درسی که اندروید به آیفون آموخته است

sananaghsh

عضو جدید
[h=2][/h]


اندروید و iOS همواره در حال رقابت سالم با یکدیگر هستند و این رقابت باعث شده است تا این دو پلتفرم هر سال بهتر از گذشته عمل کنند و ویژگی‌های بهتری را برای رقابت با یکدیگر معرفی کنند.
اندروید و iOS همواره در حال رقابت سالم با یکدیگر هستند و این رقابت باعث شده است تا این دو پلتفرم هر سال بهتر از گذشته عمل کنند و ویژگی‌های بهتری را برای رقابت با یکدیگر معرفی کنند. برای آشنایی با ۷ مورد از درس‌هایی که اندروید به آیفون داده است .
اندروید و iOS دو سیستم عامل محبوب این روزهای دستگاه‌های موبایل هستند و رقابت بین این دو باعث بهبود و پیشرفت هر دو پلتفرم شده است. برای آشنایی با ۷ موردی که iOS از اندروید به ارث برده است .

۱.مالتی تسکینگ
مالتی تسکینگ به فرآیندی گفته می‌شود که کاربر برای جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها دیگر نیازی با بارگذاری مجدد آن‌ها نداشته باشد. شاید امروزه این قابلیت برای شما بسیار عادی به نظر برسد ولی iOS مدت‌ها از این قابلیت بی‌بهره بوده است. این قابلیت تا زمان عرضه iOS 4 در سال ۲۰۱۰ برای کاربران آیفون در دسترس نبود. سیستم‌عامل اندروید از نسخه ۱ خود از مالتی تسکینگ پشتیبانی کرده است ولشی آیفون، ۳ سال را بدون این قابلیت سپری کرد. امروزه دیگر این قابلیت برای کاربران گوشی‌های هوشمند بسیار عادی شده است و هر دو سیستم‌عامل به خوبی از آن بهره می‌برند.
۲.صفحه‌نمایش بزرگ
وقتی برای اولین بار سامسونگ گلکسی نوت خود را عرضه کرد بسیاری این گوشی را به خاطر ابعادش به تمسخر می‌گرفتند. اما هر سال شاهد بزرگ‌تر شدن گوشی‌های هوشمند هستیم و شکاف بین تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند هر روز کمتر از قبل می‌شود. اما اپل سال‌ها از صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی در گوشی‌هایش استفاده می‌کرد.

اپل سرانجام در آیفون ۵ اندازه صفحه‌نمایش را به ۴ اینچ افزایش داد که این تغییر عرض صفحه‌نمایش را تغییر نداد. اپل در آیفون ۶ باز هم تصمیم به افزایش ابعاد صفحه‌نمایش گرفت و ما شاهد آیفون ۴.۷ اینچی بودیم. اپل در کنار آیفون ۴.۷ اینچی، یک فبلت ۵.۵ اینچی نیز عرضه کرد. استفاده از صفحه‌نمایش کوچک برای یک بازه طولانی برای اپل به یک عادت تبدیل شده بود ولی امروز شاهد هستیم که هر دو پلتفرم ابعاد مختلفی را برای کاربران فراهم کرده‌اند.
۳.پنل تنظیمات
دسترسی سریع به تنظیمات گوشی تا زمان عرضه iOS 7 برای کاربران آیفون غیرممکن بود. اگر یک کاربر اندروید باشید حتما با این ویژگی از مدت‌ها قبل آشنایی دارید و برای شما دسترسی سریع به تنظیمات و تغییر در آن‌ها چیز جدیدی نیست.
۴.آپدیت‌های OTA
آپدیت فریمور بدون نیاز به اتصال گجت به کامپیوتر، قابلیتی است که از همان ابتدا برای کاربران اندروید در دسترس بوده است. اما کاربران آیفون تا قبل از iOS 5 قادر به دریافت آپدیت‌ها بصورت OTA نبودند. کاربران اندروید برای دریافت آپدیت می‌توانند از دو راهکار اتصال گوشی اندرویدی به کامپیوتر و یا دریافت آپدیت از طریق وایفای استفاده کنند. تصور اینکه کاربران آیفون زمانی مجبور به اتصال تلفن همراه خود به یک پورت USB و آپدیت آن از طریق iTunes بوده‌اند، کمی دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد.
 

sananaghsh

عضو جدید
۵.اعلان‌های تعاملی
برای مثال وقتی یک ایمیل دریافت می‌کنید امروزه شما قادر هستید در هر دو پلتفورم به این ایمیل در نوتیفیکیشن پاسخ دهید یا آن را بایگانی کنید. به این نوع از اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها اصطلاحا تعاملی گفته می‌شود. این نوع اعلان‌ها را ما در iOS 8 شاهد بودیم که به کاربران آیفون اجازه تعامل با اپلیکیشن بدون باز کردن آن را می‌داد. اگر کاربر آندروید باشید قطعا پیش از کاربران آیفون از این قابلیت استفاده کرده‌اید.
۶.دوربین‌های مجهز به فلاش
آیفون‌های اپل تا زمان آیفون ۴ از فلاش استفاده نمی‌کردند. استفاده نکردن از فلاش باعث عملکرد بسیار ضعیف دوربین گوشی در شب و در محیط‌های بسته می‌شود و در حال حاضر نیز استفاده نکردن از آن برای گوشی‌های هوشمند یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود. گوشی‌های اندرویدی مانند گوشی سامسونگ گلکسی (گوشی اندرویدی سامسونگ که در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه شد) پیش از آیفون از فلاش استفاده می‌کردند. امروزه گوشی‌های پرچمدار برای دوربین جلوی خود نیز از فلاش استفاده می‌کنند.
۷. تغییر والپیپرها
این قابلیت یک قابلیت نرم‌افزاری سطح بالا نیست و کاربران اندرویدی از همان روزهای اول به راحتی و با توجه سلیقه خود والپیپرها را تغییر می‌دادند. چند سال قبل، استفاده از والپیپرهای متحرک در اندروید قابلیت بسیار جالبی به شمار می‌رفت. آیفون برای مدت سه سال (از عرضه نخستین آیفون) فقط از پس‌زمینه سیاه استفاده می‌کرد و این مساله تا زمان عرضه iOS 4 هنوز پابرجا بود.

اخبار تکنولوژی - زومیت
 

sananaghsh

عضو جدید
لومیا 950XL مایکروسافت رسما رونمایی شد

لومیا 950XL مایکروسافت رسما رونمایی شد

[h=2][/h]
گوشی لومیا 950XL دارای دوربین اصلی 20 مگا پیکسلی است
لومیا 950XL مایکروسافت رسما رونمایی شد
حدود دو سال از زمان معرفی آخرین پرچم‌دار ویندوز فونی می‌گذرد و سرانجام مایکروسافت برای به نمایش گذاشتن قابلیت‌های ویندوز 10 موبایل از دوگوشی بالا رده با نام‌های لومیا 950 و لومیا 950 XL رونمایی کرد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از مراسمی که مایکروسافت هم‌اکنون در نیویورک به منظور معرفی محصولات جدید خود برپا کرده، لومیا 950XL از صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن 2K که چگالی تصویر 518 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد استفاده کرده و یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های آن بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده مایع است که تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی مورد استفاده قرار نگرفته است.
یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های لومیا 950XL بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده مایع است
پرچم‌دار بلندقامت جدید مایکروسافت در سینه میزبان تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 در کنار 3 گیگابایت حافظه رم در کنار 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است. یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر لومیا 950XL برخورداری از دوربین اصلی 20 مگا پیکسلی با قابلیت تصویربرداری به صورت 4K و لرزش گیر اپتیکال بوده که فلاش ال‌ای‌دی RGB سه‌گانه آن را برای ثبت تصاویری به مراتب شفاف‌تر همراهی می‌کنند؛ البته شرکت سازنده دکمه سخت‌افزاری مخصوصی نیز برای دسترسی سریع به دوربین تعبیه کرده است.
لومیا 950XL از صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی برخوردار است
از دیگر ویژگی‌های فبلت جدید مایکروسافت می‌توان به دوربین سلفی 5 مگایپسکلی، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، درگاه یو‌اس‌بی_سی، سنسور تشخیص شهره برای استفاده از قابلیت Windows Hello و پشتیبانی از داک کوانتوم برای اتصال موس و کیبور اشاره کرد.منبع : farnet.ir
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2]موبایل پوتین 11 میلیون تومان / عکس[/h]مجموعه: اخبار تکنولوژی


کمپانی روسی خاویار، گوشی جدید آیفون 6 اس را منقش به تمثال پوتین به قیمت 3334 دلار راهی بازار کرد.
به مناسبت تولد ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین فقط 63 گوشی موبایل از جنس تیتانیوم با تمثال رئیس‌جمهور روسیه ساخته و روانه بازار شده است.

