زالو جانوري با نيروي مافوق الطبيعه

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
بدليل اثر ضد انعقادي هيرودين (Hirudin) بزاق زالو، امروزه در تحقيقات جديد ثابت شده است که پس از عمل جراحي آنژيوپلاستي قلب و بطور کلي در بيماري هاي کرونري قلب، زالو مي تواند نقش مؤثري ايفا کند و Risk جراحي و Side Effect و خطر حملات قلبي را به حداقل کاهش دهد. در هندوستان ۲۰بيمار با واريس اندام تحتاني (پيشرفته) کانديد زالو درماني شده و پاسخ درماني شگفت آوري مشاهده شده و تمامي بيست نفر (۱۰۰% بيماران مورد مطالعه) کاملاً درمان شدند.

ريکاو و کولين آمريکايي در مقاله اي تحت عنوان کاربردهاي نوين زالو درماني گزارش اثر شگفت انگيز زالو درماني در بهبودي پيوند Rejecct شده انگشت قطع شده دست يک کودک سه ساله و گرافت عضلاني گردن يک مرد ۶۷ ساله را قيد کرده اند.

سابقه زالو تراپي به ۱۵۰۰ سال قبل از ميلاد در مصر باستان بر مي گردد. در قرن ۱۹ در آمريکا از زالو براي درمان هموروئيد، بيماري هاي لثه و دهان و بيماري هاي متنوع ديگري استفاده مي شد.

امروزه در مهار Venous Congestion (مهمترين کمپليکاسيون جراحي ها پلاستيک و ميکروسکوپي و پيوند اعضاء و گرافت هاي پوستي) زالو به خوبي عمل مي کند و مانع احتقان خون، هماتوم، ادم، ترومبوز و نکروز عضو يا فلاپ پيوند زده شده مي گردد(البته زالو در نارسايي شرياني يا ايسکمي بافتي چندان موثر نيست و infection هاي مشاهده شده پس از زالو تراپي در چنين بيماراني بوده است).

Gerald و James ضمن معرفي Case هاي متعدد و متنوعي که با متد زالودرماني Reject پيوند عضو قطع شده آنها بهبودي يافته، بحث کاملي پيرامون عفونت هاي متعاقب زالو و آنتي بيوتيک تراپي آن ارائه داده است.

زاخارسکي و همکارانش در Report خود بيماري با ملانوم بدخيم متاستاتيکي را معرفي کردند که طي سه جلسه زالو درماني کاملاُ مداوا شده است (تحريک رشد سلولهاي سرطاني ملانوم به دليل آنزيم مترشحه از سلولهاي ملانوم است که هيدرودين بزاق زالو مهار کننده اين آنزيم است.)

دکتر NAZAR در Lik Sprava ۱۹۹۸ Aug شرح درمان ميوکارديت عفوني را با هيريدوتراپي آورده است.

پژوهشگران دپارتمان فارماکولوژي دانشگاه کنتاکي از لحاظ بيوشيمي مقايسه اي ميان هپسارين و هيرودين به عمل آوردند که اثر اختصاصي تر هيرودين نسبت به هپارين را به دليل زير توجيه کرده اند :

۱) هيرودين براي فعال شدن نياز به کوفاکتور ندارد

۲) هيرودين اثرات پايدار و يکنواخت dose-dependent دارد

۳) هيرودين اثر مستقيم روي مهار ترومبين دارد

۴) هيرودين toxicity (مسموميت) نمي دهد.

جوزف آيتون جراح ترميمي بيمارستان ماساچوست ايالات متحده در سال ۱۹۸۵ وازنش(Reject) پيوند گوش يک پسربچه را با زالو مرتفع ساخت.
 

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
امروزه جامعه جراحان انگلستان پس از مشاهده اثرات معجزه آساي زالو در جراحيهاي پلاستيک و گرافتهاي پوستي و پيوند اعضاء ، کاربرد زالو پس از پيان جراحي و حتي در حين عمل، را کاملاً پذيرفته اند و مورد تأکيد قرار مي دهند.

