تنها کشوری که زنان چند شوهر قانونی دارند!

software_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز

تبت تنها كشوری است كه در آنجا بعضی از زنان چند شوهر قانونی دارند و این كار را به اصطلاح علمی Polyandry می نامند. تحقیقات نشان می دهد تنها دلیل این كار مشكلات اقتصادی است که می توان برای آن دو علت نام برد:
دلیل اول : پدری كه چهار فرزند دارد ، یكباره یك دختر را به عقد چهار پسرش در می آورد و البته طبق قراردادی كه دارند زن مذبور هر شب یا هر هفته را با یكی از برادران بسر می برد ، با این كار اولا پدر اجازه نمی دهد كه اساس خانواده اش گسیخته شود بلكه بالعكس وجود زن واحد سبب اتحاد آنان می گردد و همه پروانه سان دور یك چراغ پرواز می كنند ، ثانیا ثروت پدر كه از همه مهمتر است پراكنده نمی شود و به هدر نمی رود .

دلیل دوم : اگر همان پدر در مدت یكسال چهار دختر را برای چهار فرزندش عقد كند و زنان مذبور جداگانه باردار شوند ، در مدت یكسال یك خانواده چهار نفری ، دوازده نفر خواهد شد . اما چون زمین تبت زیاد حاصلخیز نیست و مواد غذایی محدود است ، می كوشند كه از تولید نسل تا جائیكه مقدور می باشد جلوگیری كنند و با این كار جمعیت تبت را همیشه به همان اندازه ای كه هست حفظ كنند . در آخر این سئوال پیش می آید كه این جا چه بلایی به سر فرزندان می آورند و فرزندی كه از یك زن واحد بوجود می آید مال كدام برادر است؟ پاسخ این سوال این است که اولاد اول به برادر بزرگتر تعلق خواهد داشت و به همین قیاس فرزندان بعدی به برادران كوچكتر خواهد رسید.
بچه ها به ترتیب تعلق به برادر بزرگتر پدر و به بقیه عمو می گویند .
زن تبتی یكی از شوهران خود را برای كار در مزرعه راهی می كند .


:w15::w15::w15:
 

Similar threads

بالا