بایگانی بخش آموزش بیان معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
niusha
منظورت از چیزی که اینجا نوشتی رو نمیفهمم
اگه مشکلی هست یا واضح بنویس یا پیام شخصی بزار:w21:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ببخشید که کیفیت عکسا پایینه مجبور شدم با موبایل عکس بگیرم



این یکی مدرسه ی خان واقع در جهرم یکی از شهرهای استان فارس
بازم مقدمات 2 و دست آزاد

اینو که می بینین انشاالله
حافظیه-شیراز-مقدمات 2 - ترم 2 - دست آزاد

الوعده وفا
اگه سایت واسه گذاشتن عکس اذیتم نکنه و شما دوستان عزیز کارامو ببینید و نظر بدید ممنون می شم


باغ ارم-شیراز
دست آزاد یا همون اسکچ-مقدمات طراحی 2 ترم2

سلام دوست عزیزم
خوشحالم که می بینم شما هم به جمع ما در این تاپیک پیوستید و ما می تونیم از اطلاعات خوب شما هم استفاده کنیم .
اما برای اطلاع و آگاهی شما چند تا نکته مهم رو یاد آوری می کنم .

اشکال و طرحهای شما شبیه کروکی هستند و نه اسکیس . قصد ما در اینجا آموزش اسکیسه و کلیه تمرینات ما در جهت آموزش طراحی و نمایش اون با فرآیندیه که در نهایت علاوه بر نمایش تمام مدارک و گزینه های یک شیت کامل معماری ، بتونه گویا و هدفمند ، یک پروژه رو به بیینده بشناسونه .
کارهایی که شما انجام دادید جدا از زیبایی خاصی که داره ، دارای اشکلاتی هم هست که نشون دهنده اونه که شما هنوز در مقدمات ایراد دارید و می بایست تمرینات مقدماتی رو به شکل صحیح انجام بدید .
من بار ها در این تاپیک یا تاپیکهای دیگه گفتم که ارزش خط معمار باید با نوع خط کشیدنش از یک نقاش جدا بشه . قدرت یک معمار در کشدن خطهای قوی ، صاف ، ارزشمند و دارای مرتبه به قدری مهمه که هر نا عالمی می تونه تشخیص بده خط معمار کدومه و خط غیر معمار کدوم.
جسارت یک معماره که به خطش هویت می ده و نقاشی رو از اسکیس و کروکی متمایز می کنه .
خطوطی که تماما نشون دهنده یک بنا باشه و اونهم بنایی که مربوط به مکانی خاصه در کروکی هم تعاریف مشخص خودش رو داره و این نمونه هایی که شما برای نمایش گذاشتید تا حدودی با قوانین کروکی هم متناقضه .
مطمئن هستم با کوشش بیشتر و به دست آوردن شناخت بیشتر و بهتر نسبت به مباحث کروکی و اسکیس ، کارتون رو اصلاح خواهید کرد و با خطوطی که گویای قدرت و جسارت معمارانه شماست اونها رو زینت خواهید بخشید .
موفق باشید
 

rana.7

عضو جدید
بچه ها كسي ميتونه بگه چه طوري ميشه پلان را به حالت پرسپكتيو كرد؟مثل همين عكس بالا كه دوست عزيزمون گذاشته؟
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها كسي ميتونه بگه چه طوري ميشه پلان را به حالت پرسپكتيو كرد؟مثل همين عكس بالا كه دوست عزيزمون گذاشته؟
فکر کنم بازم از این عکسها دارم!!!!!!!!!111
اگه پیدا کنم و دوست داشته باشین فردا میزارم!!!!!!!!
کامپیوتری نیستها با دست کشیدن!!!!!!!!!!1
 

TINA ARCHI

عضو جدید
کاربر ممتاز
فکر میکنم تو درس هندسه مناظر تبدیل پلان به نما یا پلان به پرسپکتیو داشتیم ترم 2
 

گل پسر

عضو جدید
سلام doomann جان من برای ادامه تمریناتم از اسکیس های مربوط به تخت جمشید ستونها و دیگر بناها ی مشابه رو انجام دادم اما در ترسیم طرح برجسته ها با مشکل روبه رو شدم یعنی اصلا مشابه طرح اصلی در نمی یاد برای آغاز تمرین در این زمینه باید چه تمریناتی رو برای آمادگی در این مورد انجام بدم
ممنونم :gol:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام doomann جان من برای ادامه تمریناتم از اسکیس های مربوط به تخت جمشید ستونها و دیگر بناها ی مشابه رو انجام دادم اما در ترسیم طرح برجسته ها با مشکل روبه رو شدم یعنی اصلا مشابه طرح اصلی در نمی یاد برای آغاز تمرین در این زمینه باید چه تمریناتی رو برای آمادگی در این مورد انجام بدم
ممنونم :gol:

