خانمهاي سايت اين قسمتو از دست ندهند

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:



مجله آرایشی، بهداشتی




نکات بهداشتی مهم در رابطه با پوست




آشنايي با بيماريهاي پوستي دوران بارداري

از آن جايي كه تغييرات متعددي كه در ساختمان و كاركرد عروق پوست در طي بارداري ممكن است رخ دهد منحصر به دوران حاملگي نيست و ممكن است در ساير حالات نيز ديده شود بنابراين توجه به اين تغييرات و درميان گذاشتن آن با پزشك معالج ضروري است.
آنژيوم عنكبوتي:اين عارضه به شكل يك برجستگي قرمز رنگ به اندازه سرسنجاق كه داراي يك قسمت مركزي است و از اطراف آن عروق خوني متسع به شكل شعاعي خارج مي‌شود. اين ضايعه در افراد طبيعي نيز ديده مي‌شود، اما شيوع آن در حاملگي افزايش مي‌يابد به گونه‌اي كه در 70 درصد زنان باردار بروز مي‌كند.

پيداست آنها بين ماههاي دوم تا پنجم حاملگي بوده و به طور عمده در نيمه فوقاني بدن ظاهر شده و بيشتر در زنان سفيدپوست مشهود است. اين ضايعات معمولاً در طي 3 ماه پس از زايمان از بين مي روند.


قرمزي كف دست


در 40 درصد زنان سفيدپوست و 30 درصد زنان تيره پوست باردار ديده مي‌شود كه ممكن است به صورت نقطه نقطه‌هاي منتشر در تمام كف دست باشد و يا فقط در برجستگي‌هاي كف دست ظاهر شود.

وريدهاي واريسي

اين وريدها در پاها و هموروئيد (بواسير) از عوارض شايع حاملگي است. بسياري از زنان حامله دچار تورم در صورت، پلك‌ها، دست‌ها و پاها مي‌شوند. اين تورم صبحها بيشتر است و بتدريج در طي روز از بين مي‌رود. با توجه به اين مورد مشكلات قلبي، كليوي و عوارض ناشي از حاملگي نيز مي‌توانند نماي مشابهي ايجاد كنند، مشورت با پزشك در اين خصوص الزامي است.

لثه‌ها

حدود 80 درصد زنان باردار دچار قرمزي و تورم در لثه‌ها مي‌شوند كه مخصوصا اگر بهداشت دهان خوب نباشد مي‌تواند به دردناك و زخمي شدن آنها منجر شود. گاها ضايعات عروقي كوچكي نيز ممكن است در لثه ايجاد شوند كه به دنبال تماس (مواد غذايي، مسواك و ...) دچار خونريزي مي‌شوند. اين تغييرات بعد از زايمان از بين مي‌روند. توجه به بهداشت دهان يك ضرورت مهم است.
 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
خطوط كشش يا استريا

پيدايش استريا يك يافته شايع و مشخص در اكثر حاملگي‌هاست. اين خطوط در 90 درصد زنان باردار در ماههاي ششم و هفتم حاملگي ابتدا در ديواره شكم ظاهر شده و بعدا به ميزان كمتري بر روي سينه‌ها نيز نمايان مي‌شوند و با شيوع و شدت كمتر ممكن است در ساير نواحي بدن نيز ديده شوند علت پيدايش اين خطوط را به مجموعه‌اي از تغييرات هورموني، كشش بيش از اندازه پوست و پارگي برخي الياف بافت نگاهدارنده آن نسبت مي‌دهند. طول اين خطوط چند سانتيمتر بوده و پهناي آنها از 1 تا 10 ميليمتر متغير است و به رنگ صورتي تا ارغواني و گاهي همراه با خارش مختصر ظاهر مي‌شوند و رنگ اين خطوط معمولا مدتي پس از خاتمه بارداري تبديل به رنگ پوست شده، مختصري فرو رفته و سرانجام چروكيده مي‌شوند.

استريا معمولاً يك مشكل ظاهري است وليكن در برخي موارد مخصوصاً اگر وسيع باشد ممكن است زخمي شده و يا در جريان حوادث به سادگي پاره شود. بايد به خاطر داشت كه استريا در دوران بلوغ و در ارتباط با افزايش سريعتر حجم بدن نسبت به رشد پوست، در هر دو جنس و بطور عمده در نواحي ران‌ها، باسن، كمر و سينه ممكن است ايجاد شود. همچنين احتمال دارد ضايعات مشابهي در جريان برخي از
بيماريها و يا مصرف انواعي از داروهاي موضعي يا سيستميك، خصوصاً تركيبات كورتون دار، ايجاد شود كه شامل آويزه هاي پوستي مي گردد. آويزه‌هاي پوستي ضايعاتي هستند كه در ماههاي آخر حاملگي ظاهر شده و به طور نسبي يا كامل پس از زايمان ناپديد مي‌شوند. اندازه آنها از سر يك سوزن تا نخود متفاوت بوده و به صورت زوايد برجسته به رنگ پوست يا كمي تيره‌تر در طرفين صورت، گردن، قسمت فوقاني سينه و زير پستانها ديده مي‌شوند. به خاطر شباهت آنها به بعضي از انواع زگيل گاهي بيماران اين زائده هاي پوستي را با زگيل اشتباه مي گيرند.

بيماريهاي شايع خاص دوران بارداري

يك خانم حامله علاوه بر احتمال گرفتاري به انواع بيماري هاي پوست نظير افراد ديگر، در معرض ابتلا به برخي بيماري ها نيز قرار دارد كه اختصاص به دوران بارداري دارند.

خارش حاملگي

حدود 20 درصد زنان باردار به درجاتي دچار خارش مي‌شوند كه در اكثر موارد ناشي از يك بيماري شناخته شده نظير كهير، اگزما، حساسيت‌هاي دارويي و يا ابتلا به عفونت‌هاي انگلي نظير گال است. اما گروه كوچكي از خانم هاي حامله تنها مبتلا به يك خارش شديد هستند كه با هيچ ضايعه پوستي مشخص همراه نيست كه به اين حالت، خارش حاملگي اطلاق مي‌شود. اين حالت، كه در سه ماهه سوم حاملگي شروع شده و اغلب محدود به شكم است اگر چه ممكن است كاملاً منتشر باشد و ناشي از اختلال در ترشح صفرا در كبد است. اين خارش معمولا بعد از زايمان از بين مي‌رود وليكن در حاملگي‌هاي بعدي و يا هنگام مصرف قرصهاي ضدبارداري عود مي‌كند. اين حالت عموماً تأثيري بر سرنوشت حاملگي و يا سلامت جنين نداشته و تنها خطر بالقوه آن اين است كه احتمال بروز سنگ‌هاي صفراوي در زنان مبتلا به اين عارضه بيشتر است.

