بررسی موسیقی متال

Atila.angel

عضو جدید
Heavy Metal : یکی از اصلی ترین و مهم ترین سبکها در موسیقی متال که در واقع اکثر سبکهای دیگه از اون مشتق شدن سبک هوی متال ه. این سبک در اواسط دهه 70 و پس از نفوذ هارد راک موجود در بریتانیا به امریکا شکل گرفت و در واقع همون هارد راک ولی با سلیقه امریکایی بود که در اونجا به اون کورد های سنگین تر و شعرهای اعتراض آمیز تر اضافه کردند و در واقع سبک جدیدی به نام هوی متال به وجود آوردند. این سبک ریشه گرفته از Blues/Rock ه که در اون Blues کمرنگ شده و دیگه فراز و نشیب ریتمها تو اون از بین رفته ولی همان اثر روانی و حتی قویتر رو در شنونده به وجود میاره. در این سبک هم مانند بقیه سبکها گیتار نقش محوری داره.

Thrash Metal: این سبک رو اصلی ترین سبک مشتق از هوی متال میدونن. گیتاری پرخاشگر ، سرعتی ، تکنیکی ، جوی سنگین که عموما گیتار اون چیزی نا موزون و فراتر از ملودی آهنگ مینوازه. چیزی که شاید در اوایل کار با Speed Metal یکسان به حساب میومد. اما گروههای مثل Metallica و Megadeth که جزو بهترین های این سبک هستند چیزی فراتر از این رو به نمایش گذاشتند. و اون ریفهای قوی گیتار بود.
از گروههای موفق تو این سبک میشه به این موارد اشاره کرد :

Ozzy Osbourne - Manowar - Black Sabbath - Motorhead - Iron Maiden - Iced Earth





Alternative Metal: به عقیده بسیاری از کارشناسهاAlternativeرو شاید بشه مستقل تر از باقی سبکهای متال در نظر گرفت. سبکی که از دل هوی متال که در حقیقت هسته مرکزی موسیقی متالهست بیرون آمده. سبکی که همون گیتار هوی رو داره اما کمی با خواست عمومی منطبق تره. با توجه به نوع موسیقیکه ارایه میده از سبکهای دیگر متالبیشتر دردید عموم مطبوع واقع میشه. سبکی که در بدو ورودش در بر دارندهGarage Punk، Funk،Rap، Industrialو چندی دیگر بود. این سبک رو به درست یا غلط گاهاNU METALو یاAGGRO METAL هم نام میبرند.
از گروههای برجسته این سبک میشه به موارد زیر اشاره کرد :
Korn - System Of A Down - Slipknot - Godsmack - Static-X
 

Similar threads

بالا