[ جام جهانی ]همه چیز در مود جام جهانی 2010

وضعیت
موضوع بسته شده است.

xfx2010

کاربر فعال
اسپانیا 80 درصد به خاطر بازیکناش.
البته اگه انگلیسیا دست از غد بودن ور دارن تیمشون میترکونه......
 

خردبین

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسپانیا یا برزیل قهرمان میشن احتمالا برزیل چون توی سالهای اخیربرزیل یکی درمیون قهرمان شده 1994 2002 الان نوبت قهرمانیه برزیله
 

arosak

عضو جدید
کاربر ممتاز
قهرمان جام جهانی 2010 با فرمول ریاضی مشخص شد ... :gol::cap::gol:




تیمی از محققان در بانک سوئیسی UBS با استفاده از مدلی رایانه ای قهرمان رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده و اعلام کردند ...

تیمی از محققان در بانک سوئیسی UBS با استفاده از مدلی رایانه ای قهرمان رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده و اعلام کردند شانس قهرمانی تیمهای انگلستان و اسپانیا تنها چهار درصد است اما برزیل و آلمان از بیشترین شانس برخوردارند.

این بانک سوئیسی اعلام کرد تیم برزیل که تا به حال افتخار پنج بار به خانه بردن نشان پرافتخار قهرمانی جام جهانی را داشته است بر اساس این مدل ریاضی با 22 درصد احتمال پیروزی این بار نیز قهرمان جام جهانی خواهد شد.همچنین این موسسه احتمال برد اسپانیا قهرمان اروپا و تیم ملی انگلستان را تنها چهار درصد پیش بینی کرده است. در واقع بر اساس این مدل تیمهای اسپانیا و انگلستان که در حال حاضر در دسته قدرتمندترین تیمهای حاضر در جام جهانی به شمار می آیند حتی از مرحله یک چهارم نهایی نیز پا را فراتر نخواهند گذاشت و برزیل تنها تیمی است که از احتمال بالای قهرمانی برخوردار است.

این تیم تحقیقاتی از "مدلهای مقداری و ابزارهای اقتصاد سنجی" استفاده کرده و بر اساس عواملی مانند نتایج پیشین و جایگاه کنونی تیمها در رتبه بندی Elo که جدیدترین بردها و باختها و شرایط حاکم بر این نتایج را نیز به حساب می آورد نتایج رقابتهای جام جهانی آفریقای جنوبی را پیش بینی کرده است. مغلوب کردن تیم های نیرومندی مانند برزیل یا اسپانیا به نسبت تیمهای کوچکتری مانند مالت یا آندورا می تواند در بهبود جایگاه تیمها در رتبه بندی Elo تاثیر بیشتری داشته باشد.

تیم آفریقای جنوبی نیز با وجود شرایط نا امید کننده کنونی اش بر اساس این مدل ریاضی با احتمالی 78 درصدی به دور دوم رقابتها راه پیدا خواهد کرد. برزیل دومین کشوری است که از شانس 74 درصدی پیروزی برخوردار است و کم اقبال ترین تیم با 29 درصد احتمال برای راهیابی به دور دوم رقابتها تیم پاراگوئه است. شانس نجات تیم انگلستان نیز از این مرحله نیز 63 درصد اعلام شده است.
مدل ریاضی UBS در سال 2006، زمانی که تیم ملی ایتالیا را قهرمان جام جهانی اعلام کرد مورد تحسین همگان قرار گرفت. از دیگر پیش بینی های دقیق در آن سال پیش بینی دقیق برد دو تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی بوده است. با این حال استفاده از این مدل برای پیش بینی برنده جام قهرمانی اروپا در سال 2008 چندان کاربردی نبود و تیم پیش بینی شده نتوانست به دور دوم راه پیدا کند.
مدل ریاضی UBS احتمال برد تیمهای قدرتمند دنیا را در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به این شرح اعلام کرده است:

برزیل 22 درصد احتمال قهرمانی
آلمان 18 درصد احتمال قهرمانی
ایتالیا 13 درصد احتمال قهرمانی

هلند 8 درصد احتمال قهرمانی
فرانسه 6 درصد احتمال قهرمانی
آرژانتین 5 درصد احتمال قهرمانی

اسپانیا 4 درصد احتمال قهرمانی

انگلستان 4 درصد احتمال قهرمانی
اسپانیا بالای 100 درصد:D:D:D
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
با توجه به فرمول قهرمان شدن غیر اروپایی ها در خارج از اروپا احتمال قهرمانی ارژانتین و سپس برزیل بیشتر هست ولی بعد از این دو تیم من بیشتر از اروپایی ها انگلیس و سپس اسپانیا رو مدعی میدونم
 

morta

عضو جدید
کاربر ممتاز
بخ نظر من خیلی گفتنش سخت
برزیل خیلی متزلزل نشون داده
من خیلی دلم میخواد ارژانتین بشه
بد دلیل مسی که همه رو میخوره
 

خردبین

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسی مطمئن باش توی جام جهانی نمی تونه مسی بارسلوناباشه چون اون مارادونااینقدرمخدرمصرف کرده دیگه عقلش قدنمی ده بایدچطورازمسی استفاده کنه
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بازگشت هري كيول به اردوي استراليا

