دلیل اصلی کم کاری تیروئید

elin.j

عضو جدید
[h=1]دلیل اصلی کم کاری تیروئید[/h]
یکی از متخصصان غدد داخلی گفت کسانی که دچار کم کاری تیروئید هستند سطح هورمون آن ها کاهش یافته و در نتیجه به دلیل کاهش سروتونین دچار افسردگی خواهند شد.
این متخصص ادامه داد غده تیروئید به دلیل هورمونی به نام تیروکسین که تولید می نماید باعث می شود که رشد جسمی و عصبی به صورت طبیعی انجام شده و سیستم عصبی و تولید انرژی به صورت درست عمل کنند و دمای بدن به طور مناسب تنظیم شود.
همچنین وی در رابطه با تنظیم سوخت و ساز توسط ترشح هورمون های تیروئید به داخل خون و عملکرد سلول های بدن اشاره نمود.
این متخصص در رابطه با اینکه دلیل اصلی کم کاری غده تیروئید چه چیزی می تواند باشد گفت انواع ویروس و میکروب های بسیاری می تواند به در این عمل نقش داشته باشند اما مهم ترین آن کمبود ید می باشد.که می توان این به مشکل را با استفاده از مصرف نمک یددار مرتفع نمود.
در ادامه این متخصص غدد ذات نمود که کسانی که دچار کم کاری تیروئید هستند به دلیل عدم ترشح هورمون های تیروئید ممکن است دچار اختلالات قاعدگی و یا افزایش وزن در حد سه تا پنج کیلو و یا احساس سرما کردن ، ضعف و بی حالی ، خستگی زیاد زودرس و یبوست بشوند.
وی همچنین در رابطه با اینکه چگونه می توان به علایم کم کاری غده تیروئید پی برد گفت اگر کسانی درد در قفسه سینه احساس می کنند و یا اینکه ضربان قلب نامنظم دارند و همچنین افزایش وزن یا لاغری شدید و همچنین اختلالات قاعدگی، روان پریشی، افسردگی، بی حالی، خواب آلودگی ، عدم تحمل سرما و اشتها نداشتن می تواند از عوامل اصلی کم کاری تیروئید باشد.
از عوامل دیگری که می توان به به دلیل عدم درست کار کردن غده تیروئید به آن اشاره نمود کم شدن میل جنسی و ناباروری و همچنین تحمل نداشتن به داروها و خشن شدن پوست یا ضعیف شدن حافظه اشاره کرد.
تخلصی از وب سایت: aftabir .com
 

bahar-spring

کاربر بیش فعال
بیچاره من..:(کم کاری شدید تیروئید..8ماهه قرص میخورم..هنوز اجازه قطع قرص رو ندارم؛ تقریبا همه اون عوارض برام اومده.:cry:
 

Miss World

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بیچاره من..:(کم کاری شدید تیروئید..8ماهه قرص میخورم..هنوز اجازه قطع قرص رو ندارم؛ تقریبا همه اون عوارض برام اومده.:cry:

بیچاره تو!!!
بیچاره منی که کم کم داره 22 سالم میشه...و از 12 سالگی قرص میخورم!!!

ابجی باهاش کنار بیا...مثه من...با رعایت یه سری نکات خیلی راحت میتونی به کارا و زندگی روزمرت برسی
 

Similar threads

بالا