تفاوت لوله هاي 5لايه

fallahi.javad

عضو جدید
سلام
ميخواستم در مورد اجراي سيستم گرمايش از كف سوال كنم كه آيا بين لوله هاي مختلف 5لايه كه در بازار هست آيا مهمه كه اجرا با چه لوله اي باشه يا نه چون الان هم لوله ايزو پايپ هست و هم نيوپايپ و هم سوپرپايپ و همه هم 10 سال بيمه ايران دارند و به نظر ميرسه نبايد از نظر كيفيت تفاوت زيادي داشته باشند ولي قيمتهاي اجرا در حد متري 3 هزار تومان متفاوته و اين يك كم عجيبه.
ممنون ميشم راهنمايي كنيد.
جواد فلاحي
 

SAFA ABBASI

عضو جدید
در تاپیکهای پارسال در این مورد توضیح دادم. بهر حال نحوه تولید و مواد اولیه تاثیر مستقیم در قیمتها دارد. تمام مواد اولیه کارخانه سوپر پایپ از کشور آلمان وارد میشود ولی بقیه تولید کنندگان از کشور چین و یا عربی وارد میکنند. باز هم اگر سئوالی هست درخدمتم.
 

fallahi.javad

عضو جدید
ممنون آقاي عباسي
در مورد گرمايش از كف من اين روزها خيلي تحقيق ميكنم چون براي خودم و در يك مكان سرد ميخواهم استفاده كنم ، لوله هاي 5 لايه را نيوپايپ توصيه ميكند ولي پايپكس (كه خودش هم توليد كننده است) توصيه نميكند و ميگويد چون يكي از لايه ها آلومينيوم است كه ضريب افزايش طولش بيشتر از يخ است اگر زير كار باشد و يخ بزند (كه نگراني من هم هست و ميخواهم داخل لوله ها بجاي آب، ضد يخ بريزم) ميتركد ، از طرفي لوله ويرسبو سوئد هم در بازار هست كه ادعا ميكند حرفه اي ترين لوله دنيا براي اينكار است و البته يك لايه است و سايزش هم 20 است (باقي سايز 16 هستند) و من مانده ام كه چه تصميمي بگيرم، از يك طرف نميخواهم پول اضافه و بي جهت براي لوله سوئدي بدهم و از طرف ديگر در بازار خودمان به حرف كسي نميشود اطمينان كرد.
مثلا بيمه كه ميگويند ، يكي از آشناها كه لوله هايش تركيده بود وقتي مراجعه كرده بود به او گفته بودند كف را بكن تا ما بيايم و مجاني درستش كنيم!! كه دادگاه رفت و آخرش هم نميدانم به كجا رسيد.
ممنونم
فلاحي
 

Similar threads

بالا