بلیط سینما هم دو برابر میشود...

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت سینما

۲۴ هزار تومان؛ این قیمتی است که یک خانواده چهار نفره در سال آینده باید برای گذراندن یک شب در پردیس‌های سینمایی پایتخت، فقط برای خرید بلیت هزینه کند.

خبر افزایش قیمت بلیت سینماها در سال آینده اولین بار از زبان مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد یعنی علیرضا سجادپور شنیده شد و در نهایت شورای صنفی اکران نیز در آخرین نشست خود قیمت‌های مصوب برای بلیت سینماها در سال آینده را مشخص و اعلام کرد که نرخ جدید بلیت‌ها در پردیس‌های آزادی، ملت، زندگی، جوان و فرهنگ ۶ هزار تومان و در سینماهای ممتاز و درجه یک هم به ترتیب بلیت‌ها با قیمت ۴ و ۳ هزار تومان به فروش خواهد رسید. در این میان برخی از سینماداران و تهیه‌کنندگان از افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت سینما و تعیین سقف ۶ هزار تومان برای سال آینده استقبال کردند، برخی این افزایش یکباره قیمت را باعث کاهش مخاطبان سینما دانستند و برخی دیگر هم خواستار برنامه‌ریزی مسوولان سینما برای افزایش کیفیت خدمات سینماها به مردم در قبال این افزایش قیمت‌ها شدند.


بلیت ۶ هزار تومانی منطقی نیست


احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها مشغول تهیه‌کنندگی و فیلمسازی نیز هست، یکی از مخالفان افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت سینماهاست و تاکید می‌کند که افزایش نامعقول قیمت بلیت باعث پس زدن مخاطبان سینما در سال آینده می‌شود. نجفی با بیان این‌که هزینه‌های فیلمسازی و سینماداری در سال گذشته بشدت افزایش یافته است، تاکید کرد: سازمان سینمایی باید طوری برنامه‌ریزی کند تا بار افزایش هزینه فیلمسازی به دوش مخاطبان منتقل نشود؛ زیرا مردم در شرایط کنونی مشکلات اقتصادی زیادی دارند و رسیدن قیمت بلیت سینما به ۶ هزار تومان بی‌شک باعث پس‌زدن سینما از سوی مردم می‌شود. احمد نجفی که تهیه‌کننده فیلم فیتیله و ماه پیشونی است و فیلمش در لیست فیلم‌های اکرانی نوروز ۹۱ قرار دارد، درباره قیمت پیشنهادی خود برای بلیت سینما در سال آینده می‌گوید: من افزایش قیمت ۵۰۰ تا هزار تومانی را پیشنهاد می‌کنم و اصلا صلاح نمی‌دانم قیمت بلیت از ۵ هزار تومان بیشتر شود.


افزایش قیمت برای سرپاماندن سینما



حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه‌کننده سینما که نام او با تهیه‌کنندگی فیلم اخراجی‌ها بیشتر بر سر زبان افتاد، افزایش ۲ هزار تومانی قیمت بلیت سینما برای سال آینده را منطقی می‌داند و می‌گوید: ۲ سال است که قیمت بلیت سینما افزایش نیافته است و در شرایط اقتصادی فعلی قیمت ۶ هزار تومان برای بلیت سینما قیمت بالایی نیست.
کاسه‌ساز با بیان این‌که تمام هزینه‌های فیلمسازی و سینماداری در ۲ سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد رشد کرده‌اند، افزایش قیمت بلیت را برای احیای سینمادارها و فیلمسازها لازم می‌داند و می‌گوید: باید توجه کرد که قیمت ۶ هزار تومانی بلیت سینما فقط برای پردیس‌های سینمایی است که تعداد معدودی از آنها در کشور وجود دارد و قیمت بلیت باقی سینماها ۶ هزار تومان نخواهد شد؛ ضمن این‌که باید تاکید کرد این افزایش قیمت برای سرپاماندن سینما لازم است. او همچنین افزود: باید شرایط مخاطبان را نیز در نظر داشت تا آنها در کنار افزایش قیمت شاهد افزایش خدمات‌رسانی و کیفیت فیلم‌ها و سینماها نیز باشند.


افزایش قیمت طبیعی و قطعی است:(

مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر ، افزایش قیمت‌ها برای سال آینده را کاملا طبیعی دانست. علیرضا سجادپور با بیان این‌که قیمت ۶ هزار تومان، سقف قیمت بلیت‌ سینما در سال آینده است؛ تاکید کرد: سقف قیمت بلیت‌ها ۶ هزار تومان است؛ ضمن این‌که باید توجه داشت سقف این ارقام اعلام شده فقط مختص سینماهای مدرن است و در سالن‌های دیگر قیمت بلیت‌‌ها پایین‌تر خواهد بود.
سجادپور با اشاره به تحت فشار بودن سینماداران و تهیه‌کنندگان به خاطر پایین بودن قیمت بلیت سینماها، افزود: فکر نمی‌کنم قیمت چیزی در کشور در دو سال گذشته ثابت مانده و بالا نرفته باشد؛ پس افزایش قیمت بلیت سینما کاملا طبیعی است. او در این گفت‌وگو همچنین تاکید کرده است که افزایش قیمت بلیت سینما قطعی است و رقم‌های اعلام شده از اکران نوروز ۹۱ به بعد اعمال خواهد شد.

منبع:

http://roozeno.com/fa/news/cinema-tv/افزايش-50-درصدي-قيمت-بليت-سينما

 

A.Radmanesh

عضو جدید
این طور که گفته شده قرار بر اینه که سینما های درجه یک افزایش قیمت رو داشته باشن
اما این فقط یک مقدمه است
مطمئنا تمام سیناها حتی اونایی که کیفیت بسیار پایینی دارن هم مشمول این افزایش بها خواهند شد
واین اصلا منصفانه نیست
 

maryam_22

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اين اوضاع داغون اقتصاد ديگه كي ميره سينما ....
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این طور که گفته شده قرار بر اینه که سینما های درجه یک افزایش قیمت رو داشته باشن
اما این فقط یک مقدمه است
مطمئنا تمام سیناها حتی اونایی که کیفیت بسیار پایینی دارن هم مشمول این افزایش بها خواهند شد
واین اصلا منصفانه نیست

دقیقا...
همین جوریشم با وجود ال سیدی و ال ایدی ها و سینماهای خانگی مردم رغبتی به رفتن به سینما ندارن...
وای به اینکه بلیط ها گرون هم بشن اونم سینماهایی که از کیفیت پایینی برخوردارن...
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با اين اوضاع داغون اقتصاد ديگه كي ميره سينما ....
حالا اقتصاد داغون که شده مصیبت همه جانبه...
ولی سیاستی که پیش گرفتن خنده داره...
خب شما اول سینماهاتو مجهز کن که مردم با رغبت پول بدن نه با نارضایتی...!!!!
 
بالا