حاشیه های اولین کنفرانس خبری وزیر رفاه؛ از بازرسی و عبور از گیت تا آشفتگی صادق محصولی

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حاشیه های اولین کنفرانس خبری وزیر رفاه؛​
از بازرسی و عبور از گیت تا آشفتگی صادق محصولی

صادق محصولي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه پرداخت دوره‌اي مبالغ هدفمندسازي يارانه‌ها نوعي تبليغ براي كم كاري وزارت رفاه و سازمان‌هاي تابعه نيست برآشفت و جلسه براي چند دقيقه از حالت عادي خارج شد. اما در نهايت محصولي گفت: مهم واريز پول به حساب افراد است.




اولين نشست رسانه‌اي صادق محصولي دركسوت وزير رفاه و تامين اجتماعي با حاشيه‌هايي همراه بود.

به گزارش خبرنگار بولتن، مهمترین حواشی این کنفرانس خبری به سرح زیر است.

1ـ درفكس ارسالي روابط عمومي وزارت رفاه ساعت شروع برنامه 15/9 درج بود اما برنامه با يك ساعت تاخير و در ساعت 15/10 برگزار شد.

2ـ خبرنگاران را پيش از حضوردر طبقه 4 وزارت رفاه در طبقه همكف (سالن آمفي تئاتر) برده وكارشناس روابط عمومي وزارت رفاه خواستار درج سوالات خبرنگاران شد كه با اعتراض خبرنگاران از اين كار صرف‌نظركرده و صرفا كارت ورودي براي خبرنگاران براي حضور در طبقه 4 وزارت رفاه صادرشد.

3ـ اين نشست اولين برنامه صادق محصولي در جمع خبرنگاران در طول يك سال گذشته بود.

4ـ درنشست رسانه‌اي محصولي از حضور برخي خبرنگاران مثل ايسكانيوز، دنياي اقتصاد، روزان و صبح اقتصاد جلوگيري شد كه با اعتراض آنان همراه شد.

5ـ درنشست‌هاي خبري وزارت رفاه در سال‌هاي‌گذشته حدود 50 خبرنگار شركت مي‌كردند اما در نشست امروز حدود 20 خبرنگار شركت داشتندكه بيشتر آنها هم صدا و سيمايي و از همكاران رنجبران، مديركل روابط عمومي وزارت رفاه بودند مثل العام، سحر، پرس تي وي، شبكه خبر، راديو و واحد مركزي خبر.

6ـ درنشست خبري امروز، محصولي مثل ساير وزراي رفاه از اعلام خط فقر طفره رفت و عدد علمي و كارشناسي شده‌اي را دراين زمينه اعلام نكرد.

7ـ صادق محصولي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه پرداخت دوره‌اي مبالغ هدفمندسازي يارانه‌ها نوعي تبليغ براي كم كاري وزارت رفاه و سازمان‌هاي تابعه نيست برآشفت و جلسه براي چند دقيقه از حالت عادي خارج شد. اما در نهايت محصولي گفت: مهم واريز پول به حساب افراد است.

8ـ وزيررفاه با به غير قانوني بودن فعاليت مديرعامل و اعضاي هيات مديره تامين اجتماعي اذعان‌كردوتوضيحي ندادكه چرا وزارت رفاه با علم به غير قانوني بودن اين كار اقدام به انجام آن كرده است چون درهر صورت قانون لازم‌الاجراست.

9ـ در همسان سازي مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي، محصولي اطلاعات درستي نداد وگفت كه 2500 ميليارد تومان براي انجام اين كاردر سال 88 در نظر گرفته شده بود كه 1000 ميليارد تومان آن در سال 88 پرداخت و مابقي به سال 89 موكول شد. درحالي كه مبلغ 2500 ميليارد تومان قانون برنامه بودجه سال 88 بود و بايد كل مبلغ در سال 88 پرداخت مي‌شد.

10ـ وزير رفاه از پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري برنا (حامي دولت) مبني بر اين كه تورم هدفمند‌سازي يارانه‌ها را چقدرخواهد بود طفره رفت و گفت: وزارت بازرگاني تمهيدات لازم را انديشيده است.

11ـ در هنگام ورود خبرنگاران به طبقه 4 وزارت رفاه مسولان دفتر محصولي مانع از بردن موبايل به داخل جلسه شدند و تمام خبرنگاران از گیت بازرسی که مشابه آن در فرودگاه ها نصب شده عبور کردند.
 
بالا