برای ازدواج با اینها دست نگه دارید

belfi_mnm

عضو جدید

در بین انسانها، فرد کامل و بدون عیب و نقص وجود ندارد و هر یک از ما دارای نقاط ضعف هایی در زندگی و در روابط اجتماعی هستیم؛ اما برخی از این عیوب، خطر چندانی برای زندگی زناشویی ما ندارند و زندگی زناشویی ما را خیلی تهدید نمی کنند.

لذا از ذکر آنها خودداری می کنیم بلکه در اینجا فقط به ذکر عیوبی می پردازیم که وجود آنها قطعا زندگی مشترک آینده را تهدید می کنند، وتحمل آنها غیرممکن می باشد.

در این مقاله، افرادی که از نظر روحی غیر قابل دسترس هستند و افرادی که هنوز به نامزد یا همسر قبلی خود فکر می کنند را مورد بررسی قرار می دهیم.
افرادی که از نظر روحی غیر قابل دسترس هستند.

« از کسانی که احساسات و عواطف شان کرخت است، دوری کنید.»
جمله بالا به خوبی می تواند توصیف کننده افرادی باشد که از نظر روحی قابل دسترس نیستند. همه ما در زندگی خود با افرادی از این تیپ شخصیت برخورد داشته ایم. این افراد هیچ گونه عواطف و احساساتی از خود در رابطه با دیگران نشان نمی دهند. تصور کنید که داشتن زندگی مشترک با این افراد چقدر مشکل است.
این افراد دارای نشانه های زیر هستند:
الف- نمی توانند احساسات و عواطف خود را نشان دهند
انسان از زندگی و هم نشینی با کسی که نمی تواند احساسات خود را نشان دهد هیچ گونه لذتی نمی برد، همه ما انسان ها در غمگینیِ دوست خود، غمگین و از شادیِ او شادمان می شویم.

وقتی که دوست ما غمگین باشد. غمگینی ما، غم او را کاهش نمی دهد اما به او احساس آرامش خواهد داد و همچنین با شادمان بودن ما، دوستانمان نیز احساس شادی بیشتری خواهند نمود. اما
کسی که نمی تواند این احساس شادی و غم خود را نشان دهد، بود و نبودش هیچگونه لذتی به ما نخواهد داد. لذا از زندگی با چنین افرادی برحذر باشید و هرگز خود را درگیر چنین روابطی نکنید.
ب- نمی تواند یا نمی خواهند درباره احساسات خود صحبت کنند
در زندگی مشترک آنچه باعث تحکیم روابط می شود در میان گذاشتن احساسات، نظرات و نگرش های مختلف با نامزدتان می باشد. افرادی که نمی توانند درباره احساسات خود با دیگران صحبت کنند، نمی توانند با دیگران رابطه برقرار کنند. این افراد اگر ازدواج هم کنند، فقط در زیر یک سقف و در یک خانه مشترک زندگی می کنند اما هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند.
بین یک زن و شوهر هیچ چیز مخفی و محرمانه ای نباید وجود داشته باشد و زن و شوهر باید تمام اسرار و احساسات خود را با هم در میان بگذاریم و همین عامل باعث تحکیم روابط زناشویی آنها می شود.
افرادی که از نظر عاطفی خشک و بی احساس هستند، نمی توانند به دیگران اعتماد کنند و به علت این بی اعتمادی نمی توانند رازهای خود را برای دیگران بیان نمایند؛ به همین علت از بودن در کنار دیگران لذت نمی برند

ج- نمی توانند به راحتی به دیگران اعتماد نمایند
افراد غیرعاطفی و خشک معمولا احساس شکاکیت و بدبینی نیزدارند و به جامعه و افراد دیگر خوشبین نیستند بلکه معمولا تصور می کنند که دیگران برای آنها نقشه می کشند

لذا به دلیل همین بی اعتمادی با دیگران احساس راحتی نمی کنند این دسته از افراد ممکن است تمایل به کنار گذاشتن این حالت خود داشته باشند؛ اما نمی دانند چگونه باید این حالت را کنار بگذارند.
اصولا انسان وقتی از همنشینی با دیگران لذت می برد که با آنها رازها و احساسات مشترکی داشته باشد،
اما لازمه به وجود آمدن این حالت این است که هر دو طرف احساسات درونی خود را برای همدیگر بیان کنند اما افرادی که از نظر عاطفی خشک و بی احساس هستند، نمی توانند به دیگران اعتماد کنند و به علت این بی اعتمادی نمی توانند رازهای خود را برای دیگران بیان نمایند؛

