رفع اشکال مربوط به:3DMAX

hastia89

عضو جدید
درخواست کمک

درخواست کمک

سلام
من یه ساختمون مسکونی دارم مدل میکنم . یه قسمتش به اندازه ی ربع دایره منحنیه و یه قسمتی از این منحنی پنجره میخوره. نمی دونم باید چجوری تو مکس بسازمش. لطفا راهنمایی کنید. ممنون
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام
من یه ساختمون مسکونی دارم مدل میکنم . یه قسمتش به اندازه ی ربع دایره منحنیه و یه قسمتی از این منحنی پنجره میخوره. نمی دونم باید چجوری تو مکس بسازمش. لطفا راهنمایی کنید. ممنون
یه اتد دستی بزنین، دقیق متوجه بشیم چیه، ولی قسمتی که 1/4 دایره هستش رو باید با استوانه بسازی و از قسمت modify ...اسلایس رو تیک بزنی و زاویه تو بدیو تا 1/4 برات اسلایس کنه، برا پنجره شم باید از بولین استفاده کنی
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
من یه ساختمون مسکونی دارم مدل میکنم . یه قسمتش به اندازه ی ربع دایره منحنیه و یه قسمتی از این منحنی پنجره میخوره. نمی دونم باید چجوری تو مکس بسازمش. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

یه اتد دستی بزنین، دقیق متوجه بشیم چیه، ولی قسمتی که 1/4 دایره هستش رو باید با استوانه بسازی و از قسمت modify ...اسلایس رو تیک بزنی و زاویه تو بدیو تا 1/4 برات اسلایس کنه، برا پنجره شم باید از بولین استفاده کنی
با تشکر از holooooooo قبل از بولین فرمان SHEL رو اجرا کن که حجمت توپر نباشه و پنجرت بهتر خودشو نشون بده اگه باز مشکل داشتی میتونی با LINE دیوارتو بکشی یه خطه بعد با OUTLINE (مث آفست کد میمونه ) بهش ضخامت دیوارتو بدی بعد اکسترو د کنی...باز اگه مشکل داشتی یه اتود بزن بزار که بگیم چیکار کنی
 

hastia89

عضو جدید
با تشکر از holooooooo قبل از بولین فرمان SHEL رو اجرا کن که حجمت توپر نباشه و پنجرت بهتر خودشو نشون بده اگه باز مشکل داشتی میتونی با LINE دیوارتو بکشی یه خطه بعد با OUTLINE (مث آفست کد میمونه ) بهش ضخامت دیوارتو بدی بعد اکسترو د کنی...باز اگه مشکل داشتی یه اتود بزن بزار که بگیم چیکار کنی

با arc و line تونستم حجم رو در بیارم ولی نمی دونم چطوری پنجره بزارم، پنجره های اماده bend نمی شن.
 

پیوست ها

  • 0000007.jpg
    0000007.jpg
    13.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 001.jpg
    001.jpg
    9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با arc و line تونستم حجم رو در بیارم ولی نمی دونم چطوری پنجره بزارم، پنجره های اماده bend نمی شن.
چون سگمنتهاشون کمه نه bend نمیشه مگر اینکه تبدیل به edit poly متی و سگمنتهاشو زیاد کنی البته روش راحت تر اینه که دیدتو بزاری رو wirframe و بعد از انتخاب پنجره بری تو مدیفایر لیست و فرمان tessellate رو اجرا کنی وتو پارامترهاش tension رو بزاری رو 1 و تو قسمت iteration تعداد سگمنتها رو خودت مشخص کنی مثل عکسی که برات میزارم (البته روشهای زیادی برای اینکار هست که فک کنم اینا راحتترینش بودن )
Untitled.jpg
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    58.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

hastia89

عضو جدید
تو مکس یا vray برای مکس می خوام به پنجره متریال بدم باید چیکار کنم؟ یعنی قابش فلزی بشه و شیشه اش هم شیشه رفلکس . قبلا فک کنم با edit mesh این کارو انجام می دادم اما الان یادم نمیاد اصلا چطوری بود.
 

