ایا ایرانی ها حسودند؟

electro-esmoke

عضو جدید
سلام. من یه مدت پیش یه متنی مطالعه میکردم که در مورد تاریخ کشور های فرنگی بود که تو اونا نوشته شده بود که مردم این کشور ها چقدر به شخصیت های بزرگ دانشمندان و فیلسوفان و نوابغ اهمیت می دادند. اما تاریخ ایران اینطور نیست و معمولا غمگین کننده هست. در واقع اکثر شخصیت های بزرگ ایرانی طعمه حسادت دیگران شده اند و بعضا حتی بی دلیل گرفتار و یا کشته شدند و از راه ترقی توسط سایر مردم باز ماندند این افراد مثل میرزا کوچک حان جنگلی کوروش غیاث ادین جمشید کاشانی ذکریای رازی شخصیت بزرگ دنیای اسلام امام رضا و امیر کبیر .

البته نیاید اینا رو به تمام مردم ایران نسبت داد که حتما اینطور هم نیست.

دلیل چی بوده که سرانجام اکثر شخصیت های بزرگ ایرانی این شده. ایا به نطرتون ایرانی ها فرهنگی حسادت پرور که در تاریخ ریشه داشته دارند؟

ایا اگر خودتون پیشرفتی کنید نگران حسادت دوستان و همسایگان و فامیل و دیگران خواهید شد؟
به نظر شما ایرانی ها از پیشرفت هموطنانشان خشنود می شوند و یا به ان حسادت می کنند و سعی در خراب کردن وجهه دیگران و از میان برداشتن ان ها می کنند؟

من صرفا نطری نمیدم فقط می خوام نظر شما رو بدونم و سوال کردم. همه دعوت هستند. هرکس فقط و فقط نظر خودشو یده و از کسی نقل قول نگیره

با تشکر
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
سلام. من یه مدت پیش یه متنی مطالعه میکردم که در مورد تاریخ کشور های فرنگی بود که تو اونا نوشته شده بود که مردم این کشور ها چقدر به شخصیت های بزرگ دانشمندان و فیلسوفان و نوابغ اهمیت می دادند. اما تاریخ ایران اینطور نیست و معمولا غمگین کننده هست. در واقع اکثر شخصیت های بزرگ ایرانی طعمه حسادت دیگران شده اند و بعضا حتی بی دلیل گرفتار و یا کشته شدند و از راه ترقی توسط سایر مردم باز ماندند این افراد مثل میرزا کوچک حان جنگلی کوروش غیاث ادین جمشید کاشانی ذکریای رازی شخصیت بزرگ دنیای اسلام امام رضا و امیر کبیر .

البته نیاید اینا رو به تمام مردم ایران نسبت داد که حتما اینطور هم نیست.

دلیل چی بوده که سرانجام اکثر شخصیت های بزرگ ایرانی این شده. ایا به نطرتون ایرانی ها فرهنگی حسادت پرور که در تاریخ ریشه داشته دارند؟

ایا اگر خودتون پیشرفتی کنید نگران حسادت دوستان و همسایگان و فامیل و دیگران خواهید شد؟
به نظر شما ایرانی ها از پیشرفت هموطنانشان خشنود می شوند و یا به ان حسادت می کنند و سعی در خراب کردن وجهه دیگران و از میان برداشتن ان ها می کنند؟

من صرفا نطری نمیدم فقط می خوام نظر شما رو بدونم و سوال کردم. همه دعوت هستند. هرکس فقط و فقط نظر خودشو یده و از کسی نقل قول نگیره