نام اصلی گوشی جدید Caviar Ti Gold Supremo Putin است که درواقع همان گوشی آیفون 6 اس با دست‌کاری خاص این شرکت است که به‌صورت محدود تولیدشده است.

مدل 64 گیگی این گوشی 3174 دلار (10 میلیون و 790 هزار تومان) و مدل 128 گیگی این گوشی نیز همراه با قاب سلطنتی به قیمت 3334 (11 میلیون تومان) فروخته می‌شود.

کمپانی خاویار می‌گوید این گوشی را به‌افتخار مرد پرقدرتی که هیچ‌وقت کم نمی‌آورد، ساخته است.
اخبار تکنولوژی - خبر انلاین
 

sananaghsh

عضو جدید
خواستگاری مجازی تازه‌ترین دستاورد دنیای فناوری م

خواستگاری مجازی تازه‌ترین دستاورد دنیای فناوری م


یکی از کارکنان شرکت Valve تصمیم گرفت برای خواستگاری از دختر مورد علاقه اش از یک هدست واقعیت مجازی استفاده کند.
خواستگاری مجازی تازه‌ترین دستاورد دنیای فناوری

وی با استفاده از هدست HTC Vive که هنوز به بازار عرضه نشده و نرم افزار Valve نصب شده بر روی آن توانست به طور مجازی از دختر مورد نظرش خواستگاری کرده و به وی پیشنهاد ازدواج بدهد.

این کار در اتاق آزمایش شرکت Valve در Bellevue آمریکا و با حضور Kelly Tortorice و Chandler Murch صورت گرفت.

با استفاده از این هدست دو طرف فضاهای مجازی دلخواه خود را ایجاد کرده و خودشان را در این محیط ها قرار دادند. این فضاها عبارت بودند از عرشه کشتی، در کنار یک آتش سه بعدی و بر فراز کوه های آلپ. در حین همین گشت و گذارهای مجازی داماد حلقه ازدواج مجازی را نیز تقدیم عروس کرد. البته وی بعد از آزمایش یک حلقه واقعی را نیز به عروس داد.

اگر چه انجام این خواستگاری به صورت عادی هم امکان پذیر بوده، اما مزیت آن امکان حضور در اماکن و نقاط زیبا و خاطره انگیز به طور سه بعدی است که در حالت عادی بدون صرف وقت و هزینه فراوان امکان پذیر نبوده است. قرار است هدست Vive در اواخر سال 2015 در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

اخبار تکنولوژی - فارس
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2]ارتقای جی 3 و جی 4 به مارشملو[/h]مجموعه: اخبار تکنولوژی


ارتقای جی 3 و جی 4 به مارشملو
ارتقای جی 3 و جی 4 به مارشملو
هفته گذشته گوگل از نسخه نهایی اندروید 6 در مراسمی که به مناسبت معرفی نکسوس‌های جدید برپا کرده بود رونمایی کرد؛ بر همین اساس انتظار می‏رود ظرف مدت کوتاهی تولیدکنندگان گوشی‏های اندرویدی بتوانند این بسته به‏ روز رسانی را برای پرچمداران خود منتشر کنند.
در همین رابطه چندی پیش شرکت تایوانی اچ‏تی‏سی لیستی از گوشی‏های این شرکت که به‌زودی توانایی ارتقا به اندروید 6 را به دست خواهند آورد منتشر کرد و اکنون نیز اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‏دهد این نسخه از پلت‌فرم اندروید احتمالا به‌زودی برای جی 3 و جی 4 عرضه می‏شود. این اطلاعات از وب‏سایت پشتیبان محصولات ال‏جی در کره‌جنوبی به دست آمده که دارندگان گوشی‏های جی 3 و جی 4 بر اساس آن می‏توانستند نسخه OTA اندروید مارشملو را برای دستگاه خود با کدهای F400S, F400K, F400L, F500S, F500K و F500L دانلود کنند.
منبع : farnet.ir


 

sananaghsh

عضو جدید
حلقه هوشمند اپل هم از راه رسید!

حلقه هوشمند اپل هم از راه رسید!

[h=2][/h]
..........
حلقه هوشمند اپل هم از راه رسید!
کمپانی اپل در حال ساخت محصول پوشیدنی جدیدی است که یک حلقه هوشمند بوده و می تواند امکانات جدیدی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. در سال های اخیر، اپل علاوه بر تولید و عرضه اسمارت فون، تبلت، لپ تاپ و ... به ساخت گجت های فناورانه ای مانند ساعت های هوشمند روی آورده که نگاه های بسیاری را به خود جلب کرده است.

اکنون این کمپانی در حال ساخت محصول پوشیدنی جدیدی است که پتنت آن به ثبت رسیده و مربوط به حلقه هوشمندی است که با اتصال به اسمارت فون یا تبلت می تواند امکانات و قابلیت های جدید و متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.
اپل در رابطه با این حلقه هوشمند می گوید: « این پوشیدنی هوشمند دارای صفحه لمسی است که با لمس صفحه آن توسط کاربرانش فعال شده و به ارائه خدمات می پردازد. حلقه هوشمند اپل دارای میکروفونی است که دستورات صوتی را ممکن می کند. این گجت پوشیدنی حتی با حرکات دست کاربرانش می تواند پی به نوشته ای ببرد که در حال تحریر است.
حلقه هوشمند اپل دارای میکروفونی است که دستورات صوتی را ممکن می کند
اپل در ادامه آورده است : « استفاده از گجت هایی که از قابلیت لمس (تاچ) برخوردارند گاهی اوقات بسیار سخت و همینطور ناکارآمد به نظر می رسد. اما این حلقه هوشمند می تواند دید جدیدی را پیش روی مخاطبان و کاربران قرار داد.
زمانی را تصور کنید که فردی با هر دو دست خود در حال انجام کاری است و دستان او گرفتار هستند، این گجت کوچک در چنین زمان هایی بسیار کارآمد خواهد بود. یا زمانی که کاربران از کار با گجت های بزرگ برای ساعات طولانی خسته شده و نور یا بزرگی صفحه نیز باعث خستگی مضاعف آنها می شود. در این شرایط نبود گجت کوچکی مانند این حلقه پوشیدنی احساس می شود.
البته این طرح فقط یک پتنت بوده و اطلاعات بیشتری از آن در اختیار نیست. از سوی دیگر، این طرح اپل تا عملی شدن و رسیدن به خط تولید و عرضه فاصله زیادی دارد. در نتیجه باید منتظر ماند تا اولین حلقه هوشمند اپل عرضه شود.منبع : mehrnews.com
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2]فیس‌بوک چگونه اداره می‌شود؟[/h]

شبکه اجتماعی فیس‌بوک را حالا دیگر همه افرادی که با اینترنت سر و کار دارند می‌شناسند و حتی اگر عضو هم نباشند دست‌کم با نام آن آشنا هستند.
فیس‌بوک با بیش از 900 میلیون کاربر بعد از گوگل دومین سایت پرترافیک دنیا است. این سایت در فوریه 2004 از سوی مارک زوکربرگ که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود تنها با یک سرور کار خود را شروع کرد، اما امروز در جای جای آمریکا Data Center (مرکز داده) دارد. در هر یک از این مراکز داده هزاران سرور قرار دارد که با هم شبکه شده‌اند و با فیبرهای نوری به اینترنت متصل می‌شوند. هر بار که شما اطلاعاتی را در فیس‌بوک قرار می‌دهید، سرورهای این مراکز داده آن را در خود ذخیره می‌کنند و به دوستان شما نشان می‌دهند. درباره زیرساخت فیس‌بوک مطالب زیادی نوشته نشده است، اما ما در این گزارش با دقت بیشتری این موضوع را بررسی کرده‌ایم.

