تئاتر منحرف جنسی در تهران+تصاویر

software_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
فارس: ترويج و عادي‌سازي اباحه‌گري و ابتذال‌بخشي از محورهاي نمايش «هدا گابلر» است كه از 15 دي ماه براي عموم مردم در تئاتر شهر تهران در حال نمايش است.

نمايش «هدا گابلر» كه به نويسندگي و كارگرداني «وحيد رهباني» به محلي براي ترويج اباحه‌گري، ابتذال و عادي‌سازي چند شوهري، اختلاط زن و مرد و استفاده از نمادهاي يك فرقه انحرافي موسوم به «بردگي جنسي و فراماسونري» و ديگر اقدامات ضدارزشي تبديل شده است.


بر اساس اين گزارش، نمايش مذكور كه مبتني بر فلسه نيست‌انگاري غربي است و هيچ نسبتي با آموزه‌هاي ملي و مذهبي ما ندارد، پيش از اين در بيست‌وهفتمين جشواره بين‌المللي تئاتر فجر و نيز براي اهالي رسانه به صورت اختصاصي به نمايش گذاشته شده بود.​

در يكي از بخش‌هاي اين تئاتر شخصيت زن نمايش توسط زنجيري از سوي معشوقه خود كشيده مي‌شود كه اين تصوير نماد فرقه انحرافي بردگي جنسي است.​


عمده موضوع اين نمايش حول شخصيت يك زن خودخواه و هوسران و مطلقه استوار شده كه هم اكنون با اينكه شوهر دارد با يك قاضي بي‌قيد نيز دوست بوده و با وي رابطه دارد.​

در ادامه اين نمايش كه مبتني بر نگره توهم‌افكن و سياه‌آلود نويسنده نروژي آن يعني «هنريك ايبسن» Henrik-Ibsen است، زن هوسران همواره به دنبال اجيركردن عشق مردان براي خود بوده و به راحتي با دوستش - شخصيت قاضي- رابطه نامشروع دارد، اگرچه اين رفتار در منظومه تفكرات غرب طبيعي به نظر مي‌رسد.​

عادي‌سازي شرب خمر و حالات مستي پس از آن به صورت تلويحي با پوشش خوردن آب پرتقال و نيز برقراري رابطه نامشروع به صورت علني و آشكار از ديگر نكاتي است كه در اين نمايش مبتذل ديده مي‌شود و گفته قاضي اين نمايش مبني بر اينكه «من دوست دارم هميشه نفر سوم باشم» مويد اباحه گري جنسي در اين به اصطلاح نمايشنامه است.​


بر پايه اين گزارش نمايشنامه «هدا گابلر» يك درام تراژيك -تخيلي با مختصات تفكر غربي است. در اين داستان «هنريك ايبسن» - نويسنده اين مجموعه - براي اينكه تأملات دروني‌اش را پنهان كند در قالب يك شخصيت ديگر آن را به مخاطب نشان مي‌دهد. واضح است كه نويسنده تحت تأثير متون فلسفي نيست‌‌انگاري قرار داشته؛ فلسفه‌اي كه بنيانگذارش فردريش نيچه بوده است.​

شخصيت داستان، فردي آشفته‌حال و نااميد است كه براي اطمينان يافتن از قدرت خويش، موجب نابودي اطرافيان و نزديكان مي‌شود و سرانجام در مقابل كشمكش‌هاي زندگي تسليم مي‌شود و خود را به مرگ مي‌سپارد.​


نگاه ايبسن به زندگي توهم‌آلود و سياه است و شخصيت نمايشي او آدمي شكست‌خورده و ناموفق را به تصوير مي‌كشد. فردي كه از همه نااميد شده است و اعتماد به نفس پايين او را به كام مرگ مي‌كشاند.​

به هر حال در شرايطي كه در نمايشنامه‌هاي غربي آثار فاخري نيز ديده مي‌شود نمايش مبتذل و متاثر از فلسفه نيست‌انگار «هدا گابلر» با بازي نسيم ادبي، احمد ساعتچيان، مهدي بجستاني، رضا مولايي، شيوا ابراهيمي، روح الله حق‌گو لسان و ندا حاجي بابايي براي عموم در حال اجرا است كه نشان مي‌دهد بخش عمده حوزه هنر، همچنان از وجود هنرمندان متعهد و نيز فقدان نمايشنامه‌هاي پُر محتواي اسلامي - ايراني رنج مي‌برد.​





 

hamidarchitec

عضو جدید
این یکی رو من شدیدا مخالفم چون چیزی رو داره نمایش میده که شدیدا خلاف سلامت عقلی بشر هست و حالا با پوستیش بخواد اجرا بشه یا با موی واقعی خیلی فرقی نداره ولی خود موضوع خانمانسوزه که ریشه اونو با یک سرچ ساده توی نت میشه پیدا کرد .

