جزئیات ۲پرونده بانکداری الکترونیک؛مردی که کارت بانک ۲۰۰هزار تومانی را ۲۰۰میلیونی می‌کند

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
محمد آقا و آقا مصطفی واقعا جای تأسف داره که این توجیهات کودکانه رو از شما میشنوم با خوندن حرفای شما و جملاتی که فقط خودتون رو میتونید باهاش گول بزنید هم خندم میگیره و هم جا داره که به حالتون گریه کنم !

همه ما قبل از این که شما به اصطلاح آگاهمون کنید معنی هک و تفاوت این کلمه با کلمه تقلب رو میدونستیم

وقتی یه نفر از اول رمز شما رو تو اسنادش ثبت کرده نیازی به هک کردن شما نداره !

وقتی یه نفر از خرابکاری و دزدی ما فوقش خبر میده یه بچه ده ساله هم میتونه حدس بزنه که عاقبتش چی میشه یعنی به عقل یه بچه هم میرسه که اون شخص قبل از حرف زدن باید از کشور فرار کنه تا مجازات نشه نه اصلا یه تریبون گیرش بیاد واسه حرف زدن

این از بدبختی ماست که افراد برای انتقاد و اعتراض راهی به جز استفاده از تریبون دشمن و به قول معروف دشمن شاد بودن ندارن !

اگر من هم جای ایشون بودم و آدم درستی بودم ( خائن نبودم ) حاضر نمیشدم مثل همکاراش حق السکوت بگیرم و اجازه بدم رئیس شرکت همه رمز ها مردم رو برای روز مبادا نگه داره و با بودجه اجرای برنامه امنیتی بره وبلا تو کانادا بگیره و پاسپورت دوم ! و روزی که تصمیم گرفت فلنگ رو ببنده سه سوت همه حساب ها رو خالی میکنه میفرسته به حساب خارجی خودش و با پاسپورت دومش برای همیشه میره و به ریش ملت میخنده درست مثل اختلاس کننده ی قبلی که الان داره تو کانادا کیف میکنه !

اگر منم جای آقای زارع بودم شاید دقیقا همین کارو میکردم چون هیچ راهی برای مطلع کردن مردم وجود نداشت !

باید از ایشون قدردانی بشه !

خدا رو شکر با لحن توهین آمیز چیزی ننوشتم که الان به شخصی مثل شما معذرت خواهی بدهکار باشم

اگر موضوع بحث مذهبی بود حاضر بودم تا ده روز دیگه هم با شما بحث کنم تا بحث به یه نتیجه قانع کننده برسه

اما چون موضوع سیاسی هست دقیقا به همون دلیلی که آقای زارع مجبور شدن از ایران برن و حاضر نشدن از رسانه به اصطلاح ملی اطلاعاتشون رو فاش کنن من هم نمیتونم با شما بحث کنم ! و از این بابت که نمیتونم بیشتر از این شما رو آگاه کنم متأسفم

شما هم دقیقا به همین دلیل شجاعت پیدا می کنی و از من میخوای بی پروا و صریح صحبت کنم چون خیالت راحته که به عقلم می رسه به همین راحتی با امنیتم بازی نکنم

شما می تونی آزادانه این تبلیغات مضحک رو بر علیه آقای زارع منتشر کنی و خیلی راحت هر چقدر دوست داری به ایشون توهین کنی و تهمت بزنی

ایشون چه خوب باشه چه بد به هر حال کار خوبی انجام داده و من ازش متشکرم

ایشون به هدفش که آگاه کردن مردم بوده رسیده و در کنارش حقش رو هم خواسته در واقع اختلاف اونا به نفع مردم تموم شد

حالا با این که کاری از دستمون بر نمیاد لااقل اگر فردا روزی آقای رئیس اون شرکت ظرف چند ثانیه حسابای ما رو خالی کرد و تشریف برد کانادا حداقل میدونیم کی پولامونو دزدیده !

شما هم به تبلیغاتت ادامه بده و خوش باش !
احسنت به این لحن غیر توهینت ........اصولا فکر کنم شما فرق بین انتقاد ، توهین و صد البته حرف رکیک را ندانی

در قبال ادعاهای شما خب ما کار خودمون رو میکنیم .......... شما به تعریف و تمجید خود از این شخص ادامه بدین : دی
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خسرو زارع فرید در وبلاگ خود شماره کارت 3میلیون حساب را به همراه رمز عبورشان منتشر کرد تا به این بهانه توجه مدیران بانک ها را به ناامن بودن سیستم بانکی کشور جلب کند؛

کسی که اگرچه این روزها به عنوان یک هکر شناخته می شود، اما در واقع مدیر سابق نرم‌افزار شرکت انیاک است که سعی داشت اطلاعات محرمانه زمان مدیریت خود را به بانک ها بفروشد.

زارع فرید، دو سال قبل که هنوز به عنوان مدیر نرم افزار شرکت انیاک فعالیت می کرد، در بیوگرافی کوتاهی از خود نوشته بود که متولد تبریز است و با وجود 20سال سابقه کار نرم افزاری، از سال 85 در تهران مشغول به کار شده و با بیست کارمند، واحد نرم افزاری شرکت انیاک را مدیریت می کند.
شرکت فنآوران انیاک، یکی از شرکتهای طرف قرارداد بانک مرکزی برای تامین دستگاه‌های خودپرداز کشور است که در سال 84 موافقت نامه دائم P.S.Pرا از بانک مرکزی دریافت کرد تا تنها متولی بازاریابی، نصب و پشتیبانی دستگاه های خودپرداز بانکی در کشور باشد.
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
احسنت به این لحن غیر توهینت ........اصولا فکر کنم شما فرق بین انتقاد ، توهین و صد البته حرف رکیک را ندانی

در قبال ادعاهای شما خب ما کار خودمون رو میکنیم ..........و شما هم به گویش ها و تفکرات بچه گانه تان ادامه دهین ( اشتباه فرض نشه ها ...این آخری توهین نبود : دی)

مسلما من دیگه بیشتر از این نمی تونم به حرفام ادامه بدم و این ظاهرا و موقتا به نفع شماست فقط میتونم حرفای بعدی شما رو بخونم و به حالتون تأسف بخورم !
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
زارع فرید اگرچه مدعی است که «تنها گناه من سعی در رفع یک خطر بزرگ برای حساب های بانکی هموطنان خودم می باشد. و حتی به خاطر این گناه از تمامی حقوق خویش در مقابل نرم افزارهائی که تولید کردم و تحویل انیاک دادم محروم شدم.»