topman85

عضو جدید
توی ویوپورتها بالا سمت راست یه مکعب هست که می شه اونو چرخوند و شکلمون رو مثلن از بالا یا چپ و راست ببینیم. همین طور یه گزینه home هم داریم که اگه اونو بزنیم بر می گرده به موقعیت اول. می خواستم بدونم چطور می شه این گزینه ها رو حذف کرد و یا دوباره آورد؟
 

mahdiyar.memar

عضو جدید
توی ویوپورتها بالا سمت راست یه مکعب هست که می شه اونو چرخوند و شکلمون رو مثلن از بالا یا چپ و راست ببینیم. همین طور یه گزینه home هم داریم که اگه اونو بزنیم بر می گرده به موقعیت اول. می خواستم بدونم چطور می شه این گزینه ها رو حذف کرد و یا دوباره آورد؟

توی منو های بالایی همون منوهای کر کره ای
نوشته views بزنید
بعد گزینه viewport configuration رو بزنید
پنجره باز میشه اونجا سر برگ viewcube رو بزنید اونجا گزینه هایی هست که هم میتونید مخفی کنیدیا اندازش رو تغییر بدید یا بگید فقط تو یه view دیده شه یا تعیین کنید که چقدر پر رنگ دیده شه
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
تو مکس یا vray برای مکس می خوام به پنجره متریال بدم باید چیکار کنم؟ یعنی قابش فلزی بشه و شیشه اش هم شیشه رفلکس . قبلا فک کنم با edit mesh این کارو انجام می دادم اما الان یادم نمیاد اصلا چطوری بود.

قبلا که هیچی الانم ادیت مش میزنیم :D
آبجکتتو کانورتش میکنی به ادیت مش، بعد قسمت شیشه رو انتخاب میکنی (پولی گونشو) بعد تو modifiyesh قسمت پایین برای این پولی گن یک آی دی میذاری، همینکارو برای فریم پنجره انجام میدی، مثلا آی دی شیشه میشه 1 آی دی پنجره میشه 2...مشاهده پیوست 215532
بعدش تو پنجره ی متریال مولتی ساب آبجکت رو انتخاب میکنی ، وقتی انتخابش میکنی یه پنجره باز میشه با 2 گزینه، گزینه ی اولو انتخاب کن و اوکی کن (discard old material)
مشاهده پیوست 215533
حالا تو تنظیماتش set numberoo بزن و اونجا عدده 2 رو ادد کن، یعنی 2 تا متریال داری، حالا به شماره 1 متریال شیشه میدی (از کادری که جلوشه و نوشته none) و به 2 هم متال، بعدم که نسبت میدی متریالو
2.jpg
ببخشید مثل کودکستانیا توضیح دادم :surprised::redface:
 

hodaara

عضو جدید
رفع اشکال مربوط به:3DMAX

سلام دوستان من براي ساخت يه آينه مقر اين كارو كردم:
يه بخش كوچيكي از يه كره رو با اديت پلي جدا كردم shell بهش دادم بعد متريال آينه.... ولي مثل آينه مقعر تصاويرم كه توش ميوفته رو كوچيك نشون نميده!!
بايد چيكار كنم؟!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

hodaara

عضو جدید
رفع اشکال مربوط به:3DMAX


الان همه اجسامم كره هستن ولي يكيشونو مثل يه بشقاب مسطح كرده و يكيشونم دوبار انعكاس داده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

I_AM_ARCHITECT

عضو جدید
سلام
نمی دونم چرا یهو تو تری دی مکس 2013 محور Z قفل شد ...! حالا هر کاری میکنم باز نمی شه مثلا میخوام rotate‌کنم فقط حول z میشه rotate‌کرد یا توی move که میرم روی صفحه ی کف فقط move می شه... . کسی میدونه راهش چیه تا دوباره درست شه خیلی گیرم :cry: ببینید اون محورZ کلا سیاه شده اون دوتا هم قرمز !!!! :(
Capture.JPG
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
نمی دونم چرا یهو تو تری دی مکس 2013 محور Z قفل شد ...! حالا هر کاری میکنم باز نمی شه مثلا میخوام rotate‌کنم فقط حول z میشه rotate‌کرد یا توی move که میرم روی صفحه ی کف فقط move می شه... . کسی میدونه راهش چیه تا دوباره درست شه خیلی گیرم :cry: ببینید اون محورZ کلا سیاه شده اون دوتا هم قرمز !!!! :(
مشاهده پیوست 217164

کلید x رو از کیبورد بزنید
 

varior

عضو جدید
بطور ناگهانی اجرای zoom in و zoom out با اسکرال موس خیلی کند شده، موس رو جای دیگه امتحان کردم درسته، به تنظیمات ویندوز هم دست نزدم
به این مشکل برخورد کردید؟
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بطور ناگهانی اجرای zoom in و zoom out با اسکرال موس خیلی کند شده، موس رو جای دیگه امتحان کردم درسته، به تنظیمات ویندوز هم دست نزدم
به این مشکل برخورد کردید؟