بازگشت هري كيول به اردوي استراليا

بازگشت هري كيول به اردوي استراليا ... :cap::gol:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جام جهاني 2010


خبر بازگشت هري كيول، شور و نشاط خاصي به اردوي تيم ملي استراليا بخشيده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا)، پزشكان اعلام كردند ستاره تيم گالاتاسراي تركيه كه دچار كشيدگي عضله شده بود، به شرايط آمادگي مطلوبي رسيده است و مي تواند در جام جهاني استراليا را همراهي كند.
پيم وربيك ازهري كيول خواسته است از انجام هرگونه مصاحبه اي خودداري كند تا شايعه هاي احتمالي در رابطه با حضور او در آستانه جام جهاني به اين تيم ضربه نزند.
ديويد چيپرفيلد كه در جام جهاني 2006 آلمان با هري كيول همبازي بوده است دربار هري كيول گفت: مطمئنم او مي تواند به جام جهاني برسد. من او را به خوبي مي شناسم و مي دانم كه از هيچ تلاشي براي رسيدن به آمادگي كامل فروگذار نخواهد كرد.
چيپرفيلد در ادامه گفت: مدتي است او را نديده ام اما از وضعيتش به خوبي آگاهي دارم. مي دانم كه به سختي تمرين مي كند تا به جام جهاني برسد. تمام بازيكنان از حضور او در جام جهاني استقبال خواهند كرد.
بازيكن باتجربه تيم ملي استراليا درباره بازي دوستانه مقابل آمريكا گفت: بازي سختي پيش رو خواهيم داشت. كيول به احتمال فراوان به اين بازي نمي رسد اما مي خواهيم نشان دهيم تيم به بازيكن وابسته نيست و بدون كيول هم مي توانيم نتيجه خوبي بگيريم.
تيم ملي استراليا در جام جهاني در گروه d جام جهاني با تيم هاي آلمان، صربستان و غنا همگروه است و روز 23 خرداد در اولين ديدار خود در دوربان به مصاف تيم قدرتمند آلمان خواهد رفت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فيفا: مهاجم كره شمالي بايد درون دروازه بايستد !!

فيفا: مهاجم كره شمالي بايد درون دروازه بايستد !!

فيفا: مهاجم كره شمالي بايد درون دروازه بايستد !! :gol::cap:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

فيفا در بيانيه اي اعلام كرد مهاجم تيم ملي كره شمالي در جام جهاني بايد درون دروازه قرار بگيرد!
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فدراسيون جهاني فوتبال درباره تيم كره شمالي اعلام كرد: كيم ميونگ وون، در جام جهاني تنها مي تواند درون دروازه قرار بگيرد و اين در حالي است كه پست اصلي اين بازيكن مهاجم است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: تمام تيم هاي حاضر در جام جهاني بايد از سه دروازه‌بان در ليست 23 نفره خود استفاده كنند.
كيم جونگ مو، سرمربي تيم كره شمالي تنها دو دروازه‌بان به تيم ملي دعوت كرده و نام كيم ميونگ وون را به صورت فرضي به عنوان دروازه‌بان سوم اعلام كرده بود تا از او در خط حمله استفاده كند. اما طبق بيانيه فيفا حق انجام اين كار را نخواهد داشت و به اين ترتيب ميونگ وون شانس حضور در جام جهاني را از دست داد.
طبق قوانين فيفا تمام تيم هاي حاضر در جام جهاني بايد تا 1 ژوئن ليست 23 نفره بازيكنان را به فيفا ارائه كنند و بعد از اين تاريخ ديگر حق جابجايي بازيكن نخواهند داشت. همچنين بر طبق قوانين موجود هر تيم بايد حتما سه دروازه‌بان داشته باشد.
البته اين قانون استثنايي هم دارد. در صورتي كه يكي از بازيكنان با آسيب ديدگي جدي روبرو شود، سرمربي مي تواند تا 24 ساعت قبل از اولين بازي نام جديدي را به ليست 23 نفره اضافه كند.
سه بازيكني كه در ليست دروازه‌بانان قرار دارند، حق حضور در ساير پست هاي بازي را نخواهند داشت. بر اين اساس كيم جونگ هان نمي تواند از مهاجم خود در تيم ملي استفاده كند.
كره شمالي دومين بار است كه در جام جهاني فوتبال حاضر مي شود. آنها در سال 1966 هم به جام جهاني راه يافتند و با درخشش خود طوفان زرد لقب گرفتند.
كره شمالي در جام جهاني 1966 شيلي را با تساوي يك بر يك متوقف كرد و انگليس را با يك گل شكست داد و در مرحله نيمه نهايي در حالي كه با 3 گل از تيم پرتغال پيش بود در انتها با نتيجه 5 بر 3 بازي را واگذار كرد. اوزه بيو چهار گل در اين ديدار به ثمر رساند.
كره اي ها در جام جهاني 2010 در سخت ترين گروه قرار دارند و بايد مقابل تيم هاي قدرتمندي همچون برزيل، پرتغال و ساحل عاج به ميدان بروند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نتايج يك شبيه سازي // اسپانيا با شكست برزيل قهرمان جام جهاني مي‌شود !!