پروفسور ايواليو از دانشگاه مون پليه (فرانسه) معتقد است هنوز تمامي اسرار و خواص مثبت پزشکي زالو کشف نشده است و دست کم ده اثر درماني براي زالو قائل است.

در کشور روسيه درمان با زالو بسيار رواج يافته است بطوري که بيماريهاي مختلف از سردرد و بيماري قلبي و پوستي گرفته تا حتي ضعف قواي ج__ن__س__ی را با زالو اندازي معالجه مي کنند.

در مسکو و اوکراين کرم هاي آرايشي جهت رفع چروک صورت ابداع شده است که ماده مؤثره آن از زالو استحصال شده است.

در اوايل قرن نوزدهم سالانه ۳۰ميليون عدد زالو از آلمان به آمريکا صادر شده و مورد مصارف درماني و طبي قرار گرفته است.

در تحقيقات ارائه شده از سوي دانشگاه استانفورد کاليفرنيا که در مجله لارنگوسکوپ (آگوست ۱۹۹۸) چاپ شده است، کاربرد زالو در جراحي هاي پلاستيک و ترميمي با درصد موفقيت بالايي همراه بوده است. (کاهش واپس زدن پيوندها و گرافت ها)

پروفسور مي ير، آلتون، اوخنر و هورتر معتقدند هر گونه کانون عفوني بدن را بوسيله زالو مي توان ريشه کن کرد.

زاخارين روسي معتقد است زالو موجب انبساط عروق موضع نيز مي گردد و بلکه اثر وازودلاتاسيون عمومي بدن را براي آن قائل است چرا که مشاهده مي شود که در crise هيپرتنشن، پس از مصرف زالو، فشار به حد نرمال ر مي گردد.

هر زالو پنج تا پانزده ميلي ليتر خون مي مکد ( ده برابر حجم بدن خود ) طي مدت ۶۰ - ۱۵ دقيقه.

خونريزي پس از جدا شدن زالو ۱۰ – ۲ ساعت طول مي کشد ماده بي حسي تزريق شده توسط زالو در موضع سبب از بين رفتن درد حين نيش زدن و مکيدن خون مي شود.

● هيرودين سبب:

۱) مهار تبديل فيبرينوژن به فيبرين و بالطبع مهار انعقاد خون

۲) شل شدن عضلات صاف ديواره عروق و بالطبع گشادشدن عروق(Vasodilatation)

۳) افزايش و بهبود فلوي خون در دکتر آلبرت کراشينيوک در روسيه دو Case جالب بدين ترتيب معرفي کرده است.

۱) کودکي ۶ ساله با سابقه cp ـ فلج مغزي ـ که مدت ۵ سال توانايي راه رفتن نداشته است و پس از جلسات زالو درماني بخوبي راه رفته و علايم cp ناپديد شده است.

۲) زن جواني با سابقه حملات آسم Status و نازائي. طي مرحله اول هيرودوتراپي آسم وي کاملاً بهبودي يافته و پس از مرحله دوم هيرودوتراپي باردار شده و صاحب فرزند مي گردد! جالب است بدانيم فقط ۲% اطفال متولد شده داراي آپگار ۱۰ مي باشند که اين نوزاد داراي آپگار ۱۰ بود(!)

 

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
زالو

زالو

دانشمندان سن پترزبورگ روسيه طي سال هاي ۹۷ـ۹۳ دو تئوري زير را درباره توانايي هاي درماني زالو اثبات کرده اند :

الف) bioenergetical effect : زالوها توانايي ايجاد ثبات در مناطق حياتي را دارند. در آزمايشگاههاي بيوفيزيک و بيومکانيک انستيتو کورتکوف روي اثر زالو در kirlian effect (پرتوافکن luminescence بافتهاي بيولوژيک در ميدان هاي الکترومغناطيسي با فرکانس بالا) مطالعه شده و متوجه شدند که پس از زالو تراپي افزايش luminescence را شاهد هستيم و بطور قابل ملاحظه اي افزايش پايداري انرژتيک و سازه هاي اطلاعاتي در بافتها را شاهد هستيم که با هيچ متد درماني ديگري اين افزايش حاصل نمي شود.

