دزدها با تهدید چاقو، رمز عابربانک می‌گرفتند

devil may cry

عضو جدید
حوادث > داخلی - مروری بر حوادث صبح ایران در شنبه 21 خرداد 1390
دزدها با تهدید چاقو، رمز عابربانک می‌گرفتند
روزنامه جام‌جم نوشت: اعضای باند زورگیری که به بهانه حمل مسافر از مردم سرقت و با تهدید چاقو رمز عابربانک مسافران را نیز دریافت می‌کردند، دستگیر شدند.
چندی پیش مرد میانسالی با حضور در کلانتری 133 شهرزیبا در تهران با ارائه شکایتی عنوان کرد، وقتی سوار یک خودروی پژو 206 مشکی با 3 سرنشین شدم، راننده پس از طی مسافتی تغییر مسیر داد و همراه 2مسافری که در صندلی عقب خودرو بودند، مرا به شدت کتک زده و با سرقت 200 هزار تومان پول و کارت عابربانک، رمز آن را نیز با تهدید دریافت کرده و با بیرون انداختن من از خودروی در حال حرکت، متواری شدند.
با این شکایت پرونده به دستور دادیار موسوی در شعبه 5 دادیاری دادسرای جنایی برای ادامه تحقیقات و شناسایی سارقان به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارسال شد. با شروع تحقیقات، این بار زن جوانی با حضور در پلیس آگاهی از سرنشینان خودروی پژو 206 مشکی شکایت کرد و گفت، وقتی سوار خودرو شدم، سرنشینان با تهدید چاقو 100 هزار تومان پول و کارت بانکی مرا دزدیدند. سپس با قرار دادن تیغه چاقو به زیر گلویم، مجبورم کردند رمز بانکی‌ام را نیز در اختیار آنها قرار دهم. در این سرقت 2 نفر از سارقان را شناسایی کردم.
با ثبت شکایت دومین شاکی، چند شکایت دیگر نیز از سرنشینان خودروی پژوی مشکی به پلیس ارجاع شد. در حالی که تحقیقات در این ارتباط ادامه داشت، ماموران روز پنجشنبه گذشته اطلاع یافتند که یک فقره از چک‌های مسروقه یکی از مالباخته‌ها توسط فردی به بانک ارائه شده است. ماموران پلیس آگاهی بلافاصله با حضور در بانک، فردی که چک را ارائه کرده بود، دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل کردند که وی به ماموران گفت برادرش، میلاد این چک را به او داده است.در پی این اظهارات، ماموران میلاد را در یافت‌آباد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
متهم اعتراف کرد؛ با همدستی 3 نفر از دوستانش به بهانه حمل مسافر از مردم سرقت می‌کرده‌اند. با معرفی همدستان متهم، ماموران در مرحله بعدی 3متهم دیگر را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها، یک دستگاه خودروی پراید سفید سرقتی را نیز کشف کردند. در تحقیق از 3 عضو دیگر باند معلوم شد آنها پس از کرایه دربستی خودروی پراید در میانه راه به راننده حمله‌ور شده و باسرقت خودرو حوالی میدان میوه و تره‌بار متواری شده‌اند.
سرهنگ یگانه با اشاره به پرونده اتهامی اعضای این باند مجرمان خشن، از مردم خواست چنانچه اموال آنها از سوی سرنشینان خودروی پژو 206 مشکی یا پراید سفید سرقت شده است، برای شناسایی متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.


