دلایلی برای ترک یک عادت بد ایرانی

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,



جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۰
شام یکی از وعده های بسیار مهم در روز است که بهتر است از آن صرف نظر نکنیم و همچنین باید در مورد زمان و نحوه خوردن آن به نکاتی دقت داشته باشیم.
عرش نیوز ، ساعت نزدیک به 10 شب است و صدای شکمتان بلند شده است اما به نظر می رسد که همچنان از شام خبری نیست. این مشکل در بسیاری از خانه های ایرانی دیده می شود و بسیاری از ما بدون توجه به قوانین پزشکی شام را در آخر وقت می خوریم و این درحالی است که به موقع خوردن شام می تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد.

بسیاری از متخصصین بهترین زمان برای خوردن شام را بین ساعات 7 تا 8:30 شب اعلام کرده اند و توصیه می کنند که هیچگاه دیرتر از این ساعت ها غذاهای سنگین مصرف نکنید و تنها به خوردن یک لیوان شیر یا یک غذای ساده بسنده کنید.

** لاغرتر شوید: اولین نکته ای که بسیاری از آن غافل هستیم لاغر شدن است. محققان به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از افرادی که زود شما می خورند لاغرتر از دیگران هستند. تناول شام در زمان درست باعث می شود تا مدت بیشتری تا صبحانه چیزی نخورید و همین متابولیسم بدن را افزایش داده و چربی بیشتری خواهید سوزاند.

**خواب شیرین: یکی از مشکلاتی که این روزها در بسیاری ازمردم دیده می شود کم خوابی و یا بدخوابی های ناشی از سنگین بودن معده است. زمانی که شما دیر وقت شام میخورید معده شما فعالیتش آغاز می شود و این درحالی است که باید در طول خواب در حال استراحت باشد. شام خوردن در ساعت 10 شب معده شما تا صبح فعال نگه میدارد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فعال بودن معده مانع از خواب راحت و بدون دغدغه خواهد شد.

** سلامت بیشتر: دیگر دلیل مهمی که شاید نظر شما را راجع به دیر خوردن شام عوض کند سلامت کلی بدن است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که دیر خوردن شام باعث می شود که افراد حجم بیشتری غذا مصرف کنند و همچنین میزان یک چربی خاص به نام تریگلیسیرید در خون افزایش پیدا می کند. این درحالی است که میزان زیاد این چربی در خون ابتلا به حمله قلبی و مغزی را افزایش می دهد.
 

Similar threads

بالا