[ آموزشی ]موسسه معماری سالا sala

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
موسسه معماری سالا sala
طوري طراحي شده كه سازگار با طبيعت باشد. راه هاي ارتباطي مفيد و هماهنگي با لنداسكيپ از فاكتورهاي اين بناست. ساختمان سالا قابليت پذيرش 510 دانش آموز و 55 كارمند و استاد را دارد. اين مؤسسه داراي كلاس هاي مجهز، دفاتر اداري، كتابخانة معماري و استوديوهاي طراحي هنري مي باشد. فضاي M210500 اين بنا نزديك ساختمان هنرهاي تصويري و موزة هنر پالمربين خيابان الن وشورت ليج واقع شده است.



علاوه بر خصوصياتي كه قبلاً اشاره شد طراحي اين ساختمان از چهار طبقه كه شامل يك طبقه زيرزمين و قسمت هايمختلفي از جمله تأسيسات آبي، سالن نمايش طراحي، مركز طراحي فني، فروشگاه تجهيزات مهندسي و مركز مشاورة طراحي مي باشد.



اين پروژه 5/26 ميليون تأكيد بر استفاده از آجر شيشه هاي عايق انرژي و مس بازيافت شده و ديگر مواد سازگار با محيط زيست دارد.حداقل 20% مواد ساختماني اين مؤسسه در فاصله اي كمتر از 500 مايلي اين مؤسسه توليد شده اند تا از آسيب محيط زيست به خاطر حمل و نقل طولاني مصالح ساختماني جلوگيری شود .

همچنين مدرسة سالا به جنگل ها و ذخاير طبيعي محيط اطراف صدمه اي وارد نكرده و راه هاي دسترسي پياده و مخصوص دوچرخه در اطراف آن ايجاد شده است. در اطراف بنا زمين هاي ورزشي به همراه جايگاه پاركينگ ماشين احداث شده است.
در كنار اين ساختمان پروژه اي با اعتبار 5/2 ميليون دلار براي تأسيس يك خوابگاه در حال اجرا است. اين خوابگاه شامل مكاني براي مطالعه و لباسشويي مركزي و سالن غذاخوري مي باشد.




 
بالا