ب) neiro-throphical effect : ترشحات زالو موجب تحريک رشد نرون ها و نورودندريت ها و ترميم و نوسازي آنها مي گردد. اين کشف مي تواند افق روشني در درمان بيماري هاي ناعلاج CNS پارکينسون، اسکلروزيس(MS).CVA. ترومبوز عروق مغز، آلزهايمر و . . . براي ما باز کند.

کرسي زالو درماني سن پترزبورگ (MAPS) در آخر توصيه مي کند : ما معتقديم هر پزشکي اعم از جراح آنکولوژيست، ارتوپد، دندانپزشک، ژينکولوژيست و . . . بايستي توانايي هاي درماني زالو را بشناسد و استفاده کند. زالو توانايي درمان گروه متنوعي از بيماري ها را دارد نظير : زخم معده، کوليت، پروستاتيت، برونشيت، التهابات کبد و کيسه صفرا، گاستريت، هموروييد، اغلب بيماريهاي پوستي، اسپاسم عضلاني، واريس، نازائي، آدنوم پروستات، ناباروري مردان، کاهش ميل ج__ن__س__ی (Impotnce)، الکليسم، ترک اعتياد(مواد مخدر).

دکتر Sawyer از مؤسسه تحقيقاتي بيوفارم انگلستان معتقد است که در دهان زالو آنزيم ژاله مانندي بنام Orgelase موجود است که در درمان بيماري هاي چشمي و آرتريت روماتوئيد کاملاً کارآيي دارد. فرانسه در سال ۱۸۵۰ بيش از صد ميليون زالو از روسيه وارد کرده است و در سالهاي ۱۹۵۰ تنها در شهر فيلادلفياي آمريکا ۰۰۰/۷۵۰ زالو استفاده شده است.

● جايگاه زالو در طب سنتي ايرانيان :

شيخ الرئيس ابن سينا باب مبسوطي پيرامون زالو دارد و چنين مي فرمايند :

«از زالوهايي که کرک ريز و نرم دارند يا لاجوردي رنگ هستند پرهيز کنيد زيرا دچار غشي، خونريزي، تب، سستي و قرحه هاي بدخيم خواهيد شد. از زالويي استفاده شود که در آب هاي خزه دار که محل زيست قورباغه هاست نمو کرده و نه زالويي که در آبهاي گل آلود سياه بوده است. زالو بهتر است «حجامت» خون تباه را از عمق بدن بيرون مي کشد. زالو را ابتدا سرازير نگهداريد تا استفراغ کند و محتويات شکمش بيرون آيد سپس اندکي خون بره به او بدهيد. سپس مواد چسبنده و کثيف بدن او را با بوراکس پاک کنيد ] استفاده از مواد صابوني عطردار مضر است[ و جايي را که مي خواهيد زالو بگذاريد با دست مالش دهيد تا سرخ شود. اگر جاي زالو انداختن را با گل سرشور يا خون اندود کنند. زالو بهتر مي چسبد. بهتر آن است که پس از جدا شدن زالو، محل گزش او را حجامت برنهيد تا احياناً اگر آزاري و عفونتي براثر نيش زالو عارض شده، از بين برود اگر پس از زالو اندازي خون بند نمي آيد مازوج سوخته، نوره، خاکستر يا سوده نرم ] يا پودر باقلا و زردچوبه[ استعمال شود. زالو اندازي براي بيماري هاي پوست از قبيل جوش ها، دمل ها، لکه هاي سياه و نقطه هاي سياه و سپيد و . . . مفيد است.»