پیش میاد!
اگر آبجکت اضافه نکردید کلا صحنه رو سنگین نکردید پس مشکل خاصی نیست مکس رو ری استارت کنید حل میشه ویوتون رو هم چک کنید روی camera نباشه و یا یکی از آبجکتاتون رو انتخاب کنید کلید z رو بزنید که روش زوم بشین و بعدش درست عمل میکنه
 
آخرین ویرایش:

topman85

عضو جدید
کنترل پنلم غیب شد!!!!! چطوری می تونم بیارمش... 2009 دارم کار می کنم...
 

varior

عضو جدید
پیش میاد!
اگر آبجکت اضافه نکردید کلا صحنه رو سنگین نکردید پس مشکل خاصی نیست مکس رو ری استارت کنید حل میشه ویوتون رو هم چک کنید روی camera نباشه و یا یکی از آبجکتاتون رو انتخاب کنید کلید z رو بزنید که روش زوم بشین و بعدش درست عمل میکنه

نه اضافه نکردم کلا تغییری ندادم، با 2010 و 2012 کار می کنم، این مشکل روی 2010 اتفاق افتاده حتی از سیستم حذفش کردم دوباره نصب کردم ولی درست نشد.:cry:
بله با z درست کار میکنه ولی اینکه تا چند روز پیش درست کار میکرد و حالا اینطوری شده آدمو فکری میکنه
یه مشکل دیگه هم اضافه شده، قبلا وقتی طبقات رو روی هم قرار میدادم بدون توجه به اینکه move در چه محوری فعاله در هر سه جهت جسم رو با snap 3 جابجا میکردم اما حالا فقط در دو جهت کار میکنه و این یکی واقعا اعصاب میزنه.
 

Zaraki-Kenpachi

عضو جدید
سلام

اساتید یه مشکلی با نور vraylight دارم.

من تو یه حجم که پنجره داره چنتا نور اضافه کردم. تو حالت معمولی نور از داخل پنجره ها به بیرون تابیده میشه ولی وقتی رندر میگیرم تاریکه. حالا فرقی نمیکنه، سان رو هر چی جابجا هم کنم بازم تو رندر پایانی تفاوتی ایجاد نمیشه و نورهایی که باید از پنجره به بیرون تابیده بشن دیده نمیشه!

یکی لطف کنه یه راهنمایی بکنه ممنونش میشم.
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام

اساتید یه مشکلی با نور vraylight دارم.

من تو یه حجم که پنجره داره چنتا نور اضافه کردم. تو حالت معمولی نور از داخل پنجره ها به بیرون تابیده میشه ولی وقتی رندر میگیرم تاریکه. حالا فرقی نمیکنه، سان رو هر چی جابجا هم کنم بازم تو رندر پایانی تفاوتی ایجاد نمیشه و نورهایی که باید از پنجره به بیرون تابیده بشن دیده نمیشه!

یکی لطف کنه یه راهنمایی بکنه ممنونش میشم.

نور سان که از خارج به داخل باید بتابه!!
توی تنظیمات نور تیک sky portal باید فعال باشه تا از پنجره تون بگذره
 

archiman

کاربر فعال
بطور ناگهانی اجرای zoom in و zoom out با اسکرال موس خیلی کند شده، موس رو جای دیگه امتحان کردم درسته، به تنظیمات ویندوز هم دست نزدم
به این مشکل برخورد کردید؟


در اکثر مواقع که این حالت پبش میاد به شرطی که در نمای دوربین نباشید، با انتخاب یک آبجکت و زدن کلید z یعنی شورت کات زوم، برنامه از حالت کندی و منگی خارج میشه و دوباره به راحتی با دکمه وسط موس یا هر روش دیگه ای زوم میشه. در واقع این یه روش برای خارج کردن برنامه از حالت کندیه.
 

archiman

کاربر فعال
سلام

اساتید یه مشکلی با نور vraylight دارم.

من تو یه حجم که پنجره داره چنتا نور اضافه کردم. تو حالت معمولی نور از داخل پنجره ها به بیرون تابیده میشه ولی وقتی رندر میگیرم تاریکه. حالا فرقی نمیکنه، سان رو هر چی جابجا هم کنم بازم تو رندر پایانی تفاوتی ایجاد نمیشه و نورهایی که باید از پنجره به بیرون تابیده بشن دیده نمیشه!

