 مگاهرتز در كشورهای دانمارك، نروژ، سوئد و فنلاند مورد استفاده قرار گرفت و این کشورها نیز به شبكه استفاده كنندگان از این سیستم پیوستند. در سال 1985 میلادی انستیتو European Telecommunications Standards Institute متشكل از 17 كشور اروپایی درصدد طراحی و ابداع یك استاندارد مشترك برای تاسیس شبكه سلولی برآمد تا این استاندارد به صورت هماهنگ، طرح تلفن سیار دیجیتال را اجرا كند، این استاندارد GSM نام گرفت. در حال حاضر، استاندارد GSM شامل سه سیستم است كه عملكردهای اساسی كاملا یكسانی دارند، ولی باند فركانس آنها متفاوت است. اما به شکل کلی اولین تماس غیرتجاری با موبایل در آوریل سال ۱۹۷۳ توسط دکتر مارتین، مدیر اسبق شرکت AT&T انجام گرفت و بیست سال بعد از آن زمان یعنی حدود 1993 میلادی اولین تماس تلفن همراه در کشور ما ایران برقرار شد.

موبایل در ایران
18 سال پیش در چنین روزهایی روزنامه‌های منتشر شده در آن زمان در نخستین صفحات خود آگهی‌ای را به چاپ رساندند که شاید در آن مقطع برای خیلی‌ها تعجب‌آور بود. تیتر آگهی‌های چاپ شده با این مضمون بود: "فراخوان برای ثبت نام نخستین شبکه تلفن متحرک جیبی". خواندن همین تیتر می‌توانست خیلی از نظرها را به خود جلب کند. تیرماه سال 1372 بود که ثبت نام تلفن همراه در کشور آغاز شد. اما به دلیل عدم استقبال در آن زمان توسط مردم، روند ثبت نام چندین ماه به طول انجامید؛ به نحوی که در نهایت شرکت مخابرات ایران و شرکت پست توافق کردند به کسانی که در‌ این زمینه بازاریابی کنند و قادر باشند یک یا چند مشتری به پست بکشانند، مبلغی به عنوان پاداش پرداخت شود. در آن زمان با تبلیغات فراوان و با شعار "با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید" تا اواسط سال 74 جمعا 9 هزار و 947 نفر ثبت نام کردند که در شهریور همان سال واگذاری‌ها آغاز و بلافاصله بعد از ثبت نام به پایان رسید. از ‌این تاریخ به بعد، مردم ورود تلفن همراه به کشور را باور کردند؛ به طوری که هجوم متقاضیان به مخابرات و بازار به حدی رسید که قیمت سیم‌کارت در آن زمان گاهی اوقات به بالای 30 میلیون ریال نیز می‌رسید.

اولین آگهی که برای معرفی تلفن همراه آن زمان در روزنامه‌های سیاه و سفید اطلاعات و کیهان به چاپ رسید با این متن همراه بود. "شبکه تلفن متحرک به دو صورت قابل نصب در خودرو به صورت دستی در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود تا در حال تردد، توقف در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد." در ‌این آگهی آمده بود که 5 هزار شماره ثبت‌نام به عمل خواهد آمد و یک‌ماه بعد از ثبت‌نام واگذاری‌ها صورت می‌گیرد. ‌این شبکه در آن زمان تنها محدوده تهران بزرگ را از شرق به سرخه حصار، از غرب به ابتدای عوارضی جاده کرج، از جنوب به بهشت زهرا و از شمال به ارتفاعات شمال تهران محدود می‌کرد و تنها از ساعت 8 صبح تا 8 شب قابل دسترس بود.

ارائه اولین سیم‌کارت تلفن همراه در دوران وزارت دکتر غرضی در دولت‌ هاشمی‌رفسنجانی صورت گرفت. در آن زمان متقاضیان سیم‌کارت باید یک چک بانکی به مبلغ 5 میلیون ریال بابت هزینه اشتراک، هزینه نصب و بهای گوشی پرداخت می‌کردند. همچنین به منظور افزایش ‌ایمنی در حین رانندگی، متقاضیانی که درخواست تجهیزات اضافی جهت نصب در خودرو را داشتند، باید مبلغ 700 هزار ریال بابت تجهیزات اضافی پرداخت می‌کردند. با ورود اولین سیم‌کارت‌ها به بازار و در اختیار داشتن ‌این کالا که در آن زمان جزو کالاهای لوکس به حساب می‌آمد، به تدریج بر میزان متقاضیان ‌این کالا افزوده شد. در نتیجه استقبال از سوی مردم، متولیان تلفن همراه در مخابرات تصمیم گرفتند در تهران و چند شهر بزرگ ثبت‌نام انجام دهند. لذا در بهمن ماه سال 1374، از طریق پست و به صورت مکانیزه ثبت‌نام آغاز شد. در‌ این سال در مجموع 185 هزار و 75 نفر ثبت نام کردند.