وسعت زیرساخت‌ها
آمارها نشان می‌دهد امروز فیس‌بوک معروف‌ترین وب‌سایت دنیا است. این سایت در ماه بیش از یک تریلیون بار بازدید می‌شود. این یعنی حدود 9 درصد ترافیک اینترنت در اختیار فیس‌بوک است. کاربران روزانه 300 میلیون عکس جدید در فیس‌بوک قرار می‌دهند. در نتیجه این سایت نیاز به فضای بسیار زیادی برای ذخیره اطلاعات دارد. علاوه‌بر این، فیس‌بوک باید به یک میلیون وب‌سایت و 550 هزار نرم‌افزار سرویس ارائه دهد. وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای گوناگونی هستند که از اطلاعات فیس‌بوک استفاده می‌کنند یا اطلاعات در آن قرار می‌دهند.

برای جواب به همه این نیازها فیس‌بوک دو مرکز داده بسیار بزرگ دارد و دو مرکز دیگر هم در دست ساخت است. همچنین فیس‌بوک حداقل 9 مرکز داده هم در آمریکا اجاره کرده‌است. آمار جالب اینکه بیشتر از 70 درصد ترافیک فیس‌بوک خارج از آمریکا است. این موضوع باعث شد تا فیس‌بوک اولین سرور خارج از آمریکا را در سوئد بسازد. تمام این سرورها باید همزمان یک سرویس را ارائه دهند تا شما بتوانید یک صفحه را ببینید. برای باز شدن صفحه اول کاربران، فیس‌بوک نیاز دارد به صدها سرور متصل شده و ده‌ها هزار داده را از سرورهای مختلف پردازش کند و نتیجه را در کمتر از یک ثانیه به شما نمایش دهد.

فیس‌بوک در گذشته از مدل فروش عمده (Wholesale) استفاده می‌کرد. فروش عمده به این شکل است که کمپانی‌ها یک ساختمان را می‌سازند، برای آن کف‌کاذب طراحی می‌کنند، زیرساخت‌های برقی و تهویه آن را می‌سازند و در نهایت آن را یکجا اجاره می‌دهند. در این مدل شرکت‌ها می‌توانند این فضا را برای 5 ماه اجاره کنند. همین موضوع باعث شد تا فیس‌بوک با شتاب زیادی وسعت پیدا کند.

مراکز داده
در ژانويه 2010 فیس‌بوک اعلام کرد که برنامه دارد اولین مرکز داده خود را در اورگان بسازد. این امر نیاز به تجهیزات و سرمایه‌گذاری زیادی داشت، اما باعث می‌شد تا فیس‌بوک سرورهای قوی‌تر و سیستم تهویه بهتری را به دلخواه خود انتخاب کند. این شبکه اجتماعی مرکز داده خود در کارولینای شمالی را سال 2010 و در سوئد را سال 2011 رونمایی کرده است.
 

sananaghsh

عضو جدید
چاپگری برای مدارات الکترونیکی+ عکس

چاپگری برای مدارات الکترونیکی+ عکس




دانشجویان دانشگاه "واترلو" در کانادا در پروژه تحقیقاتی خود موفق به ساخت چاپگر حرفه ای و قابل حملی شدند که قادر است نقشه مدار را روی برد الکترونیکی منتقل کند.
سه دانشجوی الکترومکانیک دانشگاه "واترلو" واقع در "آنتاریو" کانادا با ایده ای جدید دستگاهی را طراحی کنند که نقشه مدار را روی برد الکترونیکی منتقل کند.
آنها ابتدا دستگاهی را به یک کارخانه سفارش دادند تا این کار را برایشان انجام دهد. آنها قبلا دیده بودند که پرینترهای سه بعدی انواع مختلفی از مدل ها با جنس های متفاوت را پرینت می کنند و می دانستند که اگر یک پرینتر سه بعدی با جوهر مخصوص داشته باشند می توانند مدار ها را به شکل سه بعدی پرینت کنند و سرعت کار طراحی را افزایش دهند.

اما مواد به کار رفته در مدارهای الکتریکی سخت تر و ضخیم تر از آنی بودند که بتوان از آنها به عنوان ماده پایه پرینتر سه بعدی استفاده کرد وقتی همه آنها در سال ۲۰۱۳ فارغ التحصیل شدند به کمک گروهی از متخصصان رشته نانو فناوری گروه Katrina Ilic را تشکیل دادند تا بتوانند ایده های خود را عملی کنند.

دو سال از شروع کار آنها گذشته و این تیم آماده می شود تا دستاورد خود رابا نام V-One به بازار عرضه کند.

این دستگاه توانایی پرینت سه بعدی مدارهای رسانا و بردهایی از جنس فایبرگلاس را دارد و اگر از مواد سخت تری به عنوان جوهر (ماده پایه)در آن استفاده شود ،کاربر قادر خواهد بود حتی نمونه ای از اجزای همین دستگاه را نیز پرینت کند.

آلمیدا به عنوان مدیر این پروژه امیدوار است این دستگاه بتواند نسل جدیدی را در طراحی های مهندسی ایجاد کند.

اخبار تکنولوژی - باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2]دست دیجیتالی برای ناشنوایان اختراع شد![/h]مجموعه: اخبار تکنولوژی
کشورهای غربی،همواره در حال تحقیق و بررسی به منظور ایجاد راه حل هایی نوین برای افراد معلول جامعه هستند.
ناشنوایان و نابینایان،به مانند انسان های عادی قادر به خواندن،نوشتن و گوش دادن نیستند.لذا برای ارتباط با این گروه از انسان ها،از راه های ارتباطی مخصوص مانند خط بریل و زبان ناشنوایان استفاده میگردد.معلولان ناشنوا،قادر با انجام بسیاری از کارهای فیزیکی هستند و میتوانند به مانند یک عضو کامل به جامعه خدمت کنند.

مربیان،مدرسان و تمام کسانی که با این افراد در ارتباط هستند،از زبان اشاره برای برقراری ارتباط با آنها استفاده میکنند.زبان اشاره تشکیل شده از حرکات دست است که در زبان های متفاوت،اشکالی مختلف دارند.یادگیری این زبان مقداری سخت بوده و از عهده بسیاری از افراد خارج است.

درست به همین دلیل است که ارتباط این افراد با قشر معمولی جامعه به سختی صورت میپذیرد.علاوه بر اینها،ناشنوایان از نظام آموزشی و پرورشی متفاوتی استفاده میکنند و نمیتوانند در کنار انسان های معمولی به تحصیل بپردازند.

دست دیجیتالی برای ناشنوایان اختراع شد!
کشورهای غربی،همواره در حال تحقیق و بررسی به منظور ایجاد راه حل هایی نوین برای افراد معلول جامعه هستند.در جریان یکی از همین تحقیقات،یک دانشگاه در لندن ایده یکی از دانشجویان اش را به واقعیت تبدیل کرده است.