اما ماجرای افشای رمز کارت بانک ها بیشتر از خیرخواهی،

یک خصومت شخصی با مدیران شرکت انیاک به نظر می رسد.

زارع فرید در توضیحات وبلاگ خود نوشته است: «اطلاعات سه میلیون کارت بانکی در این وبلاگ پخش می شود. تنها چاره اطلاع رسانی به مردم و دارندگان کارت هاست.
کدام مدیران انفورماتیک بانکها با دریافت رشوه چشم بر کج روی ها بستند؟

مدیریت ناشایست شرکت انیاک توسط دو برادر مالک آن ..... چنان غرق در تجهیز املاک و دارائی های خود در آن سوی مرزها شدند که تمامی هزینه های مربوط به تامین امنیت لازم برای سرویس دهی به دارندگان کارت های بانکی را فراموش کردند.»
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
زارع فرید 7سال قبل در اولین پست از وبلاگ شخصی اش نوشته بود:

«داشتن امکان سخن و تبادل افکار با دیگران نعمتی است و امیدوارم این دفتر شروع مناسبی باشد برای یافتن همفکرانی که در گوشه و کنار این دنیای پهناور دغدغه های فکری مشابهی دارند.

به امید روزی که بتوانیم رو در رو سخن بگوئیم، تحمل حرف های همدیگر را داشته باشیم و از تبادل نظرات و اندیشه ها، دنیای بهتری برای خود و دیگران فراهم نمائیم.»

جمله هایی که با چهره امروزی زارع فرید در رسانه ها سنخیت چندانی ندارند؛

مردی که دوست داشت یک هکر کلاه سفید باشد اما حالا به جرم افشای اسرار محرمانه سه میلیون ایرانی تحت تعقیب ماموران اینترپل و پلیس سایبری ایران قرار گرفته است.
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منم خیلی دوست دارم بدونم چرا همیشه آدمای نخبه از کشور فرار میکنن؟؟
یا آدمایی که یه چیزی رو فاش میکنن...

حتما مشکل جانی براشون به وجود میاد دیگه..یا شایدم میبینن اینجا قدر اونا رو نمیدونه
یا شایدم سال قبل داد زده بوده که این مشکل هست...کسی گوش نکرده و گفته: خود بانک مرکزی رعایت نمیکنه ما رعایت کنیم؟؟؟؟

واقعا چرا؟؟؟؟

چون طرف دزدی کرده از شرکت انیاک
مسئول بخش نرم افزاری اون شرکت بوده قبلا، که این اطلاعات رو دزدیده و میخاسته به بانک ها بفروشه،؛ با شرکت انیاک به مشکل برخورده خواسته تلافی کنه.

نخبه کجا بود دوست عزیز!!!
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست عزیز شما مثل اینکه حالتون خوش نیستا
تو این مملکت حرف حق بزنی و ایراد بگیری سرت بالای داره
چه برسه بخوای ایرادایی بگیری که مستقیم با وزارت اطلاعات رابطه داره
تو دنیای مجازی ما یه نهادی داریم به اسم "انجمن رمز ایران" که همون کاری رو میکنه که وزارت اطلاعات تو دنیای واقعی میکنه
میدونی همین که یه کسی اومده این اطلاعات رو افشا کرده چه نگرانیی تو جامعه ایجاد میکنه؟ این از نظر آقایون جرمه و هرکی هم بود فرار میکرد
اونایی که کامپیوتر و شبکه خوندن شاید این رو قبول کنن که سیستم هایی که تو کشورمون استفاده میشه از روتر ها و بریدج ها و ..... که اکثرا هم برای شرکت سیسکو هستن قدیمی هستن و بعضی اوقات باگ دارن
یادمه یه زمانی دوستام یه باگ رو روترهای سیسکو یه مدل خاصی پیدا کرده بودن که اطلاعاتی که ازشون میگذشت رو رونوشت برداری میکردن و براشون میفرستادن
کلا اینو بگم که تو ایران زیاد رو امنیت اطلاعات پافشاری نشده و یه سری استخدام شدن که بیشتر از کار کردن رو امنیت مراکز مهم و حساس بیشتر کارشون شده *****ینگ یا هک سایت های درجه 2 و 3 خارج از کشور
مرسی ادب دوست عزیز، بذار جوهرت خشک بشه بعد!
این آقا ی زارع فرید دزدی بیشتر نیست، نه سیستمی رو هک کرده و نه باگ جایی رو کشف کرده! دزدی کرده و خواسته کاسبی کنه از این کار...

محمد آقا و آقا مصطفی واقعا جای تأسف داره که این توجیهات کودکانه رو از شما میشنوم با خوندن حرفای شما و جملاتی که فقط خودتون رو میتونید باهاش گول بزنید هم خندم میگیره و هم جا داره که به حالتون گریه کنم !

جواب شما سکوت است:smile:
 
بالا