برلوسکنی: تحریم ایران نتیجه‌ای ندارد

آقا سید

مدیر بازنشسته
نخست وزیر ایتالیا با اشاره به مشارکت کشورش در تحریمهای ضدایرانی، اعتراف کرد که اینگونه تحریمهای تاثیری در متوقف کردن این کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سیلویو برلوسکنی" تلاش غرب برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران از طریق اعمال تحریمهای اقتصادی را بی نتیجه دانست.
وی در گفتگو با روزنامه "زود دویچه سایتونگ" چاپ آلمان خاطرنشان کرد: ما در موارد بسیاری از جمله تحریم کوبا شاهد بوده ایم که اینگونه اقدامات موجب مصمم تر شدن کشورها و تقویت فعالیت آنان می شود، از این رو واکنشهای ملایمتر نتیجه بخش تر است.

برلوسکنی در ادامه مدعی شد که کشورهایی مانند چین و روسیه می توانند بانی اینگونه اقدامات باشند. وی افزود: در دیداری که هفته گذشته با "ون جیا بائو" نخست وزیر چین داشتم از این کشور خواستم نقش موثرتری در این زمینه ایفا کند.

نخست وزیر ایتالیا از طرح پیشنهادی خود بعنوان تنها راه جلوگیری از به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای ایران یاد کرد. وی همچنین مسئله حل اختلافات غرب با ایران در موضوع هسته ای را اصلی ترین موضوع سیاست خارجی اروپا دانسته و از نقش ایتالیا بعنوان نقشی واسطه ای در این میان یاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگرانیهای رژیم صهیونیستی از فعالیت هسته ای ایران اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد که این مسئله منجر به وقوع درگیری نظامی در منطقه نشود.

گفتنی است ایتالیا از جمله کشورهای است که در اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران با آمریکا همکاری می کند، با این حال این کشور بدنبال نزدیک شدن به ایران از طریق مشارکت در زمینه های مورد توجه این کشور از جمله بازسازی افغانستان است.
تابناک
 
بالا