"SignLanguageGlove" نام یک دستگاه مبدل است که از فناوری الکترونیکی دیجیتال/آنالوگ در ساختار خود استفاده میکند.این محصول یک دست الکترونیکی است که از 5 سنسور فلکس حرکتی و تعدادی شتاب سنج برخوردار است.این دست الکترونیکی توانایی تبدیل زبان نوشتار به گفتار حرکتی را داراست.

یک تراشه مبدل که نوشته های ورودی را به حرکت های قابل فهم برای ناشوانایان تبدیل میکند،با استفاده از یک برد الکترونیکی،اطلاعات را به مفاصل انتقال میدهد.انگشتان و به طور کلی دست الکترونیکی پس از دریافت این پالس ها و با کمک سنسورهای خود این اطلاعات را به زبان اشاره مبدل میکنند.
 

sananaghsh

عضو جدید
جدید ترین خودرو با دوچرخ ساخته شد

جدید ترین خودرو با دوچرخ ساخته شد

[h=2][/h]م


بیشتر رفت و آمدهایی که با ماشین انجام می شود به منظور انجام فعالیت های روزمره است که شاید خیلی راحت به این نتیجه برسیم که ماشین ها به اندازه کافی برای انجام این فعالیت های ساده به صرفه نیستند.
در مقابل خودرو ها گزینه بعدی که به ذهنمان می رسد موتور سیکلت ها هستند که ظاهرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند ولی به مراتب خطر بسیار بیشتری برای سرنشین خود دارند.

موتورسیکلت ها سرنشین خود را در معرض برخورد با المان های اطراف قرار می دهند و برای استفاده از ان ها مهارت بیشتری نیاز است.
پیشنهاد "کیم" و گروهش یک ماشین دوچرخ الکتریکی بود که کاربردی شبیه به یک موتورسیکلت دارد اما قادر است امنیت بیشتری برای سرنشین فراهم کند.

خوروی C1 تست های بسیاری را پشت سر گذاشته و تا به حال به سرعت ۳۰ مایل بر ساعت رسیده و قادر است در عرض ۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد.
همچنین حداکثر سرعت آن حدود ۱۰۰ مایل است و مسافتی ۲۰۰ مایلی را با یک شارژ کامل باتری می پیماید. "کیم" امیدوار است تا ۲ سال دیگر C1 آماده عرضه به بازار شود .

اخبار تکنلوژی - باشگاه خبرنگاران
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2]نکسوس 6P گوگل رسما رونمایی شد[/h]مجموعه: اخبار تکنولوژی


به لطف قابلیت‌های اندروید مارشملو، نکسوس P6 با پشتیبانی از درگاه یو‌اس‌بی_سی به فناوری شارژ سریع تجهیز گردیده و به گفته شرکت سازنده باتری 3,450 میلی‌آمپر ساعتی آن می‌تواند یک روز کامل انرژی کل قطعات را تأمین نماید.
حدود یک سال پس از عرضه فبلت مشترک موتورولا و گوگل، لحظاتی پیش در سانفرانسیسکو از نسل جدید این محصول تحت نام نکسوس 6P رونمایی شد که از بدنه‌ای تمام فلزی با ضخامت 7.3 میلی‌متر بهره می‌برد.

سال 2015 اولین سالیست که گوگل وظیفه ساخت سری جدید نکسوس را به یک شرکت چینی محول می‌کند.

بر این اساس هواوی نکسوس P6 نسبت به نسل قبلی خود (نکسوس 6) حدود 3 میل متر نازک‌تر شده و از صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی AMOLED با رزولوشن 1,440 در 2,560 پیکسل که با بلندگوهای استریو در قاب جلویی تزئین شده بهره می‌برد.

همچون شایعات قبلی، این محصول در قاب پشتی میزبان سنسور اثرانگشت در کنار دوربینی 12.3 مگا پیکسلی با گشادگی دیافراگم F/2.0 است که از توانایی تصویربرداری با وضوح 4K برخوردار بوده و آن را دو فلاش ال‌ای‌دی همراه می‌کند.

قلب محصول مشترک جدید هواوی و گوگل را قرار است تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در کنار سه گیگابایت حافظه رم به تپش درآورد.

به لطف قابلیت‌های اندروید مارشملو، نکسوس P6 با پشتیبانی از درگاه یو‌اس‌بی_سی به فناوری شارژ سریع تجهیز گردیده و به گفته شرکت سازنده باتری 3,450 میلی‌آمپر ساعتی آن می‌تواند یک روز کامل انرژی کل قطعات را تأمین نماید.

هواوی نکسوس P6 قرار است به بهره گیری پیش‌فرض از اندروید 6 در چهار رنگ نقره‌ای، مشکی، سفید و طلائی در نسخه‌های 64، 32 و 128 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 500، 550 و 650 دلاری ابتدا در ایالات‌متحده و سپس در کشورهای اتحادیه اروپا به بازار آید.

اخبار تکنولوژی - عصر ایران
 

sananaghsh

عضو جدید
رونمایی از تنها ساعت هوشمند سیم‌کارت

رونمایی از تنها ساعت هوشمند سیم‌کارت

[h=2][/h] ال جی از تنها ساعت هوشمند مجهز به سیم‌کارت نسل چهارم جهان پرده‌برداری کرد.
به گزارش خبرآنلاین، ساعت موسوم به LG Watch Urbane 2nd Edition هم با گوشی و هم بدون گوشی هوشمند کار می‌کند و با پشتیبانی از نسل و سوم و چهارم موبایل هر نوع زنگ خوردنی را بدون گوشی و یا با گوشی پاسخ می‌دهد. همچنین از طریق وای فای و بلوتوث با گوشی هوشمند اندرویدی اتصال برقرار می‌کند.

البته این تنها ساعت سیم‌کارت خور نیست چراکه سامسونگ گی یر 2 و اس2 نیز چنین قابلیتی دارد اما ال جی از شبکه نسل چهار و سه پشتیبانی می‌کند که این ساعت را منحصربه‌فرد می‌کند.

سایر ویژگی‌های فنی این ساعت به شرح زیر است:
نمایشگر 1.38 اینچی از نوع P-OLED / پردازنده اسنپ دراگون 400 با سرعت 1.2 گیگاهرتز / 4 گیگ حافظه داخلی / سیستم‌عامل اندروید / اتصالات وای فای، بلوتوث، نسل سوم 3G و نسل چهارم 4G / رزولوشن 480 در 480 پیکسل / 348 پیکسل در هر اینچ / 768 مگابایت رم(حافظه موقت) / باطری 570 میلی‌آمپری(ساعت اپل 250 میلی‌آمپر است) / ضخامت 14.2 میلی‌متری (در مقایسه با مدل قبلی به دلیل باطری حجیم‌تر ضخامت بیشتری پیداکرده است)

این ساعت به زودی در کره جنوبی عرضه می‌شود. از قیمت و عرضه جهانی هنوز خبری نیست.
اخبار تکنولوژی - خبرانلاین
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2]مشخصات فنی «ال جی جی 4 پرو» لو رفت[/h]

گوشی جدید و البته نیامده ال جی جی4 پرو / G4 Pro دارای نمایشگر 5.7 اینچی QHD با 4 گیگ رم (حافطه موقت) است.»
سایت GFXBench مشخصات فنی فبلت ال جی را لو داد که گاهی از آن بنام LG G4 Note نام برده می‌شود.

گرافیک آدرنوی 418، سی پی یوی کوآلکوم 1.8 گیگاهرتزی اسنپ دراگون 808، اندروید 5.1.1 از دیگر مشخصات این فبلت جدید است که روز 10 اکتبر - 10 روز دیگر - رونمایی می‌شود.

اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین
 

sananaghsh

عضو جدید
کدام یک از شهرهای ایران مجهز به نسل چهارم تلفن همراه / 4G هستند؟

کدام یک از شهرهای ایران مجهز به نسل چهارم تلفن همراه / 4G هستند؟

[h=2][/h]


به تازگی نسل چهارم تلفن همراه به صورت آزمایشی در تهران، کرج و کیش توسط اپراتور سوم راه اندازی شده است.
از شهریورماه سال گذشته با پایان یافتن دوره انحصار رایتل اپراتورهای اول و دوم ارتباطی نیز به ارائه خدمات نسل‌های بالاتر از نسل دو مجاز شدند. بر همین اساس از چندی پیش اپراتور دوم، سیم کارتهای نسل چهارم خود را با عنوان Usim وارد بازار کرد.
اپراتور اول نیز در نمایشگاه کتاب امسال به طور آزمایشی به ارائه سیم کارتهای نسل 4 پرداخت و اکنون نیز فروشگاه مرکزی همراه اول سیم کارت نسل 4 واگذار می کند، اما از آنجا که ارائه این خدمات در مرحله آزمایشی قرار دارد نمی‌توان آماری درباره نقاط تحت پوشش شبکه نسل 4 در همراه اول ارائه کرد.

قرار است تا پایان سال اپراتور سوم تلفن همراه با نصب 500 سایت LTE در 15 شهر اصلی، مشترکان نسل چهارم را به 500 هزار نفر رسانده شود.

از سوی دیگر مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار هم از توسعه شبکه نسل چهار همراه اول یا 4G در شش ماه دوم سال جاری خبر داد.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره زمان عرضه سیم کارتهای نسل چهارم همراه اول، اظهار کرده بود: اکنون به واسطه آنکه شاید بیش از 90 درصد گوشی‌های مشترکان ما تنها نسل سه را پشتیبانی می‌کند، اولویت ما توسعه شبکه نسل سه به شمار می‌رود.

در حال حاضر 18 میلیون گوشی هوشمند در دست مشترکان همراه اول است که اغلب این گوشی‌ها نسل سه (3G) را پشتیبانی کرده و تعداد گوشی‌هایی که نسل چهار (4G) را پشتیبانی می‌کنند به مراتب کمتر است. بر همین اساس تامین نیاز مشترکان اولویت همراه اول محسوب شده و فعلا تمرکزش بر توسعه خدمات نسل سه قرار دارد.

اما تنها در نقاط HOT SPOT حدود 300 سایت نسل چهارم در 25 شهر راه اندازی شده است و به گفته صدوقی از شش ماه دوم سال جاری توسعه نسل چهارم گسترش خواهد یافت.

همچنین اپراتور دوم هم چندی پیش نسل چهارم موبایل را در شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل به صورت رسمی راه‌اندازی کرد، تا این شهرها نیز علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار گیرند.

تا پیش از این در استان آذربایجان شرقی، شهرهای تبریز، میانه، مرند، مراغه، جلفا، اهر، آذرشهر، شهرجدید سهند، در استان آذربایجان غربی، شهرهای ارومیه،خوی،میاندوآب،بوکان، مهاباد، سلماس، پیرانشهر و نقده و در استان اردبیل شهرهای اردبیل، سرعین و خلخال تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه( 3G ) قرار داشته‌اند که با بهره‌برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (4G / LTE) در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و سرعین این شهرها به عنوان مراکز استان‌های خود، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفتند.

درباره اینکه اینترنت نسل چهار موبایل چه تفاوتی با نسل سه دارد می توان پیش از همه به سرعت دانلود و آپلود و دسترسی به اینترنت در این دو نسل اشاره کرد.

با استفاده از خدمات 4G امکان استفاده از برنامه‌های کاربردی و محصولات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت بهتری فراهم خواهد شد؛ به گونه‌ای که با بهره‌مندی از پهنای باند چندین برابر اینترنت نسل‌های دیگر، چند کاربر می‌توانند به طور همزمان از حساب اینترنت یک خط استفاده کنند. در واقع 4G چهارمین نسل شبکه‌ تلفن همراه است که در نقاط تحت پوشش امکان تبادل داده با سرعت‌های بالا را می‌دهد.

این نسل که در سال‌های اخیر در دنیا جایگزین نسل سوم شده، مهیا کننده‌ سرعت و پهنای باند بسیار بالا برای دسترسی به اینترنت و انتقال دیتاست که علاوه بر گوشی تلفن همراه می‌توان با استفاده از مودم‌های نسل 4 سرعت آن را در لپ‌تاپ‌های دارای مودم وایرلس USB، گوشی‌های هوشمند و غیره نیز مورد استفاده قرار داد.

این خدمات که در بازار با نام LTE یا Long Term Evolution شناخته می‌شود، از فن‌آوری‌های استاندارد GSM است و برای دسترسی به اینترنت پرسرعت قابل حمل استفاده می‌شود.
 

sananaghsh

عضو جدید

به عبارت دیگر افزایش پهنای باند و سرعت انتقال از طریق تلفیق خطوط رادیویی و بهبود هسته شبکه، مزیت 4G و LTE نسبت به نسل سوم محسوب می‌شود و بدین ترتیب LTE نسبت به نسل‌های قبلی دامنه وسیع‌تری را پیش روی سازندگان اپلیکیشن‌های اسمارت‌فون و تجهیزات بی‌سیم قرار می دهد.

از نظر سرعت نیز اکنون سرعت دانلود در شبکه نسل دو رقمی بین 10 تا 130 کیلوبیت است که این رقم در شبکه نسل سه به یک تا پنج مگابیت بر ثانیه و در شبکه نسل چهار به حدود 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. سرعت آپلود نیز در شبکه نسل دو رقمی مابین هشت تا 130 کیلوبیت بر ثانیه، در نسل سه بین 200 تا 500 کیلوبیت بر ثانیه و در نسل چهار رقمی بین یک تا 15 مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

البته برای بهره مندی از خدمات نسل 4 لازم است مقدماتی هم فراهم شود که از جمله این مقدمات استفاده از گوشی‌هایی است که قابلیت پشتیبانی از خدمات این نسل را داشته یا به اصطلاح 4G را پوشش می‌دهند. همچنین لازم است سیم کارت شما نیز به سیم کارت نسل 4 تبدیل شود.
اخبار تکنولوژی - ایسنا
 

sananaghsh

عضو جدید
دو گوشی جدید گوگل را از نمای ببینید

دو گوشی جدید گوگل را از نمای ببینید

نکسوس 5 ایکس را ال جی و نکسوس 6 پی را هوآوی برای گوگل ساخته‌اند.
دو ویژگی که گوگل دنبال آن بوده و به‌راستی آن‌ها را متحقق کرده، کیفیت بالا و درعین‌حال قیمت پایین گوشی‌های جدید خود (در مقایسه با محصولات مشابه) بوده است.

349 دلار برای نکسوس 5 ایکس (حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان) و 499 دلار برای نکسوس 6 پی (حدود 1 میلیون و700 هزار تومان) با توجه به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داخل آن‌ها مشتری‌پسند است.
تنها بدی این دو گوشی نداشتن اسلات برای اضافه کردن حافظه جانبی است.
اخبار تکنولوژی - خبر آنلاین
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2][/h]عرضه گوشی های نسل جدید با صفحه نمایش سه بعدی،شرکت ها را به فکر تولید نرم افزارها و بازی هایی سازگار با این تکنولوژی انداخته است.فروش آیفون 6S و 6S Plus از روز گذشته در 12 کشور آغازشد وهمانطور که میدانید اپل فناوری تاچ سه بعدی را پس از اپل واچ در آیفون های جدید نیز به کار برده است پس از آنکه فروش این دستگاه های جدید آغاز شد تمامی توسعه دهندگان اپلیکیشن های خود را برای این دستگاه های جدید بروزرسانی کردند.
ابتدا نگاهی به قابلیت های تاچ سه بعدی می اندازیم،۳D Touch به این معنی است که مانند تاچ فشاری در ساعت اپل، صفحه لمسی آیفون‌های جدید نیز قادر خواهند بود فرق بین فشارهای ضعیف، متوسط و قوی را هنگام لمس صفحه تشخیص دهند که اجازه پیاده‌سازی قابلیت‌های جدیدی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. در واقع اپل نیز مجموعه‌ای از مثال‌ها را در راستای این قابلیت به نمایش گذاشت که البته خیلی خوب بودند.
 

