جالبترین مرزهای بین کشورهای مختلف....

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
داشته باش مرز بلژیک و هلندو:surprised:












 

mohsen victor

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم خطرنکترین مرزا

۱- مرز افغانستان و پاکستان. مرز مشترک ۲۴۰۰ کیلومتر

در مرز مشترک بین این دو کشور بی قانونی موج می زند. حضور گروه های تروریستی خطرناکی مانند القاعده، طالبان و برخی دیگر از گروههای شبه نظامی و رفت و آمد دائمی آنان در بین دو مرز کشور، یکی از خطرناکترین مناطق و مرزهای دنیا را بوجود آورده است. مرزبانان افغانستان و پاکستان بویژه در ولایت وزیرستان به یکدیگر تیراندازی کرده و بسیاری از مردم محلی در این منطقه کشته شده اند. این منطقه یکی از بهترین مناطق دنیا برای مخفی شدن و فرار کردن تروریست های مشهوری مانند بن لادن بوده است.


2- مرز کره شمالی و کره جنوبی. مرز مشترک ۲۴۰ کیلومتر
تجمع نیروهای نظامی دو کشور در مناطق مرزی بسیار بالا است و یکی از نیروگاه های هسته ای کره شمالی نیز در نزدیکی مرز دو کشور قرار دارد. یک میلیون مین در مرز مشترک دو کره وجود دارد. از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۸ میلادی که دو کشور به دو منطقه تحت نفوذ روسیه و غرب تقسیم شد، این تقسیم کشور منجر به درگیری طولانی مدت شده است.

3- مرز کره شمالی و چین. مرز مشترک ۱۴۰۰ کیلومتر
دسته های عظیم مهاجران فراری از سمت کره شمالی به مرزهای چین آنقدر تکرار شده است که کره شمالی تصمیم گرفته در مرز خود با چین‌ در امتداد رودخانه‌ یالو حصار بکشد. ده‌ها هزار نفر از اتباع‌ کره‌ شمالی‌ در سال‌های‌ اخیر به‌ سبب‌ گرسنگی‌ و فشار اقتصادی‌ با عبور از مرز وارد چین‌ شده‌اند که‌ این‌ مسئله‌ بر روابط دوجانبه‌ پکن‌ و پیونگ‌ یانگ‌ تأثیر گذاشته‌است‌‌. صدها هزار نفر از اتباع‌ کره‌شمالی‌ در شمال‌شرقی‌ چین‌ مخفیانه‌ زندگی‌ می‌کنند‌. این‌ افراد اغلب‌ به‌ امید کسب‌ اجازه‌ اقامت‌ دائمی‌ در کره‌جنوبی‌،‌ به‌ مغولستان‌ یا سایر کشورهای‌ جنوب‌ شرقی‌آْسیا سفر می‌کنند‌.
 

Similar threads

بالا