واگذاری سیم‌کارت ‌این گروه از متقاضیان که با گوشی هم تحویل می‌شد، از طریق پست و در دهه فجر سال 75 شروع و در اواخر سال 76 به پایان رسید. پایین آمدن قیمت تلفن همراه در بازار تا یک میلیون و پانصد هزار تومان، بدقولی مخابرات به دلیل تاخیر در واگذاری باعث شد تا تعداد متقاضیان برای سال 75 به 61 هزار و 900 نفر کاهش یابد.

افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور در آن سال‌های ابتدایی ورود ‌این فناوری به کشور حاشیه‌های جالبی را نیز در پیش داشت. با افزایش تعداد مشترکان و آن هم درحالی که در آن زمان چنین فناوری برای کاربران عجیب بود، اداره تحقیقات و مطالعات اجتماعی روابط عمومی‌ شرکت مخابرات‌ایران با درج آگهی‌هایی در روزنامه‌های آن زمان اقدام به برگزاری کلاس آموزش آشنایی با نحوه استفاده از تلفن همراه کرد. همچنین اظهارات مقامات سیاسی کشور در آن زمان نیز پیرامون ‌این فناوری شاید هم اکنون برای کاربران فعلی جالب باشد. به عنوان مثال هاشمی‌رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری درباره استفاده از تلفن همراه در مراسم‌های گوناگون گفته بود: "تلفن دیجیتال امروز پیشرفته‌ترین ابزار استفاده از مخابرات است، خوشبختانه ما‌ این تکنولوژی را داریم و خودمان هم اداره می‌کنیم. حالا می‌توانیم ایمان بیاوریم به قدرت خوب نیروهای داخلیمان" یا در مراسم دیگری تاکید کرده بودند که "یک خط تلفن برکت عمر انسان را کلی بالا می‌برد و بسیاری از هزینه‌های زندگی را پایین می‌آورد."

بهره برداری از اولین فاز شبكه تلفن همراه كشور، در مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران با استفاده از 176 فرستنده و گیرنده در 24 ایستگاه رادیویی و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد. در سال 1374 تعداد تلفن‌های دایری به 15907 شماره افزایش یافت و افزون بر تهران، شهرهای مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و شیراز نیز زیر پوشش شبكه تلفن همراه قرار گرفت. گسترش شبكه ارتباطات سیار در سال‌های بعد نیز ادامه یافت؛ به طوری كه در سال 1375 علاوه برشهرهای یاد شده 28 شهر دیگر به این شبكه پیوست. ضمن آنكه تعداد تلفن‌های دایر شده در این سال به 59967 شماره بالغ گشت و در پایان سال 1382 به 3449878 شماره رسید. در همین خصوص و در راستای سیاست برخورداری كلیه اقشار كشور، اعم از ساكنین شهرهای كوچك و بزرگ از امكانات ارتباطی، تعداد شهرهای تحت پوشش تلفن همراه از134شهر در آغاز سال 76 ، به 667 شهر در پایان سال 82 و 1120 شهر در ابتدای سال 90رسیده است.
روند توسعه اولین اپراتور تلفن همراه در کشور تا جایی پیش رفت که هم اکنون و بر اساس آمارهای ارائه شده این اپراتور بالغ بر 43 میلیون سیم‌کارت فروخته است که از این تعداد 34 میلیون سیم‌کارت فعال و در حال کار است که از این تعداد 16 میلیون سیم کارت متعلق به مشترکان دائمی و مابقی به مشترکان اعتباری تعلق دارد. قیمت نجومی تهیه یک سیم کارت از این اپراتور نیز هم اکنون به شکل ثبت‌نامی و برای سیم‌كارت‌های دائمی 0910، صد و بیست‌وچهار هزار و 800 تومان و برای 0911 تا 0918 دائمی 254800تومان است و 10هزار تومان در سیم‌کارت‌های اعتباری است. همراه اول که تا سال‌های زیاد تنها خدمات مکالمه را در کنار پیامک ارائه می‌داد؛ اما از دو سال پیش به ارائه GPRS و ام ام اس نیز پرداخته است.