بثورات كهيري دوران حاملگي

اين اختلال كه در 5/0 درصد تمام حاملگي‌ها بروز مي‌كند، به صورت پيدايش ضايعات كهيري است كه در سه ماهه سوم حاملگي ظاهر مي‌شوند. اين بيماري عموما در بارداري اول بروز مي‌كند و به ندرت در حاملگي‌هاي بعدي تكرار مي‌شود و چنانچه عود داشته باشد شدت آن كمتر است. علت بيماري دقيقا معلوم نيست و به افزايش غيرطبيعي وزن در مادر و جنين نسبت داده شده است





نکات بهداشتی مهم در رابطه با مو






براي جلوگيري از ريزش مو چه بايد كرد ؟
اين مسئله در افرادي كه دچار سوء تغذيه هستند بخصوص كودكان بيشتر ديده مي شود . همچنين درافراد گياهخواري كه فقط از گياهان براي تغذيه استفاده مي كنند و يا افرادي كه دچار بي اشتهايي عصبي و بيماري هاي شديد مثل سرطان هاي پيشرفته و ناراحتي هاي گوارشي هستند ممكن است ديده شود .
در افرادي كه غذاهاي مغذي مي خورند و سالم اند چنين مشكلي ديده نمي شود . پروتئين از جمله مواد غذايي است كه كمبود آن سبب ريزش مو مي شود. البته نيازي نيست شما در خوردن اين مواد افراط كنيد . ضمن اين كه مصرف زياده از حد پروتئين باعث رشد بيش از حد موها بيش از آنچه كه ذاتاً وجود دارد نمي شود .
كمبود آهن پس از پروتئين ، بيشترين علت ريزش مو است . كم خوني ناشي از فقر آهن بر روي تمام سلولهاي بدن از جمله فوليكول هاي مو تأثير مي گذارد و باعث وقفه در رشد موها و ريزش آنها مي شود . همچنين در افرادي كه دچار زخم معده و يا اثني عشر و يا خونريزي در هر جاي بدن هستند نيز ديده مي شود . بايد توجه داشت كه در بسياري از خانم هايي كه دچار ريزش شديد مو هستند ، كم خوني آهن ديده مي شود . بنابراين در چنين افرادي بايد آزمايشهاي لازم انجام و نسبت به درمان آن اقدام شود . براي درمان كم خوني آهن معمولاً مي توان از داروهاي حاوي آهن استفاده كرد ؛ اما مصرف غذاهاي آهن دار در درمان و بخصوص پيشگيري از اين مشكل بسيار مؤثر است .

غذاهايي چون گوشت قرمز، مرغ ، ماهي، جگر، تخم مرغ ، و حبوبات مثل عدس و لويبا ، و سبزي ها ، آهن فراواني دارند ولي متأسفانه آهن موجود در حبوبات و سبزي ها خوب جذب نمي شود . ميزان نياز روزانه به آهن در يك فرد بزرگسال 10 ميلي گرم است كه اين مقدار در دوران بارداري و شيردهي بيشتر مي شود . به همين جهت توصيه مي شود كه در نيمه دوم بارداري و همچنين زمان شيردهي آهن بيشتري استفاده شود .
دختران نوجوان نيز به علت اين كه در سنين رشد هستند نياز بيشتري به آهن دارند . در كشور ما دو عامل مهم در ايجاد فقر آهن عبارتند از مصرف چاي همراه غذا و مصرف نان هايي كه خمير آنها ور نيامده است. به همين جهت بهتر است چاي را يك ساعت پس از مصرف غذا نوشيد و از نان هايي كه خمير ور آمده دارند و بدون جوش شيرين پخت مي شوند استفاده كرد .
مسئله ديگر مصرف ويتامين ها هستند . تبليغات بسياري درباره اين مواد براي تقويت موها شده است ؛ اما بايد بدانيم كه تاكنون ثابت نشده است كه انواع ويتامينها در رشد موها تأثير قابل توجهي داشته باشند ، از سويي مصرف زياد هيچ ويتاميني نقشي در كاهش ريزش مو و يا تقويت رشد موها ندارد ، ضمن اين كه برعكس مصرف بيش از حد ويتامين A مي تواند باعث ريزش موها شود . از سوي ديگر ويتامين هاي موجود در شامپوها و ساير فرآورده هاي موضعي جذب نمي شوند و هيچ كارايي در تقويت و رشد موها ندارند و وجود آنها بيشتر جنبه تبليغاتي دارند .
در خاتمه لازم است بدانيد كه تنها برخي از موارد ريزش مو مربوط به تغذيه مي شود و در بيشتر افراد ريزش موها ربطي به نوع تغذيه ندارد و تغيير در عادات غذايي باعث به صورت كامل جلوگيري از ريزش مو نمي شود.




نکات بهداشتی مهم در رابطه با ناخن

 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز

ساختمان ناخن
ساختماني که ما از ناخن مي شناسيم به 6 بخش معين و ويژه تقسيم مي شود: 1- ريشه، 2- بستر ناخن، 3- ورقه ناخن، 4 – سطح بيروني يا کوتيکل، eponychium -6 perionychium -5. هر يک از اين بخشها وظيفه خاص و مشخصي دارند و اگر مشکلی در هر يک از اين بخشها بوجود بيايد ظاهر ناخن بشکلي غير طبيعي بروز خواهد کرد.

ريشه ناخن: ريشه ناخن انگشت بعنوان بافت زايا (جوانه زننده) نيز شناخته شده است . اين بخش از ناخن در حقيقت در زير پوست، پشت ناخن انگشت قرار دارد و به اندازه چند ميلي متر به سمت داخل انگشت امتداد مي يابد. ريشه ناخن انگشت بيشترين حد ناخن و بستر ناخن (nail bed) را توليد مي کند. اين بخش از ناخن هيچگونه ملانوسيتي ندارد(رنگدانه ندارند) لبه بافت زايا به رنگ سفيد ديده مي شود و ساختار هلالي شکل آن (lunula) هلال ناميده مي شود.



