حذف 100 آیه از سه سوره قرآن در عراق!

rm_arch

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اشتباهات فاحشی در این نسخه‌های تحریفی قرآن به چشم می‌خورد؛ از جمله اینکه بیش از 100 آیه در برخی سوره‌های این نسخ وجود ندارد....
یک چاپخانه در کشور سوریه در روزهای اخیر هزاران نسخه تحریف‌شده از قرآن کریم را به منطقه کردستان عراق ارسال ‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع کرد زبان ، اشتباهات فاحشی در این نسخه‌های تحریفی قرآن به چشم می‌خورد؛ از جمله اینکه بیش از 100 آیه در برخی سوره‌های این نسخ وجود ندارد.

در همین حال وزارت اوقاف و امور دینی کردستان عراق اعلام کرده است که پیگیر این مسئله است و از چاپخانه مذکور خواسته است فوراً تمامی این نسخه‌ها را جمع‌‌‌آوری کند.

عرضه این قرآنها در کردستان عراق موجب نارضایتی مردم این منطقه شده است.

مریوان نقشبندی مسئول روابط عمومی وزارت اوقاف و امور دینی کردستان عراق در این باره گفت: بعد از اطلاع از این مسئله شروع به تحقیق کردیم و متوجه شدیم که قرآنهای چاپ شده توسط این چاپخانه فاقد بیش از 100 آیه شریفه هستند و علاوه بر این اشتباهات زیادی در آنها به چشم می‌خورد.

وی درباره محل چاپ این قرآنها هم یادآور شد: قرآنها در چاپخانه "دار المحبه" در کشور سوریه چاپ شده‌اند و در سوره‌های ابراهیم، یوسف و رعد دچار کاستیهایی هستند .طوری که بیش از 100 آیه از مجموع این سه سوره را ندارند.

نقشبندی درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از عرضه این قرآن افزود: ما طی اطلاعیه‌ای رسمی از این چاپخانه خواستیم قرآنها را جمع‌آوری کند و عذرخواهی کند. همچنین به دو وزارتخانه امور داخلی و فرهنگ اعلام کردیم که از این پس بدون اطلاع وزارت اوقاف و امور دینی اجازه ورود کتب دینی را به اقلیم کردستان ندهد.

وی در عین حال گفت: تا کنون مشخص نشده که این اقدام عمدی و یا برعکس ناشی از اشباهات چاپی بوده است.

این مقام مسئول در وزارت اوقاف و امور دینی کردستان عراق هم درباره تعداد قرآنهای یادشده را در منطقه کردستان عراق بیش از 10 هزار نسخه برآورد کرد و از مردم این منطقه خواست از خرید آنها خودداری کنند.

"شاره‌ زور پست" در همین زمینه نوشت: ماموستا "نیاز راغب" رئیس اتحادیه فقهای اسلامی شاخه اربیل نگرانی خود را درباره این مسئله ابراز کرد و گفت: مایه نگرانی بسیاری است که چنین اشتباه فاحشی رخ داده است و لازم است در این باره تحقیق شود و آنهایی که مرتکب این خطا شده‌اند تحویل مقامات قضایی شوند.

وی افزود: ما اعلام کرده‌ایم که بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته را به آگاه‌سازی مردم اختصاص بدهیم تا هموطنانمان خود را از خرید این قرآن‌ها بر حذر دارند.

به گزارش مهر ، عبدالرحیم ماردینی مسئول چاپخانه "دار‌المحبه" هم در این باره اعلام کرده است: ما به هر طریق این اخبار را رد می‌کنیم چرا که مدت 16 سال است که چاپخانه ما مشغول فعالیت است و تا به حال چنین اشتباهی صورت نگرفته است و به همین خاطر شنیدن این خبر ما را شوکه کرد و آنچه اتفاق افتاد کار مخالفان است.

وی همچنین با بیان اینکه "ما هم پیگیر موضوع خواهیم بود و لازم است به حقیقت دست یابیم" افزود: تا کنون نامه‌ای از وزارت اوقاف و امور دینی کردستان عراق در این باره دریافت نکرده‌ایم

پس از آشکار شدن این مسئله هیئتی از وقف اهل سنت عراق برای کسب اطلاعات بیشتر عازم اقلیم کردستان عراق شدند و با مسئولان مرتبط با موضوع در این منطقه تشکیل جلسه دادند تا به هر قیمتی که شده از عرضه قرآنهای تحریفی جلوگیری شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ


 
بالا