نتايج يك شبيه سازي // اسپانيا با شكست برزيل قهرمان جام جهاني مي‌شود !!

نتايج يك شبيه سازي نشان داد:
اسپانيا با شكست برزيل قهرمان جام جهاني مي‌شود !! :cap::gol:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جام جهاني 2010


طبق شبيه سازي صورت گرفته توسط نرم افزارهاي رايانه‌اي، تيم ملي اسپانيا در ديدار پاياني جام جهاني با گل داويد ويا در دقيقه 61 برزيل را شكست خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا)، يك شركت رايانه‌اي با نرم‌افزار شبيه سازي توجه علاقمندان به فوتبال را به خود جلب كرده است.
مت پريور، طراح شركت ea sport در مصاحبه تلفني گفت: از اين طرح استقبال بسيار خوبي شد. داده‌هاي مربوط به تيم هاي حاضر در جام‌جهاني از نقاط مختلف دنيا جمع‌آوري شده و بيش از 40 مورد از اطلاعات فني مربوط به هر بازيكن مانند سرعت، شوت زني، قدرت بدني و .. در سيستم ذخيره شده است.
پريور درباره ميزان سليقه‌اي بودن اين برنامه گفت: با توجه به اين كه داده‌ها از نقاط مختلف دنيا جمع‌آوري شده اند فكر مي كنم تا حد زيادي به واقعيت نزديك باشد.
بازي هاي جام جهاني توسط اين بازي رايانه اي شبيه سازي شد و در پايان تيم ملي اسپانيا در ديدار پاياني با تك گل داويد ويا تيم برزيل را شكست داد و به مقام قهرماني رسيد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در افتتاحیه جام جهانی فوتبال چه می‏گذرد؟

در افتتاحیه جام جهانی فوتبال چه می‏گذرد؟

در افتتاحیه جام جهانی فوتبال چه می‏گذرد؟.. :cap::gol:


بسياري از مردم آفريقاي جنوبي در مورد نوع مراسم افتتاحيه به مقامات برگزار كننده اعتراض دارند.

به گزارش فارس و به نقل از سايت رسمي فيفا، اتحاديه هنرمندان آفريقاي جنوبي در بيانيه‌اي اعلام كرد: كنسرت مراسم افتتاحيه جام جهاني فوتبال را تحريم مي‌كنيم چون معتقديم اين مراسم آفريقايي نيست و تنها به يك مراسم معولي براي شروع جام جهاني شباهت دارد.

دليل اين تحريم اعتراض به حضور گسترده هنرمندان بين‌المللي در اجراي مراسم و حضور كم هنرمندان بومي كشور آفريقاي جنوبي توصيف شده است.

خبرنگاران كشورهايي كه خوانندگان يا چهره‌هاي برتر كشورشان در اين مراسم حضور دارند از انتشار اين خبر خودداري كرده‌اند اما منابع منصف خبري بر اين باورند كه در مورد مراسم افتتاحيه و اختتاميه هيچ توجهي به فرهنگ آفريقا و شعارهاي ضد نژادپرستي نشده است.


در مراسم افتتاحيه چه مي‌گذرد؟
يكي از ويژگي‌هاي هر جام جهاني مراسم افتتاحيه آن است كه هر 4 سال يك بار با كلي حرف و حديث همراه مي‌شود.

به گزارش سايت آبولاي پرتغال، معمولا روزنامه‌هاي كشورهايي كه تيمشان به جام جهاني راه نيافته تا جايي كه در توانشان باشد از مراسم افتتاحيه انتقاد مي‌كنند. در اين انتقاد‌ات، نويسنده حتي از يك اشتباه كوچك از سوي يكي از هزار عضو برگزار كننده مراسم نيز نمي‌گذرد و آن را نشانه ضعف ميزبان و البته فيفا مي‌داند.

در هر حال اين يك حقيقت است كه كشور ميزبان جام جهاني بايد در مراسم افتتاحيه قدرت، فرهنگ، تاريخ، هويت، فوتبال و تمام داشته‌هاي خود را در ابعاد گوناگون يك جا و در كمتر از 4 ساعت به نمايش بگذارد.

از اين نظر كشور سوئيس كه در مراسم افتتاحيه يورو 2008 مسئوليت اين مراسم را بر عهده گرفته بود از ديد مردم سراسر جهان نمره 100 از 100 گرفت و جالب اين كه براي چنين مراسمي هزينه بسيار كمي را در نظر گرفته بود. سوئيس در آن مراسم، با سرعتي منطقي، تاريخ، هويت، قدرت اقتصادي و مردم شناسي خود را به نمايش گذاشت و تنها در مدت زمان 2 ساعت سوئيس را به همه جهان شناساند.

اوضاع اما در آفريقاي جنوبي متفاوت است. همه چيز تحت كنترل اروپا است، ساخت ورزشگاه‌ها، مراسم افتتاحيه، خوانندگان مراسم، موسيقي انتخاب شده، تبليغات روي بليت و حتي انتخاب برنامه‌هاي توريستي براي گردشگران خارجي، همه و همه در اختيار اروپايي‌ها است. در چنين شرايطي مشخص است مراسم افتتاحيه چندان هم نمي‌تواند معرف آفريقاي جنوبي، آپارتايد، مشكلات نژادپرستي، قاره سياه و غيره باشد.