نکات آرايشی مهم در رابطه با پوست



آرايش و اثرات رواني آن
مطالعات باستان شناسي ، تاريخي و انسان شناسي، تاييد کرده اند که لوازم زيبايي براي بدن، توسط زنان و مردان همه فرهنگ ها و جوامع مورد استفاده قرار گرفته است.
گردشي در گالري هاي صورت در موزه ملي ما، شواهد بارزي از تحول در عادت آرايش شخصي طي 200 سال گذشته نشان مي دهد. بررسي هاي مدرن فرهنگ هاي کشورهاي دور، نشان مي دهند که رنگ آميزي پوست و رنگ کردن مو در رفتار اجتماعي، نقشي مهم بازي مي نموده است. در فرهنگ حاضر ،در مقايسه با سابق اين موضوع کاهشي نداشته است، فقط ظريف تر و کمي غير ملموس تر گرديده است.
نياز به آرايش پوست آنقدر حياتي است که اگر همه محصولات آرايشي تجاري از بازار برچيده شوند، مصرف کنندگان ، لوازم مورد نياز خودشان را خود توليد خواهند کرد: مواد حيواني، گياهي و معدني مخلوط مي شوند، يا به صورت خمير در آورده مي شوند و براي آرايش، رنگ آميزي مو و صاف کردن چين هاي صورت به کار مي روند. دختران مدرسه اي لوبياي قرمز را ذخيره مي کنند پس از مرطوب کردنشان بر روي صورت و گونه ها و لب ها مي مالند. ابروها، خطوط رويش مو و نشانه هاي زيبايي مدام تغيير مي کنند تا با درک اجتماعي رايج از جذابيت ، هماهنگي يابند.
سلامت پوست، از عدم وجود انواع بيماري ها تغيير وسيع تري دارد چون ظاهر پوست، مو و ناخن براي ابراز موقعيت اجتماعي و براي ايجاد تاثير بر ديگران و در نتيجه ايجاد اعتماد به نفس و رضايت از خود موثر است و شخصي که معتقد است بدن سالم او مطابق با استانداردهاي زيبايي نيست، باز هم از يک ناراحتي رنج مي برد.
بنابراين ، اين مساله ما را موظف مي نمايد که شرکت فعالي در مراقبت اوليه پوست و زيبايي و آرايش آن داشته باشيم و اين مسئوليت را نبايد به آرايشگران، مسئولين سالن هاي زيبايي و مراکز فروش يا فروشندگان لوازم آرايشي محول ساخت و بايد دانست همه انسان ها مشتاقانه منتظر پذيرفتن مشورت از طرف افرادي مي باشند که مي توانند ضامن زيبايي و سلامتي چهره آنها باشند. بدون آنکه بدانيم چه مي کنيم و چه اثري خواهد داشت.


نکات آرايشی مهم در رابطه با مو



آيا زنان باردار مجاز به استفاده از لوسيون هاي حمام آفتاب هستند؟
برخلاف عقيده، عموم و شايعات موجود در بين مردم استفاده از لوسيون هاي حمام آفتاب (برنزه کننده ها) کمتراز خود آفتاب گرفتن ضرر دارد. سوختگي ها و برنزه شدگي هاي پوست احتمال بوجود آمدن چين و چروک را در پوست زياد مي کند. حال ديگر مهم نيست چگونه اين سوختيها روي پوست بوجود آمده باشند .
تابش خورشيد (آفتاب) برروي پوست صورت و پيشاني باعت بروز لکه هايي در صورت می شود که اين امر در زنان باردار که خود به دليل تغييرات هورمونی مستعد به وجود آمدن لک هستند بيشتر نمود پيدا مي کنند. بنابراين به زنان باردار توصيه می شود که در صورت امکان کمتر در معرض آفتاب و نور مستقيم خورشيد قرار گيرند.
آيا زنان باردار مجاز به استفاده از کرمهاي ضدآفتاب هستند؟
هيچ دليل ثبت شده اي وجود ندارد که مواد شيميايي موجود در کرمهاي ضد آفتاب که از طريق پوست جذب مي شوند به هر ميزاني که باشد به مادر يا به جنين آسيبي رسانده باشد. اگر شما بخواهيد که بيش از حد محتاط باشيد مي توانيد از يک نوع کرم ضدآفتاب غيرشيميايي استفاده نماييد.
فر کردن دائمي و صاف کردن مو در زنان باردار
مانند رنگ کردن اين دو کار نيز با مواد شيميايي ارتباط دارد وبا پوست سر شما تماس پيدا مي کند در نتيجه در پوست شما جذب خواهند شد. بيشتر تحقيقات (البته تحقيقات محدود) نشان داده اند که فر کردن و صاف کردن ضرري براي شما نخواهد داشت اما بهتر است تا سه ماهه دوم يا سوم صبر کنيد.

