تبدیل پسماند به انرژی

Honey.ChEng

عضو جدید
کاربر ممتاز

تبدیل پسماند به انرژی

امروزه حفظ منابع طبیعی به یکی از مهمترین دغدغه های بشر تبدیل گردیده است . در این راستا مصرف رو به رشد انرژی یکی از چالش های مهم روبروی بشر است؛ چراکه از یک سو مصرف بی رویه انواع منابع انرژی رایج حاصل از سوختهای فسیلی این ذخیره خدا دادی را در معرض نابودی قرار داده و از سوی دیگر آلودگی ناشی از مصرف این منابع تهدیدی برای محیط زیست می باشد.

لذا بشر با نگاهی جدید به محیط اطراف خود در پی منابع جدید انرژی است، تا با بر طرف نمودن نیاز خود در حفظ محیط زیست نیز کوشا باشد. یکی از منابع جدید انرژی، تولید انرژی از پسماند می باشد، این روش تولید انرژی از دو جنبه حائز اهمیت است؛ اول، با استحصال انرژی از پسماند بخشی از انرژی مورد نیاز بشر تامین می شود و دوم مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از مدیریت نادرست پسماند کاهش می یابد. همچنین به حفظ منابع طبیعی کمک می شود.
در حال حاضر فن آوری ها و روشهای مختلفی برای پردازش، تصفیه و دفع پسماندهای شهری مطرح میباشد . در برخ ی از ای ن فنآوری ها تولید انرژی اولویت اول را دارد و برخی دیگر امحاء پسماند در اولویت می باشد. بطور کلی در حال حاضر عمدتا از تکنولوژی ه ای زیر در سطح جهان بهره گیری می شود.

روش های ترموشیمیایی (با رویکرد تولید انرژی)
– زباله سوز (Incinerator )
– تولید گاز و پیرولیز (Gasification & Pyrolysis)
– پلاسما (Plasma)
– تولید سوخت از زباله (RDF)

روش های بیولوژیکی (با رویکرد امحاء پسماند)
– مرکز دفن (Landfill)
– کمپوست (Compost)
– بیوگاز (Biogas)


Waste_To_Energy_Feature.jpg
 
بالا