اپراتور دوم و آغاز رقابت
دومین اپراتور تلفن همراه ایران با نام ایرانسل در سال 85 وارد بازار کشور شد. هر چند که از این اپراتور آمار شفافی در تعداد مشترکان وجود ندارد اما به هر حال گفته می‌شود که این اپراتور هم اکنون بالغ بر 18 میلیون مشترک دارد. در پاییز ۱۳۸۴ قرارداد سهامداران میان شرکت گسترش الکترونیک ایران و ام‌تی‌ان منعقد شد. در ششم آذر ماه ۱۳۸۴، مجوز اپراتوری دوم تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به شرکت ایرانسل اعطا شد. واگذاری و توزیع سیم‌کارت‌های شرکت ایرانسل در سه شهر تهران، تبریز و مشهد از روز شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۵ آغاز شد.

ایرانسل هم‌اکنون در ایران خدمات نسل 2.75 شبکه جی اس ام(GSM) را ارائه می‌دهد. از جمله خدمات ایرانسل می‌توان به اینترنت در موبایل (GPRS)-خدمات پیام چندرسانه ای (MMS)- اس ام اس(SMS) - سیستم E-charge و E-care را نام برد. ایرانسل اما در بخش خدمات ارزش افزوده به باور کارشناسان بسیار سریع تر و جلوتر از همراه اول حرکت می‌کند. البته ناگفته نماند که حضور و تلاش ایرانسل برای گرفتن سهم از بازار فضای رقابتی ای را در بین فعالان این حوزه ایجاد کرده است که در نهایت به نفع مصرف کنندگان تمام شده است.

منبع : دنیای اقتصاد (م.ر.بهنام رئوف)

ما از این گوشی اولی ها داشتیم بردیم مسافرت من بچه بودم فقط تهران خط داد و دیگر هیچ !!!! کلی خندیدیم همه میگفتن گوشی بی سیمه خونه را اگه می اوردیم بیشتر کارایی داشت نا این ....:D
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
در صورت تمایل مکان قبولی - نمره کل - درصدها و آخرین رتبه قبولی رو یادداشت كنيد.

کسانی که در این آزمون موفق نشدند پیشنهاد می کنم مطالب این بخش رو بدقت بخونند. بهر حال در هر آزمونی عده ای موفق می شوند و عده ای نمی توانند از سدهای پیش رو بگذرند. می خوام اینطور بگم دوستانی که اسمشون در نوبت اول پذیرش اعلام نشده، شما در یک ازمون کوچیک موفق نشدید و نباید ناامید بشید نوبت دوم و تکمیل ظرفیت هم وجود داره و بیشتر دوستانی که من تاالان نظرات و رتبه هاشون رو دیدم در این وبلاگ مطمئنم که در نوبت دوم و یا هایت تا تکمیل ظرفیت اسامی قبولیشون در خواهد اومد شما رو دعوت به آرامش می کنم و برادرانه و دوستانه عرض می کنم نگران نباشید. اعم سوالات مطرح شده: در ادامه مطلب ...


تکمیل ظرفیت امسال هم وجود داره

در خصوص اینکه آیا تکمیل ظرفیت وجود داره در سال جاری یا نه باید گفت بله پذیرش در دانشگاه آزاد براساس دو نوبت صورت می گیره مرحله اول شهریور ماه هست که کلاس های اینها در مهر برگزار میشه و دسته دوم یا همون نوبت دوم در مهر ماه (معمولا بین 15 الی25 مهر) اعلام میشه که حسب مورد این دسته از قبول شده ها در مهر یا بهمن به کلاس درس تشریف می برند و این به ظرفیت اساتید و کلاس و ... دانشگاه مورد نظرشون بسیتگی داره. نوع دوم پذیرش در دانشگاه ازاد همه ساله بحث تکیل ظرفیت هست. این عزیزان براساس ظرفیت معرفی شده و براساس میزان ثبت نامی ها معمولا بین 15 الی 25 نفر در هر واحد شهرستانی و اندکی بیشتر در واحدهای تهران پذیرش می شند.

داوطلبان سهمیه ممتاز هم در بهمن ماه به کلاس میرنند و در مهر ماه نتایجشون معرفی میشه. براساس خبری که تازه دریافت کردم مرکز آزمون هم تایید کرده که امسال پذیرش وجود داره در نوبتها معرفی شده فوق.

پس براساس نتایج رتبه ای که اخذ کردید دوستان پیش بینی زیر رو اعلام می کنم.

در بیشتر دانشگاهها در حال حاضر ظرفیت پذیرش مابین رتبه های 22 الی 50 بوده. بنابر گفته فوق پذیرش نوبت دوم به صورت زیر خواهد بود:

1. دانشگاههایی که در نوبت اول تا رتبه 22 الی 26 دانشجو ورداشتند ، در نوبت دوم برای داوطلبان فاقد سهمیه تا رتبه های مابین 25 ای 60 پذیرش خواهند داشت و داوطلبان سهمیه تا رتبه 75 پیش بینی قبولی دارم.

