با لیزر چگونه پوست را لایه برداری میکنند؟

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

متخصصین پوست سالهاست که از عمل لایه برداری پوست برای زیبایی استفاده میکنند . هدف از این عمل ، تحریک ترمیم بافت پوست و تولید کلاژن جدید است . لایه برداری را میتوان به روش های مختلف انجام داد مثل استفاده از مواد شیمیایی ، روش های فیزیکی و یا به کمک لیزر .
لایه برداری پوست با استفاده از دستگاه لیزر فرکشنال (Fractional Co2 Laser) روش جدیدی است که در ان به جای لایه برداری از تمام سطح پوست ، ستونهای میکروسکوپیک از بافت پوست تحت تابش اشعه ی لیزر قرار میگیرند. حسن این روش جدید ، ترمیم سریع پوست و عوارض کمتر است . به دنبال ترمیم ، پوست سالم و شاداب و جوان جایگزین پوست کدر و تیره و اسیب دیده میشود .
در این مقاله به سوالات رایج در مورد انجام این عمل لیزر پاسخ میدهیم .
[h=2]این نوع لیزر برای برطرف کردن چه مشکلاتی به کار میرود؟[/h] [h=2]موارد کاربرد این لیزر عبارتند از :[/h] - برطرف کردن اسکار ناشی از آکنه و زخم های سطحی
- از بین بردن منافذ باز پوست و جوشهای زیر پوستی
- شفاف سازی پوست کدر
- برطرف کردن چروک های ریز و سطحی
- از بین بردن آسیب های ناشی از آفتاب
[h=2]آیا انجام این عمل دردناک است ؟[/h] قبل از انجام لیزر، پوست شما با استفاده از کرم های بیحسی موضعی ، بی حس می شود و شما در طول عمل ، احساس درد نخواهید داشت .
[h=2]انجام این عمل چه مدت طول میکشد ؟[/h] بر حسب اینکه چه سطحی از پوست لیزر میشود متفاوت است . برای انجام این کار به طور متوسط ١/۵ -١ ساعت وقت در نظر بگیرید . ( برای بیحس شدن پوست با استفاده از کرم های بیحسی موضعی حدود ۴۵-٣٠ دقیقه و برای لیزر پوست کل صورت حدود ٣٠-٢٠ دقیقه وقت لازم است )
[h=2]بعد از عمل ، پوست به چه شکل در می اید ؟[/h] بعد از عمل ، پوست شما قرمز و کمی متورم خواهد بود . در طی روزهای بعد از عمل ، تا حدود یک هفته ، قرمزی و تورم ، گاها اندکی ترشح ، خشکی و پوسته ریزی خواهید داشت . ولی همه ی این علائم خفیف هستند و شما به راحتی میتوانید به فعالیت های روزمره ی خود بپردازید و نیازی به استراحت در منزل ندارید .
[h=2]بعد از عمل چه مراقبت هایی لازم است ؟[/h] بعد از عمل باید روزانه ٣-٢ بار ناحیه لیزر شده را با اب خنک بشویید و از کرم های ترمیم کننده که توسط پزشک متخصص پوست تجویز شده استفاده کنید . قبل از خارج شدن از خانه حتما ضد افتاب بزنید و هر دو ساعت یک بار ان را تمدید کنید . باید داروهای انتی بیوتیک خوراکی و ضد تبخال ( در صورت صلاحدید پزشک ) به موقع و سر ساعت مصرف شوند .
[h=2]چند جلسه درمان لازم است ؟[/h] بسته به مشکلی که دارید و صلاحدید پزشک متفاوت است . معمولا به طور متوسط سه جلسه درمان با فواصل ۴-٣ هفته یکبار انجام میشود . به دنبال اولین جلسه درمان متوجه تغییرات مثبت واضح ، شادابی و بهبودی مشخص در ظاهر پوست خود خواهید شد .
[h=2]آیا انجام این عمل عارضه دارد؟[/h] در صورتیکه این عمل توسط پزشک متخصص پوست با تجربه انجام شود ، و شما تمام توصیه ها و مراقبت ها را به درستی انجام دهید ، ریسک بسیار کمی دارد . گاها ممکن است قرمزی پوست کمی طول بکشد که با گذشت زمان و مصرف دارو رفع خواهد شد .
در صورتیکه مایل به انجام این عمل برای بهبود ظاهر پوست خود هستید ، حتما با یک پزشک متخصص پوست تماس بگیرید .
 

Similar threads

بالا