اين مراسم 10 ژوئن، يعني پنج شنبه همين هفته و يك روز قبل از بازي افتتاحيه و در ساعت 21:30 به وقت تهران برگزار مي‌شود. در زمان دقيق برگزاري اين مراسم البته همچنان بين فيفا و مقامات امنيتي آفريقاي جنوبي مشكلاتي وجود دارد كه ممكن است باعث تغيير جزئي زمان آن شود. مكان اين مراسم احتمالا ديدني، منطقه سووتو، شهر ژوهانسبورگ و ورزشگاه اورلاندو است.

4 خواننده غير آفريقايي در مراسم افتتاحيه جام جهاني آفريقاي جنوبي برابر روساي جمهور كشورهاي مختلف دنيا، وليعهدان كشورهاي پادشاهي، شخص ماندلا و البته مردم هنرنمايي مي‌كنند. قرار است مراسم افتتاحيه حدود 3 ساعت طول بكشد.

كوين وال، كارگردان مراسم جايزه بزرگ امي، كنترل مراسم و برگزاري آن را عهده‌دار هستند.
150 هنرمند از 7 كشور جهان موظفند تلفيق فوتبال و موسيقي را به نمايش بگذارند.
اين هنرمندان بيش از 4 ماه است به صورت شبانه‌روزي تمرين كرده و گويا براي آن روز كاملا آماده هستند.


بزرگ‏ترين جشنواره فرهنگي دنيا
فوتبال بخش كوچكي از جام جهاني است و اين گردهمايي چندين بعدي جهاني در مدت زمان 30 روز به دنبال اموري فراتر از ورزش است.

حداقل 32 كشور جهان، در مدت حدود يك ماه در خاك آفريقاي جنوبي ( از 21 خرداد تا 20 تير)، محصولات اقتصادي، فرهنگي، مذهبي، سياسي و البته ورزشي خود را به نمايش مي‌گذارند. در اين مورد مي‌شود به چند مثال مستند و با برنامه اشاره كرد:

* كشور آلمان در 25 روز جام جهاني بدون توجه به اين كه تيم ملي فوتبالش تا فينال بازي‌ها صعود كند يا خير، 24 كنسرت، 4 نمايشگاه صنعتي، 3 كاروان فرهنگي خياباني، 4 تئاتر تاريخي و 2 نمايشگاه ورزشي برگزار مي‌‌كند.

* كشور ايتاليا در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، نمايشگاه موسوم به "كاتوليك و واتيكان " را برگزار مي‌كند.

* كشور هلند پيش بيني كرده در مدت زمان 25 روز جام جهاني حداقل تا مرز 5 درصد به رشد صنعت گردشگري خود كمك كند. بيش از 800 جوان آموزش ديده و داراي مدرك راهنماي گردشگي از هلند در اين مدت به شهرهاي مختلف سر زده و با پخش تراكت‌هايي به تبليغ مناطق ديدني كشورشان، هلند اقدام مي‌كنند.

* كشور آمريكا در جريان جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تلاش مي‌كند با فروش محصولات ورزشي، غذايي، و برگزاري 3 نمايشگاه اختصاصي و بزرگ صنعتي سود سرشاري را به جيب بزند.

در كنار اين فعاليت‌ها، آن چه كه انكارش غير ممكن است، اين است كه جام جهاني فوتبال، بدون شك بزرگترين جشنواره فرهنگي جهان است و مردم سراسر دنيا فارغ از تخصص گرايي‌هاي دست وپا گير هاليوود يا كن، با فرهنگ مردم جهان آشنا مي‌شوند.


ميزبان نگران گسترش بيماري ايدز
سازمان‌هاي بهداشتي كشور ميزبان جام‌جهاني فوتبال نگران گسترش و افزايش شمار بيماران مبتلا به ويروس hiv (ايدز) در جريان برگزاري اين مسابقات هستند.

به نوشته روزنامه ديلي ميل، وزار،ت بهداشت آفريقا‌ي‌جنوبي براي مبارزه با اين بيماري اقدام به برپايي ايستگاه‌هاي در شهرهاي كشور ميزبان در جريان برگزاري پيكارها كرده است.

براين اساس دولت اين كشور كه مسئوليت خطير ميزباني مسابقات را دارد، با توجه به حضور جهانگرد‌هاي بي‌شمار از سراسر جهان براي تماشاي مسابقات و نيز آشنايي با فرهنگ و رسوم اين كشور، پايگاه‌هاي بهداشتي در چندين شهر از جمله ژوهانسبورگ داير كرده است.

در اين شهر 34 مركز در اين زمينه فعال شده تا در كنار مراكز ديگر به كساني كه در اين مدت وارد خاك آفريقاي‌جنوبي مي‌شوند،‌ با ارائه بروشور و اطلاعات هشدارهاي لازم را دهند.