2. دانشگاههایی که در نوبت اول رتبه 50 ورداشتند، در نوبت دوم برای داوطلبان آزاد مابین رتبه 50 الی 75 برای داوطلبان آزاد و سهمیه ها هم تا 85 پیشبینی قبولی دارم.

3. دانشگاه مشهد معمولاً براساس سالهای قبل تکمیل ظرفیت نداشته و امسال هم بعید می دونم تکمیل ظرفیت ورداره.(در طول تمام این چند سالی که ارشد داره تکمیل ظرفیت نداشته نه تکمیل ظرفیت نه نوبت دوم). بهر حال امیدوارم که امسال سنت شکنی کنه.

4. برخی از دانشگاهها مثل اراک و بروجرد معمولا هر سال مابیت 80 الی 120 دانشجو پذیرش می کردن که برای این دانشگاهها با توجه به کادر هیئت علمی و بورسه های جدید پیشبینی بنده انه که در نوبت دوم مابین 25 الی 35 نفر سهمه آزاد پذیر خواهد داشت و تکمیل ظرفیت هم خواهد داشت. یعنی در این واحدها تا رتبه های مابیت 80 الی 95 با سهمه و بدون سهمیه احتمال قبولی میره.

5. دانشگاههای تهران که در مجموع تا رتبه 160 در حال حاضر پذیرش کردند هم تکمیل ظرفیت دارند و هم نوبت دوم. بنابراین هر واحد حدود 40 الی 50دانشجو در حال حاضر داره که در نوبت دوم همین پذیرش تکرار خواهد شد اما در خصوص تکمیل ظرفیت معمولا تهران دست به عصا عمل کرده در این سالها و پیشبنی بنده اینه که تهران در نوبت دوم، تکمیل ظرفیتش خواهد بود. برای هر واحد چیزی در حدود 30 پذیرش خواهین داشت و اینکه در مجموع تا رتبه 250 الی 280 بدون سهمیه شاید تا رتبه 300 در تهران پذیرش بشند.

6. در خصوص تهران 160 برای کل دانشگاههاست. همونطور که مستحضرید واحدهای تهران پذیرش بصورت غیر متمرکز هست یعنی تمام واحدها یکجا در نظر گرفته می شند.

برای پذیرش نوبت دوم و تکمیل ظرفیت ضرورتی به انجام هیچ نوع اقدامی از جانب شما نیست، دانشگاه اسامی نوبت دوم رو تا 15 الی 25 روز دیگه از طریق سامانه آزمون دات کام معرفی می کنه. و معرفی شده ها برای ثبت نام مراجعه می کنند. اقدام خاصی لازم به اجرا نیست.

هزینه کارشناسی ارشد ورودی های امسال:

شهریه ثابت: 000 254 7 ریال

شهریه متغیر (نظری): 300 511 ریال

پایانامه: 4 واحد هست که هر واحد برای امسالی ها 600 490 2

در مجموع تنها هزینه تحصیل در حدود 000 000 60 ریال در خواهد اومد (6 میلیون تومان)

بورسیه نفرات برتر(1 الی 3) ندارم. چه ممتازین چه غیره

در دانشگاه ازاد در حال حاضربورسیه نداریم برای کارشناسی ارشد و دانشگاه در دفترچه معرفی شده بایست حذف کنه موضوع بورسیه رو. عملا نداریم. چه نفرات برتر و .... این بورسه همون بورس هیئت عملی هست که اصلا بخش نامه داریم که با ارشد هئیت علمی ور ندارند دانشگاهها. مگر در مواردی خاص که به خیلی از دوستان ما تعلق نخواهد گرفت.

اعتراض به نتایج:

بسیاری از فرمودند که درصدهای ما که محاسبه می کنیم با کارنامه ما برابری نداره. از اینرو در صورتی که این عزیرزا مطمئن هستند می تونند مراتب رو با مرکز آزمون در تهران مطرح کنند و با در یافت کدرهگیری برگ پاسخنامه اونها مجددا بررسی بشه. اما ذکر این نکته مهم هست. اقایون و خانومها بدوند دستگاه رایانه ای پاسخنامه ها رو تصحیح میکنه یعنی عامل انسانی به هیچ وجه در اینکار دخالت نداره. تنها مورد اشتباه احتمال این هست که گزینه های پاسخ کم رنگ باشه که در اینصورت دستگاه نتونه مورد رو بررسی کنه که درا ینحالت پاسخنامه مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و مجددد دستگه اونها رو مرور کنه. در کل بنظرم این مورد کمی دور از ذهن هست.