دوستان همه به خوبی میدانند که اساس این موضوع چی هست و چه بازاری هم در این رابطه در دنیای متمدن امروزی برای خودش داره

در کل از نظر من این موضوع خلاف سلامت انسانی هست و این تاتر هیچ حرکت مثبت و مفیدی نداره
 

870784505

عضو جدید
ولی خودمونیما خیلی باحال بود.شماهم زیاد سخت نگیرید.دیکه باهم...نداشتن که.تو زندگی چیزای مهمتری واسه گیر دادن بهشون هست.دلیلتون واسه مخالفت چیه؟:exclaim:
 

hamidarchitec

عضو جدید
ولی خودمونیما خیلی باحال بود.شماهم زیاد سخت نگیرید.دیکه باهم...نداشتن که.تو زندگی چیزای مهمتری واسه گیر دادن بهشون هست.دلیلتون واسه مخالفت چیه؟:exclaim:

ببینید یک نیاز در انسان هست به نام میل جنسی و مسئله دیگری به نام کمالگرایی که درگیر شدن با این موضوع معمولا در مراحل بعد از ازدواج بوجود میاد اونم به دلیل وجود شریک جنسی یکسان پس از چند سال و این خود به خود نیاز به تنوع در هر دوطرف را به تغییر در ارتباط زناشویی منجر میشود و پس اگر تغییر منجر به slave و master گردد جایگاه و کاراکتر اصلی زن و شوهر لطمه جدی خواهد خورد و این به فرزندان هم اسیب خواهد زد و احساس از هم گسیختگی را در محیط داخلی خانه رقم میزند و دنیایی از مشکلات که به تعداد ادما تنوع داره را بوجود خواهد اورد البته این بحث من تنها نیست بلکه روانشناسان دنیا هم با این موضوع هم عقیده هستند

در جامعه ندید بدید ما همین موضوع ساده میتونه خیلی تاثیرات شگرفی بر مردم عادی داشته باشه که به مانند یک کلید عمل میکنه
 

IMDB

عضو جدید
کاربر ممتاز
به تئاتر یارانه تعلق میگیره؟
این واسه اون موقعا بود الان کی پول داره بره تیاتر... رو چی بحث میکنین؟
ما که 4تومن یارانه نونمونو گرفتیم تا میدون ازادی نرسیده تموم شد
 

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
آفتاب: بعد از انتشار برخی تصاویر از تئاتر هدی گابلر در رسانه‌ها و انتساب برخی مسایل به محتوای این تئاتر در خبرگزاری فارس، شب گذشته همزمان با ساعت پخش تئاتر، مسئولان سالن به كسانی كه برای تماشای آن آمده بودند، اظهار كردند كه به دلیل مشكل فنی، تئاتر اجرا نمی‌شود.

در همین حال یک عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسئولان وزارت ارشاد اعلام كرده‌اند كه این وزارتخانه درباره تئاتر «هدی گابلر» با در نظر گرفتن متون و پشت‌صحنه نمایش به كمیسیون فرهنگی مجلس گزارش خواهند داد.

حجت‌الاسلام حسن ملك‌محمدی نماینده مردم دامغان و عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه شب گذشته خود با سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این جلسه كه حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر و جمعی دیگر از معاونین وی نیز حضور داشتند، در رابطه با تئاتر «هدا گابلر» بحث كردیم و قرار شد كه در این رابطه معاونت هنری وزیر گزارشی تهیه و به كمیسیون فرهنگی مجلس ارائه دهد.

وی با بیان اینكه قرار است در این گزارش ریز اطلاعات و محتوای نمایش نیز ذكر شود، افزود: نظر مسئولان ارشد وزارت ارشاد این بود كه ملاحظات ارزشی در این تئاتر رعایت شده و شاید برداشت‌ها و سلیقه‌های شخصی موجب شده است كه این تئاتر تا حدی زیر سؤال برود.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس تصریح كرد: وزیر ارشاد و معاونین وی موافق اجرای این نمایش بودند و گفتند كه وزارتخانه در حال تهیه یک گزارش از همه جوانب به‌ویژه متون نمایش و پشت صحنه آن و همچنین توضیحات لازم برای ارائه به كمیسیون است تا كمیسیون ببیند كه اصول و ارزش‌ها در این تئاتر رعایت شده است.