پيكارهاي جام جهاني 2010 آفريقاي‌جنوبي از تاريخ 21 خرداد با حضور 32 تيم در 8 گروه آغاز خواهد شد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هجده دوره جام جهاني به روايت آمار و ارقام

هجده دوره جام جهاني به روايت آمار و ارقام

هجده دوره جام جهاني به روايت آمار و ارقام ... :gol::cap:


در مجموع 77 عضو فدراسيون جهانی فوتبال، فيفا، در اين بازيها حضور داشتند که تعدادی از آنها نتواسته اند بيش از يک بار در اين مسابقات حضور داشته باشند.
پر افتخارترين تيم: برزيل با کسب 5 عنوان قهرمانی در سالهای 1958، 1962، 1970، 1994 و 2002 پرافتخارترين است. پس از آن ايتاليا با چهار عنوان قهرمانی در رده دوم و آلمان با سه قهرمانی در رده سوم قرار دارند.

ناکام ترين فيناليست: آلمان که در فينال جامهای 1966، 1982، 1986 و 2002 نايب قهرمان شد.
بيشترين تعداد حضور در جام جهانی: برزيل که در هر 19 دوره جام جهانی حضور داشته است و حضورش در جام جهانی 2014 به عنوان میزبان قطعی است. آلمان و ايتاليا هر کدام با حضور در 17 دوره در رده دوم قرار دارند.

بيشترين گل زده: برزيل با 201 گل زده در 92 مسابقه
بیشترین گل خورده: آلمان با 112 گل خورده در 92 مسابقه
بیشترین برد: برزیل 64 با برد
بیشترین باخت: مکزیک با 22 باخت
کمترين گل زده يک تيم: زئير (جمهوری دموکراتيک کنگو فعلی) هند شرقی هلند ( اندونزی فعلی)، کانادا، ترینیداد و توباگو، چين و يونان بدون گل زده.

بهترين خط حمله: مجارستان با 87 گل زده در 32 بازی. ( متوسط 2.7 در هر بازی)
بدترين خط دفاع: زئير و هائیتی با 14 گل خورده در 3 بازی (متوسط 4.7 در هر بازی)

بالاترين تفاضل گل: برزيل 117+
پائين ترين تفاضل: مکزيک 34 -
بهترين گلزن در دور نهایی: ژوست فانتين فرانسوی که در جام 1958، 13 گل به ثمر رساند. اين عنوان به رونالدوی برزیلی نيز می تواند داده شود که با 15 گل زده، در سه جام بيشترين گل را به ثمر رسانده است. پیش از او گرد مولر آلمانی با 14 گل زده در دو جام رکورددار بود.

بهترین گلزن در دور انتخابی: علی دایی از ایران با 35 گل زده.
بهترين گلزن در يک بازی: اولگ سالنکو ار روسيه که در بازی مقابل کامرون در مرحله مقدماتی جام 1994 5 گل از 6 گل تيمش را به ثمر رساند. اوزه بيو از پرتغال (جام 1966) و اميليو بوتراگوئنو از اسپانيا (جام 1986) هر کدام با 4 گل زده در يک مسابقه در رده دوم قرار دارند.

پر گل ترين جام: 1998 فرانسه - 171 گل در 64 مسابقه.
کم گل ترين جام: 1930 اوروگوئه و 1934ايتاليا - 70 گل در 18 و 17 مسابقه.

متوسط بيشترين تعداد گل: 5.38 گل در هر بازی در جام سوئيس 1954
متوسط کمترين تعداد گل: 2.21 در هر بازی در جام ايتاليا 1990
پرگل ترين بازی: 12 گل. ديدار دو تيم اتريش و سوئيس در جام 1954 سوئيس که با نتيجه 7 بر 5 به سود اتريش خاتمه يافت.

پله در سه جام 1954، 1964 و 1970 با تیم ملی برزیل قهرمان شد
بيشترين اختلاف گل: 9 گل. ديدار يوگسلاوی و زئير (جمهوری دکومراتيک کنگو) 9 بر صفر به سود يوگسلاوی در جام 1974 و ديدار مجارستان و السالوادور در جام 1982 که با نتيجه 10 بر يک به سود مجارستان تمام شد.

پرگل ترين مسابقه فينال: ديدار دو تيم برزيل و سوئد در جام 1958 که با نتيجه 5 بر 2 به سود برزيل پايان يافت.
کم گل ترين مسابقه فينال: ديدار تيمهای برزيل و ايتاليا در جام 1994 که در پايان وقت قانونی و وقت اضافی بدون گل پايان يافت. نتيجه اين بازی در ضربات پنالتی 3 بر 2 به سود برزيل بود.