مورد دوم محتمل اینه که پاسخنامه دانشگاه غلط باشه که این مورد با وجود اینکه می شه مدعی شد. اما در این مورد هنگام تصحیح ، کلید مربوط معمولا اشتباهات تعدیل و اصلاح میشه. حالا برای تجدید نظر این کار رو انجام بدند.

معمولا اعتراض حضوری هست باید به مرکز آزمون مراجعه کرد. اما امسال از طریق خود سایت هم میشه

رتبه های یکسان:

این امکان وجود داره که دوستان شرکت کننده درصدهای یکسانی بزنند و رتبه هاشون برابر بشه. جای تعجب نداره رتبه های برابر.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعلام نتايج تکميل ظرفيت کنکور ارشد 90



اسامي‌ پذيرفته‌ شدگان‌ نهايي‌ 138 کد رشته امتحاني آزمون‌ ورودي ‌دوره هاي ‌کارشناسي‌ ارشد سال 90 اعلام شد و بر اساس اعلام سازمان سنجش نتايج تکميل ظرفيت براي برخي کد رشته هاي جديد 4 مهرماه اعلام مي شود.


به گزارش خبرنگار مهر، اطلاعيه پذيرش دانشجو در برخي از کد رشته محل هاي جديد و همچنين تکميل ظرفيت در آزمون کارشناسي ارشد سال 90 در تاريخ 4 مهرماه از طريق نشريه پيک سنجش و سايت اينترنتي سازمان سنجش منتشر مي شود.


همچنين فهرست اسامي قبول شدگان نهايي 10 کد رشته امتحاني باقيمانده از 148 کد رشته به علت داشتن شرايط خاص و باتوجه به اينکه ثبت نام و برگزاري آزمون برخي از کد رشته هاي امتحاني مذکور توسط موسسات آموزشي ذيربط با هماهنگي اين سازمان انجام شده است، به طريق مقتضي، نتيجه نهايي با هماهنگي ارگانهاي مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.


برخي از دانشگاهها زمانهاي متفاوتي را براي ثبت نام از پذيرفته شدگان کنکور کارشناسي ارشد 90 اعلام کرده اند که داوطلبان براي اطلاع آن بايد به اطلاعيه سازمان‌ سنجش‌ مراجعه کنند.


کليه‌ پذيرفته‌ شدگاني‌ که‌ اسامي‌ آنها به‌ عنوان‌ پذيرفته‌ شدگان‌ نهايي‌ هريک‌ از 138 کد رشته‌ امتحاني‌ اعلام‌ شده‌ است و دانشگاه مربوطه زماني براي ثبت نام اعلام نکرده است مي توانند در يکي‌ از روزهاي‌ دوشنبه، سه‌شنبه و چهار‌شنبه 14 تا 16 مهرماه براي ‌ثبت‌نام‌ به ‌دانشگاهها و موسسات ‌آموزش ‌عالي مربوطه مراجعه کنند.


برخي‌ از دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالي‌ درخواست‌ کاهش ظرفيت‌ پذيرش‌ دانشجو در برخي‌ از کد رشته‌ها را کرده اند که پذيرش براساس ظرفيت کاهش يافته صورت گرفته است و فهرست اين 129 کد رشته در سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شده است.
 

eliot -esf

کاربر فعال مهندسی کشاورزی , گیاهپزشکی
کاربر ممتاز
هوا گرفته بود... ! باران نم نم ميباريد... ! کودکي روبه آسمان کرد آهسته گفت: خدايا گريه نکن درست ميشه :)
 

