جشن تولد بندر هامبورگ چشم جهانیان را خیره کرد

software eng

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جشن تولد بندر هامبورگ چشم جهانیان را خیره کرد

بندر هامبورگ ۸۲۴ ساله شد. جشن تولد بندر هامبورگ با حضور یک میلیون و پانصد هزار نفر و رژه بیش از ۳۰۰ کشتی برگزار شد.

جاذبه توریستی بندر هامبورگ


هر سال در هفته دوم ماه مه، جشن تولد بندر هامبورگ برگزار می‌شود. جشنی که به یکی از جاذبه‌های توریستی تبدیل شده و از سراسر جهان افراد و کشتی‌های بسیاری برای شرکت در آن راهی هامبورگ می‌شوند.

جشنی در ساحل و دریا


در جشن تولد بندر هامبورگ در کنار رژه سنتی کشتی‌ها در دریا، چندین کنسرت، نمایشگاه و بازدید از کشتی‌های میهمان نیز برگزار می‌شود. تولد بندر هامبورگ هم در دریا و هم در ساحل جشن گرفته می‌شود.

بندری با تاریخ


هرچند بندر هامبورگ در روز هفتم ماه مه سال ۱۱۸۹ میلادی رسما به ثبت رسید، اما پیش از آن نیز کشتی‌ها در آن پهلو می‌گرفتند. (عکس مربوط به بندر هامبورگ بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۰ میلادی)

بندر هامبورگ، بازی‌گری جهانی


بندر هامبورگ بزرگترین بندر آلمان و دومین بندر بزرگ اروپا است. هرچند این بندر ۱۰۰ کیلومتر با دهانه دریای شمال فاصله دارد، اما کشتی‌های قاره‌پیما و تانکرهای عظیم نفت‌کش نیز در آن پهلو می‌گیرند. سالانه ۱۳۰ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.

جشن بزرگ مردمی


موسیقی به همراه فروش مواد غذایی و نوشیدنی و همچنین چرخ‌فلک و سایر امکانات بازی برای کودکان، فضای بندر را در روزهای جشن تغییر دادند. بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در جشن تولد بندر هامبورگ شرکت کردند.

کشتی‌های بزرگ و کوچک


برای شرکت در هشتصد و بیست و چهارمین جشن تولد بندر هامبورگ ۱۳ کشتی تفریحی، چندین کشتی ‌بادبانی بزرگ و قایق‌های لوکس کوچک از سراسر جهان در آن پهلو گرفتند. از اکثر این کشتی‌ها می‌شد در روزهای جشن بازدید کرد.

سفیر دریایی آلمان


کشتی بادبانی "Gorch Fock" مشهورترین کشتی آلمان است که در سال ۱۹۵۸ به دریا انداخته شد. این کشتی متعلق به آموزشگاه نیروی دریایی آلمان است و به عنوان نماینده این کشور در نمایشگاه جهانی نیویورک در سال ۱۹۶۴ شرکت داشت.

رژه کشتی‌ها به افتخار تولد بندر هامبورگ


کشتی بادبانی "Gorch Fock" در رژه ۳۰۰ کشتی که در روز ۹ ماه مه وارد بندر شدند، نقش پیش‌قراول را برعهده داشت.

"غسل تعمید" در جشن تولد


کشتی لوکس "اروپا ۲" که ۲۲۵ متر طول دارد به تازگی در بندر سن‌نازار فرانسه به آب انداخته شد اما مراسم "غسل تعمید" آن در جشن تولد بندر هامبورگ برگزار شد. این کشتی تفریحی برای ۵۱۶ نفر مسافر جا دارد که در مقایسه با سایر کشتی‌ها کوچک به نظر می‌رسد، اما در این کشتی لوکس، مسافران بجای کابین دارای سوئیت هستند.

کشتی "Heavy-Metal"


کشتی "Mein Schiff 1" با هیچ کلیشه‌ای جور درنمی‌آید. این کشتی با بلند‌گوهایی با قدرت ۵۰ هزار وات روز شنبه (۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت) وارد بندر هامبورگ شد تا تور موسیقی "Heavy-Metal" با بیش از ۲ هزار مسافر و ۲۰ گروه موسیقی را در جشن تولد این بندر به پایان برساند.

قوی سفید از آمریکای لاتین


کشتی آموزشی "قوی سفید" متعلق به نیروی دریایی برزیل راه طولانی را برای شرکت در جشن تولد بندر هامبورگ پشت سر گذاشته است.
دریانوردی برای نوجوانان



کشتی "آلکساندر فون هومبولد ۲" متعلق به یک بنیاد خصوصی است. بر روی این کشتی نوجوانان می‌توانند آموزش دریانوردی ببینند. البته آموزش فنون دریانوردی تنها هدف این بنیاد نیست، بلکه این آموزش به ساخته شدن شخصیت فردی و جمعی نوجوانان نیز کمک می‌رساند.

رقص یدک‌کش‌ها


یکی از جذابیت‌های جشن تولد بندر هامبورگ "رقص قایق‌های یدک‌کش"‌با قدرت ۵ هزار اسب است. این رقص امسال با موزیک یوهان اشتراوس همراه بود.

موزه شناور


کشتی باری "کاپ سان دیگو" آلمان در سال ۱۹۶۱ به آب انداخته شد و تا پایان دهه ۸۰ میلادی به بارکشی مشغول بود. بعد از آن به موزه و مرکز برگزاری مراسم تبدیل شد. در این کشتی نمایشگاه‌های متعددی در مدت زمان برگزاری جشن بندر هامبورک و همچنین در طول سال برگزار می‌شود.

 

heartbroken

عضو جدید
حالا من هیچی کسی نیست به این مسوولا اینا رو نشون بده و بهشون بگه بابا به غرآن ما تو ایران مون خیلی جاها داریم که هم جاذبه ی توریستی هستند و هم لیاقت گرفتن جشن تولد دارن...........تموم احساسم رو زیر پا گذاشتم تا این یه جمله رو گفتم .....مغزم هنگ کرد:confused: چرااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای خداااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:mad::wallbash::wallbash::crying::crying::w00::w00::w06::w06::w06::w06::w06::w39::w39::w39::w39:
 

Similar threads

بالا