سريعترين گل: گل هاکان شوکور، مهاجم ترکيه به کره جنوبی در جريان ديدار رده بندی جام 2002. اين گل در ثانيه يازدهم بازی به ثمر رسيد.
بيشترين تعداد تيمها در بازيهای انتخابی: 198 تيم عضو فيفا برای ورود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در مرحله انتخابی حضور داشتند.
خشن ترین دوره: 28 کارت قرمز و 345 کارت زرد در جام 2006.
خشن ترین بازی: دیدار هلند و پرتغال در جام 2006 با 4 اخراجی و 16 اخطاری.
کمترين کارت قرمز: 1970 مکزيک که هيچ بازيکنی اخراج نشد.
پرحضور ترین بازیکن: لوتار ماتئوس (آلمان) با حضور در پنج دوره و 25 مسابقه.
پر افتخارترین بازیکن: پله که در سه جام 1954، 1964 و 1970 با تیم ملی برزیل قهرمان شد.
پرافتخارترين مربی: ويتوريو پوتسو، مربی تيم ملی ايتاليا که دوبار در سالهای 1934 و 1938 ايتاليا را به قهرمانی رساند.
پرافتخارین بازیکن - مربی: ماریو زاگالو در سال 1958 و 1964 به عنوان بازیکن و در سال 1970 به عنوان مربی برزیل برنده چام جهانی شد. فرانتس بکن باوئر هم در سال 1974 به عنوان کاپیتان و در سال 1990 به عنوان مربی همراه تیم آلمان قهرمان جام جهانی شد.
امسال دونگا مربی برزیل و مارادونا مربی آرژانتین این شانس را دارند که نامشان به این فهرست اضافه شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
داوران فوتبال جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬از انجام مصاحبه منع شدند !!

داوران فوتبال جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬از انجام مصاحبه منع شدند !!

داوران فوتبال جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬از انجام مصاحبه منع شدند ... :cap::gol:

تهران - فدراسيون بين‌المللي فوتبال / فيفا / ، داوران شركت‌كننده در جام جهاني ‪ ۲۰۱۰‬را از انجام مصاحبه با رسانه‌هاي گروهي منع و اعلام كرد: با داوران خاطي برخورد مي‌كند. به گزارش ايرنا ، شبكه تلويزيوني يورواسپرت روز يكشنبه گزارش داد: فيفا امروز با صدور بيانيه‌اي كه به پست الكترونيكي داوران شركت‌كننده نيز ارسال شده است، آنها را از اين موضوع مطلع كرد.

وولفگانگ اشتارك داور آلماني نيز با تاييد اين خبر به خبرگزاري د پ آ آلمان گفت: فيفا در نامه‌اي كه از طريق پست الكترونيكي ارسال شده، از وي خواسته است تا در پايان ديدارهاي جام جهاني از انجام مصاحبه خودداري كند.

وي كه قرار است روز يكشنبه آينده ديدار تيم‌هاي آرژانتين و نيجريه را قضاوت كند، همچنين افزود: اين قانون، كمك داوران را نيز شامل مي‌شود و آنها نيز از اظهارنظر درباره قضاوت‌ها بايد خودداري كنند.

وي اظهارداشت: براساس اعلام فيفا در جريان برگزاري ديدارهاي جام جهاني ، كلاس‌هاي آموزشي براي داوران شركت‌كننده برگزار مي‌شود و تحليل قضاوت ديدارهاي برگزار شده از طريق فيلم و جزوه در اختيار داوران قرار مي‌گيرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوت افتتاحيه در دستان داور ازبک

سوت افتتاحيه در دستان داور ازبک

سوت افتتاحيه در دستان داور ازبک ... :cap::gol:

پنج روز مانده به شروع جام جهانی 2010 فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد "روشن ایرماتوف" ازبکستانی دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها را قضاوت خواهد کرد.
دیدار افتتاحیه جام جهانی 2010 جمعه هفته جاری میان تیم‌های آفریقای جنوبی و مکزیک برگزار خواهد شد.
ایرماتوف 32 ساله در سال‌های 2008 و 2009 به عنوان بهترین داور آسیا انتخاب شده بود.
این داور آسیایی از سال 2003 در فهرست داوران بین‌المللی قرار گرفته است.
بر اساس اعلام فیفا دیدار یک‌شنبه تیم‌های انگلیس و امریکا را کارلوس سیمون برزیلی قضاوت خواهد کرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ایتالیا با بازیکنان تیم‌های داخلی در جام‌جهانی شرکت می‌کند

ایتالیا با بازیکنان تیم‌های داخلی در جام‌جهانی شرکت می‌کند

ایتالیا با بازیکنان تیم‌های داخلی در جام‌جهانی شرکت می‌کند .... :gol::cap:

ایتالیا یکی از سه تیم شرکت کننده در جام جهانی 2010 است که از بیشترین تعداد بازیکن تیم های داخلی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انگلیس، آلمان و ایتالیا تنها تیم های حاضر در رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی خواهند بود که بازیکنان آنها در تیم های داخلی این کشورها بازی می کنند.

برپایه این گزارش، تنها بازیکن لاجوردی پوشان ایتالیا که در یک تیم خارجی بازی می کند "جوزپه روسی"، مدافع تیم "ویا رئال" اسپانیا است که در آخرین لحظه توسط مارچلو لیپی، سرمربی تیم ملی ایتالیا از فهرست بازیکنان این تیم خط خورد.
همچنین فابیو کاناوارو بازیکن پیشکوست تیم یوونتوس در روزهای اخیر اعلام کرد که پیشنهاد تیم "الاهلی" امارات متحده عربی را پذیرفته است. با وجود این، کاناوارو در زمان برگزاری جام جهانی 2010 همچنان به عنوان بازیکن سری آ ایتالیا شناخته می‌شود.|