 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز

مدل های آرایش مو


براشينگ ساده





براشينگصاف




براشينگ ماهواره اي




براشينگ فري





نکات آرايشی مهم در رابطه با ناخن



لاک
تمام بقاياي لايه رويي ناخن را با رطوبت رساني که توسط يک تکه گاز يا پنبه آغشته به پاک کننده کوتيکل است برطرف نماييد. گاز را بر روي ناخن خود نگه داريد پس از چند ثانيه به سمت پايين حرکت دهيد . گهگاهي گاز آغشته به پاک کننده کوتيکل را عوض کنيد تا سطح ناخن کاملا تميز شود. اگر زير ناخن يا زير پوست اطراف ناخن هنوز پاک نشده بود بوسيله يک تکه چوب خلال دندان و قدري پنبه آغشته به مواد پاک کننده تميز کنيد.
با استفاده از يک سوهان ناخن خود را کوتاه کرده يا لبه آزاد ناخن را صاف کنيد . بياد داشته باشيد که حرکت سوهان بايد از گوشه هاي ناخن به سمت مرکز ناخن باشد نه به شکل رفت و برگشت چرا که اين کار لايه هاي ناخن را خرد کرده و در نتيجه ناخن شما ورقه ورقه خواهد شد. شکل ايده آل لبه ناخن بايد نمايشگر شکل کوتيکل ناخن شما باشد. کوتيکل بيضي شکل = ناخن بيضي شکل.
لايه بردار کوتيکل را بر روي ناخن بماليد با روغن يا لوسيون تمام سطح کوتيکل را آغشته کنيد. سپس ناخن ها را در ظرف شناور soaking dish فرو کنيد ولي بيش از 3 دقيقه نگه نداريد. اگر خودتان مانيکور را انجام مي دهيد هر بار يک دستتان را داخل ظرف شناور فرو کنيد . اگر بيش از 3 دقيقه درون ظرف شناور نگه داريد باعث ورم کردن و متورم شدن ناخن هايتان مي شود و وقتي که صفحه ناخن به حالت اوليه خود برگردد تمام لاک که بر روي ناخن خود زده ايد ترک خورده و خراب خواهد شد.
اگر ناخن هاي شما از قبل خشک و ورقه ورقه هستند پس بايد مانيکور روغن داغ را بر روي ناخن خود انجام دهيد. انگشتان را از داخل ظرف شناور بيرون آوريد و به وسيله يک چوب خلال دندان يا لايه بردار فلزي کوتيکل پوست اطراف کوتيکل را از اطراف صفحه ناخن دور کنيد. حتما بايد حرکت اين وسيله از پايين به سمت پوست اطراف کوتيکل باشد، چون ممکن است بافت ناخن آسيب ببيند. بياد داشته باشيد که تنها کاري که شما بايد انجام دهيد برداشتن پوست اضافي اطراف کوتيکل است نه از بين بردن لايه هاي جديد ناخن و يا صفحه خود ناخن. تمام اين کار ها را بر روي 5 انگشت يک دستتان انجام دهيد سپس بر روي دست ديگرتان همين مراحل را پياده نماييد.
با نگه داشتن انبر کوتيکل يا قيچي ناخن در يک دست بقاياي پوست اطراف ناخن را جدا کنيد. هرگز پوست زنده خود را نبريد . مواظب باشيد تا فقط بافتهاي مرده پوست را جدا کرده و از ناخن دور کنيد. اگر پوست مرده و يا بافت بي جاني در اطراف ناخن شما وجود ندارد نيازي به اينکار نيست.
با استفاده از يک خلال دندان زير ناخن ها را تميز کنيد. يکبار ديگر متذکر مي شويم فشار زيادي به بافت زير ناخن وارد ننماييد چرا که در غير اينصورت لايه محافظ ناخن و پوست زير ناخن صدمه ديده و باعث شکستگي لايه هاي ناخن مي شوند. هر گونه پارگي يا شکستگي بين صفحه ناخن و بستر ناخن باعث ورود باکتري هاي ميکرو اورگانيسم شده و در نتيجه ايجاد عفونت مي نمايد.
در اين مرحله شايد دلتان بخواهد که با استفاده از لوسيون پوست اندازي کار لايه برداري را بر روي پوست خود انجام دهيد. پس مقداري از اين لوسيون را به کف دستتان بماليد و يا يک ماساژ ملايم بر روي دستان و انگشتها اين کار را انجام دهيد . ماساژ را چند دقيقه ادامه دهيد . سپس دستها را از وجود لوسيون شسته و خشک نماييد. سپس رطوبت رساني به ناخن ها را با استفاده از يک لوسيون مرطوب کنده بر روي دستها و ناخن ها انجام دهيد.
اگر ناخن شما سطحي ناصاف و موج دار دارد شايد دلتان بخواهد با استفاده از سوهان سطح ناخن هاي خود را صاف نماييد. ناخن بايد در جهت رشد ناخن سوهان زده شود تا از ورقه شدن آن جلوگيري نمايد. ناخن را به آرامي با قسمت سياه آن سوهان کنيد سپس با قسمت هاي سفيد و خاکستري آن اينکار را ادامه دهيد. انجام اين کار با هر سه طرف صيقل دهنده براي ايجاد درخشش در ناخن ، به ناخن کمک مي کند تا سطح ناخن لک و دي هيدراته نشود .
اگر پوست شما به شدت خشک و پينه خورده است شايد دلتان بخواهد که با ماليدن پارافين پوست خود را نرم و لطيف نماييد. قبل از اينکه اين کار را شروع کنيم مقداري ماده ضدعفوني کننده بر روي دستها ، ناخنها و حتي مچ دست خود بماليد تا از برطرف شدن همه عوامل عفوني و باکتري هاي سطح پوست اطمينان حاصل نماييد. بعد با روغن پوست و ناخن خود را ماساژ دهيد. دستان خود را به آرامي به درون پارافين فرو کنيد و يک لحظه نگه داريد و سپس دستان خود را دربياوريد. اجازه دهيد تا موم بر روي پوست شما بنشيند و سپس دوباره در ظرف پارافين فرو کنيد. اينکار را چند بار انجام دهيد و بعد به دستان خود يک نايلون بپيچيد و دستکش نخي روي آن دست کنيد. بگذاريد تا پارافين مدت 5 دقيقه بر روي دستان شما بماند . سپس دستکش ها را در بياوريد و با استفاده از همان نايلون روي دستها پارافين را از سطح دستان و ناخن ها پاک نماييد. پارافين استفاده شده را دور بياندازيد.
بعد از انجام تمام اين مراحل ، دستها را شسته و خشک کنيد تا تمام آثار سوهان زدن به ناخن و لوسيون ها را پاک نماييد. اگر شما پوستي چرب داريد با پارچه يا گاز مرطوب دوباره دستها و ناخن ها را تميز کنيد تا هيچگونه چربي روي دستها نماند.
حال مي توانيد لاک زدن را شروع کنيد. يک لايه نازک( پايه) از لاک را بروي ناخن خود بزنيد. اجازه دهيد 1 دقيقه روي ناخن بماند تا خشک شود . سپس دو لايه لاک بر روي سطح ناخن بزنيد البته به فاصله 1 دقيقه از همديگر. بعد با زدن لايه نهايي اينکار را ادامه دهيد. هميشه از يک لايه پايه استفاده کنيد . لايه پايه اي به ناخن مي چسبد و سطح ناخن را محکم کرده و در نتيجه رنگ هاي لاک را در خود حفظ مي نمايد. لايه نهايي تمام سطح ناخن را مي پوشاند و به علت سختي خود ناخن و خود لاک ، لاک مدت طولاني تري تازه و براق بنظر خواهد رسيد.
انتظار کشيدن براي خشک شدن لاک خسته کننده است اما لاک هر چه آرامتر خشک شود بهتر است و هر چه بخار شدن حلال هاي رنگ آرامتر انجام شود رنگ شفاف تر و براق تر بنظر مي رسد. استفاده از مواد شيميايي خشک کننده لاک يا گرما در کيفيت لاک ناخن شما تاثير منفي داشته در نتيجه ناخن شما ترک خورده و حباب دار بنظر رسيده و سطح ناخن ناصاف تر بنظر خواهد رسيد . فوت کردن ناخن هاي لاک زده باعث کم شدن قدرت چسبندگي و شفافيت لاک مي شود.


