سلام مهسای عزیز
1- قبل از هر چیز باید بهت بگم که هدف گذاری باید توسط مدیریت ارشد سازمان انجام و به سطوح پائین تر ابلاغ بشه.
2- تو ابتدا باید ببینی کارت توی چه زمینه ایه.3- ابتدا باید اهداف بلند مدت که معمولا 5 ساله هستش تعیین بشه. (رضایت مشتری، میزان تولید، درصد ضایعات، میزان برگشتی از مشتری داخلی، سطح مهارت کارکنان، درصد تحقق اهداف، اندیس عدم انطباق ، ...)
3- بعد این اهداف بلند مدت باید به اهداف کوتاه مدت شکسته بشه. مثلا اگر هدف میزان رضایت مشتری برای 5 سال آینده 95٪ هستش و الان شرکت شما 70٪ است باید بدین صورت هدف کوتاه مدت رو بزاری: 6/92 = 75٪ و 12/92= 80٪ و 6/93= 85٪ و ....)
4- یادت باشه اهداف باید کمی باشند یعنی واسه هر هدفی عددی اختصاص بدین. مثلا درصد ضایعات = 2٪
واسه هدف گذاری می تونین از شرکتهایی موفقی که توی زمینه شما کار میکنن الگو برداری هم بکنین. ببینین بقیه چی گذاشتن شما هم پیروی کنین. به این میگن Bench Marking