[h=2]دیاگرام، بیان گرافیکی و مدل مفهومی[/h]استفاده از بیان گرافیکی در تولید ایده معماری چیز جدیدی نیست اما در سال های گذشته نحوه ارائه اون ها در پرزانته های نهائی اهمیت و پیچدگی بیشتری پیدا کرده هر چند که ماهیتا به ایدهای اصلی، آبستره و واضح اشاره می کنند. یکی از مشاورانی که در نتیجه نهائی به ویژه به این مفاهیم انتزاعی اشاره می کنه شرکت مشاور BIG است. لینک که در ادامه مطلب وجود داره شما رو به صفحه ای می بره که پروژه ها بر اساس همین مدل و ایدئوگرام های آبستره چیده شده و نحوه تولید آن ها هم گام به گام با همین دیاگرام ها توضیح داده شده است. نوع نگاه و برداشت از ایدئوگرام نه به عنوان ابزار تحلیل که به عنوان ابزار اندیشه به خوبی نگاه معمارانه منحصر به هر فرد رو در تولید فرم، ساماندهی فضا، آنالیز سایت و در نهایت تشکیل ایده به نمایش می ذاره. اینجا کلیک کنید.