انواع سيگنالينگ در شبكه مخابراتي كشور

romeoo

عضو جدید
در يك شبكه ارتباطي از سيگنالينگ جهت مبادله اطلاعات بين‌ بخش‌هاي مختلف استفاده مي‌شود و بعبارت ديگر زباني است كه تجهيزات مخابراتي را با يكديگر قادر به ارتباط مي‌سازد در سيستم‌هاي سوئيچينگ انواع سيگنالها براي برقراري ارتباط بين مراكز و مشتركين ارسال و دريافت مي‌شود كه اين سيگنالها شامل انواع اطلاعات نظير درخواست مكالمه، شماره مشترك خواسته شده نوع سرويس مورد تقاضا مشترك، نوع مسير و نحوه ارتباط آن با سيگنالهاي مراقبت و نظارت و همچنين اعلام وضعيت مشترك نظير بوق آزاد زنگ و غيره مي‌باشد.
سيگنالينگ خط مشترك آنالوگ
سيگنالينگ خط مشترك بعنوان سيگنالينگ پايه (Basic Signaling) در نظر گرفته شده مي‌شود و شامل عمليات ابتدائي سيگنال بين مشترك و مركز محلي مي‌باشد سيگنالينگ خط مشترك شامل سيگنالهائي است كه در جهت رفت و برگشت بوده و به دو سيگنال مراقبت و انتخاب سيستم تقسيم مي‌شود.
سيگنالينگ خط مشترك ديجيتال
سيگنالينگ مورد استفاده خط مشترك ديجيتال براي مشتركين ISDN
در شبكه مخابرات ايران در برخي مراكز ديجيتال مثل NEAX وEWSD و كارين تجهيزات ISDN نصب شده ولي تاكنون مورد بهره‌برداري قرار نگرفته است.
سيگنالينگ خط مشترك درنظر گرفته شده براي آن DSS1 مي‌باشد.
سيگنالينگ بين مراكز
سيگنالينگ بين مراكز عبارتست از سيگنالهايي كه بين دو مراكز ارسال و دريافت مي‌شود ودر شبكه مخابرات ايران از انواع سيگنالينگ بين مراكز زير استفاده مي‌شود.
1ـ سيگنالينگ كانال مرتبط (CAS)
2- سيگنالينگ كانال مشترك (CCS)
 

Similar threads

بالا