با تشکر

سلام، من فکر می کنم که یک حس رقابت در نوع بشر وجود داره و چون در کشور هایی مثل آمریکا برای رقیبان فرصت هست تا پیشرفت کنند این رقابت تیدبل به تکنولوژی و پیشرفت جامعه میشه ولی چون در اینجا فرضتی وجود ندارد (حتی کار که یک حداقل است نیست) این رقابت به جای تبدیل شدن به فرصت برای جامعه، سرکوب شده و به کینه که از آن به عنوان حسادت هم نام برده می شود تبدیل می شود.
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
مخصوصا مردای ایرااانی که دیگه حسادتوو از حد گذروندن...یکم مرد (واقعی) باشید..
حسادت آخرش نیستی و نابودیه..:D
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حسد یکی از زشت‌ترین و قبیح ترین خصلتهایی است که در هر جامعه‌ای دیده می‌شود. عده‌ای همه چیز را برای خود می‌خواهند. از آسایش و یا پیشرفت دیگران ناراحت می‌شوند. خودخوری می‌کنند و رنج خود را بصورت آزار دادن ، بدگویی و کار شکنی کردن ابراز می‌کنند. به جای اینکه بکوشند تا خودشان هم پیشرفت داشته باشند ، می‌کوشند تا دیگران را ساقط کنند و از ارزش بیندازند

از نظر قرآن کریم حسد صفت زشتی است که هم به شخص و هم به جامعه ضرر می زند خداوند به پیامبر (ص) می فرماید :"بگو از شر حسود آنگاه که حسد کند به خدا پناه می برم " و متذکر داستان های درس آموز خود همانند حسادت قابیل به هابیل و حسادت برادران یوسف و پی آمد های آن شده است.


برخورد صحیح با افراد حسود از بین بردن زمینه های حسادت است به همین خاطر در احادیث اسلامى مى‏خوانیم، " روزى امام باقر (ع) فرمود: من گاهى نسبت به بعضى از فرزندانم اظهار محبت مى‏کنم و او را بر زانوى خود مى‏نشانم و مغز گوسفند را به او مى‏دهم و شکر در دهانش مى‏گذارم، در حالى که مى‏دانم حق با دیگرى است، ولى این کار را به خاطر این مى‏کنم تا بر ضد سایر فرزندانم ( حسادت نورزیده و ) تحریک نشود و آن چنان که برادران یوسف، به یوسف کردند، نکند."



آثار حسادت چیست؟ ضررهای حسادت روحی است یا جسمی؟

آثار حسادت را به دو قسمت تقسیم کرده و برخی از آثار آن را بیان می کنیم؛

اول. آثار معنوی:

1.نابود شدن ایمان. پیامبر اسلام می فرمایند: حسد ایمان را می خورد، همان طور که آتش، چوب را از بین می برد



2. آفت دین. امام صادق (ع) می فرمایند: حسد آفت دین است.


3. برخی از روایات حسادت را به عنوان یکی از بنیان های ناسپاسی انسان نسبت به پروردگار معرفی نموده است. پس با حسادت انسان به معصیت خدا گرفتار می شود و خود را مستوجب عذاب الاهی می کند.


دوم. آثار جسمی:


1.حسادت موجب غم واندوه می شود.


2.حسود راحتی و آرامش ندارد.


3.حسد جسم انسان را از بین می برد.

..........................

همه این ها رو گفتم ........برای اینکه بخواهید معیاری در این باره داشته باشید و قضاوت کنید ........هر کس ببینه خودش در چه وضعیتی است ....مطلب علمی رتبه بندی شده در قبال حسادت در کشورهای جهان ندیدم....گرچه شاخ و برگ دارش هست البته با معیارهای آن ها که به درد خودشان و فرهنگ خودشان میخورد
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلیم شکم پرستن..
اصلن قابل زندگی کردن با افراد متشخص نیستن مردای ایرانی..
باید زن افریقایی بگیرن که بهشون بخوره..مثل خودشون زشت و گرسنه
توهین نشه به مردم شریف آفریقا..نظر بنده اینه:D
 

ros.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همه ادمها حس حسادت رو تاحدی دارن
من کسی رو تا حالا ندیدم که حسود نباشه ...شاید بعضیا کنترلش کنن و کمتر این حس درشون دیده بشه ...
اون حس حسادتی که در نتیجه ش اسیب به بقیه س یه حس بیمارگونه س.
 

electro-esmoke

عضو جدید
غیاث ایدن حمشید کاشانی

غیاث.jpg

نظرات دانشمندان معاصر


پاول لوکی، پژوهشگر برجستهٔ آلمانی که بیش از هر تاریخ شناس دیگری در راه شناساندن ارزش آثار ریاضی این دانشمند بزرگ به جهان کوشش کرده، دربارهٔ آثار کاشانی چنین آورده‌است:
پس از پژوهش دربارهٔ برخی آثار کاشانی، که خوشبختانه بیشتر آن‌ها در کتابخانه‌های شرق و غرب موجود است، او را ریاضی‌دانی هوشمند،
مخترع، نَقّاد و صاحب افکار عمیق یافتم. کاشانی از آثار ریاضی‌دانان پیش از خود آگاه و بویژه در فن محاسبه و به کار بستن روش‌های تقریبی بسیار آگاه و چیره‌دست بوده‌است. اگر رسالهٔ محیطیه او به دست ریاضی‌دانان غربی معاصر وی رسیده بود، از آن پس مردم مغرب زمین از بعضی منازعات و تألیفات مبتذل دربارهٔ اندازه‌گیری دایره (محاسبهٔ عدد پی) بی‌نیاز می‌شدند. اگر نظریهٔ واضح و روش علمی وی در مورد شناساندن کسرهای اعشاری انتشار یافته بود، فرانسوا وی‌یتْ، اِستِوِن، و بورگی ناچار نمی‌شدند که یک قرن و نیم پس از کاشانی نیروی فکری و عملی خود را برای از نو یافتن این کسرها به کار اندازند.
اِدوارد اِستوارت کنِدی، پژوهشگر برجستهٔ آمریکایی، که مدتی نیز در ایران می‌زیسته‌است و با زبان فارسی آشنایی دارد دربارهٔ کاشانی چنین گفته‌است:
پیش از هر چیز باید گفت که کاشانی حاسبی زبردست بود و در این فن مهارت شگفت‌انگیزی داشت؛ و شاهد این مدعا این است که وی با اعداد شصتگانی خالص به آسانی و روانی حساب می‌کرد. کسرهای اعشاری را اختراع نمود، روش تکراری را در حساب به طور کامل و پیگیر به کار می‌بست. با چیره‌دستی مراحل محاسبه را طوری تنظیم می‌نمود که بتواند حداکثر مقدار خطا را پیش‌بینی کند و در هر جا درستی اعمال را امتحان می‌کرد.
آدُلف یوشکویچ، پژوهشگر مشهور روسیه در کتاب تاریخ ریاضیات در سده‌های میانه در بارهٔ کتاب ارزشمند کاشانی می‌نویسد:
مفتاح الحساب کتابی درسی، دربارهٔ ریاضیات مقدماتی است که استادانه تألیف شده و مؤلف آنچه را که طبقات مختلف خوانندگان کتاب بدان نیاز داشته‌اند، در نظر گرفته‌است. این کتاب از حیث فراوانی و گوناگونی مواد و مطالب و روانی بیان تقریباً در همهٔ آثار ریاضی سده‌های میانه یگانه‌است.
فیلم و سریال ساخته شده درباره او

از زندگی و سرگذشت غیاث‌الدین جمشید کاشانی تاکنون دو فیلم و سریال ساخته شده‌است.


منبع ویکی پدیای فارسی
 

Uchiha Itachi

عضو جدید
غیاث ایدن حمشید کاشانی

مشاهده پیوست 257153

نظرات دانشمندان معاصر


پاول لوکی، پژوهشگر برجستهٔ آلمانی که بیش از هر تاریخ شناس دیگری در راه شناساندن ارزش آثار ریاضی این دانشمند بزرگ به جهان کوشش کرده، دربارهٔ آثار کاشانی چنین آورده‌است:
پس از پژوهش دربارهٔ برخی آثار کاشانی، که خوشبختانه بیشتر آن‌ها در کتابخانه‌های شرق و غرب موجود است، او را ریاضی‌دانی هوشمند،
مخترع، نَقّاد و صاحب افکار عمیق یافتم. کاشانی از آثار ریاضی‌دانان پیش از خود آگاه و بویژه در فن محاسبه و به کار بستن روش‌های تقریبی بسیار آگاه و چیره‌دست بوده‌است. اگر رسالهٔ محیطیه او به دست ریاضی‌دانان غربی معاصر وی رسیده بود، از آن پس مردم مغرب زمین از بعضی منازعات و تألیفات مبتذل دربارهٔ اندازه‌گیری دایره (محاسبهٔ عدد پی) بی‌نیاز می‌شدند. اگر نظریهٔ واضح و روش علمی وی در مورد شناساندن کسرهای اعشاری انتشار یافته بود، فرانسوا وی‌یتْ، اِستِوِن، و بورگی ناچار نمی‌شدند که یک قرن و نیم پس از کاشانی نیروی فکری و عملی خود را برای از نو یافتن این کسرها به کار اندازند.
اِدوارد اِستوارت کنِدی، پژوهشگر برجستهٔ آمریکایی، که مدتی نیز در ایران می‌زیسته‌است و با زبان فارسی آشنایی دارد دربارهٔ کاشانی چنین گفته‌است:
پیش از هر چیز باید گفت که کاشانی حاسبی زبردست بود و در این فن مهارت شگفت‌انگیزی داشت؛ و شاهد این مدعا این است که وی با اعداد شصتگانی خالص به آسانی و روانی حساب می‌کرد. کسرهای اعشاری را اختراع نمود، روش تکراری را در حساب به طور کامل و پیگیر به کار می‌بست. با چیره‌دستی مراحل محاسبه را طوری تنظیم می‌نمود که بتواند حداکثر مقدار خطا را پیش‌بینی کند و در هر جا درستی اعمال را امتحان می‌کرد.
آدُلف یوشکویچ، پژوهشگر مشهور روسیه در کتاب تاریخ ریاضیات در سده‌های میانه در بارهٔ کتاب ارزشمند کاشانی می‌نویسد:
مفتاح الحساب کتابی درسی، دربارهٔ ریاضیات مقدماتی است که استادانه تألیف شده و مؤلف آنچه را که طبقات مختلف خوانندگان کتاب بدان نیاز داشته‌اند، در نظر گرفته‌است. این کتاب از حیث فراوانی و گوناگونی مواد و مطالب و روانی بیان تقریباً در همهٔ آثار ریاضی سده‌های میانه یگانه‌است.
فیلم و سریال ساخته شده درباره او

از زندگی و سرگذشت غیاث‌الدین جمشید کاشانی تاکنون دو فیلم و سریال ساخته شده‌است.


منبع ویکی پدیای فارسی

سلام، دوست عزیز اگر از یک آلمانی، آمریکایی با روسی بپرسی که مشاهیرشون رو نام ببرن احتمالاً 100 تا نام به زبون میارن که همشون در 100 سال اخیر زندگی می کردن. اما احتمال زیاد وقتی از یک هم وطن بپرسی مشاهیر رو نام ببر میگه بوعلی سینا و جمشید کاشانی که 1000 سال پیش زندگی می کردن، فکر نمی کنم گفتن این موضوع افتخاری داشته باشه برعکس نشونه ضعف هم هست که نتیجه نداشتن اندیشمند باعث شده که کشور های آلمان، آمریکا و روسیه به تکنولوژی و رفاه برسند و ما حتی با داشتن نفت هم با مشکلات اقتصادی سنگینی روبرو باشیم.
 

electro-esmoke

عضو جدید
دارن به دانشمندای خارجی هم حسودی میکنن.
:D


من می خوام یه چیزی بگم هر کاری کردم حسودی رو از توش پاک کنم دیدم معنی نمیده! تا بعد از کلی فکر به این رسیدم ...
بله همیشه پشت هر مرد ناموفق یه زن موفق وجود داره و بلعکس و همیشه پای یه زن درمیونه !!!!
حالا چه ربطی به صحبت شما و حسودی داشت خودمم نفهمیدم. :surprised:
 

electro-esmoke

عضو جدید
سلام، دوست عزیز اگر از یک آلمانی، آمریکایی با روسی بپرسی که مشاهیرشون رو نام ببرن احتمالاً 100 تا نام به زبون میارن که همشون در 100 سال اخیر زندگی می کردن. اما احتمال زیاد وقتی از یک هم وطن بپرسی مشاهیر رو نام ببر میگه بوعلی سینا و جمشید کاشانی که 1000 سال پیش زندگی می کردن، فکر نمی کنم گفتن این موضوع افتخاری داشته باشه برعکس نشونه ضعف هم هست که نتیجه نداشتن اندیشمند باعث شده که کشور های آلمان، آمریکا و روسیه به تکنولوژی و رفاه برسند و ما حتی با داشتن نفت هم با مشکلات اقتصادی سنگینی روبرو باشیم.

بله یه معدودی داریم برای عصر فعلی دکتر حسابی و نیما یوشیج مثلا که جان به در بردند :D. اما درست می فرمایید برای کشوری مثل ایران این تعداد کمه.
"من کمی مشکل فنی تو نقل قول گرفتن داشتم اگر به ترتیب ننوشتم"
 

electro-esmoke

عضو جدید
چگونگی قتل غیاث الدین جمشید کاشانی

اما روزگار به عادت معهود چنان پیش نرفت که شایسته جامعه‌ای علمی باشد. آگاهی‌ها و توانایی‌ها و قابلیت‌های شگفت جمشید کاشانی موجب شعله‌ور شدن آتش رشک و حسد رقیبانی شد که بر هر کار او اعتراض و اشکال‌تراشی و بدگویی می‌کردند و می‌کوشیدند تا وجهه و شخصیت او را نزد الغ‌بیک تخریب کنند. الغ‌بیک هرچند در ابتدا بدان تحریک‌ها بی‌توجه بود، اما به مرور تسلیم آن القائات شد و کاشانی را مورد بی‌لطفی قرار داد و راه بر ادامه فعالیت‌های علمی او بست.

جوان دانشمند پیشرو، در حالیکه دستاوردهای علمی او در سراسر مشرق‌زمین و مغرب‌زمین طنین انداخته بود، در دیار غربت و هزاران کیلومتر دور از خانه و شهر و کاشانه خود، به کنج طرد و انزوا نشست. همه جا صداها و توطئه‌هایی علیه او بالا گرفت. پدر از راه دور نگران حال فرزند شد و این نگرانی در نامه‌های روشنگر و غم‌انگیزی که میان او و پدرش رد و بدل می‌شده، بخوبی هویداست (باقری، از سمرقند به کاشان).

جمشید کاشانی در سحرگاه چهارشنبه نوزدهم ماه رمضان سال ۸۳۲ هجری قمری/ دهم تیرماه سال ۸۰۸ هجری شمسی و در حالی که فقط حدود ۴۰ سال سن داشت، به دست اشخاصی ناشناس و در محل رصدخانه سمرقند کشته شد. یعنی درست در جایی که او روزگار خود را وقف ساخت و توسعه و بالندگی آن کرده بود؛ جایی که ماحصل توانایی‌های شگرف او بود. او را در کنار سازه‌ها و ابزارهای رصدی که به سوی آسمان برگشوده بود، کشتند. کشته شدنی که فقط مرگ یک شخص نبود، بلکه مرگ یک جامعه بود. مرگ علم و پیشرفت‌های علمی و سرآغاز دیگری بر عقب‌ماندگی‌های علمی بود.

پس از قتل غم‌انگیز کاشانی، پایگاه علمی سمرقند و فعالیت‌های علمی رصدخانه به مرور رو به افول نهاد و جایگاه و موقعیت خود را برای همیشه از دست داد.

کاشانی فقط قربانی دسیسه‌های رقبای حسود و فرصت‌طلبانی که علم را پایمال عوام‌فریبی و منافع شخصی می‌کنند، نشد. بلکه او قربانی جامعه‌ای هم شد که از عوام‌فریبی بیش از علم راستین استقبال می‌کند و شایستگی داشتن کسانی همچون او را ندارد. جامعه‌ای که هنوز هم کاشانی را نمی‌شناسد و بر آنچه بر او رفت، اعتنایی نمی‌کند. جامعه‌ای که اکثریت اعضایش به پهلوان‌پنبه‌ها بیشتر از پهلوانان و قهرمانان واقعی دلبستگی دارد و آنان را خوش‌تر می‌دارد. جامعه‌ای که قهرمانان خود را می‌کشد، اما همچنان روزگار بهتری را آرزو دارد.

هیچیک از آثار غیاث‌الدین جمشید کاشانی در ایران چاپ و منتشر نشده‌اند.

منبع:
http://ghiasabadi.com/human-sufferings-241.html
 

electro-esmoke

عضو جدید
به دنبال پبدا کردن مطلبی علمی از حسادت
متاسفانه منابع ایرانی حول این موضوع بسییار فرقه گرانه و ملیت گرایانه و به دور از منبع مکتوب و یا سند علمی است و یا واقع بینانه نیست و برگرفته نشده از تحقیق علمی است .

حتی متاسفانه نوشته فارسی زبان دانشنامه حهانی حول این موضوع برای فارسی زبانان 70 درصد کاملا بدون منبع ذکر شده است. و جای تاسف و خجالت است که در این متن فرهنگ اروپایی را (هر چند با تمام کاستی هایش) فرهنگی معرفی نموده که به فرهنگ ایرانی حسد می روزد! و بر خلاف درک فرهنگ که مسئول تعیین ارزش های جمعیست برای ان رفتاری شخصی و خصومت بیان شده
این برای یک فرهنگ 2500 ساله جای تاسف است. که فرهنگی که به جای تعریف خود . فرهنگی نو پا را متهمم کند
این که تحقیقات و تالیفات کمی حداقل در فضای مجازی فارسی حول این موضوع هست ممکن است نشانگر جا ماندن این موضوع از ذهن فارسی زبانان باشد
در لفت شناسی : حسادت در کل به معنی نالایق دانستن فردی است که بر حسب لیاقت خود منافعی را کسب نموده است. و یا لطف صاحب و یا مالک ان منافع شامل حال او شده.
در تعریف حسادت یک احساس عاطفی پیچیده است که می تواند با احساسات دیگر در خور شود و انواع گوناگونی داشته باشد
حسادت می تواند ناشی و یا همراه : ترس عجز و ناتوانی بی کفایتی و حس از دست دادن منافع که حق خود می دانیم باشد
بسیاری حسادت را امری شخصی و شخصیتی می دانند و یرگرفته از بیولوژی افراد و بسیاری ریشه های اجتماعی و فرهنگی را برای حسادت موثر می دانند
عوامل ایجاد کننده حسادت:
عوامل جامعه شناختی فرهنگی
عوامل گذشته شخصیتی
عوامل رابطه ای
عوامل موقعیتی
عوامل استراتژیک است.​
انواع بارز حسادت:
حسادت عاشقانه
حسادت جنسی
تفاوت مبتنی بر جنسیت
حسادت در حیوانات غیر انسان
حسادت یک حس حالت رفتار و گویش خاص نیست . حسادت عبارت است از سلسله مراتبی از رفتار ها که فرد حسود به منظور خارج کردن رقیب از میدان انجام می دهد
این سلسله رفتار ها می تواند شامل خدشه دار کردن عزت نفس رقیب . ایجاد مشکل. شایعه پراکنی .و دامنه وسیعی از بازخورد های نامطلوب انسانی باشد
در روانشناسی
حسادت هر گونه تلاش برای برفرار کردن قوانین خود در جامعه است به جای پذیرفتن ارزش ها و قوانین موجود جامعه و منشا خود خواهی . حق طلبی و خیال پردازی دارد و فرهنگ نیز نقش بزرگی در شکل گبری ان دارد. فرهنگ حسود قرهنگی است که علائمی مثل ضعف در کار های گروهی و اجتماعی می تواند نشانه ان باشد و در صورت پیشرفت به فرهنگی غیر قابل نفوذ و پیشرونده تبدیل خواهد شد که باور های غلط دارد و با ارزش های درست و اموزش های عقلانی غریب است

منبع: برگرفته شده ویکی پدیای انگلیسی
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
من می خوام یه چیزی بگم هر کاری کردم حسودی رو از توش پاک کنم دیدم معنی نمیده! تا بعد از کلی فکر به این رسیدم ...
بله همیشه پشت هر مرد ناموفق یه زن موفق وجود داره و بلعکس و همیشه پای یه زن درمیونه !!!!
حالا چه ربطی به صحبت شما و حسودی داشت خودمم نفهمیدم. :surprised:
:king:.......
 

etnn

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلیم شکم پرستن..
اصلن قابل زندگی کردن با افراد متشخص نیستن مردای ایرانی..
باید زن افریقایی بگیرن که بهشون بخوره..مثل خودشون زشت و گرسنه
توهین نشه به مردم شریف آفریقا..نظر بنده اینه:D
:w15::w15::w15:اتی دلم به نظرات سازنده ات تنگ شده بود ...
 

bobat

عضو جدید
بله هستن علتشم اینه که در ایران تقلب زیاده و قانون کپی رایت رعایت نمیشه و پارتی بازی هم که زیاده حسادت و کینه و دشمنی ایجاد میشه...
 

electro-esmoke

عضو جدید
بله هستن علتشم اینه که در ایران تقلب زیاده و قانون کپی رایت رعایت نمیشه و پارتی بازی هم که زیاده حسادت و کینه و دشمنی ایجاد میشه...

چرا در مقابلش اعتراض نمی کنن؟ که کینه شه.

اخه صحبت هم بکنید همه میگن چقدر منفی. فقط حرفای خوب بزن.

کوادکوپتر قبلا اختراع شده. جای اینکه برن به مخترعش پول بدن قرارداد یاهاش ببندن. اینجا مهندسی معکوس می کنن و میگن جوان ایرانی ساخته :eek: خیلی ضایس اونم 3 سال بعد از ساخت کوادکوپتر به دست دانشجویان انگلیسی که طرح صنعتی هم شده بود. بعد تو جهان هم اعلام می کنن ابرو مملکت و قشر دانشگاهی رو می برن.

بعد می خوای یه نرم افزار دانلود کنی برای ایران مسدوده به خاطر همین نقض کپی رایت.
 

electro-esmoke

عضو جدید
به گزارش افکارنیوز، وی در بخشی از این مقاله که با فرض توسعه‌نیافتگی ایران! تقریر شده، ضمن بیان این کنایه که یکی از ضعف‌های جامعه ایران کم بودن میزان مطالعه و سطح سواد است، می‌نویسد:

«جامعۀ علمی اهمیت تخصص را بالا برده و افراد را آموزش می‌دهد تا در حدود تخصصی خود نظر بدهند. فردی که کار او میوه فروشی است طبعا در جامعۀ علمی وتخصصی به خود اجازه نمی‌دهد در مورد اهمیت انرژی هسته‌ای اظهار نظر کند. مجری تلویزیونی هم در یک جامعۀ علمی و تخصصی به دلایل فکری و استدلالی، سراغ میوه فروش برای شناخت عمیقتری از انرژی هسته‌ای نمی‌رود.»

آقای سریع‌القلم در بخش دیگری از مقاله خود می‌نویسد: در جامعه ایرانی که یکی از پرحسد‌ترین جوامع بشری است، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های افراد سرکوب می‌شود!… این یکی از ضعف‌های مهم فرهنگی ایران است که با موفقیت و توانمندی افراد برخورد منفی می‌کند. به لحاظ تاریخی، این خصلت از فرآورده‌های اقتدارگرایی است که به افراد ضعیف، چاپلوس و مطیع بها می‌دهد…به واسطه رسوبات انباشته شده ناخودآگاه تاریخی درشخصیت ایرانی، افراد در جامعه ایرانی نیاز مبرمی به تأیید دیگران دارند و از این زاویه شخصیت ایرانی بسیار ضعیف است!

وی در بخش دیگری از مقاله پرکنایه خود می‌افزاید: اقتدارگرایی تاریخی ایرانی نیز باعثمتفرق شدن مردم شده و زمینه ساز انشعابات اجتماعی بوده است.

آقای سریع‌القلم که از وی با عنوان مشاور رئیس جمهور نیز نام برده می‌شود در ادامه مقاله مطوّل خود همچنین می‌نویسد: به نظر می‌رسد هیچ ملتی به اندازه ایرانی در میان ملتهای مسلمان، پیرامون دین مطالعه و تحقیق نکرده و متون تولید نکرده است. اما این دین مطالعه شده ایرانی عمدتا در آداب و مناسک عامه خلاصه می‌شود تا در چارچوبهای فکری، فلسفی و عقیدتی مربوط به الگوی زندگی مردم! به نظر می‌رسد در زندگی اعراب، ترک‌ها و شاید مردم اندونزی، جهانبینی دینی بیشتر جاری است تا در زندگی ایرانی.

این استاد دانشگاه همچنین در نوشته خود از میان تیترهای «جایگاه تملق در مراوادت سیاسی ما ایرانیان» و «اقتدارگرایی تاریخی چه خسارت‌هایی را به بار آورده است؟» نیز استفاده کرده است.
 

electro-esmoke

عضو جدید
بهنوش بختیاری بازیگر زن سینما در یکی از پستهای عجیب اینستاگرام شخصی اش به شدت آشفته و عصبانی شده و به گزارش پارس ناز از اینکه در یکی از بخیل ترین و حسودترین کشورهای دنیا زندگی میکند ابراز ناراحتی کرد . بهنوش بختیاري در صفحه اينستاگرامش نوشت:اينستاگرام باعث شد بفهمم که تا اين حد خوشبين و مثبت نباشم و در يکي از مريض ترين و حسود ترين و بخيل ترين کشورهاي جهان دارم زندگي ميکنم بهنوش بختياري بازيگر سينما و تلويزيون در صفحه اينستاگرامش نوشت: اينستاگرام باعث شد بفهمم که تا اين حد خوشبين و مثبت نباشم و در يکي از مريض ترين و حسود ترين و بخيل ترين کشورهاي جهان دارم زندگي ميکنم…اينهمه بيماري و عقده بسيار براي آينده جامعه ما خطرناک است..ونسل بعدي ما قطعا ازين آسيبهاي زندگي برانداز در امان نخواهد بود..اينستاگرام روح خوب منو دچار ترديدهاي فراوان کرد..که بالاخره آدمها اون چيزي که نشون ميدن هستن يا نيستن و اين حجم چندرويي و چندرنگي چند گيگا بايته؟؟واين که دراين کشور انسانها بابت موفقيت وتلاش صادقانشون فقط وفقط تنبيه ميشن…من دروغ بزرگي به شما گفتم عزيزان که عاشقتونم…راستش بودم..عاشق همه مردمان وطنم…ولي ديگه نه تنها عاشق بعضي از مردم کوچک و بد قلب و حسود نيستم بلکه تقريبا ازشون تنفر دارم….واز کشورم زده شدم..از برخورد با هنرمنداشون گرفته تا الي ماشالله….اشکال از همکارام..دولت..مسولان..و همه کساني که اين سالها تقصيرو انداختم گردنشون نبود..اشکال از مردم ماست..اشکالي اساسي که باعث نابودي ايران شد و بيشتر هم خواهد شد…اين حرف کسي است که تابحال آزارش به مورچه هم نرسيده…اين عکس هم براي هوادارانم که ازم عکس جديد ميخوان..کساني که اندکند ولي واقعين و حامي…و من هم وجودم را به پايشان خواهم ريخت..ببخشيد که گفتم عاشق همتونم..دروغ گفتم..لياقت عشق من رو خيليا ندارن…ببخشيد که گفتم شل و پلتونم…لايق شنيدن اين جمله نبودن خيلياااا…فقط خوبان رو دوس دارم و تمام
 

Similar threads

بالا