زنجبیل تسکینی برای یک درد زنانه

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

بررسی های انجام شده در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی نشان می دهد که گیاه زنجبیل در بهبود دردهای دوره های ماهانه یا در اصطلاح دیسمنوره موثر بوده و اثری مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی رایج (مفنامیک اسید و ایبوپروفن) دارا می باشد.



به گزارش شبکه خبر دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد اما زندگی روزمره و فعالیت های فرد را با اختلالاتی همراه می سازد.



دیسمنوره شیوع بالایی در میان خانم های جوان دارد. بیماران ممکن است همراه با آن علایم دیگری مثل تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، گیجی و نفخ را نیز تجربه کنند. دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد اما زندگی روزمره و فعالیت های فرد را با اختلالاتی همراه می سازد.


متخصصان برای بهبود و تسکین این علایم استفاده از برخی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) از جمله مفنامیک اسید و ایبوپروفن را توصیه می نمایند.



مطالعات انجام شده در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی نشان می دهد که گیاه زنجبیل در بهبود دردهای دوره های ماهانه موثر بوده و اثری مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی رایج (مفنامیک اسید و ایبوپروفن) دارا می باشد.



برای انجام این تحقیق 150 فرد مبتلا به دردهای این دوران بررسی شدتد و اثر بخشی زنجبیل با دو داروی ذکر شده مقایسه گردید.



نتایج نشان داد که زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید و ایبوپروفن در کاهش دردهای دوره های ماهانه موثر است.






 

Similar threads

بالا