به همین علت از بودن در کنار دیگران لذت نمی برند و همواره فردی تنها و منزوی هستند و از دیدگاه روان شناسی، هیچ گاه نمی توانند به تخلیه روانی برسند و همیشه انبوهی از مشکلات را در درون خود سرکوب می کنند که اینها معمولا به یک عقده تبدیل می شوند. حال تصور کنید که داشتن زندگی مشترک با این افراد چقدر مشکل است.

برای ازدواج دست نگه داريد !

جفری اچ لارسن (Jeffry H Larson) كارشناس مسایل خانواده می‌نویسد:

طی پنج سال گذشته به بررسی و مرور نتایج ۶۰ سال تحقیق درباره عواملی پرداخته ام كه به تشكیل یك زندگی مشترك رضایت بخش و استوار می‌انجامد. این بازخوانی نشان می‌دهد كه ویژگی های شخصیتی خاصی وجود دارند كه می‌توان آن ها را قبل از ازدواج شناسایی كرد و از طریق آن ناموفق بودن یك ازدواج را پیش بینی نمود.
حالا باید ببینیم این خصوصیات چه هستند و چه افرادی در فهرست «كسانی كه نباید با آن ها ازدواج كرد» قرار می‌گیرند.
تحقیقات نشان داده است كه اگر شخصی بیش از حد افسرده، كمرو، مضطرب، متخاصم و یا در برابر فشارهای روحی آسیب پذیر باشد، برای ازدواج شخص مناسبی به نظر نمی رسد، ضمن این كه در چنین مواردی این فرد باید روان درمانی شود.
در فهرست زیر به چند موقعیت و چند نوع از افرادی كه دارای ویژگی های نه چندان مثبت هستند، اشاره شده است و البته بهترین توصیه در چنین شرایطی، ازدواج نكردن است!

▪ اگر یكی از شما به طور خستگی ناپذیری چنین سوالاتی را مطرح می‌كند: «مطمئنی كه دوستم داری؟» یا «واقعاً برایت اهمیت دارم؟» (تیپ تأیید خواه).
▪ اگر با وجود این كه زمان بسیاری را با هم می‌گذرانید، واقعاً یكدیگر را به عنوان یك فرد نمی شناسید یا با افكار یكدیگر ارتباط برقرار نمی كنید.
▪ اگر با پدر و مادر خود رابطه خوبی ندارید و همسر آینده شما «درست شبیه» این والد نامطلوب شما است.
▪ اگر دلیل ازدواج شما، یافتن كسی است كه برایتان «مادری» یا «پدری» كند.
▪ اگر احساس می‌كنید كه تصمیم به ازدواج از طرف پدر یا مادر همسر آینده تان به شما تحمیل شده است.
▪ اگر مدام جملاتی مانند این در سرتان می‌چرخد: «شاید همه چیز بعد از ازدواج درست شود.»
▪ اگر فرد مورد نظرتان می‌خواهد كه همه دوستان قدیمی خود را ترك كنید و یك زندگی اجتماعی تازه برپا كنید. (تیپ مالكیت طلب).
▪ اگر او همه تصمیم های مهم در رابطه با شما را به تنهایی اتخاذ می‌كند و شما از این كار او بسیار ناخشنودید. (تیپ فرمانده)
▪ اگر او بارها «از كوره در می‌رود» و در كنترل خلق و خوی خود ناموفق است.
▪ اگر احساس می‌كنید برای ازدواج، توسط فرد مورد نظرتان تحت فشار قرار گرفته اید.
▪ اگر این فرد شما را از نظر روحی و عاطفی آزار می‌دهد.

از این پسـرها دوری کنید!

این پسرها بیشتر از آنکه عاشق شما باشند، عاشق تجربه عشق و عاشقی هستند، بنابراین احتمال خیانت آنها چه پیش از ازدواج و چه پس از ازدواج زیاد است.

