از امروز می‌توانید گوشی اندرویدی خود را از راه دور با پسوورد دلخواه قفل کنید

Coraline

مدیر تالار پزشکی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
فارنت: اواسط مردادماه گوگل بالاخره امکان یافتن گوشی اندرویدی را از راه دور با سرویس Android Device Manager فراهم کرد. اما از امروز با این سرویس گوگل قادر خواهید بود تا دستگاه اندرویدی خود را از راه دور با پسوردی دلخواه قفل کنید.

این قابلیت با سرویس Android Device Manager و با آپدیت خودکار اپلیکیشن Google Play Services بر روی تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های با اندروید ۲٫۲ به بالا فعال شده است. کافیست اپلیکیشن Google Settings را روی دستگاه اندرویدی خودتان اجرا کنید و Android Device Manager را لمس کنید. حالا تیک Allow remote Factory Reset را فعال کرده و Accept کنید.
حالا اگر گوشی یا تبلت شما به اینترنت و اکانت گوگلتان متصل باشد می‌توانید با مراجعه به این صفحه و فشردن دکمه Lock دستگاه را از راه دور با پسورد دلخواهتان قفل کنید. به این ترتیب اگر گوشیتان را به زور گرفته باشند حتی اگر پسوردی روی آن نگذاشته باشید و یا رمزتان را به زور از شما گرفته باشند می‌توانید آن را از راه دور با رمزی جدید قفل کنید. اگر گوشی در حالت Airplane Mode بوده یا خاموش باشد به محض برقراری مجدد اتصال درخواست شما انجام خواهد شد.
در این صفحه همچنین می‌توانید موقعیت دستگاهتان را روی نقشه ببینید و با فشردن دکمه Ring آن را وادار به زنگ زدن کنید؛ حتی اگر دستگاه را در حالت Silence بی‌صدا قرار داده باشید. نهایتاً اگر از یافتن گوشی‌تان ناامید شدید می‌توانید تا موقعی که اتصال برقرار است با فشردن دکمه Erase تمامی اطلاعات آن را حذف کنید تا به دست افراد سودجو نیفتد.
 
بالا