ده شخصیت برتر کتاب های کمیک

SerpentoR

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان وعزیزان باشگاه. این اولین تاپیک منه. امیدوارم خوشتون بیاد.
در اینجا میخواک براتون ده شخصیت برتر کتابای کمیک یا همون کتابای مصور رو براتون معرفی کنم. این نظر سنجی رومجله Wizard انجام داده. البته توضیحاتش از خودمه که اگه دوستان اشکالی توش دیدن خوشحال میشم بهم بگن تا درستش کنم.
به خاطر این رفتم سراغ این شخصیت ها چون این شخصیت ها گهواره ی به وجود اومدن تبلیغات فرهنگی و در نتیجه فیلمای بزرگ سینمایی بودن. امریکا که همه میدونیم پشتوانه فرهنگی و تاریخی طولانی نداره که بخواد اون رو پرورش بده پس خودش قهرمان خلق میکنه و این جوری افکارشو گسترش میده. حالا کشوری مثل ما با این همه تاریخ و فرهنگ و قهرمان ببینید واسه نسلای جدیدش چه کار میکنه. خلاصه بگذریم بحثش بمونه واسه بعد. بریم سر وقت معرفی. از آخر شروع میکنیم. شرمنده اگه توضیحات کمه گفتم اگه زیاد توضیح بدم اونوقت عزیزانی که میخونن خسته میشن.


10


John Constantine (Hell Blazer


نفر اخر لیست ده نفره John Constantine هستش. پلیس گناهکاری که بعد از تصادف و سوخته شدن ریه هاش و مرگ متوجه میشه که محکوم به عذاب در جهنمه، اون با معامله ای که انجام میده قرار میذاره که به ازای شیاطینی که شکار میکنه بار گناهشو کمتر کنه. اون با وجود ریه های سوخته و مشکل دارش به طور پشت سر هم سیگار میکشه که با این کار گناه خودکشی رو مرتکب میشه. سال 2003-2004 فیلمی از روی این کمیک ساخته شد که کیانو ریوز نقش John Constantine رو توش بازی میکرد.

9

Magneto​

نفر یکی مونده به آخر Magneto هستش. کسانی که سری فیلم های X Men رو دیدن حتما این ضد قهرمان رو میشناسن. اون رییس گره Brotherhood هستش و در واقع رییس ادم بد های داستان هستش!!! قدرت اصلی اون علاوه بر توانایی پرواز قابلیت ایجاد میدان های بزرگ مغناطیسی است که میتونه هر نوع فلزی رو به سمت خودش جذب کنه. Ian McClen در سری 3 گانه مردان X نقش Magneto را بازی میکرد.


8

Hellboy​

نفر هشتم لیست متعلق به پسر شیطانه!! نازی ها تو جنگ جهانی دوم میتونن که پسر شیطان که یه نوزاد بوده رو به جهان ما بیارن. ولی همون موقع متفقین به پایگاه نازی ها حمله می کنن و در نتیجه پسر شیطان به دست متفقین میفته.پسر شیطان که برعکس باباش موجود خوش قلبیه و فقط ظاهر شیطانی داره مثل تمامی شخصیت های مثبت دیگه با سایر شیاطین میجنگه. اینم بگم که اونیه جفت شاخ هم داره که خودش هر روز اونا رو اره میکنه تا مبادا به پدرش شباهت داشته باشه. از روی این کمیک دو تا فیلم ساخته شده که نقش Hellboy رو تو اونا Ron Perlman بازی میکرد.

7​

Captain America
نفر هفتم لیست جایگاه ابر قهرمان صد در صد امریکایی هستش که اسم خود امریکا رو خودش گذاشته. Captain America خلق این شخصیت برمیگرده به دوران جنگ جهانی دوم.سربازای امریکایی نیاز به یک الگو داشتن که صد در صد وفادار به مملکت و ارمان های امریکا باشه و این چنین کاپیتان آمریکا زاذه شد.اون با سلاح مخصوصش که یک سپر با پرچم امریکا بود و نماد این بود که امریکا همیشه دفاع میکنه و حمله تو کارش نیست با دشمناش کل کل میکرد. بعد جنگ دوم و پیروزی امریکا، کاپیتان با ظاهری جدید و دشمنانی جدید ((Winter Soldier که نماد شوروی در دوره جنگ سرد بود بر میگرده. از روی این شخصیت چندین فیلم ساخته شده که همگی از دم اثار نازلی بودن.

6

Rorschach​

ششمین نفر از گروه ده نفره مربوطه به Rorschach. این قهرمان/ضد قهرمان در سری کمیک های Watchmen ظاهر شد.ایشون تمایل زیادی به بیان حقیقت و احیای حق و حقوق واقعی مردم داره. Rorschach که تنها نماینده گروه Watchmen در لیست اصلی 200 نفری هستش، معمولا برای کسانی که حقوق دیگران را پایمال میکنن خشن ترین و سخت ترین مجازات ها رودر نظر میگیره.اون هیچ قابلیت فرا انسانی نداره و تنها چیز عجیبش اینه که یه ماسک سفید با لکه های سیاه، از جنسی مخصوص روی صورتش داره که به حرارت حساس بوده و با تغییر در احساسات Rorschach شکل و جایگاه لکه های سیاه روی اون تغییر میکنه. در سال 200 فیلم Watchmen ساخته شدو Rorschach نیز در فیلم ظاهر شد.

