خبر بسیار تلخی است، اما متاسفانه حقیقت دارد!

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در حالی كه برخی مسئولان كشور به تبلیغ عملكرد خود و زیر سوال بردن رقبای‌شان مشغولند، خبر تلخی درباره اتلاف ثروت ایران در حوزه جنوبی كشور منتشر شده است كه متاسفانه واقعیت دارد.

به دلیل 5 سال ركود و عدم سرمایه‌گذاری جدی در حوزه مشترک گاز و نفتی جنوب كشور با كشورهای حوزه خلیج فارس، برداشت این كشورها از منابع مشترک به چندین برابر ایران رسیده است.

بر اساس یكی از گزارش‌های تكان‌دهنده، تنها برداشت كشور قطر از حوزه گازی مشترک با ایران 15 برابر برداشت ایران می‌باشد كه رقم این میزان تفاوت در برداشت، به حدود 40 میلیارد دلار در سال می‌رسد.

این رقم معادل كل یارانه نقدی است كه به 70میلیون ایرانی داده می‌شود و اگر تنها دولت در این حوزه حسن مدیریت داشت و متناسب با طرف قطری می‌توانست گاز تولید كند، از محل این درآمد یارانه نفتی ایرانیان می‌توانست دو برابر شود.

اكنون باید ایرانیان این حقیقت تلخ را بدانند كه برداشت كشورهای همسایه از حوزه های مشترک نفتی و گازی ایران معادل 100 میلیارد دلار در سال است؛ یعنی با مدیریت صحیح می‌توانست این مبلغ به اقتصاد ایران تزریق شود و وضعیت معیشتی مردم را بهبود بیشتری بخشد.
تکمیلی
http://www.aftabnews.ir/vdcc4mqsi2bq108.ala2.html
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از محل این درآمد یارانه نفتی ایرانیان می‌توانست دو برابر شود.

یعنی با مدیریت صحیح می‌توانست این مبلغ به اقتصاد ایران تزریق شود و وضعیت معیشتی مردم را بهبود بیشتری بخشد.

http://www.aftabnews.ir/vdcc4mqsi2bq108.ala2.html
خوب اینا باور کردنی نیست. حتی اگه این برداشت گاز انجام میشد
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته به غیر از کم کاری و بی توجهی برخی مسئولین باید کارشکنی ها و تهدیدهای قدرتهای غربی که با عناوین مختلف برا ی شرکتهای سرمایه گذاری خارجی ایجاد میکنن رو هم اضافه کرد.
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله خبر تلخیه و نشاندهنده بی لیاقتی مدیران نفتی مملکت ماست ولی راستشو بخواید اگر هم از این میدان عظیم گازی بخوبی هم استفاده میشد باز چندان فرقی نمیکرد و چیز چندانی نصیب این مردم نمیشد !

فکر میکنید اون درامد عظیم خرج چی میشد ؟؟ قسمت عمده اش که طبق معمول نصیب اقازاده ها بود و قسمت دیگه اون هم به لبنان و فلسطین و ..... داده میشد و در نهایت اون قسمتیش هم در داخل کشور مصرف میشد بخاطر بی لیاقتی مدیران حیف و میل میشد و نهایتا طبق معمول مردم این مملکت اخرین نفراتی بودند که شاید درصد اندکی از اون درامد بهشون میرسید .
 

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بله خبر تلخیه و نشاندهنده بی لیاقتی مدیران نفتی مملکت ماست ولی راستشو بخواید اگر هم از این میدان عظیم گازی بخوبی هم استفاده میشد باز چندان فرقی نمیکرد و چیز چندانی نصیب این مردم نمیشد !فکر میکنید اون درامد عظیم خرج چی میشد ؟؟ قسمت عمده اش که طبق معمول نصیب اقازاده ها بود و قسمت دیگه اون هم به لبنان و فلسطین و ..... داده میشد و در نهایت اون قسمتیش هم در داخل کشور مصرف میشد بخاطر بی لیاقتی مدیران حیف و میل میشد و نهایتا طبق معمول مردم این مملکت اخرین نفراتی بودند که شاید درصد اندکی از اون درامد بهشون میرسید .
اما بهتر از این نیست که بعدها( و شاید هم در همین زمان حال) کشوری به ریش ما نخنده!؟!!

مسلما کشوری که توش داره قانون به مانند وحی منزل اجرا میشه !! برای اینکه این درآمدهای کسب شده سهم مردم اون کشور بشه به جیب سایرین و افراد ذی نفوذ و کاریزما های مذهبی نمیره !

این درآمدها به مانند آبیه که از بلندی سرازیر میشه مردم در پای دست این سرازیری هستند ولی مطمئنا در این مسیر چاله هایی بزرگ و کوچک وجود داره که تا اون چاله ها سیراب نشه آب به چاله های پائینی و پایین دست هدایت نمیشه (تا سبیل برخی ها چرب نشه ) و گاها مردمی که توده افراد هستند از این آب چیزی عایدشون نمیشه و گاهی هم به هیچ وجه از وجود این آب و سرازیر شدن اون خبردار نمی شوند!(بدلیل آزادی رسانه ها و فیل تر نبودن خیل عظیمی از رسانه ها!!!)
اما نمیدونمم چرا از اینکه کسی به ریشم بخنده متنفرم ! متنفرم

حاضرم بپذیرم (حالا چه من بخام چه نخام داره اینکار میشه !) نصیب اینا بشه تا لااقل دلم خنک باشه که کشورم و مسئولین کشورم اونقدر مدیریت و دیپلماسی و قدرت چانه زنی دارند که باج و یا ذره ای از برکات خدادادی کشورمو به کسی دیگه نمیده

دوست من گویا حکایت ، حکایت چوب دو سر طلا(نجس) هست و لاغیر!
 
آخرین ویرایش:
منم در حیطه رشته خودم عرض میکنم که متاسفانه خاک های مرغوب کشاورزی کشورمون به کشورهای حاشیه خلیج فارس فروخته میشه بچه های که کشاورزی خوندن میدونن چند سال طول میکشه یک گرم خاک تشکیل بشه ...به خدا این بدتر از برداشت نفته......
 
بالا