sananaghsh

عضو جدید
در اسکرین تاچ سه بعدی از چه نرم افزارهایی می توان استفاده کرد؟

در اسکرین تاچ سه بعدی از چه نرم افزارهایی می توان استفاده کرد؟

در ابتدا می‌توان گفت که تاچ سه بعدی به شما اجازه خواهد داد به یک سری از اعمال از پیش تعریف شده درون اپ‌ها دسترسی داشته باشید، برای مثال در اپ Apple Maps با فشار دادن قوی با انگشتتان روی آیکون این اپ می‌توانید به home بروید یا برای باز کردن دوربین در حال سلفی، اپ دوربین را با فشاری قوی باز کنید.درون ایمیل‌هایتان با فشاری قوی روی هر ایمیل می‌توانید پیش‌نمایشی از محتویات آن را ببینید و می‌توانید با فشار دادن آدرسی که همین الان دوستتان برایتان از طریق سرویس پیامک فرستاده آن را چک کنید. همچنین بعد از فعال کردن قابلیت ۳D Touch می‌توانید با نگاه داشتن انگشتتان روی صفحه به جای دیدن صفحه پیش‌نمایش به حالت تمام صفحه بروید.
اکنون نیز با عرضه آیفون های جدید بعضی از توسعه دهندگان با انتشار نسخه جدید اپلیکیشن های خود از این فناوری پیشرفته پشتیبانی کردند در پایین میتوانید لیست نرم افزار ها و بازی هایی که از 3D Touch پشتیبانی میکنند را مشاهده کنید.
اکنون نیز با عرضه آیفون های جدید بعضی از توسعه دهندگان با انتشار نسخه جدید اپلیکیشن های خود از این فناوری پیشرفته پشتیبانی کردند در پایین میتوانید لیست نرم افزار ها و بازی هایی که از 3D Touch پشتیبانی میکنند را مشاهده کنید.
iPhone 6s apps with 3D Touch
Facebook
Instagram
Pinterest
Dropbox
Shazam
WeChat
OpenTable
Hipstamatic
Sky Guide
Tweetings
Travel Guide by AFAR
Workflow
Spark
Scanner Pro
PDF Expert 5
Documents 5
Omnifocus
Bumpn
Things
Colloquy - IRC Client
Genius Scan
iPhone 6s games with 3D Touch

اخبار تکنولوژی - باشگاه خبرنگاران
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2]سامسونگ برترین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا[/h]مجموعه: اخبار تکنولوژی
بر اساس تحقیقات موسسات آماری معتبر، کمپانی سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2015 همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اسمارت فون‌ها در جهان به شمار می‌رود! در این حوزه، سامسونگ 21 درصد از مجموع فروش را به ثبت رسانده و اپل با 14 درصد در رتبه دوم است. کمپانی خوش نام هوآوی نیز با ثبت 9 درصد همچنان در رده سوم باقی مانده است. کمپانی‌های چینی دیگر یعنی شیائومی و ZTE هر کدام با 5 درصد در رتبه‌های بعد قرار دارند.
به عبارت دیگر اگر حوزه تلفن‌های ساده یا Feature Phone ها را نیز به این سهم فروش اضافه نماییم، سامسونگ با ثبت 19 درصد از فروش جهانی این نوع دستگاه‌ها توانست به عنوان برترین کمپانی در سه ماهه دوم سال 2015 معرفی شود. در این حوزه نیز اپل با فروش 10 درصدی در رتبه دوم قرار داشته و هواوی با 7 درصد در تعقیب آن‌هاست. نوکیا با 6 درصد و کمپانی‌های ZTE، شیائومی، آلکاتل و ال‌جی نیز با سهم 4 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
با اینکه در برهه زمانی فعلی باید سامسونگ را رهبر بلامنازع اسمارت فون‌ها در اکثر کشورهای جهان دانست اما در شمال آمریکا، اپل با سهمی 31 درصدی بالاتر از این شرکت کره‌ای قرار دارد. سامسونگ در این منطقه با 24 درصد در رتبه دوم بوده و پس از آن ال‌جی با 15 درصد فروش، سوم است. رتبه‌های چهارم و پنجم نیز به ترتیب در اختیار ZTE و آلکاتل است.
تولید اسمارت فون‌ها در نیمه دوم سال جاری میلادی به 75 درصد از کل این صنعت رسیده است. همچنین 50 درصد از کل اسمارت فون‌های تولید شده در سه ماهه آخر توانایی پشتیبانی از شبکه 4G LTE را داشته‌اند. حال که صحبت از LTE شد جالب است بدانید که ایالات متحده و چین جمعا 67 درصد از بازار گوشی‌هایی که توانایی پشتیبانی از شبکه LTE دارند را در اختیار دارند.
از تاریخ 31 دسامبر و با آغاز سه ماهه آخر سال 2015، با فروش و عرضه رسمی آیفون‌های جدید باید منتظر بروز تغییراتی جدی در بازار بود!
اخبار تکنولوژی - آی تی رسان
 

sananaghsh

عضو جدید
با VORTEX، اسپیکر بلوتوثی معلق در هوا آشنا شوید

با VORTEX، اسپیکر بلوتوثی معلق در هوا آشنا شوید

بلندگوی بی‌سیم Vortex از بلوتوث ۴.۱ و NFC بهره می‌برد
با Vortex، اسپیکر بلوتوثی معلق در هوا آشنا شوید
پیش از این هم مدل های مختلفی از اسپیکرهای ( بلندگو ) معلق را دیده بودیم. محصولاتی که به خاطر ساختار طراحی جالبشان یعنی همان معلق بودن در هوا، جذابیت بسیاری دارند. امروز می خواهیم شما را با نمونه ای جدید از این اسپیکر ها با نام Vortex آشنا کنیم. بلندگوی بی‌سیم Vortex از بلوتوث ۴.۱ و NFC بهره می‌برد و با پایه آهنربایی خودش می‌تواند تلفن‌همراه و تبلت را شارژ کند.
بلندگوی بلوتوث معلق در هوای Vortex
بلندگوی بلوتوث معلق در هوای Vortex، از بلوتوث ۴.۱ بهره می‌برد. این محصول که ظاهر بسیار جذابی دارد، یک بلندگوی بی‌سیم است. برای آن یک پایه آهنربایی طراحی شده که باعث می‌شود بلندگوها که در یک محفظه کره مانند قرار گرفته‌اند، روی هوا معلق بمانند. انرژی آهنربا باعث شده که این کره در فاصله‌ای کم، بالای پایه آن قرار بگیرد.
Vortex با پایه آهنربایی خودش می‌تواند تلفن‌همراه و تبلت را شارژ کند بلندگوی بلوتوث معلق در هوای Vortex
در این محصول یک باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که می‌تواند ۸ ساعت موسیقی پخش کند. بلندگوی Vortex از NFC بهره می‌برد و می‌توان آن را با دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کرد. همچنین در قسمت پایه آهنربایی این محصول پورت‌های USB و micro-USB قرار گرفته‌اند. باید به این موضوع اشاره کرد که حداکثر توان این بلندگو ۵ وات است.
بلندگوی بلوتوث معلق در هوای Vortex Vortex حداکثر توان این بلندگو ۵ وات است
استفاده از بلوتوث ۴.۱ در این محصول باعث شده صدای بسیار خوبی از آن خارج شود و همچنین ارتباط برقرار شده میان این بلندگو و دستگاه‌های دیگر هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد. پایه آهنربایی Vortex دارای پورت USB است که کاربر می‌تواند با متصل کردن موبایل یا تبلت خودش آن‌ها را شارژ کند. البته باید به این موضوع توجه داشت که در صورت شارژ کردن دستگاه‌های دیگر به وسیله این بلندگو، به مقدار کمتری می‌توانید با آن موسیقی گوش کنید.
منبع : gadgetnews.ir
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2]نام گوشی‌های جدید گوگل معلوم شد[/h]
«5X» و «6P» نام دوگوشی جدید گوگل است که 6 روز دیگر رونمایی خواهد شد.
هفته بعد دوگوشی ساخت ال جی و هوآوی برای گوگل تحت برند نکسوس در سان‌فرانسیسکو معرفی می‌شوند و بر اساس تصاویر منتشرشده دعوت‌نامه‌ها یکی از گوشی‌ها «نکسوس 5 ایکس» و دیگری «نکسوس 6 پی» نام خواهند داشت.