جديدترين طراحي هاي ناخن









 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز

ماسکهای گياهی مربوط به پوست



لوسيون پوست
1 فنجان "chamomile" خشک را در 1 فنجان شير به مدت چند ساعت خيس کنيد. بعد آنرا صاف کنيد و شير را نگه داريد. 4 قاشق سوپخوري عسل و 8 قاشق چايخوري جوانه گندم را به شير اضافه کنيد و هم بزنيد تا وقتي که خوب مخلوط شوند سپس آنرا درون يک بطري ريخته و درون يخچال بگذاريد. مدت يکهفته قابل نگهداري مي باشد.

(آيا مي دانستيد که : "chamomile" يکي از بهترين گياهان و علوفه هايي است که در جهان بطور گسترده اي در لوازم آرايشي مخصوصا در شامپو استفاده مي شود و براي شستشوي موهاي بلوند و روشن که خاصيت روشن کنندگي زيادي هم دارد استفاده مي گردد. همچنين از اين گياه در صابونها و کرم ها براي نرم و لطيف کردن پوست استفاده مي شود. شير هم حاوي اسيد لاکتيک (يک اسيد پايه طبيعي) مي باشد که کمک مي کند تا سلولهاي مرده پوست از زير پوست جدا شود.
شير همچنين خاصيت آبرساني و نرم کنندگي بافت پوست را هم داراست. جوانه گندم سرشار از پروتئين ، ويتامين هاي "Eو B" است و براي پوست بسيار مغزي و تسکين دهنده است و از آسيب هاي ريشه اي و اساسي به پوست جلوگيري مي نمايد. جوانه گندم داراي کمي بافت گوشتي مي باشد که به پوست هاي خشک و حساس نرمي و لطافت فوق العاده اي مي بخشد. )
http://us.rd.yahoo.com/evt=48245/*http://autos.yahoo.com/new_cars.html;_ylc=X3oDMTE1YW1jcXJ2BF9TAzk3MTA3MDc2BHNlYwNtYWlsdGFncwRzbGsDbmV3LWNhcnM-
 

arta_616

عضو جدید
کارت عالی بود و خیلی بدرد بخور!!!!
اگه مطالبی در مورد آرایش و پیرایش باز هم داشتی برای من بفرست ممنونم;)
 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانم ها جهت داشتن شكمي صاف اين مقاله را بخوانند ...!

غذاهايي که شکم شما را آب مي کنند

*قطع مصرف هله هوله
دکـتر ''لزلي بونسي'' از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکي اظــهار مي دارد: ''بسياري از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـليسـيرين و شــکر بالايي هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمي شوند و اين امر سبب مي شود که شکم شما نفخ کند.''

*بدويد (در حدود 2 کيلومتر)
دکتر ''ديانا تيلور'' از دانشگاه کاليفرنيا، ايالت سنفرانسيسکو، بخش حفظ سلامتي معتقد است که: ''ورزش هاي سنگين، فشار و تنش فراواني را بر روي بدن شما وارد مي آورند و همين امر موجب مي شود که عضلات براي مدت زمان طولاني نرم و سست باقي بمانند. اما نرمش ملايم و متعادل (مثل يوگا و پياده روي) به آب شدن چربي ها سرعت مي دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتري حل مي کند.''

*در مصرف نمک و ادويه زياده روي نکنيد
مصرف بيش از حد ادويه جات و نمک ها باعث مي شود که شکم شما نفخ کند. يک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سديمي که بدن شما در طول روز نياز دارد، را فراهم مي سازد. يک قاشق سوپخوري سس سويا جايگزين مناسبي براي آن خواهد بود.

*پتاسيم مصرف کنيد

اين ماده طبيعي ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بين مي برد. مي توانيد آنرا در گوجه فرنگي، موز، ماهي قزل آلا، بادام و گيلاس پيدا کنيد.

*H2Oبيشتري مصرف کنيد
نوشيدن آب به ميزان لازم، باعث مي شود تا آبي که در بدن شما به دليل وجود نمک جمع شده به آساني خارج شود و نفخ شکمتان از بين برود.


4 حرکت شکم که معجزه مي کند!
1-دراز نشست استاندارد..... 2-دوچرخه.....3- دراز نشست عمودي ... 4- ورزش پهلوها




6 تصور غلط که باعث افتادگي شکم مي شود

1- براي سفت شدن شکم يايد حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهيد
دليل: عضلات شکم نياز به استراحت و بهبودي دارند. در طول زمان استراحت است که ماهيچه ساخته مي شود. ''کتي کيلر'' مربي و نويسنده کتاب '' تمرين هاي کتي براي هنر پيشگان'' اظهار مي دارد که: ''انجام تمرين هاي شکمي براي 3 تا 5 روز در هفته موجب مي شود شما عضلات سفت، و شکم صافي پيدا کنيد.''


2- تمرين کامل شکم نيم ساعت طول مي کشد
دليل: کيلر معتقد است. ''اگر نيم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنيد عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام مي دهيد. ...نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبيني نماييد و بر روي مدت زمان تمرکز نکنيد. هميشه کيفيت مهم تر از کميت است.


3- دراز نشست خيلي آرام، عضلات را محکم تر مي کند
دليل: آنقدر که روند معمولي دراز نشست شما را لاغز مي کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربي ها کمک نمي کند. در حقيقت کندي در انجام حرکات اصلا سودمند نيست. تمرينات بايد به شما در هر حالتي کمک کنند: چه بخواهيد وارد ورزش کيک بوکس شويد چه بخواهيد يک چمدان را از روي زمين بلند کنيد. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهاي خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نميدهيد.

4- بهترين زمان براي انجام حرکات شکمي، آخر تمرين ها مي باشد
دليل: ''گيلبرت ويلت'' محقق، فيزيوتراپيست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکي مي گويد: ''هيچ فرقي نمي کند شما چه زمان ورزش هاي شکمي را انجام دهيد، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرينات است که بايد مورد توجه قرار گيرد.'' بنابراين بهترين زمان وقتي است که احساس کنيد مي خواهيد تمرينات را انجام دهيد. اما اگر مي خواهيد در ابتداي تمرينات حرکات مربوط به شکم را انجام دهيد، اول بايد خودتان را حسابي گرم کنيد. هنگاميکه خون در گردش باشد، مي توان به آساني از بروز بسياري از آسيب ديدگي ها جلوگيري کرد.