ملک‌محمدی ادامه داد: البته در این جلسه بنده به مسئولان وزارت ارشاد تذكر دادم كه رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی باید در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد اما در عین حال گاهی اوقات امكان دارد كه افراد توضیحاتی ارائه دهند اما در نهایت وقتی ببینند كه در معرض سؤال قرار گرفته‌اند، بگویند كه فعلا مسأله متوقف شود تا نواقص رفع و دوباره تئاتر روی صحنه بیاید.
کد مطلب : 118898
 

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
جعفري گفت: در اين زمينه پرونده قضايي تشكيل شده است و كارگردان و ساير عوامل دست‌اندركار اين نمايش براي اخذ توضيح به شعبه رسيدگي كننده احضار شده‌اند كه نتيجه اقدامات قضايي متعاقبا اعلام خواهد شد.
دادستان تهران گفت: كارگردان و ساير عوامل دست‌اندركار اين نمايش براي اخذ توضيح به شعبه رسيدگي كننده احضار شده‌اند.

عباس جعفري دولت آبادي دادستان تهران در گفت‌وگوي اختصاصي با فارس با اعلام اين مطلب افزود: براساس گزارش‌هاي واصله اين نمايش از لحاظ محتوا و نحوه اجراي آن مشكلاتي داشت كه دستور توقف اجراي تئاتر صادر شد.

جعفري گفت: در اين زمينه پرونده قضايي تشكيل شده است و كارگردان و ساير عوامل دست‌اندركار اين نمايش براي اخذ توضيح به شعبه رسيدگي كننده احضار شده‌اند كه نتيجه اقدامات قضايي متعاقبا اعلام خواهد شد.

وي افزود: با توجه به لزوم سالم سازي فضاي فرهنگي جامعه بديهي است با هر گونه فعاليتي كه امنيت فرهنگي اجتماع را به مخاطره بياندازد مقابله خواهد شد و يكي از مهمترين وظايف دادسراي فرهنگ و رسانه كه بزودي فعاليت رسمي خود را آغاز مي‌كند، علاوه بر توجه به حفظ حقوق هنرمندان و اهالي فرهنگ و رسانه، تلاش براي رشد و تعالي فرهنگ جامعه اسلامي ايران است.

دادستان تهران همچنين گفت: پيرو جلسه اخير ستاد پيشگيري از جرايم خاص دادسراي تهران، از امروز (چهارشنبه) طرحي با هدف مقابله با برخي شركت‌هاي هرمي كه علي‌رغم ممنوعيت قانوني همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهند نيز آغاز شده است.

جعفري افزود: خوشبختانه در اين زمينه همكاري‌هاي خوبي بين دستگاه قضايي و نيروي انتظامي و ساير نهادهاي ذيربط انجام شده است و پرونده‌هاي مربوط به اين موضوع نيز در دادسراي ناحيه 31 تهران مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.

وي گفت: دستگاه قضايي ضمن هشدار به گردانندگان شركت‌هاي هرمي اعلام مي‌كند كه مطابق قانون با فعاليت چنين مراكز غيرقانوني كه در نظام اقتصادي كشور ايجاد اخلال مي‌كنند كماكان مقابله خواهد شد.
 

sanam_el

عضو جدید
اینا ملوم نیست چشونه.ی مترجم اجازه نداره کلمهdanceرو از تو کتاب انگلیسی ترجمه کنه.چرا؟چون مال غربیهاست گناه داره،بده،زشته.
اما ملوم نیست وزارت ارشاد کجاست که این نمایش به راحتی برا عموم نمایش داده میشه.لابد اشکال هم نداره دیگه آخه مال خودمونه ما هم که هر کاری میکنیم فقط به نیت اصلاح و آبادانی.اصلا قطد دیگه ای نداریم!.آخه تناقض چه قدر؟
بد جالبه خودشون اجازه پخش میدن بعد خودشون هحضار میکنن...
قضیه همون خودشون خودشون و میگیرن بعد خودشون ریش گرو میذارن....است
 

fifa

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مايه تاسفه.
حالا چرا صورتهاشونو سانسور كردي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خيلي از فيلمهاي سينمايي مون هم هستن كه نبايد مجوز بگيرن ولي ميگيرن.در عجبم هنرپيشه هاش چطوري حاضر شدن بازي كنن.
 

ram_call17

عضو جدید
مايه تاسفه.
حالا چرا صورتهاشونو سانسور كردي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خيلي از فيلمهاي سينمايي مون هم هستن كه نبايد مجوز بگيرن ولي ميگيرن.در عجبم هنرپيشه هاش چطوري حاضر شدن بازي كنن.

ببین القاعده عضو میگیره ها، بخوای پتانسیلشو داری!
باز یکی بیاد به این ارشاد گیر بده دیگه خیلی حرفه!
 
بالا