سلام دوست عزیزم
کاری که شما قراره انجام بدید اسمش کروکیه . یادتون باشه برای اینجور تمرینات شما به کشیدن یک به یک جزییات نیاز ندارید. سعی کنید در ترسیم این اشکال ، تناسبات و پر و خالی ها رو درک کنید . اونها رو به صورت ساختاری انجاام بدید. کروکی رو تحت هیچ شرایطی از روی عکس نزنید. چون عکس خودش هنر یک نفر دیگه است و وقتی دستبه دست بشه و دوباره از روی اون کشیده بشه ، خیلی از موارد پنهان اون بنا برای شما پنهان میمونه و شما نمی تونید ازش استفاده درستی بکنید که هیچ ، اشکالات و غلطهای یک نفر دیگه رو هم تکرار می کنید و اونها رو ملکه ذهنتون خواهید کرد . بنا براین چند توصیه می کنم :
1- برای تمرین کروکی از اشکال ساده استفاده کنیئد و کم کم وارد اشکال سنگین بشید .
2- دقت به جزییات در کروکی معنی نداره و سعی کنید از خطوط ساختاری و چهار چوب دار در کروکی استفاده کنید .
3- به هیچ وجه از روی عکس کروکی نزنید و تر جیحا در محل حضور داشته باشید و از روی خود بنا کروکی بزنید .
4- هر بنایی به درد کروکی می خوره ، بناهای با ارزش معماری و یا تاریخی رو در اولویت نگذارید . از احجام ساده شروع کنید و با تمرین زیاد تمرینات کروکی رو به 10 تا در روز برسونید .

سعی می کنم مفصل تر در یک پست در آموزش اسکیس راجع به تمرین کروکی صحبت کنم. موفق باشید .
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
درخواست

درخواست

سلام دومان عزیز
ببخش من یه مشکلی دارم...
اگه کروکیهام ر هم دیده باشی که توی تاپیک اسکیس هست به گفته کسایی که کارهام ر میبینن و به نظر خودمم میاد که کارام اغلب 2بعدی به نظر میان؟؟؟؟؟
نمیدونم چرا خوب نمیتونم بهشون حجم بدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مخصوصا آدما یا...
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه بشه و پیدا کنم راندوهای کامپیوتری بیشتری میزارم..................
خارجی هست...
اگه شماها در مورد نرم افزارش چیزی بزارین رو تاپیک فکر کنم خوب میشه دوستان..
حالا تا فردا ببینم میتوونم پیدا کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
دوست عزیزم zhsaffar زحمت کشیدن و طی یک نامه به صفحه شخصی من سوالی رو پرسیدن که چون احتمال دادم سوال خیلی از دوستان باشه ، اونو اینجا گذاشتم .