5- با انجام حرکات پايليت (Pilates ) نمي توانيد شکم خود را 6 تكه کنيد
دليل: ''کيمبرلي ليون'' يک مربي خصوصي در لوس آنجلس معتقد است که: ''اين حرکات بيشترين تاثير را بر روي شکم شما مي گذارند و اگر آنها را به همراه يک رژيم غذايي سالم انجام دهيد، به طور حتم مي توانيد لايه هاي مورد نظر خود را بر روي شکم به وجود آوريد. شکل شکم، قد و بلندي نيم تنه بالايي شما، جزء اموري هستند که به ژن هايتان ارتباط پيدا مي کند.''


6- بدون وزنه و دستگاه نمي توانيد شکم خود را آب کنيد
دليل: شما به هيچ وجه به وزنه نيازي نداريد، البته بسياري از ورزشکاران براي اينکه توانايي و قدرت خود را افزايش دهند از وزنه استفاده مي کنند. ليون مي گويد: ''بسياري از دستگاهها و وزنه ها براي استفاده خانم ها طراحي نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگيريد، ممکن است فشار به قسمت هاي که نبايد، وارد شود. او براي ما يک نصيحت ديگر هم دارد: به زمين بچسبيد که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جايي به راحتي مي توانيد پيدا کنيد.

نتيجه بيشتر در زمان کمتر
''ليو جردن''، مربي تناسب اندام در مجموعه ورزشي اکينوکس در شهر نيويورک رازها را براي ما فاش مي کند:

حرکات را کمي آرام تر انجام دهيد: با چهار شماره بالا بياييد و با 4 شماره به حالت اول باز گرديد.
5 تا 10 ثانيه در دشوارترين حالت دراز نشست باقي بمانيد.
حرکات خود را کم کم انجام دهيد: اين کار باعث مي شود تا عضلات شکم از ساير ماهيچه ها جدا شده و تاثير تمرينات مستقيما بر روي شکم وارد شود.

شکم خود را صاف کنيد
انجام اين حرکت به شما کمک مي کند تا شکمتان را لاغر تر کنيد. در حالي که صورتتان در مقابل زمين قرار دارد، بر روي شکم دراز بکشيد. وزنتان را بر روي کمر و شکم بدهيد و سعي کنيد دست ها و پاها را از روي زمين بلند کنيد. براي چند ثانيه در اين وضعيت باقي بمانيد. سپس به موقعيت اوليه باز گرديد و يک مرتبه ديگر اين حرکت را تکرار کنيد
 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
جوش هاي صورت را با تغذيه مناسب درمان كنيم
جوش بعنوان يك اختلال در غدد چربي پوست است كه ممكن است در صورت، پشت، شانه ها، سينه و بازوها ديده شود در سنين بلوغ با تغييرات هورمونهاي جنسي ماده اي بنام سبوم از غدد چربي زير پوست ترشح مي گردد كه نقش بسيار مهمي در نرم و لطيف نگه داشتن
پوست دارد .اگربه هر علتي غدد چربي مذكور ملتهب شوند و مجراي خروجي آنها مسدود شود سبوم ترشح شده در داخل غدد چربي انباشته شده و جوش ايجاد مي شود كه گاهي همراه با چرك ناشي از التهاب نيز مي باشد. در افراد بالغ استرس، تغييرات هورموني، و حساسيت هاي غذايي ممكن است عامل بوجود آورنده جوش هاي صورت باشد داروهايي چون قرص هاي ضد حاملگي خوراكي از عوامل بسيار شايع ايجاد جوش مي باشند.

يد نيز ماده اي است كه در ايجاد شدن جوش بي تاثير نيست بطوري كه نمك هاي يد دار، ماهي هاي دريايي ، جلبك هاي خوراكي، شير و غذاهاي آماده بعلت يد فراوان از عوامل توليد جوش در بدن هستند. در تحقيقات بعمل آمده كاهش روي ( Zinc) در بدن سبب افزايش جوش هاي صورت و ساير قسمتهاي بدن مي شود. تميز نگه داشتن پوست و چرب نكردن آن با داروها يا كرم هاي روغني در پيشگيري از بروز جوش بسيار مهم است. بخور پوست باعث باز شدن مجاري غدد چربي ملتهب شده و با خارج شدن سبوم داخل آنها در درمان جوش بسيار موثر است.

توجه داشته باشيد كه جوش ها را نبايستي فشار داد و يا تركاند چراكه ممكن است عفوني شده و بعد از بهبودي آثار زخم ناشي از تركاندن آن در پوست باقي بماند. استرس خود را كاهش دهيد و از مصرف مواد شيريني و پركربوهيدرات پرهيز كنيد. درصورتي كه جوش هاي خفيفي داريد شستشوي مكرر پوست معمولاً در درمان آن بسيار موثر است.
اگر جوش نسبتاً شديد باشد مصرف تركيبات دارويي از جمله داروهاي حاوي بنزويل پراكسيد يا اسيد ساليسيليك كافي است و در جوش هاي شديد بايستي با مصرف آنتي بيوتيك هاي موضعي يا خوراكي همراه با ويتامين هايي چون A به مقابله با اين بيماري پرداخت، بخاطر داشته باشيد كه بايستي از مصرف طولاني مدت آنتي بيوتيك ها پرهيز كرد چراكه در اين صورت با از بين بردن باكتري هاي طبيعي روده مواردي چون كمبود ويتامين ها گروه B مشاهده شود . استفاده از اشعه ماوراء بنفش و نور خورشيد در درمان جوش موثر است البته به شرط اينكه در مصرف آنها احتياط كرده و بيش از حد دريافت نشود.

روز اسه آ (Rosacea) بيماري مزمني است كه بصورت جوش هاي ريز در نواحي گونه و بيني ديده مي شود كه بصورت جوش هاي قرمز رنگ بروز مي شود. مصرف دوزهاي بالاي ويتامين B در درمان اين بيماري بسيار موثر است.از داروهاي مفيد براي درمان جوش مي توان از ويتامين 6 B ، ژل نياسيناميد، و كپسول روي نام برد.مواد غذايي توصيه شده براي بيماران جهت پيشگيري و درمان جوش عبارتند از: ميوه ها و سبزيجاب تازه ، حبوبات، برنج كامل( كه سبوس آن جدا نشده است)، لوبيا، گردو، كدو، تخم مرغ، گوشت سفيد ماكيان، صدف هاي خوراكي ، هويج، كرفس، خيار، كاهو و اسفناج .

