اعطای جایزه 500 هزار دلاری پیامبر اعظم (ص) به چهار دانشمند جهان اسلام

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92042616163
چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸



دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه علمی فناوری پیامبراعظم (ص) از تصویب نرخ جایزه، حوزه‌های علمی و فناوری جایزه و هم‌چنین نهادهای تعیین‌کننده اثر درجلسه‌ اول کمیسیون معین خبر داد.

مهندس صفاری‌نیا درگفت‌وگو با خبرنگارعلمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه براساس مصوبات جلسه کمیسیون معین، جایزه علمی فناوری پیامبراعظم(ص) به چهار دانشمند اعطا می‌شود، گفت: براین اساس جوایز در سه حوزه «علوم و فناوری نانو»، «علوم و فناوری زیستی» و «علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات» به سه دانشمند از میان دانشمندان 56 کشور اسلامی تعلق می‌گیرد و همچنین یک جایزه نیز به برترین دانشمند مسلمان جهان اعطاء می‌شود که این دانشمند ممکن است از هر نقطه‌ای از جهان و در هر حوزه‌ علمی انتخاب شود.

وی همچنین مبلغ جایزه علمی فناوری پیامبراعظم (ص) که مورد تصویب کمیسیون معین قرار گرفته است را مبلغ 500 هزار دلار برای هر برنده عنوان کرد.

صفاری‌نیا خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون معین حدود 200 نهاد نامزد کننده کاندیداها (نهادهای تعیین‌کننده اثر) از میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، فناوری و پارک‌های علم و فناوری تعیین شده است. بر این اساس دستاوردهای دانشمندان باید توسط یک نهاد علمی مورد تایید قرار گیرد.

به گفته صفاری‌نیا، تمام موارد ذکر شده که در کمیسیون معیین تصویب شده است، باید در شورای سیاست‌گذاری که جلسه آن تا یک ماه آینده برگزار خواهد شد مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، اساسنامه جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم (ص) که نام بین‌المللی آن «مصطفی پرایز» است، سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و بهمن‌ماه نیز جهت اجرا ابلاغ شد. این جایزه با رویکرد شناسایی و معرفی فناوری‌های برتر کشورهای اسلامی و تقدیر از صاحبان دستاوردهای علمی برتر در راستای تقویت جایگاه علمی و فناوری دانشمندان جهان اسلام و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی طراحی شده است.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
reza4321 جایزه وهابیون برای پاسخگویی به عالم شیعه! تالار اسلام و قرآن 26

Similar threads

بالا