هوس‌بازها
این پسرها بیشتر از آنکه عاشق شما باشند، عاشق تجربه عشق و عاشقی هستند، بنابراین احتمال خیانت آنها چه پیش از ازدواج و چه پس از ازدواج زیاد است.
هفت‌خط‌ها
چنین پسرهایی با چرب‌زبانی و هفت‌خط‌بازی به‌گونه‌ای که خودتان هم متوجه نمی‌شوید خرج و مخارج هر سفر یا حتی کافی‌شاپ رفتنی را به گردن شما می‌اندازند و به نوعی فقط برای سوءاستفاده مالی به شما ابراز علاقه می‌کنند.

افراد معتاد و دائم‌الخمر
اعتیاد شوخی‌بردار نیست و نمی‌توان به امید قولی مبنی‌بر ترک به فردی معتاد دل بست؛ چرا که اغلب این افراد ثبات شخصیتی ندارند و زندگی را برای شما به یک جهنم واقعی تبدیل می‌کنند.

بیکارها و لافزن‌ها
اگر پسری مدام از این شاخه به آن شاخه پرید و کسب و کار مشخص و درست و حسابی نداشت، اما دائما از توانایی‌ها یا آرزوهایش گفت، حتما از او دوری کنید.

دمدمی‌مزاج و بی‌اراده
چنین مردانی مسئولیت‌پذیر نیستند و نمی‌توان در زندگی به آنها تکیه کرد؛ این افراد توانایی اداره زندگی خود را هم ندارند چه برسد به زندگی مشترک.

مردان وابسته
مشورت با بزرگترها خوب است، اما اگر طرف مقابل تنها به دنبال پیروی بی‌چون و چرا از دیگران و به‌ویژه پدر و مادرش است، مطمئن باشید نمی‌تواند نقش یک مرد ایده‌آل را در زندگی شما ایفا کند.

خسیس‌ها
اینکه حواس مرد زندگی به دخل و خرج و حساب و کتاب باشد، خوب است، اما اینکه تنها به روز مبادا و آینده بیندیشد و نگذارد از زندگی لذت ببرید، نه! این افراد زندگی را به کام شما تلخ می‌کنند و گاهی ابتدایی‌ترین انتظارات شما را هم برآورده نخواهند کرد، چراکه پای پول در میان است.

مردان کسل‌کننده
پسرهایی که حاضر نیستند با شما به سفر، گردش و تفریح یا مهمانی بیایند، به‌طور حتم حوصله شما را سر خواهند برد. حالا انتخاب با خودتان است، آیا تحمل این‌ همه یکنواختی و سکون را دارید؟

رنجورنماها
در یک رابطه باید هر دو طرف هم غمخوار یکدیگر باشند هم در شادی‌های یکدیگر شرکت کنند، اما بودن با پسری که دائما از بیماری یا رنج‌هایش می‌گوید و همیشه در حال شکایت کردن از یک رنجش‌خاطر است، نمی‌تواند قابل تحمل باشد!

بدبین‌ها
با چنین پسرهایی مدام زیر ذره‌بین هستید و هر حرکت یا رفتار شما برای آنها شک‌برانگیز است. گاهی این شک و تردیدها به توهین و بی‌احترامی هم ختم می‌شود.

سلطه‌جوها
به‌طور حتم هیچ زنی تحمل زورگویی و پرخاشگری طرف مقابلش را ندارد و نمی‌تواند مردی را که مدام برای او تصمیم می‌گیرد و تعیین تکلیف می‌کند، در کنار خود تحمل کند.

گرفتارها
آقایان معمولا در شوخی‌هایشان با یکدیگر و در دوران مجردی از اینکه با شغل خود ازدواج کرده‌اند، می‌گویند، اما گاهی این مسئله به واقعیت می‌پیوندد، بنابراین اگر همیشه طرف مقابل شما برای کار و مسائل شغلی‌اش وقت داشت و شما برای او در درجه دوم اهمیت قرار داشتید، بدانید که نمی‌تواند مرد ایده‌آلی باشد و یک روزی بالاخره کاسه صبر شما هم لبریز می‌شود و لب به شکایت می‌گشایید

منبع:میگنا​
 

Similar threads

بالا