با نبود اشتغال رییس جمهوری چگونه از افزایش جمعیت سخن می‌گویند؟

rahele83

عضو جدید
با نبود اشتغال رییس جمهوری چگونه از افزایش جمعیت سخن می‌گویند؟​
عباس رجایی در خصوص اظهارات رئیس جمهوری مبنی بر كافی نبودن دو فرزند در خانواده اظهارداشت: یكی از مشكلاتی كه ما امروز در كشور با آن مواجه هستیم در حوزه اشتغال مسكن دانشگاه و مسائلی از این دست است كه علت آن نبود امكانات برای همه افراد و توزیع نابرابر آن است.
به گزارش پیمانه عباس رجایی در گفت و گو با آفتاب در خصوص اظهارات رئیس جمهوری مبنی بر كافی نبودن دو فرزند در خانواده اظهارداشت: یكی از مشكلاتی كه ما امروز در كشور با آن مواجه هستیم در حوزه اشتغال، مسكن، دانشگاه و مسائلی از این دست است كه علت آن نبود امكانات برای همه افراد و توزیع نابرابر آن است.

وی ادامه داد: وقتی چنین شرایطی داریم و امكانات موجود مدیریت درستی نمی شود چطورمی توانیم از افزوده شدن جمعیت سخن بگوییم.

رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس تصریح كرد: ما در دهه 60 آهنگ رشد جمعیت كشور را یك آهنگ نامناسب تعریف كردیم كه در روند توسعه كشور ایجاد اخلال كرد و به اصطلاح كسانی كه درعلم توسعه كار می كنند در تله جمعیتی مالتوس افتادیم و معنای آن این است كه حركت فزاینده رشد جمعیت باعث شد كه اختیار برنامه ریزی از دست ما خارج شود.

رجایی گفت: از نظر رده بندی سنی نیز هرازگاهی این جمعیت جایش در هرم تغییر می‏كند و نیازهایی رابرای ما به وجود می آورد. تلاش‏های زیادی شد تا رشد شتابان جمعیت كنترل شود و متناسب با ظرفیت‏های كشور تنظیم شود. اگر قرار باشد مجدد و قبل از فائق آمدن به مشكلات كشور فشار جمعیتی جدیدی به كشور وارد كنیم، قطعا بیرون آمدن از مشكلات ناشی از آن اثرات زیان باری برای كشور خواهد داشت.

نماینده اراك خاطرنشان كرد: این كه از نظر داشتن نسل پاك طرفدار عدالت در نظام جهانی امروز حجم جمعیت قابل توجهی طراحی كنیم و برایش برنامه داشته باشیم حرف بدی نیست اما به صورت مجرد نباید به آن نگاه كرد.

رجایی گفت: در واقع باید به این موضوع خوب توجه شود و سایر مولفه‏ها هماهنگ با آن پیش رود و نهایتا برنامه مدونی تدوین شود درحالی كه درشرایط فعلی هر گونه ایجاد شرایط و بستر جهت روند افزایش بی‏رویه جمعیت و عدم كنترل آن خلاف سیاست‏های كلی نظام و سیاست‏های برنامه توسعه است و این ایده ها نیازمند بررسی بیشتر است .

وی درخصوص حمایت از نوزادان متولد 89 به بعد نیز گفت: منابع این حمایت مالی باید روشن باشد؛ این سیاست‏ها باید پس از آن كه به صورت استراتژی مطرح شد برای آن ردیف اعتباری ویژه در نظر گرفت.
 

Iran_Novin

عضو جدید
این مسئولین مملکت طوری حرف می زنند گویی یک خرابه را 30 سال پیش تحویل گرفتند.
حرف از ساخت و ساز و اینها میزنند آدم تعجب میکنه.
انگار خونه ایران خونه کلنگی بوده که تحویل گرفتن
 

Similar threads

بالا