در طب عاميانه نيز زالو در کوچه و بازار به فروش مي رسيده و تا حدود سي سال قبل، همه مي دانستند که براي علاج زخم چرکين و دمل بهترين درمان زالو اندازي است. يا براي پيشگيري از فساد دهان و لثه و داشتن دندانهاي محکم بايد بناگوش را زالو گذاشت. مخبرالسلطنه در کتاب خاطرات و خطرات حکايتي جالب نقل مي کند : «جهانگيرخان وزير صنايع دچار قانقريا شد و دکتر تولوزان فرانسوي (پزشک مخصوص دربار) دستور به قطع پاي ايشان داد. آشنايان جهانگيرخان با قطع پا مخالفت ورزيده و ميرزاحسن خان جراح باشي محله را به عيادت جهانگيرخان آوردند. او پس از معاينه گفت به من يازده روز فرصت دهيد تا اين پا را معالجه کنم. ميرزاحسن در سه نوبت زالوي زيادي به پاي بيمار انداخت و پس از ياده روز از تولوزان فرانسوي دعوت کردند که پا را ملاحظه کند. تولوزان وقتي پا را ديد، بهبود آن را تأييد کرد و از اينکه قبلاً به ميرزاحسن ناسزا گفته بود معذرت خواهي کرد و دويست تومان به ميرزاحسن داد».

 

scorpion_tur

عضو جدید
کاربر ممتاز
زالو اندازي جزو سنت هاي درماني پذيرفته شده و به همان معروفيت و مقبوليت حجامت و قصد (رگ زني) بين توده هاي مردم رواج داشت. آري اين حيوان يک گرمي به ظاهر مشمئز کننده طي ساليان دراز بيماري هاي صعب العلاجي را براحتي درمان مي کرد و بيماران را از صرف هزينه هاي گزاف، بريده شدن از اندام ها، بد شکل شدن پوست، فلج شدن ناشي از سکته مغزي و . . . نجات مي داده است. تأييد اين نظر را با پرسش از افراد ۴۰سال ببالا مي توانيد جستجو کنيد.

● ديدگاه حکيم جرجاني پيرامون زالو درماني :

جرجاني معتقد است بهترين زالو، زالوي موجود در آب هاي پاکيزه است و شکل او بايد همانند دم موش باشد و شکم او سرخ و پشت او سبز و سرش کوچک باشد و او نيز معتقد است منفعت زالو بيشتر در بيماري هاي پوستي مانند ريش بلخي، قوبا، سعفه و . . . مي باشد. طريقه استعمال و موارد احتياطي که جرجاني برشمرده همان ديدگاه بوعلي سيناست که از تکرار آن صرف نظر مي کنيم. نکته بارز افتراق ديدگاه جرجاني با تمام حکما درباره کاربرد زالو اين جمله او در کتاب ذخيره است که مي فرمايد : «نخست تن را به فصد و مسهل پاک بايد کرد و سپس ديوچه (زالو) را فراز گذاريد تا منفعت او پديد آيد»
 

turquoise

عضو جدید
کاربر ممتاز
زالو اندازي جزو سنت هاي درماني پذيرفته شده و به همان معروفيت و مقبوليت حجامت و قصد (رگ زني) بين توده هاي مردم رواج داشت. آري اين حيوان يک گرمي به ظاهر مشمئز کننده طي ساليان دراز بيماري هاي صعب العلاجي را براحتي درمان مي کرد و بيماران را از صرف هزينه هاي گزاف، بريده شدن از اندام ها، بد شکل شدن پوست، فلج شدن ناشي از سکته مغزي و . . . نجات مي داده است. تأييد اين نظر را با پرسش از افراد ۴۰سال ببالا مي توانيد جستجو کنيد.

● ديدگاه حکيم جرجاني پيرامون زالو درماني :

جرجاني معتقد است بهترين زالو، زالوي موجود در آب هاي پاکيزه است و شکل او بايد همانند دم موش باشد و شکم او سرخ و پشت او سبز و سرش کوچک باشد و او نيز معتقد است منفعت زالو بيشتر در بيماري هاي پوستي مانند ريش بلخي، قوبا، سعفه و . . . مي باشد. طريقه استعمال و موارد احتياطي که جرجاني برشمرده همان ديدگاه بوعلي سيناست که از تکرار آن صرف نظر مي کنيم. نکته بارز افتراق ديدگاه جرجاني با تمام حکما درباره کاربرد زالو اين جمله او در کتاب ذخيره است که مي فرمايد : «نخست تن را به فصد و مسهل پاک بايد کرد و سپس ديوچه (زالو) را فراز گذاريد تا منفعت او پديد آيد»


مرسی .........................
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
آ زالو درمانی طب سنتی ایران 35

Similar threads

بالا