سلام دوست عزیزم
امیدوارم حرفهای من باعث سوءتفاهم نشده باشه و من از این بابت که حرفهام رو گنگ زدم عذر می خوام .
اما اونچه در اون پست یاد آوری شد ، گوشزد به دوست عزیزی بود که از تمرینات پایه ای و مقدماتی اسکیس به تمرینات ساده و ابتدایی و سطح پایین نام برده بود و این در حالی بود که طرز فکر اشتباه ایشون و نمرات غلطی که در مبنای مقایسه گرفته بود ، مسیر اشتباهی رو برای ایشون روشن می کرد .
همونطور که همه دوستان من در این تالار خبر دارن ، من ارادت بسیار زیادی نسبت به همه اساتید بزرگواری دارم که با تمام توان قصد آموزش اصول پایه ای معماری رو دارن و معمارانی تحویل جامعه بزرگ ما می دن که باعث تعویض ساختار نظام ساختاری معماری ما میشه .
اما اونچه حائز اهمیته اینه که معمار و معمار در حال حاظر از مفاهیم اصلی خودش دوره . از علتهای این موضوع همین بس که دوره معاصر به دوره انتقال معروفه و این به دلیل نبود سبک خاص ، تقلید های عینی از نمونه های سایر فرهنگها و از بین رفتن هویت اصلی معماری ایرانی در کشور ماست که با نگاه کوتاهی به ساختار شهر ها و سیمای کلی شهر سازی میشه این موضوع رو به خوبی فهمید .
هدف من از عنوان خط معمارانه ، خط اگاهانه ایی که توسط هیچ نرم افزاری نمی شه اونو کشید. خط معمارانه فقط وفقط توسط یک معمار کشیده میشه . خطی که با علوم هندسه ، اقلیم شناسی ، فرهنگ شناسی ، بوم شناسی ، هویت دینی ، هویت اجتماعی و حتی سازه ایی و در پاره ایی از مصادیق هزینه ای کشیده میشه و جابجا کردنش غیر ممکن و یا متحمل تعویض کل خطوط وابسته به اون میشه .
اساتید بزرگواری که در دانشگاهها مشغول به تدریس هستند مطمئنا خودشون روزی دانشجو بودن و در این فرآیند قرار گرفتن ولی یادتون باشه معماران بزرگ دنیا خط معمارانشون رو در اتمام دوران دانشجویی نکشیدن و حتی خیلی لز معمار های بزرگ دنیا بدون تحصیلات آکادمیک تونستن به این درجه و مقام برسن که خودش دنیای کاملا جدایی داره .
مقصود من این نیست که سعی کنید در حال حاضر خط معمارانه بکشید ، منظورم اینه که باید همه سعی کنیم تا خودمون رو از حالا آماده کشیدن خطوطی بکنیم که که هیچ کس نتونه به راحتی تغییرشون بده .
مطمئن باشید اکثر اساتید ما به خوبی به این موضوع آگاه هستن که خط امثال ما هنوز خط معمارانه نیست ولی این دلیل نمی شه که روند و فرآیند این تعالی رو بر یک دانشجوی معماری ببندن و به خاطر نداشتن خط معمارانه اون رو سرزنش کنن. چه بسا اساتیدی هستند که هنوز در این فرآیند قرار دارند و همینطور افرادی هستند که هیچ وقت فرصت تکمیل این فرآیند رو پیدا نمی کنن.
معماری کردن کاری متفاوت از نقشه کشیدنه . معماری کردن روح دادن به فضاست . معماری هویت بخشیدن و ارزش بخشیدن به تمام فضاهای پرو خالیه . می دونم که شما هم می دونید ولی یک معمار کسی هست که همزمان با کشیدن خطوطش در فضا حرکت می کنه و تمام جوانب چه معنوی و چه فیزیکی رو می سنجه و بعد شروع به خط کشیدن می کنه .
اما خواسته بود جسارت رو در معماری تشریح کنم . جسارت تعاریف خاصی داره ولی لازمه یک مقدمه در ابتدا داشته باشم .
مطمئن هستم قبول دارید که هویت شخصی و تربیت خانوادگی در نوع برخورد یک مدیر ، یک کار گر و یا یک کارمند نقش اصلی و عمده رو ایفا می کنه . یعنی اینکه یک نفر به صرف داشتن بالاترین رتبه در یک شرکت یا کارخونه نمی تونه محبوب و یا لایق باشه . و یا اینکه مورد اعتماد بقیه قرار بگیره . مادامیکه یک مدیر کار آمد اخلاق خوبی نداشته باشه همیشه در کارش شکست میخوره یا حداقل در ظاهر پیروزه . همینطور یک مدیر ترسو هیچ وقت جای پیشرفت و بزرگ شدن نداره . گامهای متزلزل و بی هدفی رو بر می داره که در نهایت منجر به نابودیش میشه .
یک حرکت مهم در یک شرکت باید از طرف یک نفر و اونهم رئیس اون شرکت برداشته بشه و یا اینکه اهداف اصلی و مهم باید توسط مدیر برنامه ریزی بشه تا یک مجموعه بتونه به موفقیت برسه و ...
یک معمار باید قدرت و جسارت خارج شدن از حصار های خطوطی رو که با تمام علوم محصور کننده در قفس محدویتها گرفتار میشه رو بشکنه و با خطوطی آمیخته با هنر و احساس و منطبق بر منطق ، زیبایی فضایی رو خلق کنه که بدل به یک شاهکار تندیس وار بشه . جسارت خطوط تادائو آندو منو همیشه به همین سمت می بره . حرکاتی ساده ام خطوطی با جسارت و مفاهیمی که از آندو بی تحصیلات آکادمیک ، یک استاد دانشگاه برجسته در دنیا می سازه و این یعنی جسارت ...
درک این موضوع به قدری در پیشرفت هر علم ، صنعت و هنری موثره که در صورتی که با اعتماد به نفس ، علم و خودباوری تلفیق بشه می تونه دنیایی و عوض کنه چه رسد به وضعیت آشفته و در گیر بحران معماری یک کشور رو ...
امیدوارم تونسته باشم منظورم رو واضح بیان کنم .
doomannعزیز
من هنوز هم متوجه منظور شما نشدم در واقع شاید این طور به نظر برسه که من درس بیان و مقدمات 1 و درک وبیان محیط رو با هم قاطی کردم ولی مطمئنن این طور نیست
قبول دارم که خط معمار از یک گرافیست جدا و قابل تشخیصه اما نظر شما در مورد کروکی بودن کارهای خودم رو نمیتونم قبول کنم
حتما پروژه ی آخر ترمم رو که مربوط به بیان 2 هست به محض اینکه به دستم رسید (پیش استادمه:crying2:)
میزارم تا اگه حرفای منم واسه شما مبهمه متوجه بشین من اگه از تمرینات پایه ای و مقدماتی اسکیس به قول شما تمرینات ساده و ابتدایی و سطح پایین نام برده بود م
منظورم این بود که تو دانشگاه هیچ وقت به ما نگفتن که مثلا 1 تکه سنگ رو بکش و راندو کن
ما تو کلاس به اون حدی که باید رسیدیم
و این احساس از سر غرور نیست من فقط از طرف خودم حرف نمیزنم
سعی میکنم سر بزنم و پاسخ شما رو ببینم دستت مرسی;) که وقت میزاری
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
دوست عزیز کارات خیلی خوبه.
شاید من فارغ التحصیل شدم بتونم این کارارو انجام بدم:cry:
....اما فکر نمی کنم اینا اسکیس باشن....اگه تو همون فضا این تصاویرو کشیدی میشه کروکی.........
در هر صورت مرسی که کاراتو گذاشتی.......موفق باشی;)
یعنی چی؟
اگه تو همون فضا 1 چیزی کشیدیم میشه کروکی؟
پس اسکیس یا همون اسکچ به چی میگن؟:eek::eek::cry:
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
من بالاخره نفهمیدم اینجا تمرینه اسکیسه یا کروکی

