مهندس جان شما كه كلا دنيا رو به اخر رسونديبا سلام
اگه منظورتون اینه که موتور بنزینی رو با یک موتور دیزل عوض کنید ... در بعضی از خودروها این امکان وجود دارد به شرط آنکه بتوانید یک موتور دیزل تقریبا هماندازه با موتور بنزینی اولیه خودرو پیدا کنید البته فقط هم اندازه بودن هم کافی نیست نزدیک بودن توان و گشتاور موتور جدید و قبلی و همینطور امکان جانمایی و پکیجینگ موتور جدید روی خودروی قبلی برای این کار الزامی است که با کنار هم قرار دادن هم این پارامترها میبینیم انجام این کار بسیار پر دردسر و پرهزینه است اما به هر حال شدنی است.
اما اگر منظورتان این است که بدون تعویض موتور با تغییراتی در موتور قبلی خودرو همان موتور را تبدیل به موتور دیزل کنیم، خیر این کار غیرممکن است زیرا از لحاظ مکانیزم عملکرد و سیکلهای ترمودینامیکی موتورهای دیزل و بنزینی به کلی با هم متفاوت هستند و به هیچ عنوان قابل تبدیل به یکدیگر نیستند.
منم تو این زمینه خیلی نمی دونم ولی فکر نکنم چون میکانیز کاری کلا فرق می کند و فقط با حذف شمع نمی شود .مهندس جان شما كه كلا دنيا رو به اخر رسوندي
ببنيد
من تخصصي تو اين زمينه ندارم اما
اگر شمع رو تو بنزيني حذف كنيم و انژكتور رو با گازوئيل پمپ تعويض كنيم ايا باز گازوئيل تو سيلندر محترق ميشه؟؟
دوست عزیز فقط عوض کردن شمع و انژکتور کافی نیست، به طور کلی عملکرد موتورهای دیزل متفاوت است چیزهایی مثل کورس حرکت پیستون، قطر سیلندر، دور نامی موتور و کلا سیکلهای ترمودینامیکی موتور دیزل و بنزینی با هم متفاوت است (رجوع شود به ترمودینامیک مبحث سیکل دیزل و سیکل اتو) با تعویض چند قطعه نمیتوان چنین تغییری ایجاد کرد ...مهندس جان شما كه كلا دنيا رو به اخر رسوندي
ببنيد
من تخصصي تو اين زمينه ندارم اما
اگر شمع رو تو بنزيني حذف كنيم و انژكتور رو با گازوئيل پمپ تعويض كنيم ايا باز گازوئيل تو سيلندر محترق ميشه؟؟
ببيندوست عزیز فقط عوض کردن شمع و انژکتور کافی نیست، به طور کلی عملکرد موتورهای دیزل متفاوت است چیزهایی مثل کورس حرکت پیستون، قطر سیلندر، دور نامی موتور و کلا سیکلهای ترمودینامیکی موتور دیزل و بنزینی با هم متفاوت است (رجوع شود به ترمودینامیک مبحث سیکل دیزل و سیکل اتو) با تعویض چند قطعه نمیتوان چنین تغییری ایجاد کرد ...
میخای رو پاترول نصب کنی که چی بشه ؟ببين
يك مدل بي ام هست كه دوگانه سوز هم ديزله هم بنزين
من ديدمش اما مدلشو نمي دونم
خوب حالا كه نميشه
ميتوني يك موتور بگي كه بشه راحت و كم خرج رو پاترول نصب كرد؟؟؟؟
راستش من سراغ ندارم ولی اگه اصرار داربد اینکار رو انجام بدید باید اول بفهمید توان و گشتاور موتور پاترول چقدره ... بعد با توجه به اینکه موتور پاترول طولی نصب میشه باید یک موتور دیزل با توان و گشتاوری نزدیک به توان و گشتاور موتور پاترول پیدا کنید که به صورت طولی نصب بشه و ابعاد و اندازه هاش هم نزدیک اندازه های موتور پاترول یاشه... من نمیدونم هدف شما از اینکار چیه ولی اگه هدفتون صرفه اقتصادیه با توجه به قیمتهای جدید گازوئیل و دردسرهای زیاد اینکار اصلا توصیه نمیکنم همچین کاری انجام بدیدببين
يك مدل بي ام هست كه دوگانه سوز هم ديزله هم بنزين
من ديدمش اما مدلشو نمي دونم
خوب حالا كه نميشه
ميتوني يك موتور بگي كه بشه راحت و كم خرج رو پاترول نصب كرد؟؟؟؟
البته الان سايبا وانت نيسان ديزلي ميده بيرونراستش من سراغ ندارم ولی اگه اصرار داربد اینکار رو انجام بدید باید اول بفهمید توان و گشتاور موتور پاترول چقدره ... بعد با توجه به اینکه موتور پاترول طولی نصب میشه باید یک موتور دیزل با توان و گشتاوری نزدیک به توان و گشتاور موتور پاترول پیدا کنید که به صورت طولی نصب بشه و ابعاد و اندازه هاش هم نزدیک اندازه های موتور پاترول یاشه... من نمیدونم هدف شما از اینکار چیه ولی اگه هدفتون صرفه اقتصادیه با توجه به قیمتهای جدید گازوئیل و دردسرهای زیاد اینکار اصلا توصیه نمیکنم همچین کاری انجام بدید
جدای اینکه گازوئیلی که در ایران فروخته میشه به حدی ناخالصی (مخصوصا ناخالصی گوگردی) داره که فقط قابل استفاده در ماشینهای سنگینه و موتورهای دیزل سبک باید از گازوئیل استاندارد استفاده کنند که اون هم در ایران موجود نیست.
بله بودمنم شنیدم که موتور دیزل برای خودرو های سواری در ایران غیر قانونیه. البته خودتون یه بررسی کنید
چقدر خوب! آخه دیزل از همه لحاظ از بنزینی بهتره. البته اگه سوختش، سوخت باشه. آلودگیش که کمتره فقط یه مقدار شتابش کمتره.بله بود
مجلس چند ماه بيش ازاد كرد
شتابو بي خيال شو باباچقدر خوب! آخه دیزل از همه لحاظ از بنزینی بهتره. البته اگه سوختش، سوخت باشه. آلودگیش که کمتره فقط یه مقدار شتابش کمتره.