دکتر آمري نيا
 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکات بهداشتی مهم در رابطه با مو



عوامل ريزش مو
استفاده نادرست از لوازم آرايشي مو، مراقبت نادرست از مو : بسياري از مردان و زنان از مواد شيميايي بر روي موي سرشان استفاده مي کنند مانند رنگ ها، سفيد کننده ها، مقاوم کننده ها و فرهاي دائمي. اگر اين وسايل به درستي مورد استفاده قرار نگيرند به ندرت به مو آسيب مي رسانند.
در هر حال اگراستفاده از اين مواد بسيار زياد و به دفعات باشد مي تواند مو را ضعيف و شکننده کند. اگر اين مواد به مدت طولاني بر روي موي سر بماند نيز مي تواند مو را ضعيف و شکننده کند. اگر دو کار همزمان بر روي مو صورت گيرد يا اگر مويي را که قبلا سفيد شده دوباره سفيد کنيد به مو آسيب مي رساند. اگر مو به واسطه استفاده از اين گونه مواد شيميايي شکننده شود بهتر است استفاده از اين مواد را متوقف کرده تا موي شما رشد دوباره اي کرده و تقويت شود. در آرايش هاي مو مانند دم اسبي کردن يا بافتن که مو کشيده مي شود نبايد خيلي محکم مو را کشيد و بست. مدل مو را بايد با مدلهاي مويي که آرامتر و شل تر مو را نگه مي دارند يک در ميان عوض کرد تا به مو آسيب نرسد. کشيدن دائمي مو باعث ايجاد کم مويي مخصوصا در اطراف حاشيه پوست سر مي شود.

شامپو کردن، شانه زدن يا برس کشيدن مي تواند با شکستن مو به آن آسيب برساند. استفاده از کرمها و يا شامپوهاي نرم کننده مو پس از شامپو زدن، مو را نرمتر کرده و شانه کردن مو را راحت تر مي کند. وقتي که مو خيس است شکننده تر است. از خشک کردن مو با حوله و به شدت، شانه زدن و برس کشيدن به سختي و خشونت بايد جدا خودداري کرد. ديگر از قانون 100 بار برس کشيدن پيروي نکنيد چرا که به موي شما آسيب مي رساند. در عوض از شانه هاي دانه درشت با فاصله زياد و برسهايي با سرهاي نرم و ملايم استفاده کنيد.

وضع حمل (زايمان): هنگاميکه يک خانم باردار است بيشتر موهاي او رشد می کند. به هر حال پس از وضع حمل موها وارد دوره استراحت چرخه مو مي شوند. بعضي از خانمها در طي 2 تا 3 ماه متوجه ريزش موهايشان ميشوند. اين ريزش ممکن است از يک تا شش ماه طول بکشد، اما بالاخره برطرف خواهد شد. تب بالا، عفونت شديد، آنفولانزاي شديد: بيماري ها نيز مي توانند باعث شوند مو در مرحله استراحت قرارگيرد. شخص ممکن است 4 هفته تا 3 ماه پس از تب بالا،
بيماري سخت ياعفونت با ديدن ريزش شديد مو شوکه شود. اين ريزش مو معمولا خود به خو برطرف مي شود.
بيماري هاي تيروئيد: هر دو نوع کم کاري و پرکاري غده تيروئيد مي تواند ايجاد کم مويي نمايند. پزشک شما مي تواند با انجام تست هاي آزمايشگاهي بيماري تيروئيد شما را تشخيص دهد. ريزش مو (کم مويي) به همراه بيماري تيروئيد مي تواند با روش درماني صحيح برطرف شوند.

کمبود پروتئين در رژيم غذايي: بعضي از مردمي که به رژيم هاي شديد و سخت غذايي رو مي آورند که ميزان پروتئين آن کم است يا داراي عادات غذايي که شديدا آنرمال هستند مي باشند ممکن است دچار سوءتغذيه پروتئين شوند. بدن با رفتن به مرحله استراحت در رشد مو، پروتئين را در بدن ذخيره مي کند در نتيجه رشد مو دچار اختلال خواهد شد. ريزش موي بسيار شديد در سر، 2 تا 3 ماه بعد اتفاق خواهد افتاد و موها به آساني از ريشه کنده مي شوند. اين وضعيت مي تواند با خوردن مقدار کافي از پروتئين برطرف شود.

درمان هاي دارويي: بعضي تجويز داروها ممکن است ريزش موي موقتي را سبب شوند. مثلا داروهايي که براي بيماري هاي زير مورد استفاده قرار مي گيرند: نقرس، آرتروز، افسردگي، فشار خون بالا، رقيق کننده خون، مصرف مقادير زياد ويتامين A هم مي توانند باعث ريزش
مو شوند.
درمان هاي سرطان: بعضي از روشهاي درمان سرطان بر روند تقسيم سلولها در سلولهاي مو تاثير گذاشته و آن را متوقف مي نمايد. مو ها نازک مي شوند و به محض خروج از پوست سر مي شکنند. بيماران حتي ممکن است 90 درصد از موي سر خود را از دست بدهند. البته مو ها پس از اتمام دوره درمان دوباره رشد خواهند کرد.

قرصهاي ضد بارداري: خانم هايي که در دوران استفاده از قرصهاي جلوگيري از بارداري ، ريزش مو دارند معمولا تمايلات زمينه ارثي براي نازک شدن مو را دارند. در صورت نازک شدن مو بيمار مي تواند با يک متخصص زنان براي تعويض قرص ضد بارداري اش مشورت نمايد.

صدمات خارج: كشـيدن شديد مو توسط برس، كشيدگي مو بوسيله هد بـنـد، باندهاي كشي و سنجاق سر، حرارت زياد و سرماي شديد.

كم خوني و كمبود آهن و سوء تغذيه، كمبود ويتامينهاي A-B و كمبود روي.
مصرف برخي داروها مانند: تيوراسيل.

قارچ كچلي سر.

استفاده زياد از كلاه.

گردش نامناسب خون در پوست سر.

آندروژنيك "ANDROGENIC ALOPECIA": علت 95 درصد ريـزش مو در زنان و مردان را تشكيل ميدهد. علت آن افزايش هورمون دي هيدروتستوسترون "DHT" ميباشد. اين ماده نوع بسيار فعال تستوسترون است. سـبب كاهش فعاليت فوليكول شده و مرحله آناژن را كوتاه ميكند.


