ثبت عکس و اسکن اشیاء بصورت سه بعدی با گوشی های هوشمند

hiden93

عضو جدید


به تازگی دانشمندان سوئیس اپلیکیشنی تولید کرده اند که موجب می شود یک تلفن هوشمند عادی قادر شود تا مدلهای سه بعدی از اشیاء واقعی بسازد و در واقع به عنوان یک اسکنر سه بعدی عمل کند. با فناوری جدید دانشمندان، کاربر به جای این که یک تصویر عادی با دوربین خود ثبت کند، به سادگی تلفن خود را اطراف شی مورد نظر حرکت داده و پس از چند حرکت یک مدل سه بعدی از آن روی تصویر ظاهر می شود.


این فناوری جدید موجب می شود که کاربر بتواند از صورت و چهره خود تصویر سه بعدی بگیرد و به تصاویر پرتره‌ ، بُعد سوم اضافه کند تا به راحتی بتواند عکس افرادی که می خواهد به صورت سه بعدی در قسمت مخاطبین تلفن هوشمند خود ذخیره کند را با دوربین گوشی خود بگیرد.


مارک پولفیز، استاد محاسبات تصویری به همراه گروهش در موسسه فدرال فناوری زوریخ در سوئیس یک نرم افزار تلفن همراه تولید کرده اند که با فناوری تلفنهای هوشمند کنونی کار می کند و به کاربر این امکان را می دهد به سادگی با دوربین تلفن خود، مدلهای سه بعدی تهیه کند.


همانطور که کاربر دوربین تلفن خود را به دور شی مورد نظر حرکت می دهد، تصاویر اضافی به صورت اتوماتیک ذخیره شده و در هسته محاسباتی برنامه برای ساخت مدل سه بعدی از آن استفاده می شود.


همه محاسبات برای تولید مدل سه بعدی به صورت مستقیم روی تلفن انجام می گیرد و کاربر بلافاصله نتیجه آن را دریافت می کند و می تواند زاویه دیدهای مختلفی را برای پوشش قسمتهای از دست رفته مدل سه بعدی خود انتخاب کند.


پولفیز همچنین در این باره اظهار داشت: این فناوری، فرآیند پیوسته ثبت تمام عکسها و ارائه مدل های سه بعدی در یک زمان را برخلاف آنچه تاکنون بکار گرفته شده است را ارائه می دهد.
 
بالا