انتشار نتایج نهایی کنکور ارشد در ساعت 16 فردا/ پذیرش 50 هزار داوطلب

mary83

عضو جدید
تهران:۱۸:۵۴ , ۱۳۸۸/۰۶/۰۴


خدایی به مهر خبر داد: انتشار نتایج نهایی کنکور ارشد در ساعت 16 فردا/ پذیرش 50 هزار داوطلب معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال 88 ساعت 16 فردا پنجشنبه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به صورت اینترنتی منتشر می شود. ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امسال از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد 45 هزار دانشجو در دانشگاههای کشور پذیرش می‌ شوند.
وی اظهار داشت: در کنکور کارشناسی ارشد امسال 195هزار و 414 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که 22 درصد از این افراد در کنکور پذیرفته می ‌شوند.
معاون سازمان سنجش با تأکید بر اینکه امسال بر اساس طرح استعدادهای درخشان چهار تا پنج هزار داوطلب به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای کشور وارد می ‌شوند، اظهار داشت: امسال با احتساب طرح استعدادهای درخشان حدود 50 هزار داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای کشور پذیرش می ‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه غایبان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امسال کمتر از سالهای گذشته بود به مهر گفت: هر سال 12 تا 15 درصد از افراد مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد غایب بودند اما این میزان امسال به 9 درصد رسیده است.
به گزارش مهر، کنکور کارشناسی ارشد 88 در بهمن ماه سال 1387 با رقابت 140 هزار و 363 داوطلب برگزار شد.

امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع " خبرگزاري مهر " مجاز است.
 
بالا