 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
روشهاي درمان ريزش مو
1-استفاده از داروهايي مانند مينوكسيديل (XANDROX/RETIN-A/(MINOXIDIL كـه رشد مو را تسريع و تحريك مي كنند.
2- كاشت مو ساده: موهاي پشت و كنار سر را برداشته و به جلوي سر منتقل ميكنند.
3- كاشت موي تكه اي(FLAP): دراين روش پوست حاوي موي پشت سر و يا كنار سر را برداشته و به جلوي سر پيوند ميزنند.
4- كاهش سطح پوست سر: در ايـن روش پـوست ميان فـرق سر را شكـافته و از از طرفين پوست را به سمت همديگر مي كشند.


نكاتي مراقبتي
1- در شانه و برس مو با گذشت زمان گرد وغبار و آلودگي انباشته مي گـردد كـه بـهتر است برس و شانه خود را توسط اندكي شامپو و يا محلول نشاسته شستشو داده و موهاي گير كرده ميان آنها را بيرون آورده و تميز كنيد.
2- موهاي خيس را به هيچ وجه شانه و برس نكشيد. مـوي سـر را نـيـز به سمت عقب شانه نكشيد با اين عمل به فوليكولهاي مو فشار وارد مي آوريد.
3- از سشوار با درجه خيلي گرم استفاده نكنيد.
4- براي رشد مو تغذيه مناسب داشته باشيد: رژيـم غـذايي شـمـا بـايـد حاوي ويتامين بيوتين، B6، اسيد فوليك، سولفور، روي، سيليس، بتاكـاروتـن كه در بـــدن مــــبــــدل به ويتامين آ ميگردد و در سبزيجات و ميوه هاي سبز رنگ و زرد رنگ موجود مي بـــاشــــد، پروتئين: سويا، تخم مرغ، ماست و حبوبات.
5- سيگار نكشيد و از نوشيدنيهاي حاوي كافئين استفاده نكنيد.
6- كمتر از غذاهاي چرب و شيرين استفاده كنيد.
7- آب خيلي داغ به سرتان نزنيد، خواب كافي داشته باشيد و موهايتان را هر چند وقت يكبار كوتاه كنيد.
8- پوست سر خود را ماساژ دهيد تا گردش خون در آن به خوبي جريان يابد.
 

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکات بهداشتی مهم در رابطه با ناخن



ناخنهاي شکننده
همه ما خواهان ناخنهاي محکم و خوش فرم هستيم. ناخنهاي بلند، محکم و زيبا نقش مهمي در زيبايي و خوش حالت شدن دست دارند. اما در بسياري از موارد ناخنها توانايي ايجاد يک نماي زيبا و دلنشين در دستها را ندارند و فرد مشکلات فراواني با ناخنهاي خود دارد. در اين موارد ناخنها کمي پس از رشد ترک ميخورند، ميشکنند ويا سطح آنها پوسته پوسته و يا لايه لايه ميشود. همچنين در برخي از خانمها، ناخنها
بسيار نرم هستند و داراي استحکام مورد نظر نمي باشند.ناخن نيز مانند ساير اعضاء بدن ميتواند دچار طيفي از بيماريها شود. از بيماريهاي عفوني و خودايمني (autoimmune) گرفته تا کمبود انواع ويتامينها و نيز برخي مواد معدني. اين بيماريها عمدتا ساختار ناخن را تغيير مي دهند و ايجاد انواع گوناگوني از ناخن هاي بد شکل (deformed) مي نمايند. تشخيص اين موارد صرفا به عهده پزشک است. در اين صورت با درمان صحيح و به موقع مشکل برطرف ميشود.

اما در بسياري از افراد که داراي هيچ گونه بيماري نيستند و يا از کمبود ويتامين رنج نميبرند، ناخنها کماکان نرم و شکننده هستند. مشکل شکنندگي ناخن نسبتا شايع است و به کرات در کلينيک مشاهده ميشود. تخمين زده ميشود در ايالات متحده چهل ميليون نفر دچار اين مشکل ميباشند در ايران آمار دقيقي وجود ندارد.

ناخن از لايه هايي از جنس شاخي (corny) تشکيل شده است که اين لايه ها خود نيز به يکديگر اتصال دارند. دراين لايه ها عناصر معدني و آلي متعددي وجود دارند. ساختار ناخن در افراد مختلف با توجه به زمينه ژنتيک اندکي با يکديگر متفاوت است. که همين امر موجب تفاوت در ميزان استحکام و مقاوت ناخنها ميشود. از آنجايي که ناخن يک عضو بيروني است براحتي در معرض بسياري از عوامل قرار ميگيرد. اين عوامل ميتوانند موجب تغيير در خواص فيزيکي و يا مواد متشکله لايه ها شوند. که به اين ترتيب زمينه ساز شکنندگي و نرمي ناخن خواهند بود.

با ناخنهاي نرم و شکننده چه کنيم؟ اگر ناخني ضعيف و شکننده است هيچ چيز نميتواند آن را براي هميشه تغيير دهد. بلکه فقط ميتوان با مصرف مداوم برخي محصولات آنها را تقويت کرد. ترکيبات متعددي با مارکهاي مختلف وجود دارند که هر يک به نوعي عمل ميکنند.
انواع قديمي تر حاوي فرم آلدئيد هستند، که موجب سخت شدن سطح ناخن ميشوند. اما بدليل عوارضي که دارند کمتر مورد استفاده قرار ميگيرند. برخي ديگر که مشهور به برق ناخن هستند همانند يک لايه عمل ميکنند. يعني در حقيقت يک لاک بي رنگ هستند که با افزودن ضخامت ناخن ظاهرا آنرا تقويت ميکنند و چنين به نظر مي آيد که ناخن محکم شده است. اين روش توصيه نمي شود چون در حقيقت يک بار اضافي به ناخن هاي ضعيف تحميل ميکند. ضمنا به هنکام پاک شدن نيز موجب تضعيف بيشتر ميشود.

برخي ديگر داراي ترکيبات رزيني با فرمولهاي مختلف هستند که هر چند مضرات گروه دوم را کمتردارند اما اين گروه نيز عمدتا لايه اي ازمحصول بر روي ناخن بجاي ميگذارند.
 
Similar threads

Similar threads

بالا