من بالاخره نفهمیدم اینجا تمرینه اسکیسه یا کروکی

سلام دوست عزیزم
کاری که شما قراره انجام بدید اسمش کروکیه . یادتون باشه برای اینجور تمرینات شما به کشیدن یک به یک جزییات نیاز ندارید. سعی کنید در ترسیم این اشکال ، تناسبات و پر و خالی ها رو درک کنید . اونها رو به صورت ساختاری انجاام بدید. کروکی رو تحت هیچ شرایطی از روی عکس نزنید. چون عکس خودش هنر یک نفر دیگه است و وقتی دستبه دست بشه و دوباره از روی اون کشیده بشه ، خیلی از موارد پنهان اون بنا برای شما پنهان میمونه و شما نمی تونید ازش استفاده درستی بکنید که هیچ ، اشکالات و غلطهای یک نفر دیگه رو هم تکرار می کنید و اونها رو ملکه ذهنتون خواهید کرد . بنا براین چند توصیه می کنم :
1- برای تمرین کروکی از اشکال ساده استفاده کنیئد و کم کم وارد اشکال سنگین بشید .
2- دقت به جزییات در کروکی معنی نداره و سعی کنید از خطوط ساختاری و چهار چوب دار در کروکی استفاده کنید .
3- به هیچ وجه از روی عکس کروکی نزنید و تر جیحا در محل حضور داشته باشید و از روی خود بنا کروکی بزنید .
4- هر بنایی به درد کروکی می خوره ، بناهای با ارزش معماری و یا تاریخی رو در اولویت نگذارید . از احجام ساده شروع کنید و با تمرین زیاد تمرینات کروکی رو به 10 تا در روز برسونید .

سعی می کنم مفصل تر در یک پست در آموزش اسکیس راجع به تمرین کروکی صحبت کنم. موفق باشید .