اعدام 2 پلیس قلابی در نیشابور
روزنامه جام‌جم نوشت: 2 پلیس قلابی به اتهام ربودن یک زن جوان و آزار و اذیت وی، سحرگاه پنجشنبه گذشته در خیابان فردوسی جنوبی نیشابور به دار مجازات آویخته شدند. محمد و مختار ـ 2 مرد آزارگر ـ اوایل فروردین سال‌گذشته به اتهام آزار و اذیت یک زن جوان دستگیر شدند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان خراسان رضوی ارسال شد.
با رسیدگی فوق‌العاده به این پرونده از سوی قضات شعبه‌42 کیفری استان، هر دو متهم به اعدام در ملأ عام محکوم شدند.با صدور این حکم رای صادره به دیوان عالی کشور ارسال شد که پس از تایید، پرونده محکومان برای اجرا در اختیار واحد اجرای احکام دادگستری خراسان رضوی قرار گرفت و سحرگاه پنجشنبه گذشته ـ 19 خرداد ـ هر دو محکوم به دار مجازات آویخته شدند و پرونده زندگی آنها برای همیشه بسته شد.
رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که مردی با حضور در اداره آگاهی نیشابور از 2 جوان به اتهام آزار و اذیت همسرش شکایت کرد. شاکی به پلیس گفت: روز گذشته 2 مرد جوان با معرفی خود به عنوان ماموران انتظامی وارد خانه‌مان در شهرک فیروزه نیشابور شدند و با ادعای این‌که خانه‌مان را پاتوق افراد معتاد و خانه فساد کرده‌ایم، از من و همسرم خواستند برای تحقیقات همراه آنها به مرکز پلیس برویم. با اعتراض به 2 مامور جوان، خواستیم خانه‌مان را ترک کنند اما آنها به من و همسرم حمله کرده و کتکمان زدند. مردان مهاجم با طناب دست و پای مرا بستند و به اتاقی انداختند و با ربودن همسرم، محل را ترک کردند. توسط یکی از همسایه‌ها نجات یافتم و همراه او به جستجوی همسرم پرداختیم تا این که عصر روز حادثه او را در حالی که بی‌هوش کنار یک ساختمان نیمه‌کاره افتاده بود، یافته و به بیمارستان منتقل کردیم. همسرم وقتی به هوش آمد، گفت: آن ‌دو مامور قلابی او را به یک خانه روستایی منتقل کرده و به زور و تهدید به مرگ، مورد آزار و اذیت داده‌اند.
با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات، چهره‌نگاری رایانه‌ای از 2 شرور آزارگر صورت گرفت و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که یک هفته بعد از وقوع حادثه یکی از متهمان فراری در حالی که به اتهام خرید و فروش موادمخدر دستگیر و زندانی شده بود، شناسایی و برای تحقیقات به اداره آگاهی نیشابور منتقل شد.
مرد زندانی در بازجویی به پلیس گفت: خانه شاکی پیش از این، پاتوق افراد معتاد و مرکز فساد بود. گمان نمی‌کردم افراد قبلی در آنجا حضور ندارند و یک زوج جوان آن خانه را اجاره کرده‌اند. روز حادثه من و دوستم با جعل عنوان ماموران انتظامی وارد آن خانه شده و با بستن دست و پای مرد صاحبخانه، همسرش را ربوده و با انتقال به یک خانه روستایی مورد آزاد و اذیت قرار دادیم.
در پی اعتراف مرد آزارگر، دیگر همدست فراری او نیز دستگیر شد و به ربودن و آزار و اذیت زن جوان و زندانی کردن شوهر او اعتراف کرد که پس از تحقیق و محاکمه، حکم اعدام هر دو محکوم به اجرا درآمد.


سانحه رانندگی در محور نهاوند - بروجرد با 4 کشته
واحد مرکزی خبر نوشت: سانحه رانندگی در محور نهاوند - بروجرد 4 کشته و 2 زخمی بر جای گذاشت. فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه نیسان، خودرو پژو آتش گرفت و 4 سرنشین آن در آتش سوختند. سرهنگ مظاهر کاظمی افزود: 2 سرنشین نیسان نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. وی علت حادثه را سرعت غیر مجاز نیسان اعلام کرد.