5


The Joker
جایگاه پنجم لیست مال محبوب ترین شخصیت شرور کمیک ها یعنی The Joker هستش. اون که بزرگترین خلافکار شهر Gotham و در نتیجه بزرگترین دشمن Batman هستش یک شخصیت بسیار روانی با ارایش و رنگ موی خاص خودشه که خیلی راحت قابل تشخیص.Joker همیشه و در بدترین حالت ها هم در حال خندیدن و مسخره کردن بتمن.در بتمنی که تیم برتون ساخت Jack Nicholsen و در بتمن شوالیه تاریکی Heith Ledger ایفا گر نقش Joker بودن. جا داره که بگم بازی هیث لجر در نقش جوکر یکی از افسانه ای ترین بازی های تاریخ هالییود به شمار میاد. روحش شاد.

4

Superman

و اما نفر چهارم، ناموس تمامی ابر قهرمان ها. اگه قطعا اون خلق نمیشد به دنبال اون خیلی دیگه از شخصیت ها هم خلق نمیشدن.Superman شبه انسانی از سیاره ای دیگه که به زمین میاد و تقریبا تمتمی نیرو های فوق بشری از ضدگلوله بودن تا پرواز رو داره. درسته که مثبت بودن بیش از اندازه Superman بعضی وقتا حال ادم رو به هم میزنه ولی او ن چیزی که اونو از بقیه شخصیت ها جدا میکنه دیدگاه اون نسبت به بشره(برای توضیحات اضافی رجوع کنین به فیلم Kill Bill 2اثر کوئنتین تارانتینو، انتهای فیلم دیالوگ بین Bill و Bride.) فیلم های زیادی از روی سوپرمن ساخته شده که افراد زیادی به جای اون بازی کردن.

3

Spiderman​

میرسیم به نفر سوم لیست. این یکیو کمتر کسی پیدا میشه که نشناسه.پیتر پارکر جوون که تو آزمایشگاه توسط عنکبوتی که رادیواکتیویته شده گزیده میشه و شوخ ترین و بذله گو ترین شخصیت این لیست رو میسازه.Spiderman یا همون مرد عنکبوتی قهرمانی که لازمه وجودش ارتفاعات و اسمان خراش هاس و در نتیجه در جایی جز نیویورک نمیتونه قهرمان باشه. اون با دستاش تار میندازه و از یه ساختمون صاف میره به ساختمون بعد. شهرت او نخیلی زیاده و فیلماش هم همیشه به خاطر یدک کشیدن اسمش فروش زیادی کردن.نقش اون رو تو سه گانه مرد عنکبوتی Tobey Maguire بازی کرده.

2

Batman

قبل از رسیدن به نفر اول باید نفر دوم رو معرفی کنم البته اگه نیازی به این کار باشه. شوالیه تاریکی، مرد خفاشی یا همون Batman معروف.اون که اسم واقعیش Bruce Wayne هستش در بچگی شاهد مرگ پدر و مادرش بوده و برای همین تصمیم میگیره کهاز تمامی خلافکارا انتقام بگیره. Batman هم مثل Rorschach هیچ قابلیت ماورای بشری نداره و تنها فنون رزمی و تکنولوزی به کار رفته در تجهیزاتشه که باعث میشه اون جزد ابر قهرمانا قرار بگیره، البته جا داره که بگم اون یک قهرمان میایونر هستش.از لحاظ تیپ و استیل هم Batman تو گروه بهترینه. از روی Batman تقریبا 6 فیلم اصلی ساخته شده که بازیگرای معروفی مثل George Clony,Val Kilmer و Christian Bale عهده دار نقش این قهرمان بودن.اگه اهل گیم و بازی کامپیوتر هستین.حتما بازی جدید Batman : Arkham Asylum رو از دستش ندین

1


Wolverine

و اما سلطان و صدر نشین این لیست کسی نیست جز Wolverine . کوتوله کاندایی که استخونای بدنش با آلیاژ Adamantium پر شده. Wolverine که قابلیت ترمیم زخم ها رو داره تقریبا در مقابل همه چیز مقاومه. اون با 3 ردیف تیغ که از مشت هاش بیرون میزنه مبارزه میکنه. عدم فرمانبری از کسی، زبون نیش و کنایه دار، تک روی و شکست دایم در مسایل عشقی و مهمتر از همه استیل خاص مبارزس اونو به نفر اول لیست تبدیل کرده. در سری فیلم های X-Men جناب Hugh Jackman نقش Wolverine رو بازی کرده


خب اینم از تاپیک من امیدوارم سرتونو گیج نداده باشم و از این تاپیک خوشتون بیاد. اگه زحمت کشیدین و خوندینش لطفا نظرتون رو هم بگین. ممنون از همتون
 
آخرین ویرایش:
بالا