خوب تازه رسیدیم به حرف من
خوب کارای منم که کروکی بووووووووووووووووووووووود خودت گفتی
چرا یکی به داد من نمیرسهههههههههههههههههههههه:w00::w06:
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
چطور شده بچهها؟؟؟؟؟؟
از رو کتاب دیدم و کشیدم........
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
خوب تازه رسیدیم به حرف من
خوب کارای منم که کروکی بووووووووووووووووووووووود خودت گفتی
چرا یکی به داد من نمیرسهههههههههههههههههههههه:w00::w06:
وروجک عزیز
فکر نمی کنم نیاز به این همه داد و بیداد باشه . خیلی ساده هم کروکی و هم اسکیس . کرکسیون هم برای همه تمریناتیه که در سر فصل تاپیک هست. امیدوارم این بحث دیگه ادامه پیدا نکنه و تبدیل به اسپم در این بخش نشه.
موفق باشید
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
راههای زیادی برای این کار هست ولی اگه بخواهید یه پرسپکتیو داخلی از پلان داشته باشید (مثل تصویری که دوستمون گذاشته بود) باید اول پلان رو نسبت به خط افق با زائیه 30 یا 45 قرار بدید بعد داخل فضا یه نقطه گریز در نظر بگیرید و از گوشه های داخلی اتاق و اشیا به اون نقطه خطوطی رو بکشید، بقیه اش مثل همه ی پرسپکتیو های یک نقطه ای هستش!
نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه؟

یه راه دیگه هم اینه که پلان رو با زاویه 30 و 60 نسبت به خط افق قرار بدید و بعد خطوط قائم از رئوس پلان بکشید که البته اگزنومتریک میشه با این روش!
سلام پریسا عزیز
میشه خواهش کنم اگه نمونهای خودتون انجام دادین برامون بذارین؟؟؟؟؟؟
اگه از مراح-ل ابتداییش هم باشه تا تکمیلش که واقعا عالی میشه...
اگه امکان داره...
ممنون میشم.
 

ask q

عضو جدید
سلام به همگی و یه سلام مخصوص به استاد عزیز ، دومان، که این همه وقت میذارن و با آموزشهای خوب و قدم به قدم و با حرفای قشنگشون ما رو امیدوار میکنن و بهمون انگیزه میدن.
یک دنیا ممنون استاد عزیزم.
راستش من تازه با این جمع (که نمیدونم در توصیف سطح بالایی که داره،چی باید بگم) آشنا شدم و خیلیییییییی خوشحالم.
من دیر این تاپیک و دیدم. اما دارم خودمو میرسونم و اگه خدا بخواد به زودی کارام و تو کرکسیون میذارم.

راستی یه سوال: به نظرتون اینکه من به طور اتفاقی با این جمع فهیم آشنا شدم به خاطر لطف خدا و از خوش شانسیه من نبوده و این به این معنی نیست که خدا منو دوست داره؟؟؟؟؟

به نظر خودم که چیزی جز این نمیتونه باشه بخاطر همین فکر میکنم اگه کم کاری کنم درواقع ناشکری کردم...

خیلی خوشحالم و امیدوارم بتونم پاسخگوی زحمتای دوستان ، مخصوصا دومان عزیز باشم.
برای همه آرزوی موفقیت دارم.:smile::smile::smile:


قول میدم پست بعدیم همراه کارام باشه.
فقط دومان عزیز یه سوال دارم در مورد اون 15 مکعب: میخواستم در مورد اینکه نباید دست و از روی کاغذ برداریم،بیشتر توضیح بدین.ممنون.
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همگی و یه سلام مخصوص به استاد عزیز ، دومان، که این همه وقت میذارن و با آموزشهای خوب و قدم به قدم و با حرفای قشنگشون ما رو امیدوار میکنن و بهمون انگیزه میدن.
یک دنیا ممنون استاد عزیزم.
راستش من تازه با این جمع (که نمیدونم در توصیف سطح بالایی که داره،چی باید بگم) آشنا شدم و خیلیییییییی خوشحالم.
من دیر این تاپیک و دیدم. اما دارم خودمو میرسونم و اگه خدا بخواد به زودی کارام و تو کرکسیون میذارم.

راستی یه سوال: به نظرتون اینکه من به طور اتفاقی با این جمع فهیم آشنا شدم به خاطر لطف خدا و از خوش شانسیه من نبوده و این به این معنی نیست که خدا منو دوست داره؟؟؟؟؟

به نظر خودم که چیزی جز این نمیتونه باشه بخاطر همین فکر میکنم اگه کم کاری کنم درواقع ناشکری کردم...

خیلی خوشحالم و امیدوارم بتونم پاسخگوی زحمتای دوستان ، مخصوصا دومان عزیز باشم.
برای همه آرزوی موفقیت دارم.:smile::smile::smile:


قول میدم پست بعدیم همراه کارام باشه.
فقط دومان عزیز یه سوال دارم در مورد اون 15 مکعب: میخواستم در مورد اینکه نباید دست و از روی کاغذ برداریم،بیشتر توضیح بدین.ممنون.
حتما خدا همه آدما ر دوست داره . . .
 

ask q

عضو جدید
این 3 تا از تمرینامه،مکعبام هنوز خیلی کار داره :surprised::surprised::surprised:
سرعت اینترنتم خیلی پایینه،بیشتر از این نشد بزارم
راستش خودم میدونم خطام هنوز خوب نیست،همچنان تمرین میکنم.
فقط من با روانم مشکل دارم:question: وقتی 2 صفحه تمرین میکنم نوکش خراب میشه،فشارم نمیدم،مدام دقت میکنم و اینکه موقع دایره کشیدن وقتی 90درجه میگیرم دایره هام بهتر میشه،میخواستم بدونم این ضعفه و باید برای همه ی تمرینات قلم مورب باشه؟
ممنون.

http://i34.tinypic.com/qywgsj.jpg

http://i36.tinypic.com/ws1qpz.jpg

http://i36.tinypic.com/33o02md.jpg
 

Parisa R

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام پریسا عزیز
میشه خواهش کنم اگه نمونهای خودتون انجام دادین برامون بذارین؟؟؟؟؟؟
اگه از مراح-ل ابتداییش هم باشه تا تکمیلش که واقعا عالی میشه...
اگه امکان داره...
ممنون میشم.


راستش ما هر کاری انجام دادیم گرفتند ازمون دیگه هم برنگردوندند ولی اگه نمونه ای پیدا کردم چشم میگذارم!
اگر تونستم تصویری براتون توضیح میدم!:w33:
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز
این طرح 2 خودم هست..
برای کرکسیون ظاهرا باید اینجا بذتاریم......
یه خوابگاه دانشجویی هست...
استادم گفت که هجمش بد نیست امما ارائه اش بد بوده.....
میخواستم کمک کنید با نظرتون واسه ترم بعد بهتر بشه...
البتته 2تا از بچهها نظر دادند که خیلی مفید هم بود . . . . . .
 

sahar.arch

عضو جدید
شما بگید

شما بگید

یکی اینجا به من بگه اشکال پرسپکتیو ی که وسط شیتمه چیه :que:

:wallbash:

نقطه گریزشو پایین گرفتم ....... مگه عیبی داره که ازم ایراد میگیرن :w00:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز

یکی اینجا به من بگه اشکال پرسپکتیو ی که وسط شیتمه چیه :que:

:wallbash:

نقطه گریزشو پایین گرفتم ....... مگه عیبی داره که ازم ایراد میگیرن :w00:

سلام سحر جان
هر کاری اصول خاص و قوانین مربوط به خودش رو داره که این اصول لازمه انجام صحیح و منطقیه یک کاره . پرسپکتیو هم از اون کارهایی که با رعایت نشدن دقیق اصولش ، کار به قدری بد چشمی می کنه که حتی ارزش زحمتت رو هم پایین میاره . انتخاب نقطه گریز پایین هیچ ایرادی نداره ولی نوع برخورد شما با این نقاط صحیح نیست من برای اینکه متوجه این اشتیاهتون بشین این کار رو دوباره انجام میدم :



به تعدد نقاط گریز احتمالیتون نگاه کنید تا متوجه عدم تطابق و علت بد چشمی کارتون بشید . نقاط صورتی رنگ نقاط گریز می تونن باشن .
من دو تا مکعب رو کنار هم میذارم و با نقاط گریز صحیح اونها رو برای نقاط گریزی که شما قصد داشتین بذارین تصحیح می کنم :




به نقاط گریز این کار دقت کنید :



امیدوارم اشکالان کارتون رو متوجه شده باشین .
موفق باشید
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا