ازدواج در کنار مزار شهدای گمنام + عکس

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمی دانم چه شد که چنین تصمیمی گرفتیم. وقتی این مکان پیشنهاد داده شد کسی نتوانست «نه» بگوید.





به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، هنگامی که داماد به عروسش پیشنهاد که اگر موافق است پیوندشان به جای تالار و باشگاه و ... در جوار مزار شهدای گمنام باشد عروس نیز بر خلاف دیگر هم سن و سالانش که تمام زرق و برق دنیا را برای یک شب عروسی شان خواستارند، سرش را پایین انداخت و گفت، من هم موافقم که سبزی پیوندمان با سرخی خون شهدا همراه شود و سفره عقدم، چفیه ای باشد به یاد وفاداری به عهدمان با شهدا...
همه چیز به سرعت مهیا شد تا عرشیان نیز میهمان این پیوند آسمانی باشند. عروس و داماد در کنار مزار گمنام شهیدان این وطن به انتظارند تا نکاحشان را در این مکان قدسی جشن بگیرند. خطبه عقد را که می خوانند، گویی ملائکه نیز در آنجا حاضرند و به تحسینشان مرحبا می گویند. دست های حلقه شده این زوج بر ضریح آن شهدای گمنام، مبارکی این ازدواج را تا عرش الهی پیوند می زند و مسیری نورانی بر گام های پر ایمان این جوانان می گشاید.
ازدواج با معیاری مقدس
ازدواج در اسلام از برترین عبادت ها به شمار آمده و از سوی بزرگان دین در احادیث به آن سفارش بسیار شده است، اما در میانه انجام این فریضه مهم و مقدس، متأسفانه بسیاری از خانواده ها، از ارزش های اسلامی فاصله گرفته و معیارهای مادی و پرزرق و برق را ترجیح داده اند و چه بسا حتی در این مسیر، ره به بیراهه برده اند. پیوندی که می تواند برای هر زوجی سراسر خیر و برکت باشد در نتیجه این نگاه مادی و غیر دینی، دیگر نمی توان بویی از خدایی بودن را در آن استشمام کرد. تمام جلوه این ازدواج ها با حظی از دنیا پیوند خورده است و هر زوجی برای آنکه خود را در میدان چشم و هم چشمی ها پیروز نماید، دست به ابتکار و طرحی نو می زنند. عده ای تصمیم می گیرند تا خطبه عقدشان را در بلندترین مکان و بر فراز برج ها بخوانند و یا آن سوتر در اعماق دریا و زمین این مراسم را بر پا نمایند.
اما در این میان هستند زوج هایی که هنوز می توان رنگ خدا را در پیوندشان به نظاره نشست. جوانانی که در میدان رقابت های مادی، تصمیم گرفتند در مکانی پیوند عشق شان را بنا کنند که منزل و مأوای بهترین بندگان صالح خدا است، که دل به دعوت برترین عشق عالم داده اند.
در 17 مهر ماه 1389، «محسن نوروزپور» و «زهرا عبداللهی» از بسیجیان شهرستان رودسر استان گیلان در فضایی ساده و صمیمی مراسم جشن ازدواجشان را در مزار شهدای گمنام برگزار کردند. این داماد بسیجی درخصوص چنین تصمیم آسمانی می گوید: در ماه رمضان امسال به همراه عده ای از دوستان تصمیم گرفتیم که به گلزار شهدای گمنام برویم و لحظه های پاک روزه داری را در آن فضای نورانی افطار نماییم و از سویی در اجرای مراسم آن ماه مقدس با حال و هوای آنجا شرکت داشته باشیم. به واسطه حضور در این مکان، پس از ماه مبارک رمضان هر یک از دوستانی که در اجرای آن برنامه ها کمکی کرده بودند، مورد عنایت شهدا قرار گرفتند و حاجتی برای شان استجابت شد، اما سهم من از آن لطف و عنایت، برگزاری مراسم ازدواجم در کنار مزار آن شهدای گمنام بود.
نمی دانم چه شد که چنین تصمیمی گرفتیم. وقتی این مکان پیشنهاد داده شد کسی نتوانست «نه» بگوید.
در این میان، اصلاً انتظار نداشتم که همسرم نیز هم نظر با بنده باشد و این مکان را برای آن لحظه ماندگار قبول نماید. اما وقتی که با وی این مسئله را مطرح کردم، او نیز مشتاقانه پذیرفت و گفت: گویی نیرویی در وجودم نمی گذارد که این دعوت را لبیک نگویم.
شاید اگر برنامه ازدواج ما مانند دیگر زوج ها با همان زرق و برق های خاص دنیایی همراه بود، به یقین این چنین جشن ساده ای به خوبی برگزار نمی شد. به نظر این حقیر، این یک دعوت بود. ما لایق این نبودیم که شهدا به مجلس ما بیایند، با عنایت شان، میهمان شهدا شدیم. اغراق نیست اگر بگویم که با میهمان نوازی شهدا، بهترین پیوند ازدواج در این دوران رقم خورد و شاید تأکید آسمانی بودن این پیوند، حلقه های اشکی بود که در چشمان میهمانان می شد نظاره کرد و این نوع برگزاری مراسم ازدواج در حقیقت لبیکی بود به وفاداری بر ارزش ها و آرمان های این انقلاب که تا آخرین نفس، شهدا را نظاره گر بر اعمالمان می دانیم و به پاس خون شان از میراث ماندگارشان محافظت می کنیم.
وقتی خبر این حرکت فرهنگی و مقدس و پاک به فرمانده محترم کل سپاه رسید، سردار سرلشکر جعفری با اعزام نمایندگان خود به منزل این زوج بسیجی از این عمل سراسر معنوی آنها با اهدای هدایایی تقدیر کردند.
متن پیام تبریک و تقدیر سردار جعفری حسن ختام این گزارش است؛
برادر بسیجی
سلام علیکم
برگزاری مراسم تان در دهه کرامت، خجسته میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و در کنار گلزار شهدا نویدبخش زندگی سراسر ایمان و مهر و نیز تولد نسل آینده انقلاب اسلامی است. مبارک تان باد این سنت نبوی و پیوند آسمانی، آفرین و افتخار بر شما زوج جوان که زندگی سبزتان را به سرخی خون شهدا پیوند زدید و عهدی جاودانه بستید تا قدم گذارید به راه شهیدان و عزم خود را جزم کردید تا پیام رسان پیام شهدا به نسل های جدید باشید.
این جانب ضمن ارج نهادن به حرکت مقدس و خداپسندانه بر خود فرض می دانم از روحیه انقلابی و این اقدام شایسته شما زوج جوان صمیمانه قدردانی نمایم. امید است مرضی رضای خداوند حکیم و بصیر قرار گیرد. ان شاء الله از آستان مقدس ربوبی برای جوانان عزیز این کشور اسلامی و به ویژه شما عزیزان سلامت و سعادت روز افزون مسئلت نموده و توفیق روز افزون و پیروی از راه شهیدان را در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای آرزومندم و خداوند بزرگ را بر داشتن چنین جوانان بسیجی شکرگزارم.
 

Similar threads

بالا