راهکار های بهبود عملکرد کارکنان

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
بر اساس مطالعات، یک‌سوم استخدامی‌های جدید، به‌خصوص در شرکت‌های در حال رشد، عملکرد عالی دارند. یک‌سوم، کارمندان معمولی هستند و یک‌سوم چه در کوتاه‌مدت و چه بعد از تغییر شرکت و شغل، عملکرد ضعیفی دارند.

به همین دلیل، همیشه با مشکلات عملکرد روبه‌رو هستید. یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیر شناسایی مشکلات مربوط به عملکرد و اطمینان از این است که هر کارمند به سهم خود بیشترین کمک را به شرکت می‌کند. اخراج کارمند، آخرین راه‌حل است. وقتی مشکلات مربوط به عملکرد پیش می‌آید، اگر از قابلیت‌های رهبری و توانایی خود در مدیریت موثر افراد استفاده کنید، کمک می‌کنید عملکردشان را بهبود بخشند و اخراج نشوند.

بهترین شغل​

وقتی در مطالعه‌ای از کارمندان خواستند بهترین شغلی که تاکنون داشته‌اند را نام ببرند، هرکدام فقط یک شرکت و رئیس خاص را به خاطر داشتند. سوال بعدی این بود «چرا این بهترین شغلتان بود؟»
دو پاسخ معمول این بود «همیشه احساس می‌کردم رئیس به من به‌عنوان یک فرد اهمیت می‌دهد» و «همیشه می‌دانستم چه انتظاری از من دارند».

مکانی عالی برای کار​

هر سال محققان موسسه «مکانی عالی برای کار» گزارشی از نظر کارمندان درباره شغلشان تهیه می‌کنند.

یکی از پاسخ‌هایی که هر سال در شرکت‌های برتر تکرار می‌شود این است که کارمندان می‌توانند آزادانه با روسا صحبت کرده و نظرات، احساسات و عقایدشان را بیان کنند. روسا نیز به حرف‌هایشان گوش می‌کنند و حتی بر اساس پیشنهاد هایشان عمل می‌کنند. مهم‌تر از همه اینکه کارمندان احساس می‌کنند بدون ترس از مورد انتقاد قرار گرفتن یا از دست دادن کار، می‌توانند نظرشان را بگویند و مخالفت‌شان را اعلام کنند.

یکی از وظایف شما ارائه بازخورد منظم به کارمندان و ارزیابی کارشان است. عقاید و پیشنهادهای خود برای انجام بهتر کار را در اختیارشان قرار دهید.

بررسی منظم کارها​

سومین کلید بهبود عملکرد «بررسی نتایج» است. کلید مدیریت موفق، کنترل منظم روند کار و تسلط بر اوضاع است. درست مانند دکتری که هر صبح بیماران را به ترتیب معاینه می‌کند، شما هم باید نبض کسب‌وکار را در دست داشته باشید.

هرگز حدس نزنید​

چهارمین کلید بهبود عملکرد، «حدس نزدن» است. هرگز گمان نکنید افراد از همه‌چیز مطلع هستند یا کاری که قرار است انجام دهند را کاملا فهمیده‌اند. مدام با کارمندان درباره کار صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید سوال بپرسند و به شما بازخورد بدهند. اغلب از تفاوت برداشت آن‌ها از کار و ذهنیت خودتان شگفت‌زده می‌شوید.
 
بالا