سرمربی تیم ملی ایتالیا، در شرایطی که تنها چند روز تا شروع رقابت های جام جهانی باقی مانده است 23 عضو تیم ملی ایتالیا را معرفی کرد.
در ترکیب تیم ملی این کشور جیجی بوفون (یوونتوس)، مورگان دسانکتیس (ناپل)، فدریکو مارکتی (کالیاری)، لئوناردو بونوچی (باری)، فابیو کاناوارو (یوونتوس)، جان لوکا زامبروتا (میلان)، سالواتوره بوکتی (جنوا)، جورجو کیه لینی (یوونتوس)، دومنیکو کریشیتو (جنوا)، مائورو جرمن کامورانزی (یوونتوس)، دانیله د روسی (رم)، جنارو گاتوزو (میلان)، کلودیو مارکیزیو (یوونتوس)، آنجلو پالومبو (سامپدوریا)، سیمونه په په (اودینزه)، آنتونیو دی ناتاله (اودینزه)، آلبرتو جیلاردینو (فیورنتینا)، وینچنزو یاکوئینتا (یوونتوس)، جامپائولو پاتزینی (سامپدوریا)، فابیو کوالیارلا (ناپل)، ریکاردو مونتولیو (فیورنتینا)، کریستین مجو (ناپل) و آندرآ پیرلو (میلان) حضور دارند.

براساس گزارش کورییره دلا سرا، این درحالی است که تازه ترین خبرها حاکی از آن است که در شرایطی که مارچلو لیپی ترکیب نهایی تیم لاجوردی ها را اعلام کرد، این تیم در خطر از دست دادن پیرلو است. به طوری که مدافع میانی ایتالیایی ها از ناحیه ساق چپ دچار آسیب دیدگی شده است. پزشکان تیم ملی ایتالیا اعلام کردند که شرایط این بازیکن وخیم است و نمی تواند در دیدار با پاراگوئه که 14 ژوئن برگزار می شود حاضر شود.
تیم ملی فوتبال ایتالیا در گروه ششم جام جهانی با تیم های پاراگوئه ، نیوزلند و اسلواکی همگروه است.
 

xfx2010

کاربر فعال
کلا گروه ایتالیا خیلی راحتتر از بقیه گروهاست....بدون پیرلو هم راحت میاد بالا.....
 

xfx2010

کاربر فعال
برزیل به نیمه نهایی برسه خیلی کار کرده.....فینال واسش زیاده.
اسپانیا هم قهرمانه حالا هر کی میخواد تو فینال باشه......
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کدام بازیکنان جام‌ جهانی را از دست می‌دهند؟

کدام بازیکنان جام‌ جهانی را از دست می‌دهند؟

کدام بازیکنان جام‌ جهانی را از دست می‌دهند؟ (+عکس ها).... :cap::gol:


تا به امروز، ستاره‌های بزرگی بخاطر مصدومیت، جام‌جهانی را از دست داده‌اند؛ برخی از آن‌ها کل جام را نمی‌توانند بازی کنند، برخی دیگر بعضی بازی‌ها را و عده‌ای هم هنوز معلوم نیست.

32 تیم شرکت‌کننده در جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی با نزدیک شدن به آغاز این رقابت‌ها، بیش‌تر برای این واقعه بزرگ ورزشی آماده می‌شوند. با شدت گرفتن استرس و نزدیک شدن به آغاز رقابت‌ها، بازیکنان بیش‌تر تحت فشار قرار می‌گیرند و هر لحظه امکان بروز مصدومیت برای آنان وجود دارد.

تا به امروز، ستاره‌های بزرگی بخاطر مصدومیت، جام‌جهانی را از دست داده‌اند؛ برخی از آن‌ها کل جام را نمی‌توانند بازی کنند، برخی دیگر بعضی بازی‌ها را و عده‌ای هم هنوز معلوم نیست.

لیست ستاره‌های مصدوم به نقل از سایت گل به شرح زیر است:


میشائیل بالاک
آلمان
سن: 33
پست: هافبک وسط
باشگاه: چلسی


نوع مصدومیت: رباط مچ پای راست در جریان فینال جام حذفی انگلستان بین چلسی و پورتموث در اواخر اردیبهشت ماه آسیب دید.

احتمال بهبودی: بالاک به طور قطع در جام‌جهانی بازی نخواهد کرد.

جان اوبی-میکل
نیجریه
سن: 23
پست: هافبک
باشگاه: چلسی


نوع مصدومیت: هنوز از عمل جراحی کوچک زانو که ماه گذشته انجام داد، بهبود پیدا نکرده است.

احتمال بهبودی: مسئولان تیم نیجریه، وی را از تیم خط زدند تا از بروز مشکل درازمدت برای زانوی وی جلوگیری کنند. وی در جام‌جهانی حاضر نخواهد بود.

دیدیه دروگبا
ساحل عاج
سن:32
پست: مهاجم
باشگاه: چلسی


نوع مصدومیت: شکستگی دست راست در بازی دوستانه ساحل عاج با ژاپن

احتمال بهبودی: شایع شده بود که خود وی گفته است که جام‌جهانی را از دست می‌دهد. با این وجود در صورت بهبودی سریع ، امکان دارد که بازی کند. فعلا وضعیت وی نامعلوم است.

