بزرگ ترین هكرهای دنیا را بشناسید

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جاناتان جیمز، هكری است كه به كامپیوترهای ناسا نفوذ كرد و نرم‌افزار این سازمان را كه 7/1 میلیون دلار ارزش دارد، دزدید. طبق گزارش دادگاه این پرونده، نرم‌افزار ربوده شده می‌تواند تمامی شرایط محیطی و فیزیكی ایستگاه‌های بین‌المللی فضایی، نظیر دما و رطوبت را كنترل ‌كند. ناسا مجبور شد سیستم‌های كامپیوتری‌اش را از كار بیندازد و این كار به این سازمان 41 هزار دلار خسارت وارد كرد. جیمز برای تبرئه‌اش از این جرم گفت: «این كد اصلا كد خوبی نیست و مشكلات زیادی دارد. جیمز در دادگاه گفت: «این‌طور كه ناسا ادعا می‌كند، نیست. این نرم‌افزار 7/1 میلیون دلار نمی‌ارزد.»

كار و بار هكر ها این روزها بیش از همیشه سكه است و هر چه شركت های امنیت شبكه، خود را تجهیز می كنند هكر ها هم یك گام جلوتر می روند. گزارش دانستنی ها درباره هكرهای كلاه سیاه در ادامه می آید. همه كاربران اینترنت، به موضوع امنیت شبكه نیازمند هستند و این گزارش، اطلاعات جالب توجهی را در اختیار آنها قرار می دهد. متن كامل گزارش را در شماره آبان «دیجیتال» بخوانید.

می‌گویند اگر هكر خوبی باشید، همه، شما را می‌شناسند اما اگر هكر بزرگی باشید، هیچ‌كس شما را نمی‌شناسد. در همه جای دنیا، هكرها را مثل فوق جاسوسانی می‌شناسند كه عشق فناوری‌های پیشرفته دارند و اغلب یاد فیلم «ماموریت غیر‌ممكن» می‌افتند كه در آن اتان‌هانت به كامپیوتر سازمان سیا نفوذ كرد و فهرست NOC را دزدید. همان‌طور كه بارها شنیده‌اید، هكرها را به دو دسته كلاه سیاه‌‌ها و كلاه سفیدها تقسیم می‌كنند. در اینجا می‌توانید فهرستی از هكرهای مطرح هر دو دسته و اطلاعاتی درمورد آنها پیدا كنید.



هكرهای كلاه سیاه
هكر كلاه سیاه‌ یا رخنه‌گر یا هكر تبهكار؛ «جنگ ستارگان» را یادتان هست؟ به شخصی اطلاق می‌شود كه از مهارت‌های خود برای مقاصد تبهكارانه‌اش بهره می‌برد. مثلا به حساب‌های بانكی افراد دیگر نفوذ می‌كند تا حساب‌های آنها را به حساب بانكی خودش منتقل كند یا اطلاعاتی را می‌دزدد تا آنها را در بازار سیاه بفروشد یا به شبكه‌های كامپیوتری یك سازمان حمله می‌كند تا پولی به جیب بزند.

Johnnj clipbored
نام: جاناتان جیمز
جرم اصلی:نفوذ به كامپیوترهای ناسا
جاناتان جیمز، هكری است كه به كامپیوترهای ناسا نفوذ كرد و نرم‌افزار این سازمان را كه 7/1 میلیون دلار ارزش دارد، دزدید. طبق گزارش دادگاه این پرونده، نرم‌افزار ربوده شده می‌تواند تمامی شرایط محیطی و فیزیكی ایستگاه‌های بین‌المللی فضایی، نظیر دما و رطوبت را كنترل ‌كند. ناسا مجبور شد سیستم‌های كامپیوتری‌اش را از كار بیندازد و این كار به این سازمان 41 هزار دلار خسارت وارد كرد. جیمز برای تبرئه‌اش از این جرم گفت: «این كد اصلا كد خوبی نیست و مشكلات زیادی دارد. جیمز در دادگاه گفت: «این‌طور كه ناسا ادعا می‌كند، نیست. این نرم‌افزار 7/1 میلیون دلار نمی‌ارزد.»

Adrian Lamo
Doctor
نام: آدریان لمو
جرم اصلی : ورود به شبكه‌ امنیتی ارتش آمریكا
آدریان لمو یكی از جوان‌ترین هكرهای دنیاست. او عاشق كارهایی است كه به هك كردن منجر شود. خودش می‌گوید: «فقط در صورتی از هك كردن لذت می‌برم كه اطلاعاتی را در حد و اندازه شركت‌های چند میلیارد دلاری كسب كنم.» لمو سال گذشته درحالی‌كه دوران دوساله تعلیق مجازاتش را می‌گذراند، از دادن نمونه‌ خونش به پایگاه داده DNA مربوط به سازمان FBI خودداری كرد و به این ترتیب باعث عدم رضایت مامور ناظرش (مامورى كه متهم در طى دوران تعلیق اجراى مجازات باید تحت نظر او باشد) شد. سیستم شاخص DNA تركیبی یا CODIS فهرستی است كه برای ثبت اطلاعات مربوط به مجرمان قهار در نظر گرفته‌اند. دادگاه‌ آمریكا در سال 2004 اعلام كرد كه نمونه DNA مجرمان مواد مخدر و هكرها را هم در این سیستم ثبت و نگهداری خواهد كرد.


Kevin Poulsen
dark Dante
نام: كوین پولسن
جرم اصلی: به كار انداختن سیستم تلفن‌ها
كوین پولسن، یكی از قهارترین هكرهای جهان است. او برای سازمان بین‌المللی SRI كار می‌كرد و خودش روش‌های هك كردن و حتی شكستن قفل امنیتی را آموخت. زمانی كه FBI پولسن را تحت تعقیب قرار داد، خودش را مخفی كرد و فراری شد. پولسن یك بار به برنامه تلویزیونی «معماهای حل نشدنی» دعوت شد و خطوط تلفنی برنامه را به شكل مرموزی مختل كرد. پولسن عاقبت در فوریه 1995 دستگیر شد.

مهم‌ترین عملیات هك پولسن، تحت كنترل درآوردن تمامی خطوط تلفن ایستگاه رادیویی KIIS-FM در لس‌آنجلس بود. در این عملیات او وعده داده بود كه صد و بیستمین تماس‌گیرنده در این برنامه خواهد بود و بالاخره هم موفق شد و جایزه Porsche 944 S2 را از آن خود كرد. او در ماه ژوئن 1994 به سرقت هفت اكانت ای‌میل، كلاهبرداری كامپیوتری و پولشویی متهم و همچنین به 51 ماه زندان و پرداخت جریمه 56 هزار دلاری محكوم شد. این حكم، یكی از سنگین‌ترین حكم‌هایی است كه تا به امروز برای هكرها صادر شده است. با وجود این، پولسن بیكار ننشست و بعد از آن هم چندین كامپیوتر FBI را هك و اطلاعات محرمانه‌ تجاری آنها را سرقت كرد.


Kevin Mitnick
The Lost Boy Of Cyberspace
نام: كوین میتنیك
جرم اصلی : نفوذ به كامپیوتر و جاسوسی در ارتباطات
كوین میتنیك، متولد 6 اوت 1963، مشاور مسائل امنیتی كامپیوتر و نویسنده است. در اواخر قرن بیستم به جرم نفوذ به كامپیوترها و جاسوسی در ارتباطات متهم شد. زمانی كه دستگیر شد، او را به عنوان یكی از بزرگ‌ترین مجرمان كامپیوتری ایالات متحده كه سال‌ها در پی‌اش بودند، می‌شناختند. او در سال 1979 - زمانی كه تنها 16 سال داشت - اولین عملیات هك خود را انجام داد. او به خاطر این عملیات به 12 ماه زندان و 3 سال آزادی مشروط متهم شد.

اما هنوز زمان زیادی از آزادی‌اش نگذشته بود كه كامپیوترهای ای‌میل صوتی Pacific Bell را هك كرد. این بار هم دادگاه او را متهم كرد ولی كوین فرار را بر قرار ترجیح داد و به مدت دو سال‌ونیم فراری شد. بالاخره در فوریه 1995 در كالیفرنیای شمالی دستگیر شد؛ درحالی‌كه بیش از 100 كد تلفن همراه كپی شده تعویض كرده بود و با هویت‌های بسیاری خود را معرفی كرده بود.

Robert Tappan Morris
Homless Hacker
نام: رابرت تاپان موریس
جرم اصلی: نوشتن كد كرم كامپیوتری
رابرت پسر رابرت موریس، دانشمند سابق آژانس امنیت ملی است. رابرت خالق كرم موریس، - اولین كرم كامپیوتری - جهان است كه در اینترنت منتشر شد. به همین دلیل اولین شخصی است كه در سال 1986 به اتهام كلاهبرداری كامپیوتری تحت تعقیب درآمد. موریس كد این كرم كامپیوتری را زمانی كه در دانشگاه كورنل تحصیل می‌كرد نوشت. او ادعا كرد كه با این كار می‌خواسته ببیند اینترنت چقدر وسعت دارد. به‌هرحال این كرم تا جایی كه جا داشت خود را در اینترنت تكثیر كرد و بسیاری از كامپیوترهای جهان را از كار انداخت. دقیقا نمی‌توان تخمین زد كه چند سیستم كامپیوتری به این كرم آلوده شدند اما كارشناسان تعداد آنها را حدود 6 هزار برآورد كردند.

در این گزارش، معروف ترین هكرهای كلاه سفید هم معرفی شده اند.كلاه سفیدها یا هكرهای با اخلاق یا شوالیه‌های سفید متخصصان امنیتی كامپیوتر هستند كه كار اصلی‌شان آزمایش میزان نفوذ‌پذیری و روش‌شناسی است. كلاه‌ سفیدها در واقع سیستم‌های اطلاعاتی شركت‌ها را از نظر امنیتی بررسی می‌كنند.

بعضی از شركت‌ها نام اسنیكر (كسانی كه دزدكی راه می‌روند) را روی این متخصصان امنیتی گذاشته‌اند. گروه‌های كلاه سفیدها را گروه پلنگ یا گروه قرمز هم می‌نامند. این متخصصان امنیتی از روش‌های مختلف برای آزمایش میزان نفوذ‌پذیری سیستم‌ها از جمله تاكتیك‌های مهندسی اجتماعی، ابزارهای هك استفاده می‌كنند و میزان ایمنی سیستم‌ها را می‌سنجند.


آینده
 

Similar threads

بالا