یکی لطف کنه یه راهنمایی بکنه ممنونش میشم.

به جز نکته ای که سحر خانوم گفتن .یه روش دیگه هم هست که همیشه جواب میده و من خودم خیلی وقتا ازش استفاده می کنم و اون exclude کردن هست. یعنی اینکه ما هر چیزی رو که مانع رسیدن نور به محیطمون میشه از محاسبات نور و سایه و یا یکی از این دو حذف کنیم . مثلا در مورد پنجره ی شما این آبجکت شیشه پنجره هست که جلوی ورود نور رو به محیط می گیره .هر نوری چه از نوع وی ری یا نورهای خود مکس ، دکمه ای برای تنظیمات پارامتر exclude دارند که شما در مورد پنجره باید شیشه رو از محاسبات نور و سایه حذف کنید ولی فریم ها رو این کار رو نکنید چون باید سایه اون روی زمین یا مبلمان و یا ...... بیفته. این کار هم خیلی راحته وقتی که دکمه اونو زدید پنجره ای باز میشه که نام تمام آبجکتهاتون اونجا هست آبجکت مورد نظر رو انتخاب کرده و با فلش تعبیه شده اونو به سمت راست پنجره منتقل می کنید.
 

archiman

کاربر فعال
کنترل پنلم غیب شد!!!!! چطوری می تونم بیارمش... 2009 دارم کار می کنم...

اگه منظورتون از کنترل پنل همون پنل تنظیمات مکس هست باید کلید ترکیبی ctrl+x رو بزنید تا پنل ها و نوار ابزارها دوباره ظاهر بشن. اکثر بچه ها در هنگام کاراشتباها برای آندو کردن بجای ctrl+z دکمه trl+x رو میزنن که این اتفاق میفته وراه بازگشتش هم دوباره زدن همان دکمه ctrl+x هستش.
 

atimehr

عضو جدید
سلام یه مشکلی برام پیش اومده اونم اینه که وقتی یه متریال به حجمام میدم اونو اونطوری که هست نشون نمیده تو قسمت tilingهم که تنظیماتشو درست میکنم نمیشه.مثلا فقط خطوط افقی متریالو نشون میده مثل اینکه کشیده باشنش...چیکار کنم؟
 

پیوست ها

  • ,,,fg.jpg
    ,,,fg.jpg
    38 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

atimehr

عضو جدید
متریالشم این بوده
 

پیوست ها

  • BrickRound0102_5_thumblarge.jpg
    BrickRound0102_5_thumblarge.jpg
    12.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام یه مشکلی برام پیش اومده اونم اینه که وقتی یه متریال به حجمام میدم اونو اونطوری که هست نشون نمیده تو قسمت tilingهم که تنظیماتشو درست میکنم نمیشه.مثلا فقط خطوط افقی متریالو نشون میده مثل اینکه کشیده باشنش...چیکار کنم؟

به جسمتون مدیفایر
uvw map
اعمال کنید در حالن باکس قرار بدید و اعدادش رو تغییر بدین تا به اندازه مورد نظر برسید
 

topman85

عضو جدید
اگه منظورتون از کنترل پنل همون پنل تنظیمات مکس هست باید کلید ترکیبی ctrl+x رو بزنید تا پنل ها و نوار ابزارها دوباره ظاهر بشن. اکثر بچه ها در هنگام کاراشتباها برای آندو کردن بجای ctrl+z دکمه trl+x رو میزنن که این اتفاق میفته وراه بازگشتش هم دوباره زدن همان دکمه ctrl+x هستش.
منظورم از کنترل پنل همونیه که سمت راست هست... با زدن ctrl+x هم کنترل پنل حذف می شه و هم تولبار و و هم دکمه های زیر ویو پورت! که من اینو نمی خوام. منظورم فقط همون کنترل پنله! البته مشکلم خود به خود حل شد... ولی کنجکاوم بدونم تا اگه باز هم این اتفاق افتاد از پسش بر بیام. در هر حال ممنون رفیق
 

h72s

عضو جدید
3dmax

3dmax

Capure.jpg
من تو اتوکد که مدل سازی میکنم بعد که import میکنم به مکس کلا سیاه میشه مدلم. در واقع نه رنگش عوض میشه نه هیچی...چیکار میشه کرد؟؟!!! کلا قفل میشه!!!
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا