اگر فکر می کنید...زندگي ارزش زنده بودن ندارد ...

Baran*

مدیر بازنشسته
اگر فكر كنيد ، "زندگي ارزش زنده بودن ندارد" احتمال بيشتري دارد که در سنين جواني جان خود را از دست بدهيد


نبود شادماني در زندگي خطر مرگ زود هنگام را افزايش مي دهد .
يک مطالعه که در ژاپن انجام شده است، نشان مي دهد، افرادي که فکر مي کنند زندگي ارزش زنده بودن را ندارد احتمال بيشتري دارد که در سنين جواني جان خود را از دست بدهند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رويترز، طبق اين مطالعه اين افزايش خطر مرگ تا حدودي بر اثر ابتلا به بيماري قلبي عروقي و دلايل خارجي است که رايج ترين آنها ارتکاب به خودکشي مي باشد.

به گفته دکتر "توشيماسا سون" و همکارانش از "دانشکده پزشکي دانشگاه توهوکو" در "سنداي"، اين بزرگترين تحقيقي است که تاثير "شادماني و احساس خوشحالي از زنده بودن" را بر خطر مرگ و مير بررسي کرده و دومين مطالعه اي است که به بررسي مرگ ناشي از دلايل خاص پرداخته است.


محققان در اين مطالعه ۴۳ هزار و ۳۹۱ مرد و زن ۴۰ تا ۷۹ ساله را که در منطقه "اوهساکي" زندگي مي کردند بررسي کردند و آنها را مدت ۷ سال مورد پيگيري قرار دادند.
در اين مدت ۳ هزار و ۴۸ نفر از اين افراد جان خود را از دست دادند .
از تمام اين افراد سوال شد که آيا در زندگي خود شادماني دارند يا خير. از اين افراد ۵۹ درصد پاسخ مثبت دادند ۴/۳۶ درصد گفتند که مطمئن نيستند و ۶/۴ درصد گفتند که شادماني ندارند.


در اين مطالعه ديده شد افردي که در زندگي خود احساس شادماني نمي کردند احتمال کمتري داشت که ازدواج کرده باشند يا کاري داشته باشند همچنين تحصيلات کمتري داشتند، شرايط سلامتي خوبي نداشتند و تنش هاي رواني و درد بدني بيشتري داشتند.


همچنين در اين افراد احتمال اينکه تحرک بدني اندک و محدود شده اي داشته باشند بيشتر بود.
اما حتي پس از اينکه محققان از روش هاي آماري براي تنظيم اين عوامل استفاده کردند ديده شد که در طول اين ۷ سال پيگيري خطر مرگ افرادي که در زندگي خود احساس شادماني نمي کردند بيشتر از افرادي بود که در زندگي خود احساس مسرت و شادي مي کردند.


اين ارتباط به سابقه بيماري و مصرف مشروبات الکلي نيز ربطي نداشت.
در کل در طول اين پيگيري هفت ساله ديده شد، افرادي که در زندگي خود احساس شادماني نمي کردند نسبت به افرادي که احساس مي کردند زندگي ارزش زنده بودن را دارد ۵۰ درصد بيشتر احتمال داشت که جان خود را به هر دليلي از دست بدهند.

همچنين خطر مرگ ناشي از بيماري قلبي عروقي، رايج ترين سکته مغزي در افرادي که تصور مي کردند زندگي ارزش زنده بودن را ندارد ۶۰ درصد بيشتر بود و اين افراد ۹۰ درصد بيشتر احتمال داشت که به دلايل "خارجي" جان خود را از دست بدهند.
در اين مطالعه از ۱۸۶ مرگ ناشي از دلايل خارجي در ميان افراد مورد بررسي ۹۰ درصد مرتکب خودکشي شده بودند.


اين مطالعه در شماره ژوئيه / اوت ۲۰۰۸ " پزشکي روان تني" منتشر شده است
 

kaveh_sharififar

عضو جدید
اگه يك كم فكر كني مي بيني زندگي ارزش زنده بودن رو نداره

اگه يك كم بيشتر فكر كني مي بيني زندگي ارزش مردن نداره

اگه هم بيشتر فكر كني مي بيني مردن و زنده بودن ارزش فكر كردن رو نداره
 
بالا