نکسوس ال جی 5 ایکس گوشی 5.2 اینچی با 3 گیگ رم(حافظه موقت) و دوربین 12 مگاپیکسلی و باطری 2700 میلی‌آمپری است.

همچنین گوشی نکسوس 6 پی ساخت هوآوی برای گوگل نیز مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 810 با 3 گیگ رم (حافظه موقت)، 128 گیگ حافظه داخلی، نمایشگر 5.7 اینچی است که رونمایی می‌شود.

اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین
 

sananaghsh

عضو جدید
انتشار تصاویر رسمی نکسوس 5X ال‌جی در 3 رنگ

انتشار تصاویر رسمی نکسوس 5X ال‌جی در 3 رنگ

[h=2][/h]
در قاب جلویی نکسوس 5X ال‌جی دوربین 13 مگا پیکسلی قرار دارد
انتشار تصاویر رسمی نکسوس 5X ال‌جی در 3 رنگ
هرچه به تاریخ معرفی رسمی نسل بعدی سری محبوب و باکیفیت نکسوس از سوی گوگل نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد درز مشخصات و تصاویری منتسب بیشتری به آن‌ها هستیم.
روز گذشته به لطف یک منبع چینی نزدیک به هواوی، تصاویر تبلیغاتی و بسته‌بندی نکسوس P6 منتشر گردیده و در ادامه همین افشاگری‌ها هم‌اکنون تصاویر رسمی نکسوس 5X ال‌جی در چهار رنگ نیز منتشر شده است. همچون P6، نکسوس ال‌جی نیز از بدنه‌ای یکپارچه در تنوع رنگ مشکی و آبی نفتی بهره برده و در قاب پشتی میزبان دوربینی 16 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار لیزری در کنار سنسور اثر انگشت است.
در قاب پشتی نکسوس 5X ال‌جی، دوربین 16 مگاپیکسلی قرار دارد
از جمله مشخصات احتمالی نکسوس 5 نسخه 2015 می‌توان به صفحه‌نمایشی 5.2 اینچی با رزولوشن QHD، بلندگوهای استریو تعبیه شده در قاب جلویی، دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی مجهز به فالش ال‌ای‌دی، تراشه مرکزی اسنپ‌دراگون 808، 3 گیگابایت حافظه رم و بهره‌مندی پیش‌فرض از اندروید مارشملو اشاره کرد.منبع : farnet.ir
 

sananaghsh

عضو جدید
[h=2][/h]
مشخصات فنی سه‌گوشی هنوز به بازار نیامده مایکروسافت از روی یک اسلاید داخلی کمپانی لورفته و در فضای مجازی منتشر شد.
ظاهراً کاربران مشتاق به ویندوز 10 روی موبایل تا روز 6 اکتبر و رونمایی گوشی‌های جدید مایکروسافت طاقت ندارند و به همین دلیل اسلاید رونمایی گوشی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

بر این اساس قرار است 10 روز دیگر در نیویورک سه‌گوشی لومیا 950، لومیا 950 ایکس ال و لومیا 550 در کنار مایکروسافت بند 2 و سرفیس پرو 4 رونمایی شوند.

لومیا 950 ایکس ال گوشی سال مایکروسافت است که نمایشگر 5.7 اینچی، پردازنده اسنپ دراگون 810، 32 گیگ رم(حافظه موقت)، اسکنر Iris، باطری 3300 میلی‌آمپری و شارژ بی‌سیم دارد. همچنین به دو دوربین 20 و 5 مگاپیکسلی در کنار یو اس بی Type-C نیز مجهز است.

اما مدل 950 نمایشگر 5.2 اینچی، پردازنده اسنپ دراگون 808 و باطری 3000 میلی‌آمپری دارد. لومیا 550 نیز نمایشگر 5 اینچی و پردازنده 1 گیگاهرتز و 1 گیگ رم(حافظه موقت) و 8 گیگ حافظه داخلی، دوربین 5 و 2 مگاپیکسلی و باطری 1905 میلی‌آمپری، مخصوص «ارزان خر»ها ساخته‌شده و معرفی خواهد شد.
 

sananaghsh

عضو جدید
اپل: آیفون جدید رکورد می‌شکند

اپل: آیفون جدید رکورد می‌شکند

[h=2][/h]


تحلیلگران انتظار دارند در 24 ساعت نخست پیش فروش این گوشیها 4.5 میلیون سفارش ثبت شود. در اولین روز فروش آیفون های 6 و 6 پلاس در سال گذشته چهار میلیون سفارش به ثبت رسیده بود.
شرکت اپل اعلام کرد که سفارشات اولیه برای آیفونهای جدید این شرکت به شکلی است که رکورد 10 میلیون سفارش برای آیفون‌های قبلی در هفته اول فروش شکسته خواهد شد.

به نقل از رویترز، تحلیلگران این جهش در فروش را ناشی از حضور مشتریان چینی در بین سفارش دهندگان آیفون 6S و 6S پلاس می‌دانند.

سال گذشته حضور مشتریان چینی در بین سفارش دهندگان اولیه آیفون 6 و 6 پلاس به دلیل لزوم موافقت سازمان تنظیم مقررات رادیویی چین با فروش این گوشیها به تاخیر افتاد و چینی ها نتوانستند در میان خیل مشتاقان اولیه داشتن این گوشی قرار بگیرند.

بسیاری از تحلیلگران میگویند چین میتواند جای آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار محصولات اپل بگیرد.

سرمایه گذاران در جست‌وجوی علائم اینکه آیا اپل میتواند عملکرد بهتری از سال 2014 داشته باشد، در ابتدا براثر سخنان این شرکت امیدوار شدند ولی سپس اشتیاقشان فروکش کرد. سهام اپل در معاملات روز گذشته پس از سخنان این شرکت 2.3 درصد افزایش یافت.

اپل تعداد سفارشات اولیه دریافته شده برای دو آیفون جدید 6S و 6S پلاس را اعلام نکرده است. تحلیلگران انتظار دارند در 24 ساعت نخست پیش فروش این گوشیها 4.5 میلیون سفارش ثبت شود. در اولین روز فروش آیفون های 6 و 6 پلاس در سال گذشته چهار میلیون سفارش به ثبت رسیده بود.

اپل دریافت سفارش برای آیفونهای جدید را از روز شنبه این هفته شروع کرده و عرضه این دو گوشی را از 25 سپتامبر آغاز خواهد کرد.

اخبار تکنولوژی - ایسنا


 

sananaghsh

عضو جدید
شرکت اپل اعلام کرد در تلاش برای تامین تقاضای آیفون 6S پلاس است که سفارش برای آن در دوره پیش فروش بالاتر از پیش بینی این شرکت بوده است.

ترودی مولر، سخنگوی اپل در بیانیه ای اعلام کرد: سفارشات اولیه از سراسر جهان این هفته بسیار بالا بوده است.

شرکت اپل پس از فروش متزلزل آیفون 6 و 6 پلاس در سال گذشته با این ابهام مواجه شد که آیا می‌تواند روند فروش خود را در سال جاری احیا کند.

کالین گیلیس، تحلیلگر بازار تلفن همراه می‌گوید: شرکت اپل همیشه از فروش فوق‌العاده گوشی‌های جدید خود از سوی طرفداران پر و پا قرص و مشتریانی که منتظر یک بروزرسانی از سوی این شرکت هستند برخوردار بوده است.

وی گفت: آیا این گوشی‌های جدید آن قدرت نگهدارنده همانند آیفون 6 را خواهند داشت؟ این موضوع همچنان می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد.

این در حالی است که جان جکسون، دیگر تحلیلگر بازار می‌گوید: عملکرد اولیه مقتدرانه آیفون 6s و 6 اس پلاس نگرانی‌های بازار سهام را کاهش داده است.

وی افزود: اپل سابقه شکستن رکورد خود را دارد، اما آیفون 6 به نظر می‌رسد که به شکل غیرمعمولی برای شکست دادن سرسخت است. این حقیقت که این گوشی‌ها به وسیله به‌روزرسانی جدید اپل از میدان به در شود امیدوار‌کننده به نظر می‌رسد.

دانیل ایو، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه اف بی آر می‌گوید: وی از واکنش بازار در چین امیدوار شده است. جایی که وبسایت اپل صف انتظار طولانی مشتریان برای این گوشی‌ها را نشان می‌دهد.

آیفون 6s و 6 پلاس از پیشرفت‌های زیادی همچون ارتقا دوربین و فناوری تاچ سه‌بعدی بهره می‌برند. تاچ سه‌بعدی فناوری جدیدی در نمایشگر گوشی است که به میزان فشار وارده به وسیله انگشت کاربر واکنش نشان می‌دهد.

این در حالی است که مقامات اپل اعلام کرده‌اند که تنها تعداد کمی از کاربران به آیفون 6 ارتقا یافته‌اند که بیانگر اینست که این شرکت فضای زیادی برای رشد دارد.

اپل هفته گذشته علاوه بر آیفون‌های جدید، ست‌اپ باکس تلویزیون جدید خود که به فرامین صوتی واکنش نشان می‌دهد را رونمایی کرد.

اپل تا حد زیادی به فروش گوشی‌های جدید خود که تقریبا دو سوم درآمد این شرکت را در سه ماهه گذشته تشکیل داده وابسته است.

اخبار تکنولوژی - ایسنا
 

sananaghsh

عضو جدید
رونمایی سونی از دوربین A7S II برای تصویر برداری در شرایط کم نور

رونمایی سونی از دوربین A7S II برای تصویر برداری در شرایط کم نور

دوربین a7S II سونی
رونمایی سونی از دوربین a7S II برای تصویر برداری در شرایط کم نور
سونی از دوربین فول فریم بدون آینه خود با نام a7S II مجهز به فیلمبرداری ۴K, فوکوس خودکار ارتقایافته و لرزشگیر ۵ محوره رونمایی کرد. نسل پیشین این دوربین توانست در آزمایشی جالب، به شکلی بسیار تحسین برانگیز در محیط‌های تاریک به ثبت تصاویر باکیفیت‌تر بپردازد. اما دوربین a7S II دارای یک سنسور فول فریم از نوع CMOS با دقت ۱۲.۲ مگاپیکسل بوده و البته همان طور که از رزولوشن و ابعاد این حسگر پیداست، سنسور مزبور به جهت عکاسی هر چه بهتر با کمترین نویز ممکن در محیط‌های کم نور و تاریک، بهینه سازی گشته است.
دوربین a7S II دارای یک سنسور فول فریم از نوع CMOS با دقت ۱۲.۲ مگاپیکسل است
دوربین سونی a7S II همانند نسل قبلی از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.استفاده از مگاپیکسل پایین بجهت کنترل نویز در ایزوهای بالا بوده و اقدامی مثبت در جهت ثبت تصاویر شارپ و بدون نویز در شرایط نوری نامطلوب ارزیابی می‌شود. کمینه میزان ISO این دوربین ۵۰ و بیشینه آن مقدار شگفت آور ۴۰۹٫۶۰۰ است.
 

sananaghsh

عضو جدید
سونی امکان فیلمبرداری داخلی ۴K با نرخ‌های ۲۴ و ۳۰ فریم و همچنین Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه با بیت‌ریت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را به این مدل اضافه کرده است. با توجه به اندازه سنسور، میزان ISO و الگوریتم کنترل نویز قدرتمند، بدون شک این دوربین در زمینه‌ فیلمبرداری در محیط‌های کم‌نور عملکردی منحصر به فرد خواهد داشت.سونی با اتکا به پردازنده BIONZ X و الگوریتم پردازش تصویر ارتقایافته، موفق به افزایش داینامیک رنج تصاویر در شرایط مختلف نوری و محیطی شده است.
دوربین a7S II سونی
اضافه شدن لرزشگیر ۵ محوره و بهبود سیستم فوکوس ۱۶۹ نقطه‌ای که به گفته سونی در شرایط نوری بسیار ضعیف هم قادر به فوکوس کردن است، از دیگر تغییرات مثبت a7SII نسبت به نسل قبلی است.
دوربین a7S II سونی دوربین a7S II سونی
از دیگر قابلیت‌های دوربین a7S II می‌توان به مواردی نظیر پروفایل‌های تصویری جدید S-Gamut3, Cine/S-Log3 و S-Gamut3/S-Log3 و نمایشگر ۳ اینچی بازشو اشاره نمود. بعنوان مثال S-Log3 امکان استفاده از ۱۴ حالت متفاوت با داینامیک‌ رنج‌های مختلف را برای عکاسی در شرایط نوری مختلف و متنوع امکان‌پذیر می‌سازد.منبع : gadgetnews.ir
 

sananaghsh

عضو جدید
ویژگی‌های لومیا 550 فاش شد

ویژگی‌های لومیا 550 فاش شد






پیش از این تصاویری غیررسمی از گوشی هوشمند جدید سری لومیا مایکروسافت با صفحه‌نمایش 7/ 4 اینچی و مدل RM-1127 بر روی وب‌سایت Zauba قرار گرفته بود و اکنون به‌نظر می‌رسد اطلاعاتی کامل‌تر از این دو دستگاه هوشمند که یکی به قابلیت استفاده از یک سیم‌کارت و دیگری به قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت (در قالب مدل RM-1128) تجهیز شده، منتشر شده است.
به‌نظر می‌رسد این دستگاه هوشمند در دسته گوشی‌های رده پایین تا میان‌رده قرارگیرد و با عنوان مایکروسافت لومیا 550 روانه بازار شود.


جزئیات این مدل از سوی پایگاه داده‌ای یکی از توزیع‌کنندگان محصولات مایکروسافت منتشر شده و البته هنوز مورد تایید رسمی این شرکت قرارنگرفته است. همانند اطلاعاتی که پیش از این از مدل‌های RM-1127 و RM-1128 بر روی وب‌سایت Zauba و GFXB منتشر شده بود، داده‌های اخیر نیز حکایت از آن دارند که لومیا 550 از صفحه‌نمایش 4/ 7 اینچی و فضای ذخیره‌سازی 8 گیگابایت بهره خواهد برد.
مشخصاتی که پیش از این برای این گوشی هوشمند 4/ 7 اینچی اعلام شده بود شامل بهره‌مندی از رزولوشن 720 در 1280 پیکسل ( و یا احتمالا 540 در 960 پیکسل) و البته بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون 210 و یک گیگابایت رم است. در قسمت پشتی از دوربین 5 مگاپیکسلی و در قسمت جلویی نیز از دوربین 1/ 2 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

لومیا 550 از قابلیت ارتباطی 4G LTE نیز پشتیبانی خواهد کرد و ویندوز 10 موبایل نیز به‌طور پیش‌فرض بر روی آن نصب خواهد بود.


اخبار تکنولوژی - دنیای اقتصاد
 

Similar threads

بالا