فروش نوزاد قبل از تولد
روزنامه ایران نوشت: سناریوی ربودن نوزادی از مقابل بیمارستان که با همکاری پدرش طراحی و به اجرا درآمده بود از سوی پلیس فاش شد.
سرهنگ کرمی- رئیس پلیس بندر عباس- در تشریح ماجرا گفت: اوایل خرداد امسال والدین نوزاد تازه متولد شده‌ای هراسان و مضطرب خود را به مأموران کلانتری 15 بندر عباس رسانده از ربوده شدن فرزندشان مقابل بیمارستان خبر دادند. پس از تشکیل پرونده و در تحقیقات پلیسی مشخص شد نوزاد هنگامی که در آغوش مادر بزرگش بوده از سوی افراد ناشناسی ربوده شده است. بدین‌ترتیب مأموران با ردیابی‌های گسترده پلیسی، سرانجام کودک ربایان را شناسایی و در عملیاتی ضربتی، زوج جوان را دستگیر کردند.
زن جوان در بازجویی‌ها ضمن اعتراف گفت: «چندی قبل با پدر نوزاد آشنا شدم. او از بارداری ناخواسته همسرش و مشکلات مالی زندگی شان گلایه می‌کرد. من هم به‌دلیل نازایی، همیشه در حسرت داشتن فرزند بودم. به همین خاطر به او پیشنهاد کردم پس از تولد نوزادشان، او را به ما بفروشد. ابتدا مخالفت کرد اما پول وسوسه‌اش کرد و بالاخره پذیرفت. روز حادثه هم طبق قرار نوزاد را مقابل در بیمارستان به مادر زنش داد و آنجا را ترک کرد. من هم در فرصتی مناسب بچه را ربوده و فرار کردم.» به‌دنبال این اعتراف‌ها نوزاد پسر تحویل مادرش شد و پدر را هم به اتهام فروش فرزندش دستگیر کردند.


دختر فراری در خانه به قتل رسید
روزنامه ایران نوشت: مرد جوان که از رفتارهای خواهر فراری اش به ستوه آمده بود، او را در خواب کشت.
هشتم خرداد امسال کارآگاهان پلیس آگاهی بندرعباس از قتل زن جوانی در خانه‌اش با خبر شدند. تیم جنایی پس از حضور در محل با پیکر «نازنین» روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه‌های سخت به سرش از پا درآمده بود. شواهد نشان می‌داد عامل یا عاملان جنایت به‌راحتی وارد خانه زن جوان شده و او را در خواب به قتل رسانده بودند. از سوی دیگر با توجه به این‌که هیچ سرقتی هم صورت نگرفته بود احتمال جنایت با انگیزه انتقام قوت گرفت. کارآگاهان نیز در تحقیقات محلی دریافتند، زن جوان تنها در خانه‌اش زندگی می‌کرده و افراد ناشناسی هم به خانه‌اش رفت‌وآمد داشته‌اند.
از سوی دیگر برادر نازنین با مراجعه به پلیس گفت: «من و خانواده‌ام ساکن شهرستان «کهنوج» هستیم. چند روز قبل خواهرم «نازنین» با ما تماس گرفت و گفت، افراد ناشناسی او را تلفنی تهدید به قتل کرده‌اند.»با این حال مأموران که به اظهارات پسر جوان مشکوک شده بودند او را بازداشت کردند. تا این که او سرانجام لب به اعتراف گشود و برادرش را به‌عنوان قاتل معرفی کرد.بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی کهنوج شده و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
امیر- متهم به قتل- دربازجویی‌ها گفت: خواهرم با نوع زندگی و رفتارش آبروی خانوادگی‌ما را برده بود، به همین خاطر تصمیم به قتلش گرفتم. بنابراین حدود ساعت 11 صبح روز حادثه وارد خانه‌اش شدم اما «نازنین» هنوز خواب بود. بعد هم با ضربه‌های «گاز پیک‌نیکی» او را کشتم. البته او از خانه فرار کرده بود پس باید کشته می‌شد.»متهم به قتل پس از اعتراف‌هایش با قرار قانونی روانه زندان شد.
http://www.khabaronline.ir/news-156485.aspx
 

Similar threads

بالا