ریو فردیناند
انگلستان
سن: 32
پست: مدافع وسط
باشگاه: منچستر یونایتد


نوع مصدومیت: در پی تکل امیل هسکی در تمرین، زانویش آسیب دید.

احتمال بهبودی: فردیناند قطعا در جام‌جهانی حاضر نخواهد بود.

آندره پیرلو
ایتالیا
سن: 31
پست: هافبک
باشگاه: آث میلان


نوع مصدومیت: مصدومیت مچ پا در جریان دیدار دوستانه ایتالیا با مکزیک که ایتالیا با نتیجه 2 بر یک بازی را باخت.

احتمال بهبودی: هنوز وضعیت وی نامعلوم است. این هافبک موثر ایتالیا تحت درمان قرار دارد.

مایکل اسین
غنا
سن: 27
پست: هافبک وسط
باشگاه: چلسی


نوع مصدومیت: زمستان گذشته مجددا دچار مشکلی در زانوی چپ و رباط پا شد.

احتمال بهبودی: اسین قطعا در جام‌جهانی نخواهد بود.

اسکار کاردوزو
پاراگوئه
سن: 27
پست: مهاجم
باشگاه: بنفیکا


مصدومیت: در چهار بازی اخیر لیگ پرتغال، با مچ پای آسیب دیده بازی کرد و در حال کسب آمادگی بدنی است.

احتمال بهبودی: هنوز معلوم نیست که بتواند در جام‌جهانی بازی کند یا خیر، اما مدیر برنامه‌های وی گفته است که بعید است بتواند در جام‌جهانی حاضر شود.

دیگو میلیتو
آرژانتین
سن: 30
پست: مهاجم
باشگاه: اینترمیلان


نوع مصدومیت: پیچ خوردن جزئی مچ پا در تمرینات

احتمال بهبودی: هیچ زمانی برای بهبودی وی مشخص نشده اما از آن‌جا که مصدومیت جزئی بوده، احتمالا قادر به بازی خواهد بود.

جولیو سزار
برزیل
سن: 30
پست: دروازه‌بان
باشگاه: اینترمیلان


نوع مصدومیت: در جریان بازی دوستانه با زیمباوه، بدلیل مشکلی در کمر از زمین خارج شد.

احتمال بهبودی: در حال انجام فیزیوتراپی است و تا سه یا چهار روز آینده بهبود می‌یابد اما باید دید وضعیت آمادگی جسمانی وی در چه حدی است.

مائورو کامورانزی
ایتالیا
سن: 33
پست: هافبک
باشگاه: یونتوس


نوع مصدومیت: پای راستش در تمرینات آسیب دید.

احتمال بهبودی: در میان ترکیب نهایی ایتالیا دیده می‌شود اما وضعیت آمادگی جسمانی وی نامشخص است.

هومبرتو سوازو
شیلی
سن: 29
پست: مهاجم
باشگاه: مونتری


نوع مصدومیت: زردپی وی در دیدار دوستانه دچار مشکل شد.

احتمال بهبودی: انتظار می‌رود که جام‌جهانی را از دست بدهد. در حال مصرف داروهایی است که شاید غیرقانونی بوده و با توبیخ مواجه شود.

هیکو وسترمان
آلمان
سن:26
پست: هافبک دفاعی
باشگاه: شالکه


نوع مصدومیت: زمستان تحت یک عمل جراحی قرار گرفت اما دوباره دچار مشکل شده است.

احتمال بهبودی: قطعا در جام‌جهانی حاضر نخواهد بود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوپينگي‌هاي جام جهاني تحويل مقامات امنيتي مي‌شوند

دوپينگي‌هاي جام جهاني تحويل مقامات امنيتي مي‌شوند

دوپينگي‌هاي جام جهاني تحويل مقامات امنيتي مي‌شوند ... :cap::gol:

خبرگزاري فارس: مقامات كميته بين المللي مبارزه با دوپينگ نسبت به برخورد كاملا قاطعانه با نمونه‌هاي مثبت در جام جهاني به فيفا هشدار دادند.




به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از ساكرنت، وادا (كميته بين المللي مبارزه با دوپينگ) طبق توافق قبلي با فيفا كنترل كامل همه تيم‌ها را در آفريقاي جنوبي در اختيار دارد.

نمايندگان وادا مي‌توانند به صورت سرزده و بدون هماهنگي با افسر خبري يا سرپرست تيم‌ها وارد اردو، هتل و محل تمرين شوند و از بازيكناني كه خودشان صلاح مي‌دانند تست دوپينگ بگيرند.

در اين ميان نمايندگان وادا نيز متعهد شده‌اند كه مزاحم تمرينات فشرده تيم ها يا جلسات توجيهي مربيان نشوند و در هتل محل اقامت بازيكنان نيز معمولا در اوقات مناسبي وارد شوند.

وادا به فيفا هشدار داده كه در صورت يافتن نمونه مثبت با خاطي برخوردي جدي مي‌شود و براي اولين بار در تاريخ وادا، فردي كه مرتكب دوپينگ شده توسط پليس بازداشت مي‌شود و در قالب مجرم به مسئولان امنيتي تحويل داده خواهد شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا