آلودگی آب شرب اردبیل شایعه است/ باید نگرانی‌های عمومی رفع شود

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهر: سید حسین صابری بعد از ظهر شنبه در این جلسه با بیان اینکه آب شرب اردبیل فاقد هر گونه آلودگی است، اظهار داشت: نگرانی در این خصوص وجود ندارد و آب شرب اردبیل از نظر بهداشتی سالم است.



وی در عین حال اضافه کرد: وظیفه داریم برای رفع مشکلات مردم برنامه ریزی کرده و تا حد توان برای رفع دغدغه‌های مردم و احساس نا‌امنی و غیر بهداشتی بودن آب تلاش کنیم.



استاندار اردبیل با اشاره به استقرار شانزده روستا در بالا دست سد یامچی به عنوان منبع تامین آب شرب اردبیل و نقش نظارت و بازرسی از دامداری‌ها و استخرهای پرورش ماهی در این مسیر افزود: این امر به لحاظ بهداشت آب شرب و سلامت مردم و جامعه مهم و بازنگری در انتقال دامداریهای سنتی و پرورش ماهی ضروری به نظر می‌رسد.



وی خواستار تأمین، تهیه و تحویل آب سالم و کمک به سلامت مردم و تغییر الگوی مصرف از سوی نهادهای مرتبط شد و ابراز داشت: وجود چند مجرای آبگیر باعث پایداری سیستم و جلوگیری از قطع جریان آب شرب اردبیل خواهد بود.


صابری همچنین در خصوص انتقال دامداری‌ها و پرورش ماهی از مسیر این سد تصریح کرد: در این راستا باید با ارائه برنامه ریزی دقیق، شرایط انتقال دامداریهای سنتی و پرورش ماهی به مناطقی که دارای تجهیزات و امکانات لازم است، فراهم شود.


وی مطالعات و طراحی آبگیر شرب در ترازهای بالا دست سد را از سوی اداره کل امور آب مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: تأثیرات اجرایی این طرح منجر به حذف بو و رنگ آب شرب در فصول گرم سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


علاوه بر این در این جلسه با احداث تونل و شفت اصلی در بدنه سد یامچی، سد تونل آب آور در ترازهای تعیین شده توسط امور آب به تصفیه خانه مورد بررسی قرار گرفت.


گفتنی است طی یک سال اخیر مردم اردبیل در خصوص سلامت آب شرب این شهرستان ابراز نگرانی کرده بودند.

منبع :http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=71273
 

Similar threads

بالا