♥MitrA

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]حالش خیلی عجیب بود فهمیدم با بقیه فرق میکنه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفت : یه سوال دارم که خیلی جوابش برام مهمه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفتم :چشم، اگه جوابشو بدونم، خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفت: دارم میمیرم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفتم: یعنی چی؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفت: یعنی دارم میمیرم دیگه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفتم: دکتر دیگه ای، خارج از کشور؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفت: نه همه اتفاق نظر دارن، گفتن خارج هم کاری نمیشه کرد.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفتم: خدا کریمه، انشالله که بهت سلامتی میده[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]با تعجب نگاه کرد و گفت: یعنی اگه من بمیرم، خدا کریم نیست؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]فهمیدم آدم فهمیده ایه و نمیشه گول مالید سرش[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفتم: راست میگی، حالا سوالت چیه؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفت: من از وقتی فهمیدم دارم میمیرم خیلی ناراحت شدم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]از خونه بیرون نمیومدم، کارم شده بود تو اتاق موندن و غصه خوردن،[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]تا اینکه یه روز به خودم گفتم تا کی منتظر مرگ باشم،[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]خلاصه یه روز صبح از خونه زدم بیرون مثل همه شروع به کار کردم،[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]اما با مردم فرق داشتم، چون من قرار بود برم و انگار این حال منو کسی نداشت،[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]خیلی مهربون شدم، دیگه رفتارای غلط مردم خیلی اذیتم نمیکرد[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]با خودم میگفتم بذار دلشون خوش باشه که سر من کلاه گذاشتن، آخه من رفتنی ام و اونا انگار نه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]سرتونو درد نیارم من کار میکردم اما حرص نداشتم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]بین مردم بودم اما بهشون ظلم نمیکردم و دوستشون داشتم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]ماشین عروس که میدیدم از ته دل شاد میشدم و دعا میکردم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گدا که میدیدم از ته دل غصه میخوردم و بدون اینکه حساب کتاب کنم کمک میکردم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]مثل پیر مردا برا همه جوونا آرزوی خوشبختی میکردم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]الغرض اینکه این ماجرا منو آدم خوبی کرد و ناز و خوردنی شدم[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]حالا سوالم اینه که من به خاطر مرگ خوب شدم و آیا خدا این خوب شدن و قبول میکنه؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفتم: بله، اونجور که یادگرفتم و به نظرم میرسه آدما تا دم رفتن خوب شدنشون واسه خدا عزیزه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]آرام آرام خدا حافظی کرد و تشکر[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]داشت میرفت[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفتم: راستی نگفتی چقدر وقت داری؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفت: معلوم نیست بین یک روز تا چند هزار روز!!![/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]یه چرتکه انداختم دیدم منم تقریبا همین قدرا وقت دارم. با تعجب گفتم: مگه بیماریت چیه؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفت: بیمار نیستم![/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]هم کفرم داشت در میومد وهم ازتعجب داشتم شاخ دار میشدم گفتم: پس چی؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]گفت: فهمیدم مردنیم،[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]رفتم دکتر گفتم: میتونید کاری کنید که نمیرم گفتن: نه گفتم: خارج چی؟ و باز گفتند : نه![/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]خلاصه ما رفتنی هستیم کی ش فرقی داره مگه؟[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]باز خندید و رفت و دل منو با خودش برد[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز

[SIZE=+0][/SIZE]
همگی ما می‌دانیم كه انیشتن این فرمول[e=mc2] را كشف كرد. اما واقعیت آن است كه چیز های كمی‌در مورد زندگی خصوصی‌اش نمیدانیم...​

9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن، كه شما هیچ گاه آنان را نمی‌دانستید.همگی ما می‌دانیم كه انیشتن این فرمول[e=mc2] را كشف كرد. اما واقعیت آن است كه چیز های كمی‌در مورد زندگی خصوصی اش می‌دانیم.​
او با سر بزرگ متولد شد:
وقتی انیشتن به دنیا آمد او خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آنجایی كه مادر وی تصور می‌كرد، فرزندش ناقص است،اما بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه‌های طبیعی بازگشت.
اوخیلی دیر زبان باز کرد:
یکی دیگر از مشهورترین جنبه‌های کودکی اینشتین این است که او خیلی دیرتر از بچه‌های معمولی صحبت کردن را آغاز کرد. طبق ادعای خود اینشتین، او تا سن سه سالگی حرف زدن را آغاز نکرده بود و بعد از آن هم حتی تا سنین بالاتر از نه سالگی به سختی صحبت می‌کرد. به دلیل پیشرفت کند کلامی‌اینشتین، و گرایش او به بی‌توجهی به هر موضوعی که در مدرسه برایش خسته کننده بود و در مقابل توجه صرف او به مواردی که برایش جالب بودند باعث شده بود که برخی همچون خدمه منزل اینشتین او را کند ذهن بدانند. البته در زندگی اینشتین، این اولین و آخرین باری نبود که چنین انگ‌ها و نظرات آسیب شناسانه‌ای به او نسبت داده می‌شد.
حافظه‌اش به خوبی آنچه تصور می‌شود نبود:
مطمئنا انیشتن می‌توانسته كتاب‌های مملو از فرمول و قوانین را حفظ كند،اما برای به یاد آوری چیزهای معمولی واقعا حافظه ضعیفی داشته است. او یكی از بدترین اشخاص در به یاد آوردن سالروز تولد عزیزان بود و عذر و بهانه‌اش برای این فراموشكاری، مختص دانستن آن [تولد] برای بچه‌های كوچك بود یا بطور مثال انیشتین سرعت صوت را از حفظ نمیدانست و وقتی از وی دراین مورد سوال می‌کردند میگفت اینها چیزهایی است که همه آنرا میدانند پس من وقتم را برای دانستن آنها تلف نمی‌کنم!

