آموزش گام به گام رفع مشکل صفحه نمایش Nexus ۷

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
همانطور که می‌دانید Nexus ۷ در طول این هفته به دست بسیاری از مشتریان رسید، اما برخی‌ از آنها متوجه مشکلاتی شدند که احتمالا تا حدی بزرگ بود که مجبور شدند آنرا برای تعمیر یا تعویض پس بفرستند.اولین مشکل این بود که صفحه نمایش از بدنه جدا شده، از جای اصلی‌ خود در آمده و به سمت بالا آمده بود. به نظر می‌رسید که با فشار دست می‌توان آنرا به جای اصلی‌‌اش باز گرداند، اما دوباره بالا میامد. مشکل برخی‌ دیگر وجود یک پیکسل مرده وسط صفحه نمایش بود، هرچند که فقط یک پیکسل است و می‌توان با وجود آن از دستگاه استفاده کرد.چون صفحه نمایش اصلی‌ترین جزٔ تبلت میباشد، در صورت مشاهدهٔ چنین وضعیتی، بهترین گزینه پس فرستادن محصول به همان جائی‌ است که محصول را از آن خریده اید. اما برخی‌ از کاربران موفق شدند تا مشکل بالا آمدن صفحه نمایش را خودشان با باز کردن پشت تبلت و سفت کردن چند پیچ حل کنند!ما هم آموزش گام به گام این کار را برای شما می‌نویسیم تا در صورت لزوم بتوانید از آن بهره ببرید.گام اول- با استفاده از یک چیز نوک تیز مانند ناخن گیر و یا مشابه آن قاب پشت لاستیکی را از دستگاه جدا نمایید. ( شکل زیر)
باز کردن حافظ پشت لاستیکی با استفاده از یک جسم نوک تیز
گام دوم: این عملیات را می توانید از اطراف بخش پورت یو اس بی شروع کنید و به تدریج به سمت لبه های تیز بروید، توجه کنید شما باید صدای جدا شدن قاب را به صورت نرمال و صدای معمول بشنوید، هیچ عجله ای در کار نیست به آرامی و با دقت کامل این کار را انجام دهید.گام سوم- هنگامی که قاب پشت به طور کامل جدا شد، یک پیچ گوشتی کوچک برای پیچ هایی که در تصویر زیر می بینید تهییه نمایید.
استفاده از پیچ گوشتی کوچک پس از جدا سازی کامل قاب پشت
گام چهارم- تمام پیچ ها را در هر دوقسمت فلزی و مشکی دستگاه محکم نمایید. برخی ممکن است شل و برخی سفت تر باشند با آرامش و بدون وارد کردن فشار و هرز نمودن پیچ این کار را انجام دهید.گام پنجم- پس از اینکه تمام پیچ ها محکم شد شروع به جا زدن قاب پشت نمایید.گام ششم- برای جا زدن مجدد قاب پشت از لبه ها شروع کنید همانند تصویر زیر و آن را در جایگاه خود قرار دهید.
جا زدن مجدد قاب پشت Google Nexus 7
بهرحال ممکن است شما مشکل صفحه نمایش با دستگاه خود نداشته باشید، اما کاربر این دستگاه هستید و ممکن است بعدها بر اثر ضربه یا موراد مشابه با این مورد مواجه شوید، از این جهت حفظ این راهنما در آرشیوتان می تواند مفید باشد.منبعhttp://www.bazarmazar.com/blog/hardware/how-to-fix-screen-lifting-issue-on-the-nexus-7.html
 
بالا