تبدیل تربت امام حسین (ع) به خون + عکس

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار



به گزارش خبرگزاری اهل بیت علیهم ‏السلام ـ ابنا ـ با گذشت نزدیک به 1400 سال از فاجعه خون بار عاشورا همچنان اين داغ بر آسمان و زمين تازه است و کائنات عزادار فرزندان پیامبرند.

در تازه ترين رویداد عاشورائی؛ امروز همزمان با روز عاشورا مقداری‌ از تربت اصلی قبر امام حسین (ع) که در موزه آن حضرت در کربلا قرار دارد به رنگ خون تبدیل شد.
و این حادثه در مقابل چشمان حیرت زده شاهدان عینی‌ رخ داد و مقامات رسمی آستانه مقدسه امام حسین (ع)‌ و نیز سایت رسمی‌ آستانه حضرت ابو الفضل (ع) - سایت کفیل - آن را تأیید کردند.
آنچه در پی می‌ آید تصاویر این تربت شریف است.



















در احادیث معتبر نقل شده کتابهای شیعه و سنی آمده است که پیامبر اکرم (ص) مشتی‌ خاک کربلا به همسر خود ام سلمه داد و فرمود هرگاه این خاک به رنگ خون درآمد فرزندم حسین (ع)‌ در سرزمینی‌ به نام کربلاء كشته می شود.

قال رسول الله (ص): يا أم سلمة إذا تحولت هذه التربة دما فاعلمي أن ابني قد قتل.

منبع:تبدیل تربت امام حسین (ع) به خون + عکس - گفتگوی دینی
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
این یکی از هزاران هزار فضلیتی است که امام حسین(ع) دارد


همین موضوع در سایت حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) آمده است.

عنایت کنید:

سایت الکفیل:



تربت حسینی موجود در محل موزه آستان مقدس امام حسین علیه السلام از مرقد مطهر ایشان اخذ شده بود که از ساعت 10 و پانزده دقیقه روز عاشوراء به رنگ قرمز درآمد.


شبکه کربلا تبدیل تربت امام حسین علیه السلام به خون را بصورت مستقیم پخش کردند


کلیپ تبدیل تربت سیدالشهدا(ع) به خون در شبکه جهانی ولایت نیز پخش شد

برنامه کلمه طیبه (65)
6/9/1391
دقیقه:
50:51


لینک دانلود برنامه :

http://www.velayattv.com/fa/page.php?bank=archive&id=1064
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
ترجمه خبر شبکه الکفیل :

قیل و قال و انعکاسات موجود در رابطه با خبر تبدیل تربت مطهر امام حسین ( ع) به رنگ سرخ در صبح روز عاشورا ، با توضیحات تفصیلی از چگونگی وقوع این واقعه که مسئول موزه حرم امام حسین (ع) – استاد علاء ضیاء الدین – به شبکه الکفیل عرضه داشت ، فرو نشست !
استاد علاء ضیاء الدین در این باره می گوید:
« این تربت شریف در سال گذشته داخل شیشه ای قرار گرفت و جایگاه ویژه ای در داخل موزه برای ان در نظر گرفته شد .این تربت شریف از جمع آوری و مخلوط کردن چند مورد خاک که منسوب به قبر شریف امام حسین (ع) بودند و نزد افرادی موثق از شهر کربلا به صورت موروثی محافظت می شدند ( که این افراد به شش تن می رسند ) به دست آمده بود و پس از انکه مخلوط شد در این ظرف شیشه ای قرار گرفت .
اما خبر جدید این است که یک مورد خاک - که گفته شده است از قبر شریف امام حسین(ع) است – را جدیدا فردی تحویل داده بود که ما این مورد را نیز با تربت قبلی مخلوط کردیم و که مجموع ان به اندازه یک دانه زیتون شد و مجددا ان را داخل شیشه قرار دادیم.
امسال اولین محرمی بود که این مخلوط جدید را در اختیار داشتیم و با تبدیل این خاک به رنگ قرمز در ساعت 9 صبح روز دهم محرم همگی شگفت زده شدیم.»
وی توضیح داد : « یکی از نگهبانان موزه پس از آنکه متوجه این تغییر شد با من تماس گرفت و من فورا خود را به موزه رسانده و با این منظره عجیب مواجه شدم! و ما تا الان نمی دانیم که کدام یک از این چند مورد خاک تغییر رنگ پیدا کرده و رنگش به سایر خاکها سرایت کرده و یا اینکه کل خاک به یک باره قرمز شده است ؟!! »
وی افزود : « شبکه تلویزیونی کربلاء فورا به تصویر برداری این واقعه پرداخت و چندین دوربین فیلم برداری به مدت 48 نصب کردیم تا کیفیت ازدیاد این تغییر رنگ - که لحظه به لحظه بر سرخی آن افزوده می شد - را مشاهده کنیم . و هم اکنون این تصاویر در نزد ما موجود است .»
استاد علاء در پاسخ این سوال که آیا این سرخی هنوز هم موجود است و آخرین بار چه موقع آن را مشاهده کرده است ، گفت: « اخرین دیدار من روز 13 محرم 1434 بود که این سرخی موجود بود و همچنان به سرخی آن افزوده می شد .»
واضح است که به خاطر تنگی جا در موزه و به خاطر محافظت هرچه بیشتر از این تربت شریف ، آن را به مکان دیگری که محل نگهداری اشیاء نفیس مانند قران مکتوب با خط امام علی (ع) و موی حضرت رسول (ص) و سایر اجناس نفیس ، انتقال داده اند ، زیرا این تربت شریف دیگر از ملک شخصی خارج و به موزه تعلق گرفته است .

منبع:تبدیل تربت امام حسین (ع) به خون + عکس - صفحه 3 - گفتگوی دینی
 

Shopenhaver

عضو جدید
لطف میکنید قبلش توضیح بدین موادی که برای تشکیل خون لازم هست چه چیزایی هست؟؟!!
که آیا خاک اصلا ظرفیت این رو داره که خون از آن تراوش کنه.


در ضمن تمامی منابعی هم که ارائه دادین، از خود شیعیان هست.
عجیب بودنش اینجاست چرا خبرنگاران خارجی رو دعوت نمیکنن تا پشت این تربت و... رو بازرسی کنند و این رو به عنوان یکی از عجایب خلقت در کتاب گینس ثبتش کنند.
یا شاید هم کفار به سیستمش دست بزنن از کار میوفته و اونا نجس هستند و...


معلوم نیست چه کسی اونجا شلنگ پمپاژ رنگ فرمز گذاشته و از احساسات مردم سوء استفاده میکنه و البته شاید بهتر که از احساسات اینچنینی سوء استفاده هم بشود.


اینقدر نظرات رو پاک کنین، بذارین همه حرف بزنن، این چه وضعیتی هست به وجود اوردین تا با یکطرفه کردن هرچی خواستین رو به خورد آدم ها بدین.
من 100 درصد معتقدم این یک کذب محض هست و خودم حاصرم ست آپ اونجا رو بیرون بکشم.


البته اگر تک تیراندازها و مدافعین حق بگذارند کسی که باور نداره بهش دست بزنه.
 
بالا