او ازداستان‌های علمی-تخیلی متنفر بود:
انیشتن از داستان‌های تخیلی بیزار بود. زیرا كه احساس می‌كرد، آنها باعث تغییر درك عامه مردم ازعلم می‌شوند و در عوض به آنها توهم باطلی از چیز هایی كه حقیقتا نمی‌توانند اتفاق بیفتند میدهد.
به بیان او "من هرگزدر مورد آینده فكر نمی‌كنم،زیراكه آن به زودی می‌آید. به این دلیل او احساس می‌كرد كسانی كه بطور مثال بشقاب پرنده‌ها را می‌بینّند باید تجربه‌هایشان را برای خود نگه دارند.

او در آزمون ورودی دانشگاهش رد شد!
درسال 1895 در سن 17 سالگی،انیشتن كه قطعا یكی از بزرگترین نوابغی است،كه تا كنون متولد شده،در آزمون ورودی دانشگاه فدرال پلی تكنیك سوییس رد شد.
در واقع او بخش علوم وریاضیات را پشت سر گذاشت ولی در بخش های باقیمانده، مثل تاریخ و جغرافی رد شد.وقتی كه بعدها از او در این رابطه سوال شد؛او گفت:آنها بی نهایت كسل كننده بودند، و او تمایلی برای پاسخ دادن به این سوالات را در خود آحساس نمی‌كرد.

علاقه‌ای به پوشیدن جوراب نداشت:
انیشتن در سنین جوانی یافته بود كه شصت پا باعث ایجاد سوراخ در جوراب می‌شود.سپس تصمیم گرفت كه دیگر جوراب به پا نكند و این عادت تا زمان مرگش ادامه داشت.
علاوه بر این او هرگز برای خوشایند و عدم خوشایند دیگران لباس نمی‌پوشید، او عقیده داشت یا مردم اورا می‌شناسند و یا نمی‌شناسند.پس این مورد قبول واقع شدن[آن هم از روی پوشش] چه اهمیتی میتواند داشته باشد؟

او فقط یكبار رانندگی كرد:
انیشتن برای رفتن به سخنرانی‌ها و تدریس در دانشگاه، از راننده مورد اطمینانش كمك می‌گرفت. راننده وی نه تنها ماشین اورا هدایت می‌كرد، بلكه همیشه در طول سخنرانی‌ها در میان، شنوندگان حضور داشت. انیشتن، سخنرانی مخصوص به خود را انجام می‌داد و بیشتر اوقات راننده اش، بطور دقیقی آنها را حفظ می‌كرد. یك روز انیشتن در حالی كه در راه دانشگاه بود، باصدای بلند در ماشین پرسید:چه كسی احساس خستگی می‌كند؟ راننده اش پیشنهاد داد كه آنها جایشان را عوض كنند و او جای انیشتن سخنرانی كند، سپس انیشتن بعنوان راننده او را به خانه بازگرداند.
عدم شباهت آنها مسئله خاصی نبود. انیشتن تنها در یك دانشگاه استاد بود، و در دانشگاهی كه وقتی برای سخنرانی داشت، كسی او را نمی‌شناخت و طبعا نمی‌توانست او را از راننده اصلی تمییز دهد.
او قبول كرد، اما كمی تردید در مورد اینكه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از راننده‌اش پرسیده شود، او چه پاسخی خواهد داد، در درونش داشت.
به هر حال سخنرانی به نحوی عالی انجام شد، ولی تصور انیشتن درست از آب در آمد. دانشجویان در پایان سخنرانی انیتشن جعلی شروع به مطرح كردن سوالات خود كردند.
در این حین راننده باهوش گفت "سوالات بقدری ساده هستند كه حتی راننده من نیز می‌تواند به آنها پاسخ گوید "سپس انیشتن از میان حضار برخواست وبه راحتی به سوالات پاسخ داد،به حدی كه باعث شگفتی حضار شد".

الهام گر او یك قطب نما بود:
انیشتن در سنین نوجوانی یك قطب نمابه عنوان هدیه تولد از پدرش دریافت كرده بود.
وقتی كه او طرز كار قطب نما را مشاهده می‌نمود، سعی می‌كرد طرز كار آن را درك كند. او بعد از انجام این كار بسیار شگفت زده شد.بنابر این تصمیم گرفت علت نیروهای مختلف در طبیعت را درك كند.

راز نهفته در نبوغ او:
بعد از مرگ انیشتن در 1955 مغز او توسط توماس تولتز هاروی برای تحقیقات برداشته شد.
اما اینكار بصورت غیر قانونی انجام شد.بعدها پسر انیشتن به او اجازه تحقیقات در مورد هوش فوق العاده پدرش را داد.
هاروی تكه هایی از مغز انیشتن را برای دانشمندان مختلف در سراسر جهان فرستاد. از این مطالعات دریافت می‌شود كه مغز انیشتن در مقایسه با میانگین متوسط انسانها،مقدار بسیار زیادی سلولهای گلیال كه مسئول ساخت اطلاعات هستند داشته است.همچنین مغز انیشتن مقدار كمی‌چین خوردگی حقیقی موسوم به شیار سیلویوس داشته، كه این مسئله امكان ارتباط آسان تر سلولهای عصبی را بایكدیگر فراهم می‌سازد.
علاوه بر اینها مغز او دارای تراكم و چگالی زیادی بوده است و همینطور قطعه آهیانه پایینی دارای توانایی همكاری بیشتر با بخش تجزیه و تحلیل ریاضیات است.​


 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
روزی که امیرکبیر گریست

سال 1264 قمرى، نخستين برنامه‌ى دولت ايران براى واکسن زدن به فرمان اميرکبير آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ايرانى را آبله‌کوبى مى‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبى به امير کبير خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. به‌ويژه که چند تن از فالگيرها و دعانويس‌ها در شهر شايعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌يافتن جن به خون انسان مى‌شود
هنگامى که خبر رسيد پنج نفر به علت ابتلا به بيمارى آبله جان باخته‌اند، امير بى‌درنگ فرمان داد هر کسى که حاضر نشود آبله بکوبد بايد پنج تومان به صندوق دولت جريمه بپردازد. او تصور مى کرد که با اين فرمان همه مردم آبله مى‌کوبند. اما نفوذ سخن دعانويس‌ها و نادانى مردم بيش از آن بود که فرمان امير را بپذيرند. شمارى که پول کافى داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌کوبى سرباز زدند. شمارى ديگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان مى‌شدند يا از شهر بيرون مى‌رفتند
روز بيست و هشتم ماه ربيع الاول به امير اطلاع دادند که در همه‌ى شهر تهران و روستاهاى پيرامون آن فقط سى‌صد و سى نفر آبله کوبيده‌اند. در همان روز، پاره دوزى را که فرزندش از بيمارى آبله مرده بود، به نزد او آوردند.. امير به جسد کودک نگريست و آنگاه گفت: ما که براى نجات بچه‌هايتان آبله‌کوب فرستاديم. پيرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امير، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبيم جن زده مى‌شود.. امير فرياد کشيد: واى از جهل و نادانى، حال، گذشته از اينکه فرزندت را از دست داده‌اى بايد پنج تومان هم جريمه بدهي. پيرمرد با التماس گفت: باور کنيد که هيچ ندارم.... اميرکبير دست در جيب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمى‌گردد، اين پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز
چند دقيقه ديگر، بقالى را آوردند که فرزند او نيز از آبله مرده بود. اين بار اميرکبير ديگر نتوانست تحمل کند. روى صندلى نشست و با حالى زار شروع به گريستن کرد...
در آن هنگام ميرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانى اميرکبير را در حال گريستن ديده بود. علت را پرسيد و ملازمان امير گفتند که دو کودک شيرخوار پاره دوز و بقالى از بيمارى آبله مرده‌اند. ميرزا آقاخان با شگفتى گفت: عجب، من تصور مى‌کردم که ميرزا احمدخان، پسر امير، مرده است که او اين چنين هاى‌هاى مى‌گريد. سپس، به امير نزديک شد و گفت: گريستن، آن هم به اين گونه، براى دو بچه‌ى شيرخوار بقال و چقال در شأن شما نيست
امير سر برداشت و با خشم به او نگريست، آنچنان که ميرزا آقاخان از ترس بر خود لرزيد. امير اشک‌هايش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانى که ما سرپرستى اين ملت را بر عهده داريم، مسئول مرگشان ما هستيم.
ميرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اينان خود در اثر جهل آبله نکوبيده‌اند
امير با صداى رسا گفت: و مسئول جهلشان نيز ما هستيم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خيابانى مدرسه بسازيم و کتابخانه ايجاد کنيم، دعانويس‌ها بساطشان را جمع مى‌کنند. تمام ايرانى‌ها اولاد حقيقى من هستند و من از اين مى‌گريم که چرا اين مردم بايد اين قدر جاهل باشند که در اثر نکوبيدن آبله بميرند

روحش شاد




 

eliot -esf

کاربر فعال مهندسی کشاورزی , گیاهپزشکی
کاربر ممتاز
چرا دانشگاه شروووووووع نمیششه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//////من خسته شدم :confused:
 
بالا